cosmin_cosmin_1 Postat Noiembrie 23, 2009 Partajează Postat Noiembrie 23, 2009 Doresc sa transform un semnal de o anumita frecventa intr-un semnal cu frecventa mai mare sau mai mica. Frecventa primului semnal este variabila si vreau de exemplu ca cel rezultat sa aiba frecv de 4 ori mai mare. Sau de 2 ori mai mica etcM-am gandit sa folosesc un lm2907 pentru transformarea semnalului din frecventa intr-o tensiune echivalenta, sa aplic tensiunii o transfomare cu un amplificator operational, apoi sa transform tensiunea in frecventa. Integratul asta care sa faca conversia din tensiune in frecventa nu il stiu, imi poate da cineva un exemplu? Sa fie compatibil cu lm2907 Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 23, 2009 Partajează Postat Noiembrie 23, 2009 Metoda propusa de tine este supusa unor erori mari.Ceea ce doresti sa faci se realizeaza cu circuite PLL ptr multiplicare si cu numaratoare programabile ptr divizare. Circuitul concret depinde de gama de frecvente.Detalii mai multe ar fi de folos. Totusi, daca vrei sa mergi pe calea ta, conversia tensiune frecventa se poate realiza cu un NE555 (vezi foaia de catalog). Link spre comentariu
cosmin_cosmin_1 Postat Noiembrie 23, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2009 sa dau mai multe detalii. am un semnal de la bobina de inductie a unui motor care nu se potriveste la frecventa cu semnalul necesar pentru turometru (motor pe benzina, ceasuri de bord cu turometru de diesel). deci conversia nu trebuie sa fie foarte exacta. cum e montat acum, turometru afiseaza in jur de 250 rotatii/minut la vreo 750 de rotatii cat are motorul. deci presupun ca trebuie sa multiplic frecventa de 3 ori. dar daca tot ma apuc, vreau sa fac ceva mai universal, sa ma ajute si la alte conversii doar prin schimbarea unor rezistori Link spre comentariu
cirip Postat Noiembrie 24, 2009 Partajează Postat Noiembrie 24, 2009 Ceea ce vrei tu se face prin mai multe metode, in functie de tipul turometrului.Daca e turometru digital atunci se face prin schimbarea intervalului de masura. Din nou, in fct de cum e facut, ori schimbi un cuart, ori o constanta de timp RC, ori o rata de divizare.Daca e analogic, ala e facut cu un monostabil. Calibrarea s-ar face prin schimbarea unei constante de timp RC.Nu cred ca merge cu PLL (ca sa vezi ce important e sa spui exact ce vrei). Un motor in 4 timpi cu 4 cilindri cu turatia intre 1000 - 6000 RPM scoate la bobina intre 33 - 200Hz. Asta inseamna mai mult de 2 octave. E greu de facut un PLL care sa multiplice pe domeniu asa larg.Pe de alta parte, mai demult am postat o schema de multiplicare prin derivare (cu circuite XOR). Nu mai stiu daca cel care a cerut-o a facut ceva cu ea. E si asta o abordare posibila.Posteaza schema turometrului si mai chibzuim.CiripEDIT: Uite aici aceeasi durere viewtopic.php?p=390020#p390020Poate o duci tu la capat. Link spre comentariu
cosmin_cosmin_1 Postat Noiembrie 25, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 25, 2009 turometrul este clasic, cu ac. nu am desfacut inca sa vad ce are bordul prin el, o sa fac si asta probabil.iau in calcul de-acum si un montaj cu microcontroller, dar trebuie sa gasesc un etaj bun de intrare pentru semnalele de la bobina, am mai vrut demult sa fac un turometru cu atmega si nu era stabil din cauza parazitilor. Acum ma gandesc la un optocuplor si un filtru trece jos, e bine? Link spre comentariu
nana Postat Noiembrie 26, 2009 Partajează Postat Noiembrie 26, 2009 turometrul este clasic, cu ac. nu am desfacut inca sa vad ce are bordul prin el, o sa fac si asta probabil.iau in calcul de-acum si un montaj cu microcontroller, dar trebuie sa gasesc un etaj bun de intrare pentru semnalele de la bobina, am mai vrut demult sa fac un turometru cu atmega si nu era stabil din cauza parazitilor. Acum ma gandesc la un optocuplor si un filtru trece jos, e bine?Daca vrei sa faci turometru stabil fara paraziti foloseste encodere optice sunt cele mai fiabile. Link spre comentariu
cosmin_cosmin_1 Postat Noiembrie 26, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 26, 2009 nu stiu daca am inteles bine la ce te referi, dar eu am semnalul de turometru care vine pana la ceasurile de bord, numai ca ceasurile (respectiv turometrul) nu e facut pentru tipul meu de motor, este de pe alta masina, si eu trebuie sa convertesc semnalul deja existent in unul care sa fie bine afisat de turometrul nou Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum