gherasim Postat Noiembrie 21, 2009 Partajează Postat Noiembrie 21, 2009 daca ma poate ajuta cineva cu sfaturi!mi-am montat singur o centrala folosita se numeste viadrus u 22,am un an de folosinta si sunt nemultumit de termostatele de contact care sunt montate pe teava adica pompele functioneaza aproape nonstop.poate cineva sa-mi spuna ce automatizari pot face macar ptr pompa de recirculare sa nu mearga tot timpul.mentionez ca am montate calorifere de fonta si daca as monta poate un releu de timp care sa faca pauze de 10-15 minute as face economie si la lemne si la curent . Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 21, 2009 Partajează Postat Noiembrie 21, 2009 Mai exact pe ce teava este montat termostatul,ai doua?.Exista circuit de by-pass la cazan?Eventual o schita de mana ar fi de ajutor in solutionarea problemei. Link spre comentariu
gherasim Postat Noiembrie 21, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2009 da am doua termostate de contact montate pe teava de tur in apropierea cazanului 1ptr pompa de recirculre si 1 ptr pompa cazanului tur-retur.scuza desenul e facut in graba Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 21, 2009 Partajează Postat Noiembrie 21, 2009 da am doua termostate de contact montate pe teava de tur in apropierea cazanului 1ptr pompa de recirculre si 1 ptr pompa cazanului tur-retur.scuza desenul e facut in grabaE suficient un singur termostat montat in zona figurata cu rosu,deci chiar la intrarea returului in cazan.Supapa de sens montata pe pompa de by-pass este necesara pentru a bloca o circulatie parazita a apei in momentul in care porneste pompa de recirculare.Termostatul se regleaza sa comute la o temperatura de 63grade,deci pana la incalzirea cazanului la temperatura de 63grade merge pompa de by-pass apoi termostatul comuta si porneste pompa de recirculare.Se va acorda o mare atentie la fixarea mecanica a termostatului pe teava,adica teava sa fie curatata de mizerie sau vopsea(la nevoie se poate folosi pentru un contact termic bun vaselina siliconica).Nu folositi cazanul la temperaturi sub 63grade deoarece apar uzuri majore datorita coroziunii intense ce apare sub aceasta temperatura. Link spre comentariu
gherasim Postat Noiembrie 21, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 21, 2009 multumesc ptr amanunte,dar-eu am termostatele puse pe tur-deoarece ma gandesc ca daca le pun sau il pun pe retur , la ce temperatura trebue sa incalzesc cazanul pentru a reactiona termostatul al 60*si mai am o nelamurire in termostat sunt trei contacte leg doua fire comune la pompe si doua separate ptr a actiona pompele una ptr oprire si alta ptr pornire?si poate cunosti cu sa si de unde sa iau un releu de timp sau poate sa construiesc unul? multumesc! Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 21, 2009 Partajează Postat Noiembrie 21, 2009 Rolul la toata tarasenia este sa tina cazanul peste 63grade(punctul de roua).Termostatul va sesiza temperatura respectiva deoarece pompa de by-pass va functiona de la inceput facand circuitul mic prin by-pass,deci vom avea aceeasi temp. atat pe tur cat si pe retur,doar ce trece de 63grade va fi directionat spre calorifere prin comutarea termostatului si pornirea pompei de recirculare.Inca un motiv pentru care nu se pune termostatul pe tur la caznele cu lemn este faptul ca aceste cazane scapa destul de usor de sub control iar pe tur se produc aburi la temp. de 200~300grade care decalibreaza termostatele>probleme destul de mari.Ca sa mai simplificati instalatia puteti renunta la pompa de by-pass si sa montati o vana de amestec ESBE,cu termostat incorporat.Principiul de functionare este intocmai ca la autoturisme.Lamuriri suplimentare puteti gasi pe http://www.darologistic.ro din Arad. PSva recomand sa nu complicati inutil automatizarea cazanului cu multa electronica. Link spre comentariu
gherasim Postat Noiembrie 22, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 22, 2009 multumesc ptr sfaturi,dar tot doresc sa montez un releu de timp deoarece caloriferele de fonta pastreaza ceva timp caldura faca de cele de otel(am unul in baie care in momentul cand se opreste pompa se raceste moment) am inteles ca centrala lucreaza mai greu din cauza volumului mare de apa din calorifere si probabil influenteaza si la consumul de lemne,dar , daca merg cu focul continu e totul ok Link spre comentariu
gherasim Postat Noiembrie 23, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2009 se poate inchide am rezolvat problema astazi , am cumparat la pret de 15 lei timer mecanic Link spre comentariu
vfp_marius Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 igbt cu tot respectul dar nu prea cred ca se pot obtzin aburi la un cazan cu lemne de 200 300 grade , mai ales daca e si cu vas deschis ,poate se ajunge la aceasta temperatura da la cazane speciale sub presiune mare ,si ar mai fi o treaba ,la toate centralele fie ele normale sau gazeificare ,pe care leam ,vazut si montat nu aveau termostatele pe retur ,ele se pun numai pe tur . la aprinderea focului apa calda se ridica in sus astfel gadila termostatul .dac il pui pe retur el nu va simtzi caldura . am venit cu raspuns mai tarziu acu am vazut topicul. Rolul la toata tarasenia este sa tina cazanul peste 63grade(punctul de roua).Termostatul va sesiza temperatura respectiva deoarece pompa de by-pass va functiona de la inceput facand circuitul mic prin by-pass,deci vom avea aceeasi temp. atat pe tur cat si pe retur,doar ce trece de 63grade va fi directionat spre calorifere prin comutarea termostatului si pornirea pompei de recirculare.Inca un motiv pentru care nu se pune termostatul pe tur la caznele cu lemn este faptul ca aceste cazane scapa destul de usor de sub control iar pe tur se produc aburi la temp. de 200~300grade care decalibreaza termostatele>probleme destul de mari.Ca sa mai simplificati instalatia puteti renunta la pompa de by-pass si sa montati o vana de amestec ESBE,cu termostat incorporat.Principiul de functionare este intocmai ca la autoturisme.Lamuriri suplimentare puteti gasi pe http://www.darologistic.ro din Arad.PSva recomand sa nu complicati inutil automatizarea cazanului cu multa electronica. Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 2, 2010 Partajează Postat Aprilie 2, 2010 Poate nu e vorba de 200 de grade, ci doar de 100, in rest eu sunt de aceeasi parere cu IGBT.Succes! Link spre comentariu
silviu_marian_2005 Postat Octombrie 26, 2010 Partajează Postat Octombrie 26, 2010 O automatizare as vedea-o in felul urmator: centrala sa fie conectata la un puffer iar din acesta sa plece circuitul spre caloriferele care vor avea toate robineti termostatati in afara de unul ( eu l-as alege pe cel din dormitor) . Aici voi pune un termostat de ambient care sa comande pompa de circulatie a caloriferelor. Link spre comentariu
silviu_marian_2005 Postat Noiembrie 23, 2010 Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 Am facut o automatizare, daca se poate zice asa, in felul urmator: am cumparat un cronotermostat de camera si l-am legat in paralel cu termostatul de contact al centralei.Atunci cand in camera se atinge temperatura dorita, acesta opreste pompa deoarece termostatul de contact este setat pe 75 grade. Cu pompa oprita am 4 calorifere care se incalzezc cam 30% prin termosifonare deoarece centrala este situata la subsol. Daca este jar mai puternic si urca temperatura peste 75-80 grade porneste pompa prin termostatul de contact si nu se intampla nimic. Pe langa confortul dat de o temperatura stabila, cred ca si autonomia este mai mare. La temperaturile astea am avut autonomie si de 22 ore. Bineinteles ca randamentul este slab datorita arderii mocnite a carbunilor, dar nu este problema. Caut solutii pentru confectionarea unui actuator care atunci cand se da comanda de oprire a pompei acesta sa obtureze aerul si sa inchida clapeta de evacuare ( nu stiu in ce masura va ajuta asta ). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum