Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire motor trifazic de 4,5kw la 220v ?


Vizitator vasilica

Postări Recomandate

Florine dragule!

Nu sint de vina,cei care se straduiesc sa-ti dea raspunsuri,cit mai pe intelesul tau,la intrebarile pe care le ''lansezi'',ci lipsa totala de stradanie ,din partea ta, de a intelege ce ti se spune,ce ti se da ''mura-ngura''. Asta poate fi explicata doar intr-un singur mod. Cunostintele tale(in acest domeniu) sint limitate si cind spun limitate ,folosesc un termen blind. Eu,sa fiu in locul celor care se straduiesc sa te ajute,m-as feri sa-ti mai dau sfaturi,nu de alta dar,se poate produce un accident foarte grav. Vina poate fi aruncata in spatele celor care,cu bune intentii, te-au sfatuit. Eu zic sa pui mina si sa studiezi,pentru ca din sfaturile pe care le primesti,nu o sa pricepi nimic, nici in ruptul capului,pentru ca nu te straduiesti de nici un fel, sa intelegi ce ti se spune. Faci cam ce crezi tu ,nu ce-ti spun colegii(bine intentionati)de pe forum. Gindeste-te ca unora li s-a cam facut lehamite sa-ti tot explice aceleasi lucruri,si tu sa revii,iar si iar si iar, cu aceleasi intrebari. Pina la urma si rabdarea unor colegi are o limita. Fa un efort si incearca sa intelegi ce ti se spune.  Asta spre binele tau.

 

Scuze de off.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Florine, sa nu fii suparat pe nimeni! Suntem putini cei care stim ca tu comunici de pe telefon. Ceilalti au mai putina rabdare si asteapta un dialog mai inchegat. Nu este vorba de nici-un fel de ura. Si unii si alti te-au luat in serios si ti-au sarit in ajutor. Ai primit o multime de raspunsuri chiar de la profesionisti. Nu te descuraja, astea sunt conditiile de comunicare. Sunt sigur ca tu le multumesti chiar si celor care te iau un pic la misto!

 

Spor la treaba!

Link spre comentariu

nu inteleg fenomenu am pus un condesator la un motor am masurat tensiunea la bornele unde este montat condesatoru am gasit 220v apoi unde vine firele de la retea 220v iar unde am masurat pe una din bornele unde este condesatorusi pe una unde nu este condesatoru nu mai am tensiunea de 220 nu inteleg fenomenu am pus un condesator la un motor am masurat tensiunea la bornele unde este montat condesatoru am gasit 220v apoi unde vine firele de la retea 220v iar unde am masurat pe una din bornele unde este condesatorusi pe una unde nu este condesatoru nu mai am tensiunea de 220deci unde este desenat aparatu de masura acoli numai am 220am doar 194 pe infasurarea unde e condesatoru am normal pe infasurarea de la retea notata cu F si N normal dar daca pun aparatu de masura pe borna notata cuF si pe ultima care nu este notata nu mai am tensiunea de 220 este normal

post-227337-0-36848900-1452424265_thumb.jpeg

Link spre comentariu

Dacă valoarea capacității condensatorului nu se apropie suficient de necesarul pentru acel motor (este mai mică) atunci e normal să nu ai tensiunea rețelei la borna defazată. Mai adaugă ceva condensatori mai mici (10-20uF) în paralel cu condensatorul existent și vezi că trebuie să crească și tensiunea acolo...

Link spre comentariu

domnule Validae daca maresc cum ati specificat dumneavoastra tensiunea pe bornele unde este acum condesatorul montat nu creste peste 220v ? ca am observat ca daca maresc capacitatea condesatorului se mareste si tensiunea pe bornele condesatorului deci trebuie sa fac tensiunea sa fie egala indiferent cum as masura sami arate 220 asta inteleg eu nu?

Link spre comentariu

Dacă depășești valoarea condensatorului necesară pentru acel motor, tensiunea pe înfășurarea defazată va crește.Dacă valoarea este foarte apropiată și tensiunea se apropie mult de cea a rețelei. Oricum nu trebuie să fie obligatoriu egală.... ci doar cât mai apropiată.

Link spre comentariu

Pe unele pagini, ale vorbitorilor de rusă, am întîlnit următorul montaj.Rolul montajului este acela de a suplini condensatorul folosit la legarea motoarelor trifazate în sistem monofazat.Potrivit autorilor, schema se pretează a se folosi la motoare cu puteri cuprinse între 0,5 şi 2-3kW.În cazul motoarelor de putere mică (500-600W), unii autori spun că nu este nevoie de radiator, nici pentru diodele D231 şi nici pentru tiristorii KU202.Pentru cei 5ooW find suficient ca diodele şi tiristorii să suporte curenţi de 10A, iar tensiunea de lucru de vreo 300V.Din potenţiometrul R7 se reglează valoarea defazajului. Cu R7 la minim, teoretic, obţinem unghiul de defazare maxim, deci cuplu de pornire maxim. După atingerea turaţiei de regim se face necesar a acţiona asupra lui R7.Se mai spune că dispozitivul se recomandă la motoare cu turaţia de pînă la 1500rot/min, conectate în triunghi.Iată schema:post-177041-0-50896600-1452538330_thumb.pngAtaşez şi o figură cu modul de variaţie a curenţilor şi tensiunii în motor.post-177041-0-86283800-1452538359_thumb.pngÎn Fig.1 avem motorul şi comutatorul bidirecţional K.Comutatorul este constituit de diodele VD1-VD2 şi tiristorii VS1-VS2.În Fig2.A sînt reprezentaţi curenţii prin înfăşurările A şi B ale motorului, cu comutatorul K deschis.În Fig2.B este reprezentată tensiunea la bornele înfăşurării C a motorului.În Fig2.C sînt reprezentaţi curenţii prin înfăşurările A şi B ale motorului, cu comutatorul K închis, comandat de montajul electronic. Se vede defazajul (φ) introdus de închiderea întrerupătorului K.Mai mult ca sigur, pentru un optim, la un motor dat, schema trebuie puţin “bibilită”, în fapt şi alea cu condensatori presupun a le “gîdila”.Ruşii se lăudau că ar fi ieşit mai ieftin decît cu condensatori, iar performanţele ar fi similare.

Editat de rasputin
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări