Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire motor trifazic de 4,5kw la 220v ?


Vizitator vasilica

Postări Recomandate

În invertoare se modifică simultan şi frecvenţa şi tensiunea pentru a compensa reactanţa scazută a sarcinii la frecvente joase, la invertoarele PWM se modifică însă factorul de umplere (lăţimea de impuls) în acelaşi scop, depinde de model.

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

tensiunea pe infasurarea unde se monteaza condesatori la pornirea unui motor trifazat in monofazat trebuie sa fie apropiata de cea a retelei? adica am unmotor si am masurat cu voltmetru tensiunea la bornele unde montasem xondesatorul si aveam137 v pe cand la ceakalta infasurare aveam tensiunea reteleide 220v mai trebuie sa adaug condesatiri?

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

domnulor azi am discutat cu un electrician si mia spus ca in functie de rezustenta ohmica a infasurari unui motor electric se poate afla de cati kilovati este are dreptate sau nu si nu prea am inteles eu cum poate ma ajutati dumneazoastra va rog

Link spre comentariu

Este logic faptul că un motor de mare putere va avea o rezistenţă ohmică a bobinajului mult mai mică decât unul de mică putere, fiindcă diferă diametrul şi numărul de spire al conductorului bobinelor.La puteri mici, bobinele au spire multe şi sârmă subţire, la puteri mari exact invers.Dar este greu de crezut că poţi estima destul de precis (ca să conteze) puterea maximă a unui electromotor doar măsurând comparativ rezistenţa bobinajului.

Link spre comentariu

Florine, e greu sa anticipezi puterea unui motor dupa rezistenta ohmica a infasurarilor!...O parere mai apropiata de adevar poate fi oferita de un bobinator profesionist, unul care a bobinat sute de motoare dar care le-a mai si masurat si si-a facut o baza de date...Trebuie sa te gandesti ca bobinajul unui motor poate fi facut si cu conductor dublu, ca - functie de turatie - anumite sectiuni pot fi conectate in paralel....sunt multe variabile care te impiedica sa faci o predictie rezonabila a puterii motorului functie de rezistenta ohmica a infasurarilor....

Link spre comentariu

Daca l-as vedea, as sti cu aproximatie cati Wati ar avea, o solutie ar fi montarea unui ampermetru si punerea in sarcina a motorului. Alimentarea sa fie trifazata, nu cu, condensator...supreavegherea ampermetrului in sarcina iti poate indica cat de cat puterea motorului.

Daca specifici si turatia motorului, si dimensiunile acestuia iti pot aprecia cu aproximatie puterea lui.

Link spre comentariu

turatia este de 3000 cred ca nu gresesc si este destul de maricel are patru fire o bobina arata 1 ,3si alta 1,6ohm dar cate condesatoare am pus nu am putut ridica tensiunea mai mult de 180 v de la 137v inainte de a pune condesatori an pus si 100uf dar mie frica sa pun mai mult condesatori am de toate puterile unde am gresit

Link spre comentariu

Daca pui prea multi sau prea putini, il defazezi, si nu va lucra corect. Am o banuiala ca e de 2,2 kW. Inainte de a lega condensatorii ai ales triunghiul pe placa de borne? 

 

P.S.: posibil sa ai spire in scurt in el, deoarece bobinele trebuie sa arate aprox egal ohmajul...asta daca le-ai masurat corect. Deocamdata vorbim discutii, nu oferi informatii concrete (te-am intrebat de dimensiuni si mi-ai raspuns cu "maricel"), nu ai pus nicio poza, etc.

Fiti mai concret si coerent in exprimare daca vreti sa fiti ajutat.

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

are doar patru fire scoase adica doar doua bobine si cum sal leg in triunghi daca are doar doua bobini nu inteleg el a fost rebobinat din trifazic in monofazic deci cum il leg in triunghi

Link spre comentariu

domnulor azi am discutat cu un electrician si mia spus ca in functie de rezustenta ohmica a infasurari unui motor electric se poate afla de cati kilovati este are dreptate sau nu si nu prea am inteles eu cum poate ma ajutati dumneazoastra va rog

Uite Florine, ce spuneai tu in postul in care cereai ajutor...putem noi sa visam ca motorul tau este rebobinat pt. monofazat??!

Cum vrei sa primesti informatii pertinente daca tu nu oferi toate datele??!!

Reiterez ce am spus aici:

 

Florine, e greu sa anticipezi puterea unui motor dupa rezistenta ohmica a infasurarilor!...O parere mai apropiata de adevar poate fi oferita de un bobinator profesionist, unul care a bobinat sute de motoare dar care le-a mai si masurat si si-a facut o baza de date...Trebuie sa te gandesti ca bobinajul unui motor poate fi facut si cu conductor dublu, ca - functie de turatie - anumite sectiuni pot fi conectate in paralel....sunt multe variabile care te impiedica sa faci o predictie rezonabila a puterii motorului functie de rezistenta ohmica a infasurarilor....

Ai avut si parerea colegului daniel_88...macar pune o poza cu motorul sa ne facem o idee...

Link spre comentariu

aseara am macinat cu motorul meu problema si am tatonat iar condesatori am pus unu de 60uf mergea bine dar parca nu avea forta asa ca am pus unu 100 uf si se incalzea jumatate de motor dar avea forta nu mai inteleg nimic daca leg infasurarea ajutatoare la retea si cealalta la cond am vreun scor

Link spre comentariu

Nici nu vei intelege vreodata. Am impresia ca tu nici nu citesti ce iti raspundem noi pe aici...pur si simplu intrebi intrebi intrebi, dar daca noi te intrebam ceva...te faci ca nu vezi...sa te ajute cine o vrea eu am incheiat cu interventia...sunt scumpi psihologii in ziua de azi :nebunrau:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări