validae Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Turația se modifică eficient acționând asupra frecvenței. Binențeles în anumite limite la motoarele proiectate pentru 50Hz. Link spre comentariu
eugeniusro Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 În invertoare se modifică simultan şi frecvenţa şi tensiunea pentru a compensa reactanţa scazută a sarcinii la frecvente joase, la invertoarele PWM se modifică însă factorul de umplere (lăţimea de impuls) în acelaşi scop, depinde de model. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iulie 5, 2015 Partajează Postat Iulie 5, 2015 tensiunea pe infasurarea unde se monteaza condesatori la pornirea unui motor trifazat in monofazat trebuie sa fie apropiata de cea a retelei? adica am unmotor si am masurat cu voltmetru tensiunea la bornele unde montasem xondesatorul si aveam137 v pe cand la ceakalta infasurare aveam tensiunea reteleide 220v mai trebuie sa adaug condesatiri? Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 17, 2015 Partajează Postat Octombrie 17, 2015 domnulor azi am discutat cu un electrician si mia spus ca in functie de rezustenta ohmica a infasurari unui motor electric se poate afla de cati kilovati este are dreptate sau nu si nu prea am inteles eu cum poate ma ajutati dumneazoastra va rog Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 17, 2015 Partajează Postat Octombrie 17, 2015 Este logic faptul că un motor de mare putere va avea o rezistenţă ohmică a bobinajului mult mai mică decât unul de mică putere, fiindcă diferă diametrul şi numărul de spire al conductorului bobinelor.La puteri mici, bobinele au spire multe şi sârmă subţire, la puteri mari exact invers.Dar este greu de crezut că poţi estima destul de precis (ca să conteze) puterea maximă a unui electromotor doar măsurând comparativ rezistenţa bobinajului. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 si dumneavoastra cum ma sfatuiti sa aflu de cati kilovati este un motor care are lipsa orice placuta de indentificare datimi va rog o parere dea dumneavoastra Link spre comentariu
flomar60 Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 Florine, e greu sa anticipezi puterea unui motor dupa rezistenta ohmica a infasurarilor!...O parere mai apropiata de adevar poate fi oferita de un bobinator profesionist, unul care a bobinat sute de motoare dar care le-a mai si masurat si si-a facut o baza de date...Trebuie sa te gandesti ca bobinajul unui motor poate fi facut si cu conductor dublu, ca - functie de turatie - anumite sectiuni pot fi conectate in paralel....sunt multe variabile care te impiedica sa faci o predictie rezonabila a puterii motorului functie de rezistenta ohmica a infasurarilor.... Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 Daca l-as vedea, as sti cu aproximatie cati Wati ar avea, o solutie ar fi montarea unui ampermetru si punerea in sarcina a motorului. Alimentarea sa fie trifazata, nu cu, condensator...supreavegherea ampermetrului in sarcina iti poate indica cat de cat puterea motorului. Daca specifici si turatia motorului, si dimensiunile acestuia iti pot aprecia cu aproximatie puterea lui. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 turatia este de 3000 cred ca nu gresesc si este destul de maricel are patru fire o bobina arata 1 ,3si alta 1,6ohm dar cate condesatoare am pus nu am putut ridica tensiunea mai mult de 180 v de la 137v inainte de a pune condesatori an pus si 100uf dar mie frica sa pun mai mult condesatori am de toate puterile unde am gresit Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 (editat) Daca pui prea multi sau prea putini, il defazezi, si nu va lucra corect. Am o banuiala ca e de 2,2 kW. Inainte de a lega condensatorii ai ales triunghiul pe placa de borne? P.S.: posibil sa ai spire in scurt in el, deoarece bobinele trebuie sa arate aprox egal ohmajul...asta daca le-ai masurat corect. Deocamdata vorbim discutii, nu oferi informatii concrete (te-am intrebat de dimensiuni si mi-ai raspuns cu "maricel"), nu ai pus nicio poza, etc. Fiti mai concret si coerent in exprimare daca vreti sa fiti ajutat. Editat Octombrie 18, 2015 de daniel_88 Link spre comentariu
v67 Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 mergeti la un bobinator Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 are doar patru fire scoase adica doar doua bobine si cum sal leg in triunghi daca are doar doua bobini nu inteleg el a fost rebobinat din trifazic in monofazic deci cum il leg in triunghi Link spre comentariu
flomar60 Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 domnulor azi am discutat cu un electrician si mia spus ca in functie de rezustenta ohmica a infasurari unui motor electric se poate afla de cati kilovati este are dreptate sau nu si nu prea am inteles eu cum poate ma ajutati dumneazoastra va rog Uite Florine, ce spuneai tu in postul in care cereai ajutor...putem noi sa visam ca motorul tau este rebobinat pt. monofazat??! Cum vrei sa primesti informatii pertinente daca tu nu oferi toate datele??!! Reiterez ce am spus aici: Florine, e greu sa anticipezi puterea unui motor dupa rezistenta ohmica a infasurarilor!...O parere mai apropiata de adevar poate fi oferita de un bobinator profesionist, unul care a bobinat sute de motoare dar care le-a mai si masurat si si-a facut o baza de date...Trebuie sa te gandesti ca bobinajul unui motor poate fi facut si cu conductor dublu, ca - functie de turatie - anumite sectiuni pot fi conectate in paralel....sunt multe variabile care te impiedica sa faci o predictie rezonabila a puterii motorului functie de rezistenta ohmica a infasurarilor.... Ai avut si parerea colegului daniel_88...macar pune o poza cu motorul sa ne facem o idee... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Octombrie 18, 2015 Partajează Postat Octombrie 18, 2015 aseara am macinat cu motorul meu problema si am tatonat iar condesatori am pus unu de 60uf mergea bine dar parca nu avea forta asa ca am pus unu 100 uf si se incalzea jumatate de motor dar avea forta nu mai inteleg nimic daca leg infasurarea ajutatoare la retea si cealalta la cond am vreun scor Link spre comentariu
daniel_88 Postat Octombrie 19, 2015 Partajează Postat Octombrie 19, 2015 Nici nu vei intelege vreodata. Am impresia ca tu nici nu citesti ce iti raspundem noi pe aici...pur si simplu intrebi intrebi intrebi, dar daca noi te intrebam ceva...te faci ca nu vezi...sa te ajute cine o vrea eu am incheiat cu interventia...sunt scumpi psihologii in ziua de azi Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum