Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire motor trifazic de 4,5kw la 220v ?


Vizitator vasilica

Postări Recomandate

El cred că se referă la cutiuţa din dreapta, care cred că e o punte redresoare pentru electrofrâna motorului, poate de aia nici nu vrea să meargă, că tu nu îi deblochezi frâna. Încearcă să îl învârţi cu mâna nealimentat, şi dacă nu reuşeşti înseamnă că electrofrâna îşi face treaba, şi tu nu o deblochezi.

Editat de daniel_88
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator cristinel009

Bună Am și eu o problema cu un motor de compresor achiziționat recent și care a fost folosit pe trifazic.Am încercat sa îl leg la monofazic și iam adăugat 2 condensatoare în paralel în total 175qF Motorul este de tip 90LB/2 3kw 4HpL-am testat prima data acasă în gol fără sarcina și totul a fost ok dar la garaj când este în sarcina îmi arde siguranța,timp de câteva secunde pornește dar nu ajunge la turația optima.Întrebarea mea este unde am dat greș? :d

Link spre comentariu

Cel mai important lucru nu ni l-ai spus, adica ce sarcina are acel motor; nu cumva ea, sarcina, ar fi prea mare?

Stiu ca acest tip de motor modificat pentru monofazic trebuie "insarcinat" treptat, adica cu ceva gen ambreiaj. Tin minte ca tata socru avea o curea de transmisie (intre fulia moarii si fulia motorului) care era intinsa treptat (dupa ce motorul era pornit) pana se prelua toata sarcina.

Link spre comentariu
Vizitator cristinel009

Cum am mai spus este pus pe un compresor de aer care așa a fost montat din fabrica doar ca a fost trifazic și acuma încerc sa îl folosesc pe monofazic.

Link spre comentariu

Ai încercat să-l porneşti şi cu compresorul debitând ,,în gol,, adică cu presiune zero în rezervorul tampon?

Capacitatea condensatorilor de pornire dacă e prea mare, conduce la frânarea motorului, adică înrăutăţeşte lucrurile. Optim ar fi ca la o capacitate corect aleasă, să ai aceeaşi tensiune cu cea a reţelei şi pe înfăşurarea alimentată prin condensator.Sau ceva mai mică. Motorul e de preferat să fie legat în triunghi dacă bobinajul permite acest tip de conexiune.

Link spre comentariu

Ar trebui să pornească în gol cu unul de 100 microF, încearcă cum a spus domnul @validae să-l porneşti cu cureaua dată jos. Dacă o ia în gol, îi pui sarcina, apoi vezi cum peacă, eventual îi pui unul dintr-ăla de care ai de 175 apoi pe cel de-al doilea îl pui în paralel cu primul, dar îi înseriezi un întrerupător cu revenire, întrerupătorul îl acţionezi la pornire...Încearcă să-l pui şi în triunghi după ce faci toate astea. Baftă

Link spre comentariu
Vizitator cristinel009

Pai o sa încerc și așa dar va dați seama ca nu îl pot folosi nici cu intrerupator nici cu cureaua data jos de fiecare data.Întrebarea mea este dacă e suficient condensator ul ce îl am pt a funcționa tot timpul conectat sau dacă I mai pot adăuga încă unu de 30qf

Ai încercat să-l porneşti şi cu compresorul debitând ,,în gol,, adică cu presiune zero în rezervorul tampon?Capacitatea condensatorilor de pornire dacă e prea mare, conduce la frânarea motorului, adică înrăutăţeşte lucrurile. Optim ar fi ca la o capacitate corect aleasă, să ai aceeaşi tensiune cu cea a reţelei şi pe înfăşurarea alimentată prin condensator.Sau ceva mai mică. Motorul e de preferat să fie legat în triunghi dacă bobinajul permite acest tip de conexiune.

Da motorul este legat în triunghi
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări