flomar60 Postat Aprilie 5, 2016 Partajează Postat Aprilie 5, 2016 Eu am pornit in stea/triunghi motoare pana la 110KW si , direct in triunghi , motoare pana la 315KW...la 400V trifazat...descriere corecta cu un mic amendament-la momentul trecerii in triunghi motorul nu a atins inca turatia nominala,se afla undeva la 75%...trecerea in triunghi produce un soc scurt de curent si abia apoi valoarea acestui curent se stabilizeaza functie de sarcina.... PS. Ma refer la motoare pornite in sarcina...pentru pompe, compresoare,etc... Link spre comentariu
daniel_88 Postat Aprilie 5, 2016 Partajează Postat Aprilie 5, 2016 Absolut corect...motoare de 110 kW...doar de două ori am avut ocazia să bobinez astfel de statoare, de la Navrom Giugiu, erau folosite pe la macaralele din port...fasonam cu tălpile goale la ele ... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 dar cineva spunea ca poti folosi un motor trifazat pe care il rotesti la o viteza mai mare ca cea initiala a lui cu 20 la suta, si pe infasurari se leaga cate un condesator si asa scoti trifazat, mai spunea ca daca motoru este de 1,5kw 3000rtm si tu il rotesti la 3250rtm rl va scoate la borne mai putin cu 300w adica poate alimenta un consumator de 1,2kw ce spuneti,se piate asa ceva Link spre comentariu
daniel_88 Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 (editat) Florine, pe mine mă depăşeşte ce vrei tu să faci... Editat Aprilie 6, 2016 de daniel_88 Link spre comentariu
flomar60 Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 Da, in principiu se poate!....Orice motor asincron cu rotorul in scurtcircuit poate fi transformat in generator trifazat cu ajutorul unor condensatori si depasind cu 2-3% turatia nominala inscrisa pe motor....este nevoie ca , acel motor sa fie pornit initial ca motor ca sa existe o magnetizare remanenta...apoi poate fi antrenat axul acestuia cu sursa mecanica externa... ....din practica , legaturile motorului sa fie in stea si condensatorii la fel....sa nu se depaseasaca turatia nominala cu mai mult de 4-5%!....valoarea fiecarui condensator,150-200 micro/400V pentru fiecare kilowatt al motorului...randamentul nu depaseste un 40% in cele mai bune conditii si tensiunea variaza mult in sarcina....cam astea a fi experientele mele in legatura cu transformarea unui motor asincron in generator.... ...poate altcineva a facut experiente mai detaliate! Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 si condesatori in serie adica cum sa fie legati, imi puteti arata o schita daca sunteti amabil Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 6, 2016 Partajează Postat Aprilie 6, 2016 Stiu ca motoarele asincrone sint reversibile, putind deveni generatoare, doar la atingerea turatiei de sincronism. Ce putin asa scrie-n carti. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 pe un motor trifazat am gasit ca scria 460v in stea ma refer la conectarea lui adica merge legat direct la monofazat? Link spre comentariu
flomar60 Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 Nu scria 460...poate 660V!....sunt motoare trifazate de puteri mari care au specificatia tensiunii de lucru stea-660V/triunghi-380V....conectarea unui astfel de motor la 220V si monofazat duce la obtinerea unei puteri la aproximativ o cincime din puterea nominala...nu prea merita! ...pt utilizari casnice motoarele 380-stea/220-triunghi si modificate in monofazat sunt cele mai nimerite....iar puterea maxima sa nu depaseasca 5,5KW....altfel instalatia electrica a utilizatorului va avea probleme...plus injuraturile vecinilor din cauza socurilor de curent/tensiune.... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 exact asa scria 380 stea apoi mai jos 230triunghi mai jos 460v triunghi am facut si poza dar nu o pot incarca de pe telefon Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 (editat) "Parţial adevărat, totuşi în trifazat pot funcţiona foarte bine în triunghi (mai ales la motoare cu puteri mai mari de 7,5 kW), doar că pornirea se face în două faze, trecându-se din modul stea (până la atingerea turaţiei normale) în modul triunghi, moment în care curentul scade de trei ori în funcţionare." 1. Pentru a nu crea confuzie ar trebui scris "pornirea se face in doua trepte de curent" sau alta explicatie fara cuvantul "faza" care e dedicat! 2. Curentul va scade de radical din 3 ori, adica cca 1.73 ori. 3. "Bolduirea" imi apartine. Editat Aprilie 7, 2016 de gica70 Link spre comentariu
daniel_88 Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 Cred că mai derutant e când se afirmă că un motor trifazat nu merge în triunghi. Oricum mulţumesc pentru reformulare. Link spre comentariu
danpin Postat Aprilie 7, 2016 Partajează Postat Aprilie 7, 2016 Cred că mai derutant e când se afirmă că un motor trifazat nu merge în triunghi. Oricum mulţumesc pentru reformulare. Cine a spus ca un motor trifazat "nu merge in triunghi"? Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 8, 2016 Partajează Postat Aprilie 8, 2016 (editat) Asa este, daca motorul poate fi alimentat in triunghi poate fi pornit direct; metoda se numeste pornire directa! Am avut motoare de 75Kw cu pornire directa. Ce mai, se stingeau becurile la pornire! E adevarat trebuie avut in vedere si ce antreneaza acel motor, adica sarcina si cum este pregatita ea la pornire. Eu aveam pompe si se porneau cu refularea inchisa. Editat Aprilie 8, 2016 de gica70 Link spre comentariu
daniel_88 Postat Aprilie 8, 2016 Partajează Postat Aprilie 8, 2016 Imi cer scuze, eu aşa am înţeles din postul #137. Stimă Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum