Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pornire motor trifazic de 4,5kw la 220v ?


Vizitator vasilica

Postări Recomandate

O ultima incercare:

http://ifrunze.blogspot.ro/2013/08/pornirea-motoarelor-trifazate-la.html

 

La legarea in stea -vorbim de alimentare trifazata-tensiunea de alimentare (de linie) se "imparte" pe doua infasurari, la legarea in triunghi tensiunea de alimentare (de linie) se aplica direct pe cate o infasurare. Din acest motiv la alimentare trifazata la 400v motorul trebuie legat in stea, pt. a nu arde bobinajul, tensiunea de linie divizandu-se pe doua infasurari. La tensiunea de linie de 220V motorul se leaga in triunghi pt. ca o singura bobina poate sa "suporte" aceasta tensiune. Daca il legi in triunghi la trifazic 400V il arzi. Mai simplu de atat nu stiu sa explic.

 

Acuma pt. legare la monofazic uita-te si matale pe scheme si trage concluzia singur....

Tot ce nu stii matale gasesti in manualele de fizica de liceu....

Link spre comentariu

de ce spune in acel blog la inceput , ca doua faze se inseriaza si apoi se conecteaza la 220 v si cea dea treia printrun condesator ?pai nu se leaga sfarsitu uneia cu inceputu alteia ?eu inteleg ca doua infasurari se inseriaza numai doua iar capetele celeidea treia un capat se leaga la una din bobine si celalalt la cindesator e bine cum am inteles

Link spre comentariu

Mai Florine,

Ia o bucata de hirtie si deseneaza un triunghi cu virful in sus. Cele trei laturi reprezinta cele trei infasurari ale motorului. Traseaza doua linii ,una de la virf in stinga sau in dreapta (cum iti convine tie) apoi de la baza triunghiului o linie in aceeasi directie ca si cea din virful triunghiului. Cele doua linii se leaga la reteaua de 220V.  Daca te uiti atent o sa vezi ca ai doua infasurari legate in serie,respectiv o infasurare(baza triunghiului) si infasurarea opusa liniilor care se leaga la reteaua de 220V(latura opusa a triunghiului). Ce-ti mai ramine? O infasurare care este latura ce uneste cele doua linii(a treia infasurare). Condensatorul il legi in paralel cu infasurarea a treia,respectiv latura opusa liniilor de alimentare,ce reprezinta a treia infasurare. Clar? Cred ca stii sa identifici infasurarile motorului? Mai babeste decit atit nu stiu. Bafta.

Link spre comentariu

Florine,

Acum am constatat ca m-am  incurcat in explicatii. Deci; Desenezi un triunghi cu virful in sus,notezi,(in sensul acelor de ceasornic) punctele unde se unesc laturile triunghiului.  Cu A virful triunghiului,cu B punctul de unire din dreapta iar cu C punctul de unire din stinga. Din punctul A si din punctul C trasezi doua linii care vor reprezenta legaturile la reteaua de 220V. Laturile triunghiului,respectiv infasurarile motorului,  sint A-B , B-C,  C-A.  Laturile A-B si B-C sint legate in serie.  Condensatorul il legi intre punctele A si B.  Ai priceput?

 

L.E. Mai simplu decit schema prezentata de @Andrei tabacaru nu se poate.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Domnilor draga, aveti mare grija ce sfaturi dati, si mai ales cui le dati!

Uneori facerea de bine, este .......!

Nu toti sunt facuti pentru lucrul cu curentul electric!

Nu indemnati si nu incurajati in actiuni real periculoase, persoane atehnice si fara un minim de cunostinte elementare de electricitate sau 

electrotehnica, in actiunile lor!

Nu toti, trebuie sa stim sa lucram cu electricitatea!

Pentru asta, a existat diviziunea muncii!

Sunt multe de spus, mai ganditi-va!

Ori cu sfaturile ori fara sfaturile noastre ,omul Florin, tot va incerca(experimenta) cum sa alimenteze un motor trifazat la reteaua monofazica. Doar nu-i copil. Cred ca are suficient discernamint, incit sa constientizeze pericolul la care se expune,atunci cind lucreaza cu tensiuni extrem de periculoase. Nu l-a indemnat nimeni sa verifice daca are tensiune, pe conductorul legat la retea, punind mina pe el. Nu cred sa-i fi spus cineva sa nu ia masuri de protectie, atunci cind lucreaza cu curentul. Orice om, cu cit de cita minte, o sa se fereasca sa atinga un conductor(neizolat) legat la retea. Citi electricieni,cu vechime, au dato-n bara, fiind foarte siguri pe ei,mergind pe considerentul ca lucreaza de ''zeci de ani'' cu curentul si au experienta de nu stiu ce sa faca cu ea. Citi soferi nu sfirsesc intre resturile masinii lor,nerespectind regulile de circulatie? Credeti ca nu au fost instruiti, atunci, cind au facut scoala de soferi,sa respecte regulile de circulatie? Pina la urma cine-i de vina? Instructorul sau soferul? Vina o poarta doar cel care se expune pericolului, nerespectind regulile de circulatie, constient fiind ca se poate intimpla orice. Asa si cei care lucreaza cu curentul.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

O ultima incercare:

http://ifrunze.blogspot.ro/2013/08/pornirea-motoarelor-trifazate-la.html

 

La legarea in stea -vorbim de alimentare trifazata-tensiunea de alimentare (de linie) se "imparte" pe doua infasurari, la legarea in triunghi tensiunea de alimentare (de linie) se aplica direct pe cate o infasurare. Din acest motiv la alimentare trifazata la 400v motorul trebuie legat in stea, pt. a nu arde bobinajul, tensiunea de linie divizandu-se pe doua infasurari. La tensiunea de linie de 220V motorul se leaga in triunghi pt. ca o singura bobina poate sa "suporte" aceasta tensiune. Daca il legi in triunghi la trifazic 400V il arzi. Mai simplu de atat nu stiu sa explic.

 

Acuma pt. legare la monofazic uita-te si matale pe scheme si trage concluzia singur....

Tot ce nu stii matale gasesti in manualele de fizica de liceu....

Parţial adevărat, totuşi în trifazat pot funcţiona foarte bine în triunghi (mai ales la motoare cu puteri mai mari de 7,5 kW), doar că pornirea se face în două faze, trecându-se din modul stea (până la atingerea turaţiei normale) în modul triunghi, moment în care curentul scade de trei ori în funcţionare.

Link spre comentariu

Mă refer la pornirea stea-triunghi, situaţie în care motorul porneşte în stea până ce acesta atinge turaţia maximă, apoi se comută pe modul triunghi, moment în care curentul scade, se  poate observa foarte uşor fenomenul dacă se urmăresc ampermetrele de panou...este normal să scadă curentul deoarece la pornire curentul creşte mult peste consumul normal în gol. Dau exemplu un motor de 37 kW /3000 rot/min (cu astea lucrez frecvent. Curentul de pornire la aceste motoare poate ajunge şi la 180 A, pe măsură ce creşte turaţia m otorului curentul scade pâna pe la 80-100 A, după aprox. 25-30 s timerul schimbă contactorii în modul triunghi, moment în care curentul scade şi se stabilizează la 40 A, modificându-se apoi în funcţie de sarcină.

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări