Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Punte tda 2030


le5100kw

Postări Recomandate

Salutare, am un woofer cu 2 tda 2030 in punte. El are un brum de retea foarte mare si nu functioneaza corespunzator. eu i-am mai pus un condensator de filtrare in paralel (4700uF), insa brumu nu se reduce cum ar trebui. a doua problema mai este ca wooferul nu mai amplifica corespunzator si se vede pe membrana difuzorului ca intra o componenta activa. unde poate sa fie problema? cum pot testa integratele? eu am testat pe fiecare integrat in parte conectand difuzoru intre masa si iesirea fiecarui integrat. acuma nu stiu daca am procedat suficient de corect, pentru ca atunci cand am conectat iesirea integratului care se incalzea cel mai tare la difuzor, a inceput sa dea brum, membrana s-a deplasat spre exterior si a redat semnalul audio, ceea ce teoretic pare a fi bun amplificatorul, pentru ca asa facea si fara sa conectez difuzoruu la masa ci la iesiri. cand am conectat la iesirea celuilalt, care se incalzea mai putin s-a deplasat ff putin membrana fara sa se auda brumul de retea. stiu ca cel care se incalzeste mai tare primeste semnal si cel care nu se incalzeste asa tare, intrarea este legata printr-un condensator la masa chiar si conform schemei. totusi eu cred ca e ars un integrat dar nu stiu care. daca nu e asa explicati-mi care ar putea fi problema.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • __farad__

    4

  • le5100kw

    3

  • remus68

    3

  • Th3_uN1Qu3

    2

Top autori în acest subiect

sa inteleg ca este cu alimentare simpla daca ai pus un singur condensator de 4700uF. ca sa verifici fiecare integrat in parte trebuie sa pui un condensator electrolitic(1000uF) la iesirea fiecarui integrat pt a separa componenta continua de cea alternativa,altfel vei avea la iesire jumatate din tensiunea de alimentare.

Link spre comentariu

cand am conectat iesirea integratului care se incalzea cel mai tare la difuzor, a inceput sa dea brum, membrana s-a deplasat spre exterior

...asta e ars 100%. Nu e exclus sa fie si celalalt cu oarece probleme. Daca montajul e alimentat simetric, masoara la iesirea carui integrat ai componenta continua. Bine ar fi sa le inlocuiesti pe amindoua.
Link spre comentariu

E ars sigur integratul ala, in multe sisteme se pun niste pocnitori ordinare nu originale ST, daca pui originale nu o sa mai ai probleme. Si daca tinem cont ca unul original e doar 5 lei (la o sg bucata nu 100 sau 1000), gandeste'te ce profit scot aia cu integratele pirat. Ca idee TDA2030 tot fake e si in sistemele alea home theatre care au aparut prin supermarketuri la 500 roni, alea cu receiver si 2 boxe turn + 3 sateliti. Alea de cica ar fi "Akai", pe sateliti au amplificare cu aceste petarde. Pe boxele fata au totusi niste tranzistori tepeni.Daca mai ai un pic de brum si dupa ce il inlocuiesti vezi sa nu aiba vreo bucla de masa, am avut si eu un sistem in care chinezul lipise un fir in plus. :rade:

Link spre comentariu

Salut,am atasat datasheetul lui TDA2030. In cazul tau (membrana iese = componenta continua) verifici relativ usor care intgrat e defect. Asa cum se poate vedea si in datasheet pinii de alimentare sunt 5 pt tensiunea pozitiva si 3 pentru cea negativa(sau masa). Indiferent cum este alimentat integratul, intre pinii 4 si 3 trebuie sa ai aproximativ jumatate din tensiunea dintre 5 si 3.Bafta.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Alimentarea este +-25V, intre pinii 5 si 3 , simetrica astfel: intre + si GND sunt 12,6V la fel si intre - si GND. Intre pinii 4 si 3 ai IC1 (care se incalzeste cel mai mult), am obtinut tensiune injumatatita (12,8V). Intre pinii 4 si 3 ai IC2 (care se incalzeste cel mai putin), am obtinut tensiunea de 1,1V. Sa fie IC 2 de vina?

Link spre comentariu

Intre pinii 4 si 3 ai IC2 (care se incalzeste cel mai putin), am obtinut tensiunea de 1,1V. Sa fie IC 2 de vina?

Acesta sigur este defect el sau daca are diode pe iesire, cea spre - este strapunsa.Daca atasati schema, discutia ar fi mai la obiect.

Alimentarea este +-25V,

In catalog scrie +/-14V,sau 28V, la alimentare nesimetrica.
Link spre comentariu

Daca se incalzeste de nu poti pune mana pe el e dus pe jumatate iar celalalt e mort de totScoate ceva sunet cu un singur tranzistor final din cei doi din capsula un soi de clasa A chinuita :limb: Schimba-i pe amandoi si scapi de belea@ Miron1947 credeti ca s-au mai obosit chinezii sa puna si diode in sens invers?Prea putin probabilAstia ar scoate si integratul din scheme daca ar merge cat de cat si fara el :rade:

Link spre comentariu

@ Miron1947 credeti ca s-au mai obosit chinezii sa puna si diode in sens invers?

Daca nu vad schema, nu pot decat sa presupun, dar in privinta tensiunii de alimentare, nu cred ca au si TDA2030 cu tensiuni de lucru superioare catalogului.
Link spre comentariu

Toata stima si respectul tovarasi. :ras: I-am schimbat finalul ars (IC2), multam, insa exista o mica problema cu brum-ul de retea, se aude incet dar e sacaitor. Sa conectez 4 conzi intre 10 si 40 nF la punte? Sau mai pun 2 condensatoare de 4700 uF in paralel cu cele existente sau si si?

Link spre comentariu

mai pun 2 condensatoare de 4700 uF in paralel cu cele existente

Cred ca e mai eficient .
Eu am pus pe unul si nu a avut nici un efect. Pune si conzii aia pe punte de 10-100n cat s'or gasi, si verifica inca odata daca nu ai vreo bucla de masa. In primul rand scoate cablul de semnal din sistem si vezi daca se mai aude brumul, daca tot se aude urmareste traseele de masa si vezi daca pleaca vreun fir aiurea.
Link spre comentariu

Daca mai ai un pic de brum si dupa ce il inlocuiesti vezi sa nu aiba vreo bucla de masa, am avut si eu un sistem in care chinezul lipise un fir in plus. :rade:

:offtopic2 In ziua de azi rar mai vezi chinezu` sa puna ceva in plus :rade:
Link spre comentariu

Mai toti constructorii mari de amplificatoare recomanda un minim de 10000 uF pe ramura pt aplicatii Hi-Fi.4700 pt un amplif "de casa"este bine.Brumul nu provine intotdeauna de la alimentare.Asa cum au specificat si ceilalti poate fi o bucla de masa.De asemenea poate proveni din etajele anterioare(preamplificator corector etc.).Verifica daca nu au alimentare separata si filtreaz-o de asemenea.Un filtru bun si pe care il folosesc mereu in preamplificatoare este cel format din:condensator de 4700 uF in sursa o rezistenta de cateva sute de ohmi(se calculeaza in functie de tensiunea de alimentare si curentul consumat de preamplif) si inca un condensator de 1000uF.Din pacate nu se poate aplica amplifurilor de putere.Iar condensatoarele de 10-100nF pe diode sunt indispensabile(imbunatatesc comutarea diodelor)

Link spre comentariu
Vizitator erasmus19831

Salut,am atasat datasheetul lui TDA2030. In cazul tau (membrana iese = componenta continua) verifici relativ usor care intgrat e defect. Asa cum se poate vedea si in datasheet pinii de alimentare sunt 5 pt tensiunea pozitiva si 3 pentru cea negativa(sau masa). Indiferent cum este alimentat integratul, intre pinii 4 si 3 trebuie sa ai aproximativ jumatate din tensiunea dintre 5 si 3.Bafta.

am si eu o intrebare..off topic..si as vrea dc se poate un raspuns ca pt un incepator..pt schema din datasheetul lui tda2030 .. sursa de alimentare este Vs.Vi este aceiasi sursa de alimentare? adik Vs?"Vs Supply voltage ? 18 (36) VVi Input voltage VsVi Differential input voltage ? 15 V" ps: incerc sa fac un amplificator pt 2 boxe de cate 10w 4 ohm fiecare, ca sa le pot conecta la un laptop
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări