Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema cu o sursa 15A + Voltmetru cu 7107

Vizitator calinbont

Postări Recomandate

Vizitator calinbont

Am facut sursa ce 3-30V 15A (schema atasata) si un voltmetru pentru ea cu 7107 (schema atasata).

Am calibrat voltmetru si citeste valori la fel ca si multimetru (cel mult o eroare de 0.1V)

Voltmetru l-am alimentat din filtrul sursei de si daca citesc tensiunea sursei, voltmetrul imi indica cu in loc de 30V cam 17V. Daca il alimentez din alta sursa imi citeste bine tensiunea sursei de 15A.

Deoarece sunt incepator nu imi dau seama de fenomem si am rugamintea sa imi dati o solutie ca sa alimentez voltmetru din sursa de 15A si sa imi indice bine tensiunea.

Multumesc.

Posted Image

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• MifTy

1

• djlove

1

• yo4hhp

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Astfel de voltmetre electronice, gen ICL7..., trebuiesc alimentate separat, fie folosesti alt transformator mai mic, fie o infasurare a transformatorului principal separata de cea care alimenteaza sursa...sau o baterie :dans:

Link spre comentariu

Daca il alimentez din alta sursa imi citeste bine tensiunea sursei de 15A.

Cum adica tensiunea sursei de 15A? :nebunrau: Tensiunea se masora in Volti, in Amperi masori intensitatea. Si intensitatea nu poti masura decat daca montezi ampermetrul in serie cu o rezistenta de sarcina. Nu inteleg ce ai facut tu acolo. Ai montat in scurt ampermetul la bornele sursei?Si este foarte simplu sa folosesti un transformator de 3-5W cu filtrare, redresare pentru a alimenta instrumentul de masura corect.
Link spre comentariu
Vizitator calinbont

Daca il alimentez din alta sursa imi citeste bine tensiunea sursei de 15A.