Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

display VFD cum ?

cos22tm

Postări Recomandate

Salut ! sunt incepator si pasionat de electronicaam facut rost de un display VFD (cred) dintr-un video. Am descoperit ca se alimenteaza la 2 tensiuni : un ~4,5Vac pt. filament si un ~9Vcc pt. aprindere segment(e).as vrea sa fac ceva cu el...pt inceput poate legat la LPT sau direct la un PIC 16F84 (16F877) care imi recomandati. probleme :-nu stiu sa programez in .asm un pic desi am ICprog de ex. (daca as gasi PIC basicpro free :twisted: ) -cel mai dureros e ca nu stiu cum sa-l fac sa-mi afiseze ce vreau eu...ceva simplu -vol de amp (digital up-down cu LC7533)Ma puteti ajuta ? :oops:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• cos22tm

8

• niq_ro

6

• catalin004

4

• ALEKS

2

Top autori în acest subiect

am facut rost de un display VFD (cred) dintr-un video. Am descoperit ca se alimenteaza la 2 tensiuni : un ~4,5Vac pt. filament si un ~9Vcc pt. aprindere segment(e).

filamentul poate fi alimentat la ~4,5V dar segmentele si grupurile de afisaj se comanda prin multiplexare nu cu tensiune alternativa...vezi ce cod are afisajul si cautam datele lui pe net
Link spre comentariu

pai nu partea de comanda e problema... la toate vfd-urile e cam la fel. si se poate face cu porti logice (sunt fff ieftine).daca stii tensiunea de filament, atunci nu mai conteaza restul. de obicei si 5V ajung pt segmente. Partea de programare a uC trece in alta categorie... nu asm-ul trebuie scris ci hex-ul.Afisarea se face multiplezat. adica cate o grila pe rand. p.s. ai reusit sa afisezi ceva pe el (orice) ?

Link spre comentariu