Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

display VFD cum ?

cos22tm

Postări Recomandate

Salut ! sunt incepator si pasionat de electronicaam facut rost de un display VFD (cred) dintr-un video. Am descoperit ca se alimenteaza la 2 tensiuni : un ~4,5Vac pt. filament si un ~9Vcc pt. aprindere segment(e).as vrea sa fac ceva cu el...pt inceput poate legat la LPT sau direct la un PIC 16F84 (16F877) care imi recomandati. probleme :-nu stiu sa programez in .asm un pic desi am ICprog de ex. (daca as gasi PIC basicpro free :twisted: ) -cel mai dureros e ca nu stiu cum sa-l fac sa-mi afiseze ce vreau eu...ceva simplu -vol de amp (digital up-down cu LC7533)Ma puteti ajuta ? :oops:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• cos22tm

8

• niq_ro

6

• catalin004

4

• ALEKS

2

Top autori în acest subiect

am facut rost de un display VFD (cred) dintr-un video. Am descoperit ca se alimenteaza la 2 tensiuni : un ~4,5Vac pt. filament si un ~9Vcc pt. aprindere segment(e).

filamentul poate fi alimentat la ~4,5V dar segmentele si grupurile de afisaj se comanda prin multiplexare nu cu tensiune alternativa...vezi ce cod are afisajul si cautam datele lui pe net
Link spre comentariu

pai nu partea de comanda e problema... la toate vfd-urile e cam la fel. si se poate face cu porti logice (sunt fff ieftine).daca stii tensiunea de filament, atunci nu mai conteaza restul. de obicei si 5V ajung pt segmente. Partea de programare a uC trece in alta categorie... nu asm-ul trebuie scris ci hex-ul.Afisarea se face multiplezat. adica cate o grila pe rand. p.s. ai reusit sa afisezi ceva pe el (orice) ?

Link spre comentariu

am reusit sa aprind toate grilele (8) niste 88888:88+niste txt predefinit cu ~7Vcc (5V e prea putin daca se aprind toate segmentele)din pacate pe spate nu mai este codul displayului...eventual sa incerc sa fac o poza daca ajuta la ceva...puteti sa dati mai multe detalii despre multiplexare (am facut parca la cursurile de electronica asa ceva acu' vreo 3 ani dar numai teorie)tnx!

Link spre comentariu

Man vezi ca o sa arzi filamentul la afisor!Tipurile astea de afisoare cu descarcare in gaze se alimenteaza de obicei cu o tensiune alternativa de 4,8V(cele tip vechi si 2,4 cele noi-si obligatoriu trebuie sa ai priza mediana la infasurarea respectiva care o pui la o tensiune negativa sau de pe capetele filamentului pui cite un rezistor de 560 ohmi tot in acelasi punct) si in afara de asta trebuie sa le aplici grilelor o tensiune pozitiva fata de filament(asta se face cu tensiunea negativa de care scriam mai sus care variaza de la afisor la afisori si in general este undeva pe la minus 18~24v).Nu uita sa limitezi tnsiunea negativa cu o dioda zenner.Sau daca te ajuta iti fac o schema... :wink:

Link spre comentariu

Si eu am lucrat cu tuburi VFD. Am aplicat 3Vcc pe filament, grila la +14Vcc si +14Vcc pe fiecare element (segment); in toate cazurile, minusul la filament.

Overdrive spune bine ceea ce spune!

Link spre comentariu

merci pt sfaturiam pus si rezitente de 1K pe alim sa nu ard displayul (nu ca as plange dupa el) si a mers cu 8888 88:88 aprins cam 7luni de zile si nu s-a ars :lol: . o sa incerc sa fac o poza sa vedeti mai exact ce tip de VFD e...e simplu nu e alfanumeric (as fi vrut eu).cum zicem la 4Vac pe filament e prea putin abia se aprinde , 5Vac e prea mult ...asa am ajuns la un 4,5Vac.il rog pe overdrive sau niq_ro sa ma ajute cu o schema (eventual cablaj) simpla cu multiplexor ca sa afises ceas-ul de ex : "8 8 : 8 8" ...din cate am citit se pare ca totul e o iluzie optica se afiseaza prima cifra cateva ms se sterge (un cuartz de 4MHz cred ca ajunge) se afiseaza a doua...s.a.m.d

Link spre comentariu

Aleks, spune-mi si mie te rog daca numaratoarea facuta de tine poate fi pusa pe o masina ( sa afiseze nr de km parcursi ) cu conditia sa tina minte numarul afisat ultima oara ( chiar daca este deconectat de la baterie )

Link spre comentariu

Numaratorul este facut cu PIC. Pentru a numara kilometrii, ai nevoie de o sursa de semnal (impulsuri) care sa indice km parcursi. Apoi se poate modifica softul PIC-ului. Problema este ca nu am idee cum sa stochez informatia, inca nu stiu cum sa operez cu ROM-ul intern al PIC-ului.

Link spre comentariu

nu mai stiu exact...cred ca toshiba....oricum ma intereseaza un exemplu practic cu tot cu shema...ca stiu cam care is pini de grile , si segmente si sa incerc sa adaptez la al meu daca nu o sa incerc ceva pe portul paralel pt inceput (cu asta am mai lucrat sa aprind/sting niste LED-uri)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări