Shambala Postat Martie 5, 2016 Partajează Postat Martie 5, 2016 (editat) Nu merita complicatia unei asemenea incinte pt un BG20. Nema bas, nema inalte superioare... doar o mare (si lenta) cocoasa pe medii intinsa spre inaltele inferioare. Plus un timbru usor neplacut. Mult mai bine suna B200. Dupa ce il asculti, efectiv plangi dupa banii dati pe BG20. Mai ales daca gasesti B200 sh si in foarte buna stare - apar pe forumurile germane. De acord cu Lowther - au de departe cel mai placut timbru. Daca se pot aduna banii, merita fiecare cent. Editat Martie 5, 2016 de shambala Link spre comentariu
VTP Postat Martie 11, 2016 Partajează Postat Martie 11, 2016 Am lucrat cu ambele difuzoare de mai multe ori. Cum perceptia calitatilor unei incinte este pur SUBIECTIVA, nu pot sa fac o clasificare a celor doua si nici a tuturor difuzoarelor de banda larga cu care am lucrat decat prin prisma gustului meu.In orice caz, poate ca experienta proprie sa fie de ajutor si altora si, voi expune observatiile mele, privind utilizarea difuzoarelor de banda larga: - toate aceste difuzoare au Xmax. mic, astfel ca, acestea NU sunt potrivite pentru open baffle, incinta B.R. sau inchisa, chiar daca unii producatori propun astfel de solutii ( de ex. Fostex, care dau varianta BLH dar si incinta B.R.. ) - chiar si cele mai scumpe realizari din domeniul difuzoarelor full range au multe probleme pentru ca este dificil sa reproduci tot spectrul audio cu un singur traductor. Automat, caracteristica de frecventa are o caracteristica crescatoare si ca atare, o lipsa a frecventelor joase, lipsa care trebuie suplinita cu ajutorul incintei. - incinta care poate asigura cea mai mare crestere a nivelului frecventelor joase reproduse este hornul (de altfel si cea mai veche incinta din lume! ). Se poate apela la varianta BLH sau la un horn de oscilatie ( este incinta descrisa in 1928 de P.H.G. Voigt ). - avantajul BLH: asigura cel mai ridicat nivel de crestere a frecventelor joase. Ca dezavantaje: constructia mai dificila si trebuie lucrat f. precis. Deasemeni necesita si un pic de experienta ca sa poata fi pusa la punct pentru a nu avea alterari ale timbrului. - avantajul incintei Voigt este dat de simplitate, este putin mai usor de pus la punct, are o greutate si o adancime mai mica decat hornul. - nu recomand introducerea de circuite de corectie inseriate cu difuzorul: se va altera timbrul acestuia, se strica randamentul incintei, se reduce transparenta sonora. - un alt lucru pe care nu-l recomand este adaugarea de tweetere. Caracteristica de frecventa este crescatoare si trece, de cele mai multe ori de 20 kHz. .In plus, tot ce se castiga cu un difuzor B.L. se pierde cu functionarea pe 2 cai. - niciun difuzor B.L. nu are putere mare, la SPL-ul ridicat, cu max. 10 W se obtine cam tot ce poate acest tip de difuzor, indiferent de fisa sa tehnica! Deci nu le fortati fara rost! - nu utilizati corectorul de ton, mai ales pe joase, cresc distorsiunile si sunetul devine neplacut, murdar din cauza maririi deplasarii membranei. - difuzorul B.L. trebuie incarcat in spate pentru a se controla deplasarea membranei si a se evita depasirea Xmax.. Trebuie sa tineti cont ca echipajul mobil este f.usor si cu rezistenta mecanica mica, comparativ cu difuzoarele specializate pe domenii de frecventa. - aproape toate firmele produc difuzoare B.L., dar, acestea sunt relativ scumpe. Evident ca un difuzor de calitate se va obtine de la o firma cu traditie, care a investit timp si bani pe o perioada mare de timp, pentru a obtine un rezultat bun. Se gasesc si difuzoare sub 100 euro cum este BG20 sau B200, si pana in 500 euro ( Fostex, Nirvana, Hemp Acoustics) dar si peste 500 euro pana la ordinul miilor de euro ( Supravox, Fertin, Davis, TagBand, Seas, Voxativ, sau regele Lowther ! ) - cine gaseste o pereche de difuzoare identice din aparatele de radio dinainte de al-II-lea razboi mondial, de preferat Philips, in stare buna, poate face o pereche de incinte excelente. In BLH sau Voigt, au un sunet extrem de echilibrat in toata banda si pot fi usor conduse de orice amplificator SE cu tuburi de 2-3 W/c.. - Incintele cu astfel de difuzoare nu se potrivesc prea bine cu anumite genuri de muzica, dar exceleaza in domeniul muzicii de jazz, clasica, pe voci si mai putin, de exemplu pe rock, electronica. SUCCES! Link spre comentariu
Vizitator audio1 Postat Octombrie 19, 2016 Partajează Postat Octombrie 19, 2016 (editat) Despre experienta mea cu Visaton BG 20 .Corect , rar gasesti persoane sa inteleaga ce e audiofilia . Cei care prefara un sunet " plin " , consistent o sa desconsidere aceste full range uri , Referitor la Open Baffle , nu am construit OB .Dar daca BG20 de la Visaton se aude extrem de bine la 1W in boxa inchisa( etansa ) unde trebuie sa munceasca sa comprime aerul banuiesc ca in Open Baffle are mai putin de muncit si randamentul lui va creste putin .BG20 se poate asculta si mult sub 1W .Am un amplificator Onkyo Integra M5030 .FLAC 2/ biti 192 KHz palca de sunet ,fara corectii de ton , Se vede ca are 300W pe canal si se mai vede ceva interesant : pozitia din mijloc a acului indicator este la 1W .Exact ca la automobile , este indicat sa se foloseasca masina cu indicatorul corespunzator cifrei 12 de al ceas, Acolo motorul merge optim .Deci un amplificator de 300W va fi folosit la 1W .Visaton BG20 se aude nu foarte incet si la 0.01W .La 0.1W nu se aude incet de loc .La 1W se aude tare . La 10W se simte ca e cam la limita difuzorul cu toate ca specificatiile lui amintesc de 40W . Dar tot la 10W sunt la limita si urechile ( se aude prea tare la 10W ) Vobesc de auditi nu de chefuri .Deci eu as merge pe Oppen Baffle cu difuzorul ascultat la putere mica .Daca a creea imagina scenica a unor cantareti situati la 5 ... 10 sau 20 m atunci e super ok . Cam asta trebuie sa fie presiunea acustica a unui difuzor , sa auzi vocea umana ca si and ar canta la 5 ... 10 ... 20 m .Sigur ca discutam de clasica , de jazz, de samba , bossanova , folk , counry , Eric Clapton sau rock traditional ( balade rock) ., formatii corale , chitara clasica ,clarinet , saxofon .....In legatura cu filtrele .:Eu ascult fara filtre cu difuzorul pe direct . La insistentele prietenilor "pune-i ceva filtre ca nu vezi , asa suna sec "am incercat sa cuplez difuzorul prin diverse filte ( am avut un magazin de difuzoare si filtre si am avut la indemana f multe filtre ).Orice filtru am cuplat , oricat de anemic sau de complex , chiar si doar o bobian din cateva spire , sunetul devine obisnuit , se pierde pe loc caracteristica "audiofila " a difuzorului . Sunetul devine pe loc " comercial " .Referitor la faptul ca sunetul are o caracteristica crescatoae in frecventa , este foare adevarat , Dar sunetul este de o naturalete care iti face pielea gaina . E ca un superb trandafir , ce daca are tulpina prea lunga ...Cu B200 nu am lucrat dar daca "dau" de bani il am in obiectiv , este 120 euro/ buc.Despre lipsa la BG20 basului este perfect adevarat. Doar ca audiofilii urmaresc complet altceva decat plinatatea sunetului .Sunetul nu te inconjoara sunetul este un paretner de dialog , un interpret care parca este in fata ta . Senzatia de prezenta si mai ales de pozitionare a sunetelor este foarte pronuntata .Cand inchizi ochii "vezi " acolo vocea, acolo chitara , aici tobele ...Nu este in nici un caz un sunet "plin care te inconjoara " .Este chiar opusul . Eu am atasat un subwoofer dar atentie nu woofer ci sub woofer, si inchis ( etans fara tub de bas reflex) . Neaparat subwooferul sa fie inchis , Orice bas reflex sau deschidere altereaza faza sau "group delay" .Chair daca nu coboara extrem de jo, subwooferul sa fie inchis . Despre tweeter : aici l-as contrazice pe domnul VTP . De fapt nu e o contrazicere ci mai mult o explicatie sau o constatare din practica mea . La BG 20 se poate atasa un tweeter dar nu un tweeter clasic cu un "supertweeter" .La fel cum am atasat subwooferul , superteeterul nu transforma "ingineria" intr-o boxa pe 2 sau pe 3 cai ( cu subwoofer ) .Boxa ramane tot full range , va reda aproape tot .Doar pareta de sus de tot , de peste 15 ... 16 KHz va fi ajutata si sustinuta de acest super Tweeter . Nu am facut masuratori cu toate ca am si un MM1 de al beyerdynamic daca sunteti din Bv poate facem ceva masuratori impreuna . Dar atasand un (super)tweeter se simte clar de tot lipsa lui BG 20 in domeniul inaltelor de sus . DT24.3 reda pana la 23 KHz , trece ca "vantul" peste limita umana de 20 de KHz .De aceea pana la 20 de KHz are distorsiuni minime si o liniaritate f buna in spectrul audibil.Este perfect adevarar ca el (BG20 ul ) are o carcterisica crescatoare spre inalte, Cu toata ca in specificatiiel tehnice apar valori mari , cum ca ar reda spre limita de sus ( in KHz ) a auzului uman , adaugand un super twweter se simte pe loc ca s-a completat o mare lipsa ( avuta) . Am folosut ca supertweeter un tweeter Hertz model DT24.3 .Se gaseste in Brasov la domnul Vasi la http://www.hertzaudio.ro/n.html?page=shop.browse&category_id=11Costa aprox 140 lei perechea . Credeti-ma am avut magazin de difuzoare, am ascultat zeci si zeci de tweetere , am lucrat si in radio ( media ) unde am ascutlat boxe monitoare se studio de la Yamaha noi , am reparat si ascultat multe boxe , mi-au trecut multe prin mana , nu-s cel mai bun ascultator dar sa stiti ca difuzoarle acestea de la Hertz DT 24.3 sunt extrem de bune ( sa nu radeti ) Ele sunt difuzoare de masina . ( pentru automobile ) .Sunt extrem de bun pentru pretul lor . Pretul unei boxe complete ( fara subwoofer ) ar fi in jurul valorii de 300 ron/boxa .Celelalte tweetre de la Hertz (din catalogul lor )sunt pentru concursuri de SPL ( de putere ) si nu se aud la fel de bine ca DT24.3 . ( chair daca sunt mult scumpe ) .Eu sutn adeptul constructiilor ieftine si foarte bune .DT24.3 se conecteaza prin filtrul lor (cu care se livreza la pachet PAchet-140 lei 2 tweetre + 2 filtre + diverse monturi ) si printr-un divizor rezistiv tip L-pad , un fel de potentiometru care faceca impedanta " vazuta "de difuzor ( adica impedanta spre amplificator ) sa fie mica .Aceasta conduce la un bun control al amplificatorului asupra tweeterului .In lipsa L-Padului ( cautati pe internet ) difuzoarele (in cazul nostru tweeterele) au tendinta sa falfaie , nu mai redau "litera legii ".* Am citit pe forumuri ca unii audiofili au decupat cu forfecuta si au eliminat conul suplimentar de la VG20 ai au adaugat tot asa un super tweeter .Nu am executat astfel de modificari dar sutn convins ca BG 20 eliberat de greutate acestui con va reda si mai fidel vocea umana , ceea ce de fapt urmarim in primul rand . "Logica " adaugarii unui supertweeter se aseaza mai mult in picioare . Aceste supertweetere ca si SUB wooferle nu "intretaie" absolut de loc in domeniu vocii umane , principala problema a boxelor comerciale pe 2 sau 3 cai .Acolo in punctele de "taiere" unde lucreaza filtrele acolo apar MARI neuniformitati de frecventa si de faza ,.grpup delay-ul deviie catastrofal si efectul (degradarea )se simte foarte mult in domeniul vocii umane si/sau in domeniul vocii feminine in special . Acest super-tweeter nu ajuta la redarea vocii umane. El ajuta doar la redarea unor instumente in domeniul super acut in special cinelul de la bateria de tobe . Cand ai asemenea boxe cel mai important lucru devine prepararea (antifonarea ) camerei , altfel nu prea merita muncit la ele .Un alt aspect despre constructia boxei cu BG 20 si de alt fel cu orice difuzor : Eu am folosit MDF de 18 mm . Nu este atat de imporant de a folosi mtariale foarte tari cu o rigiditate f mare . * cu toate ca ajuta enorm de mult Important este ca boza sa fie prevazuta in interior cu nervuri foarte dese de intarire ( bracketing ) .( sertare lipite si gaurite cu gauri mari necallculate ) Cam la 10 cm trebuiesc asezate aceste sertare ( atentie ocupa din volum si trebuie plecat de la un volum initial mai mare ) Referitor la vata din boxe , Ea sa pune in pernite ,si va ocupa tot volumul boxei .Dar : vata minerala de termoizolatii trebuie un pic rasfirata la mana sa nu fie prea densa , prea batura pt ca daca este prea densa ea scade basul care si asa la full range uri nu este prea "prezent" .Si inca o recoamndare : pentru cine asculta pentru prima data astfel de boxe , ascultati macar o jumatate de ora si de abia apoi sa va pronuntati .Aceste boxe sunt cu totul si cu totul deosebite fata de tot ce este comercial si ce am ascultat noi in general pana acum . Fiind cu totul diferit in primul minut de auditie totul pare sec , simplist ( ca sunet vorbesc ) si lipsit acea caracteristica a unor boxe cu sunet "plin".Cine nu este convins de aceste boxe nici dupa 1/2 ora de auditie , le va considera tot timpul seci si lipsite de forta .Va considera ca sunetul nu este suficient de "plin" si nu ca nu te "inconjoara".Eu am oferit spre auditie aceste boxe unor muzicieni si unor interpreti din orchestra simfoneica .Dansii au spus ca in general nu asculta " la boxe " dar aceste full range-uri parca sutn totusi "digerabile" . Este vorba cu oameni cu pretentii . Am constatat ca sunt persoane care oricat demulta exoperianta ar avea in a "asculta" boxe , tot prea seci si cu "lipsuri" le considera . Acele persoane vor aprecia la maxim difuzoare de 18 " si tweetere tip goarna ,care vor considera ca redau "demential " de " plin" . Intrebare : a construit cineva bass reflex cu BG20 Visaton ? M-ar interesa o comparatie intre boxa inchisa ( cum am facut eu de 80 de litri ) si o boxa tip bass reflex .Dar pareri izvorate din practica . Toate cele bune , Adrian . Editat Octombrie 19, 2016 de audio1 Link spre comentariu
ahegyes Postat Octombrie 21, 2016 Partajează Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Din pacate postul de mai sus nu are nicio legatura cu realitatea. Toate informatiile tehnice (si nu numai) sunt pur si simplu gresite. Editat Octombrie 21, 2016 de ahegyes Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum