Vizitator obitzu Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 salut,am si eu o intrebare :la motoarele functionale de la masinile de spalat se poate pune o piatra de polizor pentru al face polizor de banc(eu asa stiam dar vroiam sa fiu sigu)multumesc] Link spre comentariu
DREDD Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Se poate pune. Daca ai motorul de la storcator e si mai bine.....Mai ramane de vazut cum adaptezi flansele!Succes! Link spre comentariu
Vizitator obitzu Postat Noiembrie 9, 2009 Partajează Postat Noiembrie 9, 2009 mersi mult ,chiar o sa incerc.dar daca pun motor de la un storcator nu o sa aiba o viteza mai mica?sau nu e nici o diferenta? Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 9, 2009 Partajează Postat Noiembrie 9, 2009 motor de la un storcator nu o sa aiba o viteza mai mica?In mod normal pe stoarcere viteza de rotatie este mai mare,chiar la masinile de spalat cu un singur motor,prin modificarea numarului de poli(4 poli spalare,2 poli stoarcere) se mareste turatia.Verificati ce scrie pe motor sau cati poli are,daca sunt 2,aveti cca 2800 ture/min,daca este cu rotor bobinat,poate atinge turatii pe care piatra de polizor sa nu le suporte si sa se dezintegreze/sparge si daca nu are aparatoare de protectie sa produca rani grave,chiar mortale. Link spre comentariu
Spitfire Postat Noiembrie 9, 2009 Partajează Postat Noiembrie 9, 2009 Am facut eu un astfel de polizor cu motor de "Albalux", merge foarte bine, motorul e asincron cu rotorul in scurtcircuit("colivie de veverita"), foarte silentios, practic nu trebuie decat filetat axul motorului si doua piulite pe el care sa tina piatra. Link spre comentariu
Vizitator obitzu Postat Noiembrie 9, 2009 Partajează Postat Noiembrie 9, 2009 aha deci e chiar mai bun.ok multumesc Link spre comentariu
Vizitator DIAFRAGMA Postat Noiembrie 17, 2009 Partajează Postat Noiembrie 17, 2009 trebuie sa ai grija cu pilitura obtinuta din polizare sa nu iti intre la bobinaj si sa iti faca scurt intre spire,carcasa motorului sa il legi neaparat la impamantare Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 19, 2009 Partajează Postat Noiembrie 19, 2009 trebuie sa ai grija cu pilitura obtinuta din polizare sa nu iti intre la bobinaj si sa iti faca scurt intre spire,carcasa motorului sa il legi neaparat la impamantare ...si un o aparatoare pt piatra(sa nu-ti sara-n cap,cand se sparge in mers -si numai in mers se sparge!)+impamantare Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 19, 2009 Partajează Postat Noiembrie 19, 2009 Nu stiu daca aparatorul pt disc foloseste la ceva (pe de-o parte ma gandes ca producatorii nu-l pun degeaba) dar cred ca mai bine e ca inainte de alimentarea motorului, sa dai de disc in jos ca sa ia directia dorita, pentru ca spanul sa se duca in jos. Link spre comentariu
sho_gun Postat Noiembrie 19, 2009 Partajează Postat Noiembrie 19, 2009 Nu stiu daca aparatorul pt disc foloseste la ceva (pe de-o parte ma gandes ca producatorii nu-l pun degeaba) dar cred ca mai bine e ca inainte de alimentarea motorului, sa dai de disc in jos ca sa ia directia dorita, pentru ca spanul sa se duca in jos.Motoarele asincrone de masina de spalat stiu ca au sensul se rotatie bine determinat ( dat de o infasurare auxiliara conectata permanent printr-un condensator) deci nu se va invarti in sensul impulsului initial ( in timpul procesului de spalare nu are cine sa-i dea acest impuls) . S-ar comporta asa cum spuneti dumneavoastra daca nu ar fi conectata acea infasurare, dar nu as vedea rostul acestui artificiu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 31, 2009 Partajează Postat Decembrie 31, 2009 Un motor de masina de spalat are cateva particularitati. Trei dintre ele le mentionez aici:1 - Este motor deschis deoarece lucreaza intr-un mediu ferit de praf industrial, atat cel de la cuva de agitat rufele, cat si cel de la centrifuga (m-am referit aici la motoarele masinii de spalat romanesti ALBALUX 7) Acest lucru duce la o buna ventilatie si deci o eliminare eficienta a caldurii, deci motoarele sunt in general subdimensionate, daca ne referim la bobinaj;2 - Arborele motor are un diametru de 11...12 mm;3 - Are o lungime in consola a portiunii de utilizare a arborelui destul de mare (50...60 mm) comparativ cu diametrul arborelui, iar portiunea unde se fixeaza dispozitivul de utilizare, care in general este o fuluie din ebonita se situeaza la capatul acestei portiuni si deci momentul de rasturnare al arborelui fata de lagarul (rulmentul) adiacent este mare. Acest lucru suprasolicita atat rulmentul cat si arborele.Un motor de polizor are urmatoarele particularitati corespondente:1 - Este motor inchis deoarece lucreaza intr-un mediu care abunda de praf industrial. Acest lucru duce la o slaba ventilatie interioara si deci deficiente in eliminare eficienta a caldurii, deci motoarele sunt in general supradimensionate, daca ne referim la bobinaj;2 - Arborele motor are la polizoarele de mici dimensiuni un diametru d>=15 mm;3 - Are o lungime in consola a portiunii de utilizare a arborelui comparativ cu diametrul sau, astfel dimensionata incat portiunea unde se fixeaza dispozitivul de utilizare, piatra impreuna cu cele doua flanse de strangere se situeaza in imediata vecinatate a lagarului (rulmentului) adiacent. In acest mod momentul de rasturnare al arborelui creat de utilizator este minim.Din cele de mai sus se pot trage urmatoarele concluzii:1 - Piatra de polizor nu se poate monta (nu este recomandabil) direct pe arborele unui motor de masina de spalat. Vibratiile de tot felul si uzura rulmentilor vor fi atat de mari incat dispozitivul nu va avea o fiabilitate corespunzatoare. Este posibila ca varianta, utilizarea unui angrenaj cu transmisie prin curele trapezoidale sau late cu fulii;2 - Motorul masinii de spalat trebuie amplasat pe cat posibil mai departe de arborele separat al pietrei de polizor, si/sau protejat impotriva prafului;3 - Avand in vedere punctele 1 si 2, rezulta o constructie in general complicata, prin confectionarea arborelui si lagarelor suplimentare, precum si prin utilizarea transmisiei prin curele, deci se poate trage concluzia finala...;4 - ...ca un motor de masina de spalat nu are ca cea mai buna utilizare un polizor. Link spre comentariu
Vizitator obitzu Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 cum as putea sai fac un statv la motor ca nu are nici un fel de urechi de prindere sau ceva de genu? Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 6, 2010 Partajează Postat Aprilie 6, 2010 Cred ca ar fi bine sa pui o poza, sau eventual mai multe din unghiuri diferite. Link spre comentariu
remus68 Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 cum as putea sai fac un stativ la motorIl poti prinde pe un suport (cadru, placa) cu ajutorul unor bride sau coliere. Link spre comentariu
utzy Postat Iunie 1, 2010 Partajează Postat Iunie 1, 2010 Pentru 60-80 lei cat e un polizor in bazar nu cred ca se merita munca . Zic si eu... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum