Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

pornire masina


Vizitator obitzu

Postări Recomandate

Vizitator obitzu

salut,nu prea le am cu electronica,cand e vorba de masini dar am vazut o chestie intr-un film si eram curios sa vad daca e adevarat :nas: :se poate porni o masina daca se scot 2 fire de sub volan si se freaca pana porneste masina?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    2

  • lucione_cip

    2

  • hip_hop7575

    1

  • davidut5

    1

Top autori în acest subiect

Teoretic se poate dar 3 fire trebuie unite nu 2, unul care vine curent permanent, cel care pleaca la alimentarea instalatiei (cand pui contactul) si unul care pleaca la bobina de la electromotor (cand dai la automat) am facut astfel de improvizati, pt a porni masina din telecomanda sau telefon. :da Cat despre film nu e adevarat :speriat, daca nu sti ce fire sa atingi... :ops risti sa iei foc.

Link spre comentariu
Vizitator Komissar

Se poate la masinile vechi, ... gen Dacia 1310, si altele , fara computer de bord. E vorba de cele 3 fire care vin in contactul cu cheie. Unul e + permanent, care trebuie conectat cu un alt fir, pentru a alimenta instalatia electrica a masinii (bobina de inductie, plus semnalele si restul sistemelor de pe masina ) , iar cel de-al treilea este electromotorul, care trebuie atins doar pana porneste motorul.

Atentie: desi poti porni o masina in modul acesta, chestia pe care filmele omit sa o arate este blocajul coloanei de directie, pe care majoritatea masinilor il au, ... adica daca nu ai cheia si nu o rotesti pe pozitia de mers, nu poti intoarce de volan - acest blocaj este mecanic (ca o broasca de usa), nu electric.

Link spre comentariu

aha,inteleg,dar stie cineva ce culoare sunt firele(nu ca as vrea sa fur o masina stati linistiti)asa de curiozitate!!multumesc anticipat

:speriat Din curiozitate asa, s-ar putea sa iei foc, deci daca chiar vrei sa pornesti o masina in felul asta, mai documenteaza-te si iei un aparat de masura si astfel afli care sunt firele, dar nu ti-as recomanda :nebunrau:
Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Nu am putut sa ma abtin cand am citit, chestia cu luatu foc. La contact stim toti este un plus permanent si 3 consumatori, oricare din cele 4 sau toate legate la un loc nu are de unde sa faca scurt + cu - , la contact nu exista minusSi cu pornitu nu trebuie sa stii care fir ce este, doar le unesti cate 2 pana le identifici, nu sunt prea multe combinatii

Link spre comentariu
Vizitator comfel

daca tot esti curios ,sa nu ti se umfle ceva de curiozitate va spun eu ,in contact intra 4 fire rosu .alb.gri.maro.firul rosu este cel cu tensiune si acum combinatiile rosu alb contact (se aliment electric toata masina )aceste fire se unesc (se poate porni doar cu acestea dar impinsa ) :da firul maro duce la starter electro motor ,acesta din urma se ating cu cele doua(se freaca de cele doua) pana masina porneste apoi se lasa liber incaz contrar ramine cuplat bendixul cu volanta ducand la distrungerea electromotorului acest lucru este valabil la autoturismele vechi non euro pana la euro 2 ,,(model ...Dacia si altele)La cele cu calculator se schimba datele problemei au cip (pasiv)in cheii si nu pornesc nu m/ai merge cu frecatul ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :bataie 666

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Sa traiasca metoda asta !Eu am folosit-o ceva timp dupa ce mi s-a blocat cheia in contact la fost Dacie a tatalui meu , 1300 din 1977.Firele de la electromotor sunt foarte groase, deci este inevitabil sa nu le vezi sub cochilia volanului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări