Vizitator IONUT_ONILL Postat Noiembrie 4, 2009 Partajează Postat Noiembrie 4, 2009 BUNA SEARA. Vreau sa-mi cumpar un furgon pentru carat marfa si am nevoie de incalzire in compartimentul ptr marfa. Cand motorul functioneaza voi incalzi cu agentul termic de la motor. Asta e simplu de facut si stiu. Problema se pune pe timp de noapte cand gerul crapa piatra, iar masina e in hibernare. Dupa bugetul pe care-l am nu pot sa achizitionez decat un furgon de prin 90-94 diesel (exclus benzina), dieselul are nevoie la pornire de curent nu gluma, mai ales fiind si aproape istoric, in fine, ideea e ca bateria din sistemul masinii trebuie sa raman cat mai plina pana la pornirea de dimineata (in jur de ora 4) cu atat mai mult cu cat e si mai frig, deci nu trebuie sa fie consumata de alti consumatori, mai ales ca nici ea nu-i noua. Ideea mea este sa folosesc o aeroterma la 12v (modificata din una de 220 sau chiar originala, vedem noi), cu termostat de ambient.. sa tina cateva grade (~ =4gC) sa nu inghete marfa din furgon (va fi izolat pe cat se poate). Aeroterma trebuie sa fie alimentata de la o sursa diferita de bateria masinii, deci de la a 2-a baterie sau set de baterii. Nu am posibilitatea de garaj, nici de a trage cablu de la apartament. 1. Aceasta a doua baterie cum ar trebui incarcata si de care ar trebui sa fie ? Merge si una normala de auto sau una care permite o descarcare nu de pana la 80% ca cele auto normale ci sub 50%.. probabil ca cele de la multicare..etc. ? 2. Se poate incarca de la acelasi alternator sau ar trebui unul suplimentar ? Astfel ar fi un circuit independent, fara sa afecteze cu nimic electrica originala a motorului. 3. Cum as putea calcula necesarul termic la un volum de 8mc, sa zicem, izolat cu vata de 10mm cu 2 fete de aluminiu ? De care aeroterma sa pun - cati watti ? Ce capacitate sa aiba batria pentru a tine 12 ore termperatura la 4gC ? Alte idei , sugestii ? Multumesc mult. Stima. DOAMNE AJUTA. Link spre comentariu
Ashky Postat Noiembrie 4, 2009 Partajează Postat Noiembrie 4, 2009 Parerea mea este ca electric este aproape imposibil de incalzit, cel mai bine ar fi cu aeroterma pe motorina cum au camioanele sau TIR-urile ceva in genul asta http://www.masini.anunturi.aaz.ro/detal ... i-interior Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Noiembrie 5, 2009 Partajează Postat Noiembrie 5, 2009 SIROCCO e perfect dar e scump pentru bugetul meu.Astept un sfat al unui electrician/electronist auto. Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Lasam incalzirea electrica deoparte, insa tot vreau sa montez un sistem de baterie + alternator suplimentare, ma puteti ajuta cu o schema ? va rog mult.Multumesc. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Exista niste scheme+explicatii in sectiunea asta Link spre comentariu
florinellll Postat Martie 12, 2010 Partajează Postat Martie 12, 2010 poti monta inca un acumulator in paralel fara nici o problemaalternatorul poate incarca inca un acumulator cu capacitatea de 60-80ahconditia este ca motorul sa functioneze 4-5 ore zilnic Link spre comentariu
Vizitator comfel Postat Martie 12, 2010 Partajează Postat Martie 12, 2010 este f simplu ;cauta doua baterii identice (acelasi amperaj)si un alternator de 24v pornirea o faci pe 12 pe mediana alimentezi tot circ masinii . la 24v poti folosi aeroterme electrice (eu am achizitionat din Germania aeroterme (24v-6A) costa 10euro buc (cele de12v erau la 12A) si scoteau acelasi fact termic pe mcaceiasi metoda se foloseste la toate masinile marfa in Germania SIROCCO nu prea m/ai este folosit deoarece odata cu aerul cald baga si noxe iarna pe ger poti pune bateriile in paralel si ai o pornire perfecta Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Martie 14, 2010 Partajează Postat Martie 14, 2010 Va multumesc mult pentru raspuns.Am deja 2 baterii in paralel - asa e modelul asta vechi de Ford Tranzit din `88, bateriile sunt de 88A + 86 A.Insa eu vreau sa alimentez o instalatie care consuma peste 10 A , pana in 20 A, fac fata bateriile sau trebuie un sistem suplimentar independent de restul instalatiei electrice a masinii ?Va multuesc.DOAMNE AJUTA ! Link spre comentariu
Vizitator comfel Postat Martie 16, 2010 Partajează Postat Martie 16, 2010 nu ai specificat instalatia este pe 12 sau 24 v ,daca este pe 24 duce fara probleme ,,,,,dar cu ce incarci bateriile ???? Link spre comentariu
Vizitator IONUT_ONILL Postat Martie 23, 2010 Partajează Postat Martie 23, 2010 Instalatia actuala a masinii este pe 12v,insa nu conteaza asta prea mult, pentru ca eu am in plan sa montez o instalatie separata independenta de aceasta, eventual , voi folosi un sistem care va invarti alternatorul dupa ce pornesc motorul sau doar la comanda mea insa acest amanunt este mai mult mecanic. Banui ca schema pentru un sistem baterie + alternaor in paralel este exact aceeasi a celui existant pe masina. Sigur ca o sa vreau si ceva martori a functionarii sistemului ca: incarcare, temperatura alternator, amperaj baterie. Nu stiu la ce viltaj sa ma opresc, la 12 sau la 24v ? sistemul va alimenta un sistem de producere hho. Doamne ajuta. Link spre comentariu
florinellll Postat Martie 23, 2010 Partajează Postat Martie 23, 2010 Este foarte important sa ai un sistem performant de monitorizare in timp reallegat de temperatura alternatorului si amperajul bateriei Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum