Vizitator keyth77 Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 Salut dragi cunoscatoriCum as putea sa fac sa se aprinda farurile la 5-10 secunde de la pornirea motorului???Mentionez ca nu vreau sa fac aceasta modificare din comoditate ci pentru ca lucrez in afara Bucurestiului si deja m a ars de doua ori politia din cauza farurilor neaprinse PS:nu sunt un mare cunoscator in ale electronicii dar imi place sa mesteresc Link spre comentariu
Felis Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 de ex inca un element de unde se poate prelua informatia(tensiunea)de comanda e sonda de presiune ulei(e valabil si la batrana dacie)practic la dacie acea sonda desface un contact cand presiunea de ulei ajunge la o anumita valoare in felul acesta stingandu-se becul martor tot ceea ce trebuie facut e ca acea tensiune de comanda va comanda bobina unui releu din acela cu 1 contact NI si unul ND. Link spre comentariu
Vizitator keyth77 Postat Mai 10, 2010 Partajează Postat Mai 10, 2010 Salut,eu am un passat din 98 si sincer nu stiu unde e sonda de ulei,daaaaaaaarrrrrrr la mine cum am inceput sa dau la automat se si stinge becul de la ulei deci nu cred ca e foarte indicat a se aprinda farurile exact in timpul in care eu dau la automat,nu?eu ma gandeam cumva sa iau curent din contact si sa pun un releu(sau ceva ce trebuie ca nu stiu) sa faca in asa fel ca atunci cand am pus contactul sa tina curentul care ii vine din contact si sa i dea drumul dupa 10-20 de secunde....e aici e cea mai mare dilema a mea....cum fac eu sa stea curentul in releu 20 de sec si dupa sa dea drumul la lumini pana in momentul in care opresc masina???? Link spre comentariu
Felis Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 Salut,eu am un passat din 98 si sincer nu stiu unde e sonda de ulei,daaaaaaaarrrrrrr la mine cum am inceput sa dau la automat se si stinge becul de la ulei deci nu cred ca e foarte indicat a se aprinda farurile exact in timpul in care eu dau la automat,nu?eu ma gandeam cumva sa iau curent din contact si sa pun un releu(sau ceva ce trebuie ca nu stiu) sa faca in asa fel ca atunci cand am pus contactul sa tina curentul care ii vine din contact si sa i dea drumul dupa 10-20 de secunde....e aici e cea mai mare dilema a mea....cum fac eu sa stea curentul in releu 20 de sec si dupa sa dea drumul la lumini pana in momentul in care opresc masina???? Solutia cea mai simpla e un circuit RC (dar necesita condensator cu valoare mare pentru a realiza temporizarea.)Mai eleganta e solutia unui circuit temporizator realizat cu batranul circuit integrat LM 555 sau versiunea lui CMOS (componentele necesare sunt de valori mult mai mici in comparatie cu versiunea TTL)Dar e preferabil ca acea comanda de initializare a temporizatorului sa se faca tot din unul din circuitele care indica ca motorul a fost pornit nu din contact pentru ca la punerea contactului indiferent daca pornesti sau nu motorul el va actiona releul de comanda lumini. Link spre comentariu
Vizitator keyth77 Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 salut...in principiu sunt de acord cu tine,mai ales la faza cu contactul pus fara sa pornesti masina,dar cum scriam si mai sus nu prea ma pricep la electronica si nici nu am gasit nici o schema pe net dupa care sa ma ghidez iar rugamintea mea este daca are cineva vreo schema cu acel integrat 555 il rog sa o postezemultumesc Link spre comentariu
Vizitator crick Postat Iunie 11, 2010 Partajează Postat Iunie 11, 2010 Eu am rezolvat aceasta problema mult mai simplu,fara integrat,fara temporizare,etc;pe firul care alimenteaza blocul de lumini am intercalat contactul normal deschis al unui releu care suporta usor curentul total al consumatorilor.Acest releu se alimenteaza cu 2 (sau 3 plusuri )separate prin diode.Un plus il ia din contact cheie auxiliare(releul alimentat cat timp cheia se afla in contact-motor pornit),al doilea plus este luat din blocul de lumini contact pozitii(adica cu motor oprit cheie scoasa,pozitia aprinsa releul este cuplat) dar acest plus este trecut mai intai prin contact normal inchis la un al doilea releu care are bobina alimentata din circuitul actuatoarelor pe inchidere(sau din alarma) astfel ca la incuiere usi,se comanda stingerea tuturor luminilor(pentru a nu fi uitate aprinse) totodata(cine doreste)acest releu poate fi actionat electronic pentru temporizarea luminilor la stingere cand se incuie-descuie usa(vezi la "aprindere pozitii la descuierea masinii").Pe acest circuit de comanda am inseriat inca un releu electronic de minima tensiune realizat cu un tranzistor si o dioda zener de 11V care stinge luminile cand tensiunea bateriei a ajuns la aproximativ 11,5-11,7V si mai stinge(surpriza) cand este actionat demarorul deoarece scade tensiunea din cauza consumului mare de curent pe perioada pornirii.In concluzie ,cu un numar redus de piese am obtinut urmatoarele automatizari: 1.aprindere lumini la punere contact(daca maneta este pe pozitia aprins) 2.stingere lumini la actionare demaror 3.stingere lumini la incuiere usi(sau armare alarma) 4.stingere lumini la un nivel de descarcare a bateriei care sa imi permita pornirea motorului. 5.aprindere temporizata lumini la descuiere usi(eventual si la incuiere) 6.aprindere lumini la un simplu flash(este vorba de cel de al 3-lea plus cu dioda luat de pe faza lunga;blocul de lumini are 3 plusuri din baterie,individual pe pozitii,faza scurta,faza lunga,din care au fost trecute prin releu doar pozitiile si faza scurta,faza lunga ramanand pe direct.Sper ca ideea sa fie folositoare si altora. Link spre comentariu
Vizitator Kheops Postat Iunie 14, 2010 Partajează Postat Iunie 14, 2010 Salut tuturor! Am vazut ca topicul acesta este activ si nu am vrut sa ma deschid altul. Va rog frumos spuneti-mi si mie cum se instaleaza sau unde anume se monteaza Releul Start Kill care vine la pachetul alarmei. Am un OPEL CALIBRA pe care doresc sa instalez o alarma, m-am uitat pe schema alarmei si am cam inteles cum stau treburile cu becurile si cu toate alea dar mai am o nelamurire cu acest Releu START Kill (Am inteles ca opreste motor in caz ca ti l-a pornit) dar mai exact unde se monteaza.Astept cu nerabdare un raspuns ca maine as vrea sa ma apuc sa o pun , ca sa pot sa dorm si eu noaptea linistit. Link spre comentariu
Felis Postat August 12, 2010 Partajează Postat August 12, 2010 Salut tuturor! Am vazut ca topicul acesta este activ si nu am vrut sa ma deschid altul. Va rog frumos spuneti-mi si mie cum se instaleaza sau unde anume se monteaza Releul Start Kill care vine la pachetul alarmei. Am un OPEL CALIBRA pe care doresc sa instalez o alarma, m-am uitat pe schema alarmei si am cam inteles cum stau treburile cu becurile si cu toate alea dar mai am o nelamurire cu acest Releu START Kill (Am inteles ca opreste motor in caz ca ti l-a pornit) dar mai exact unde se monteaza.Astept cu nerabdare un raspuns ca maine as vrea sa ma apuc sa o pun , ca sa pot sa dorm si eu noaptea linistit.releul start kill se monteaza de regula la multe alarme in serie cu (+)contact 15 si practic desface contactul in momentul darii la automat rezultand imposibilitatea pornirii datorita faptului ca aprinderea(benzina)electrovalva(diesel) sau ECU la vehiculele mai moderne sunt lasate fara tensiunea de alimentare Link spre comentariu
Vizitator Kheops Postat August 13, 2010 Partajează Postat August 13, 2010 atunci bine ca nu l-am montat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum