Vizitator bongo Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Cum fac sa se arpinda farufile cand pornesc masina? Ma gandeam sa trag fire din blocul de lumini si cand trece curent printr-un fir(prin fir sa treaca curent numai cand pornesc masina) sa se faca si contactul la cele 2 fire trase din blocul optic. Imi puteti explica?Si inca nu mi-a zis nimeni un magazin in bucuresti de unde pot procura materiale electronice. ym:bongo_tokyodrift daca e vreun doritor sa ma ajute Link spre comentariu
teoilca Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 poti sa faci destul de simplu, cu un releu , sa aprinzi farurile cand pui contactul. cand il scoti cheia din contact se opresc si farurile. nu sunt din bucuresti , dar parca pe strada Maica Domnului sunt magazine de piese elctronice - conex electronic de exemplu Link spre comentariu
Felis Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 informatia de comanda a farurilor se poate prelua de la borna de bec a alternatorului(D+)cu ajutorul ei se poate comanda un releu care sa comande releul de farurisolutia e valabila doar la alternatoarele cu regulator incorporat(nu la cele de dacie) Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Adica se pune in paralel cu cu becul ala care vine de la + la D+ ?Sau mai degraba intre - si D+ ? Link spre comentariu
Vizitator bongo Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Ok, m-ati bagat in ceata, am un peugeot 307 firu de la alternator nu cred ca il gasesc:)) pai partea cu releul nu pare complicata dar cum sunt oarecum paralel cu electronica tot imi e greu sa inteleg, releul are 3 contacte cand vine curent pe unu le conecteaza pe celelalte 2? Link spre comentariu
teoilca Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 folosesti un releu ca asta http://www.tenereclub.ro/images/site/28 ... tectie.jpg pinul 85 il legi la minus (caroserie) pinul 86 il legi la + de la contact (daca ai radio atunci ar trebui sa ai un fir care iti da 12V doar cand pui contactul si nu ai tensiune cand scoti cheia din contact. de obicei e un fir galben sau rosu ) pinii 30si 87 sunt pentru faruri. ai grija ca farurile se alimenteaza din plusul bateriei. daca ai alte nelamuriri , intreaba Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Dupa mine nu-i asa simplu.legi farurile la contact. Pui contactul ; farurile se aprind....si astfel apare o ditamai sarcina pe langa electromotor, sarcini pe care trebuie sa le duca bateria (VINE IARNA !!!).Eu cred ca ar trebui sa te legi de alternator, dar cu un mic temporizator...Pornesti motorul (alternatorul produce curent) si la 1-2 secunde sa se aprinda farurile. Link spre comentariu
teoilca Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 ai dreptate, dar daca nu stie sa mestereasca la alternator ...temporizatorul se poate monta si la +12Vcontact, adica dupa ce ai pus contactul , dupa un timp T se aprind farurile.dar totusi care e motivul pentru care trebuie aprinse farurile cand pornesti masina? Link spre comentariu
Vizitator bongo Postat Noiembrie 1, 2009 Partajează Postat Noiembrie 1, 2009 Prefer sa merg si ziua cu farurile aprinse. Acum la masina mea cand pornsc motorul se aprin (din soft) dar nu se aprind si luminile din bord si deaia as prefera asa ceva.Cand pun contactu e usor sa le fac sa se aprinda da nu e bine pt baterie, dar cand pornesc motorul e mai greu. Link spre comentariu
Felis Postat Noiembrie 3, 2009 Partajează Postat Noiembrie 3, 2009 practic la firul acela de bec cand motorul este oprit becul este aprins deoarece regulatorul il pune la masa celalalt contact al becului fiind pus la +contact.Dupa pornirea motorului si inceperea incarcarii in punctul respectiv apare tensiunea generata de alternator care fiind pozitiva +cu + se anuleaza reciproc si becul va fi stins. Cu ajutorul unui comparator se citeste informatia de pe bornele becului si comandati releul cu acea informatie Link spre comentariu
Felis Postat Noiembrie 3, 2009 Partajează Postat Noiembrie 3, 2009 folosesti un releu ca asta http://www.tenereclub.ro/images/site/28 ... tectie.jpgpinul 85 il legi la minus (caroserie)pinul 86 il legi la + de la contact (daca ai radio atunci ar trebui sa ai un fir care iti da 12V doar cand pui contactul si nu ai tensiune cand scoti cheia din contact. de obicei e un fir galben sau rosu )pinii 30si 87 sunt pentru faruri. ai grija ca farurile se alimenteaza din plusul bateriei. daca ai alte nelamuriri , intreaba Teolica gresesti pinul 30 nu este pentru faruri (de regula 30 este notatia in schemele electrice ale autoturismelor pentru + baterie ;15 +contact si 31 masa -.)Asa ca la relee pinul 30 este + si pinul 87 este iesire consumator ceilalti 2 pini fiind bobina releului care vor fi legati in functie de modul de comanda Link spre comentariu
teoilca Postat Noiembrie 3, 2009 Partajează Postat Noiembrie 3, 2009 folosesti un releu ca asta http://www.tenereclub.ro/images/site/28 ... tectie.jpgpinul 85 il legi la minus (caroserie)pinul 86 il legi la + de la contact (daca ai radio atunci ar trebui sa ai un fir care iti da 12V doar cand pui contactul si nu ai tensiune cand scoti cheia din contact. de obicei e un fir galben sau rosu )pinii 30si 87 sunt pentru faruri. ai grija ca farurile se alimenteaza din plusul bateriei. daca ai alte nelamuriri , intreaba Teolica gresesti pinul 30 nu este pentru faruri (de regula 30 este notatia in schemele electrice ale autoturismelor pentru + baterie ;15 +contact si 31 masa -.)Asa ca la relee pinul 30 este + si pinul 87 este iesire consumator ceilalti 2 pini fiind bobina releului care vor fi legati in functie de modul de comandaparerea mea e ca amndoi avem dreptate, doar ca eu nu cunosc notatiile folosite la autoturisme. bobina releului se leaga pe contact iar care din terminalele bobinei este masa, iarasi mai putin conteaza. Totusi daca acesta e standardul pe care l-ai zis mai sus, ma bucur ca mi l-ai spus. Link spre comentariu
Felis Postat Noiembrie 5, 2009 Partajează Postat Noiembrie 5, 2009 parerea mea e ca amndoi avem dreptate, doar ca eu nu cunosc notatiile folosite la autoturisme. bobina releului se leaga pe contact iar care din terminalele bobinei este masa, iarasi mai putin conteaza. Totusi daca acesta e standardul pe care l-ai zis mai sus, ma bucur ca mi l-ai spus.sunt si relee la care chiar conteaza care din terminalele bobinei este masa sau +(e caz destul de des intalnit la autoturismele si autovehicolele made in france)in interiorul releului se afla o dioda paralel cu bobina si la conectare incorecta releul nu lucreaza.Dar mai nou acum au inceput sa lucreze mult cu integrate releu statice din seriile BSl,BST etcSurpriza asta o intalnesc cei care monteaza cui pentru remorca(rulota)la mercedes,VW,AUDI si vad ca se blocheaza luminile cand apar consumatori suplimentari Link spre comentariu
Vizitator hremus Postat Februarie 17, 2010 Partajează Postat Februarie 17, 2010 Problema se rezolva usor cu inca 2 diode. Releul sa primeasca comanda de la pornire electromotor (eventual din contactul cu cheie) si sa se automentina prin contactul sau. Contactul , respectiv alimentarea farurilor sa vina de la +12V contact, ca sa cada releul cand iei contactul. Link spre comentariu
Felis Postat Mai 3, 2010 Partajează Postat Mai 3, 2010 pinii 30si 87 sunt pentru faruri. ai grija ca farurile se alimenteaza din plusul bateriei. daca ai alte nelamuriri , intreaba Becurile la autoturismele moderne au + permanent pe 1 din fire prin blocul de sigurante acel bloc de sigurante are la randul lui un releu master (de regula e un releu capabil sa suporte 50.......80 A)care se conecteaza la punerea contactului si si conecteaza bara de + la restul instalatiei. Comanda de aprindere prin releu sau integrat se face pe (-) practic borna becului se pune la masa prin releu.Motivul e unul evident la orice comutare a unui consumator apar paraziti electrici si supratensiuni tranzitorii pentru suprimarea lor e indicat sa se comute fata de masa in felul acesta ceilalti consumatori nu sunt afectati . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum