Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Adio Renel!


Vizitator catalin755

Postări Recomandate

  • 1 lună mai târziu...
  • Răspunsuri 52
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • oachy

    9

  • gica70

    8

  • remus68

    4

  • Jimmy

    3

Top autori în acest subiect

Vizitator darkstar

Mah ... lasati prostiile, nu exista sistem care sa aiba randamentul 1 sau mai mare, chiar si cele mai fericite sisteme au randamentul aproape de 1 dar mai mic ... sistemele mai nefericite o duc si mai rau la capitolul randament. Si aici am vorbit in general, nu numai de sisteme electrice / electronice. Cand se va inventa un sistem care sa aiba randamentul mai mare de 1 se duce pe apa sambetei tot universul nostru, pentru ca toata fizica ce o stim deja nu mai are nici o noima ... si oricum energia ce tu o primesti datorita randamentului supraunitar trebuie sa o "tragi" de undeva (univers paralel? nici macar atunci nu este valabil randamentul > 1 pentru ca "furi de la vecini") ... nici macar extraterestrii n-au reusit asa ceva. Acuma ... lasand eu prostiile la o parte ... cine vrea sa scape de bransamentul al reteaua electrica publica are nevoie sa colecteze energie de undeva de unde este gratis si sa o converteasca la standardul 220V / 50Hz pentru a putea folosi consumatorii tipici.Bun ... conversia nu este o problema ... in ziua de azi exista convertoare de tot felul, chiar si invertoare cu unde pura (device-uri ce ridica tensiunea la 220V cu unda sinusoidala / 50Hz - sincer nu stiu ce randament au astea ....). OK, in final, sa acceptam ca avem posibilitatea sa aducem energia la 220V / 50Hz unda pura fara mari pierderi.Ramane insa problema colectarii energiei ... colectarea presupune sa te hotarasti ce vrei sa colectezi si sa construiesti "device"-ul care sa colecteze. Surse cunoscute de energie in era noastra ar fi: Electrica, hidro, eoliana, solara, nucleara, chimica si cred ca mai sunt cateva dar nu-mi vin acuma in minte.Boon ... sa zicem ca ai ales de unde vrei sa captezi energie, trebuie sa ai "device"-ul care o capteaza. Poti sa il faci tu sau chiar poti sa il cumperi, nu este problema asa mare, doar ca o sa coste ... in cele mai multe cazuri ... scump.Deci pana acuma avem urmatoarele: convertoare / invertoare exista; sisetmul de colectare se poate face sau cumpara, sursa de energie gratis exista; de ce mai platim noi facturi la energia electrica atunci? Simplu, pentru ca ai nostrii consumatori dragi si scumpi au nevoie de un furnizor constant de energie. Ganditi-va cum ar fi sa dai drumu la masina de spalat, program scurt, 30 de minute si dupa 15 minute de functionare sa se goleasca acumulatorul ... neplacut.Am ajuns la urmatorul punct, care este cel mai "blocant" pentru astfel de sisteme de energie verde. Continuitatea sau sustenabilitatea la care ne putem astepta de la astfel de sisteme. Se poate rezolva si asta, cu acumulatori mai mari / multi, dar tot vom avea nevoie de o sursa auxiliara pe care ne putem baza si acumulatorii o sa creasca pretul investitiei si al mentenantei.Deci, cantitate de energie colectata relativ mica, sistem de colectare, depozitare, conversie / standardizare relativ scump si care mai necesita si mentenanta relativ scumpa (e.g. inlocuirea acumulatorilor care mor si ei la un moment dat). Nu suna prea incurajator :cry:

Link spre comentariu
Vizitator darkstar

Bun, eu sunt de accord ca este fezabila, se exploateaza, la dimensiuni mari, si totusi acopera undeva la 2% (din ce stiam eu ultima oara - poate gresesc) din consumul energetic al tarii.

 

Energia este stocata sub diferite forme (in aproape orice ne inconjoara) si bineinteles in diferite cantitati.

 

De exemplu fotonii in forma in care ajung la noi stocheaza o cantitate de energie relativ mica, dar daca vei concentra lumina automat cantitatea de energie stocata in lumina conservata este mai mare. Exista centrale solare (cel putin in Spania este una) care concentreaza lumina si o converteste in energie electrica ... are si un randament destul de bun ... este capabila sa alimetneze singura un oras. Ideea: efect fotovoltaic. Dezavantaj: necesita suprafata mare de captare.

 

Pe de alta parte ... centralele nucleare ... se bazeaza pe ceva mai sofisticat, ideea: reactii nucleare. Cantitate mare ... maaare ... de energie degajata. Dezavantaj: daca se fisureaza ceva ... vesti proaste pentru multe vietuitoare.

 

Conceptul este simplu: fie extragi energie de acolo de unde este concentrata (e.g.: combustibil fosil) - avantaj - nu lucrezi la scala mare, ori extragi de acolo de unde este mai putin concentrata (e.g. soare), dar lucrezi la scala mai mare. Pana aici simplu ...

 

Soarele transfera spre pamant intr-o zi energie cat sa alimenteze un oras mare (gen NY) timp de un an (sau ceva de genul ... oricum cantitatea este imensa). Problema 1: trebuie captata la scara larga. Problema 2: furi energia care se transfera acum altui sistem (pamantul) ... ce efecte secundare vor exista?

 

Energia bazata pe combustibil fosil (carbon la baza): concentrata, usor de convertit. Problema 1: este limitata. Problema 2: conversia energiei are ca efect desfacerea carbonului din compusi. Adica noi prin arderea carbunelui, benzinei, gazelor naturale obtinem energie, dar eliberam carbon in compusi anorganici care este toxic ... ecosistemul planetei a avut nevoie de milioane de ani sa lege carbonul din atmosfera (care este nociv pentru oameni) in diferiti compusi organici ... compusic are noi in epoca moderna ii desfacem. Altfel pusa problema ... timp de milioane de ani plantele au legat carbonul din atmosfera in compusi organici care prin fosilizare s-au transformat in carbune, petrol, gaze naturale ... omul modern in nici cateva sute de oameni (exageram ... zeci de ani) descompune compusii organici ai carbonului obtinand energia draga noua si compusi anorganici de carbon (e.g. CO2). Cand se va elibera atat de mult carbon in atmosfera si se va pune problema respirabilitatii aerului omul modern nu va dispune insa de posibilitatea de a lega carbonul in compusi organici sa isi faca aerul respirabil. Poate ca vor exista mijloace stiintifice de legare a carbonului in compusi organici, dar se va putea oare face acest lucru intr-un timp scurt avand in vedere ca planeta face chestia asta de milioane de ani?

 

Ganditi-va ... un televizor consuma intr-o ora un pound si jumatate de carbune :da ... pentru curiosi ... faceti un calcul cam cate kilograme de carbune ardeti in total in fiecare zi ...

 

Orice sursa de energie este epuizabila (inclusiv soarele ... da da ... soarele) doar ca unele se epuizeaza mai repede decat altele ... in schimb unele (combustibilii fosili) ne mai si intoxica :cry:

 

Conceptul ar fi sa convertim energie si in procesul de conversie sa nu ne autodistrugem ...

 

Momentan nu exista interes pentru a exploata la scara larga alte surse de energie decat combustibilii fosili ... unde nu exista interes ... nu exista investitie ... se dezvolta slab conceptul.

 

Oare vom plati impozit pe soare atunci cand planeta va depinde din punct de vedere energetic de soare?

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Planeta depinde energetic de soare de la formarea ei. Energia eliberata prin combustia carbunelui/petrolului/gazelor e tot solara la origine....Asa cum majoritatea armelor (artileria) sunt derivate ale pietroiului aruncat de un pitecantrop in capul altui pitecantrop, si minunata noastra energie e derivata din focul de balegar la care-si fac beduinii ceaiul....Chiar si minunatia de soare nu e altceva decat un reactor de fuziune (monotona functionare!), doar ca dureaza ceva mai mult....Conceptul de extragere a energiei prin transfer intre universuri este deja explorat (vezi Isaac Asimov: Zeii insisi ) "Mica" problema e "strapungerea" in celalalt (celelalte) univers (uri)....Asa cum Jules Verne era luat in ras de contemporani pentru idei nstrusnice de genul "De la pamant la luna", "Robur cuceritorul" (elicopterul), s.a., iar altii le-au realizat, tot asa, un autor de science - fiction a spus: "ceea ce un om va imagina, altii vor realiza" Singura chestie e ca drumul poate fi mai scurt sau mai lung, si obstacole ca lipsa de interes si de motivatie pot amana considerabil realizarea obiectivului...Spor la gimnastica intelectuala!

Link spre comentariu

Eu ma gandeam sa caut pana gasesc un dinam sau chiar sa fac eu unul care sa imi dea ce imi trebuie pentru traful acela. Apoi un motor care alimentat de dinam fiind sa se invarteasca si sa puna in miscare dinamul prin intermediul unei curele. Totul e la stadiul de idee acum. Poate ca trebuie ceva mai sofisticat totusi...

...chiar nu a observat nimeni pina acum ?...vrea sa construiasca ceva cu un randament mai mare decit un perpetuum mobile ! :rade:
:ras: :ras: :ras: : :bataie

asa e

am urmarit subiectul

vroiam sa vad unde se ajumge

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Ar fi chestia asta o varianta posibila pt. ,,Adio Renel''?Presupun un motor care are 70 CP si consuma 5l motorina la ora (la 100 Km parcursi).70 cai intr-o ora = cca 50 Kwh (1 CP=736W) deci la 10 Kwh cat am eu nevoie pe zi as plati contravaloarea unui litru de motorina adica cca 1 E. 10Kw * 0,35 ron (nu mai stiu exact cat costa un Kwh) = cca 1E. S-ar putea folosi si caldura (cogenerare) produsa de motor.E ceva gresit aici?

Link spre comentariu
Vizitator sandy76

Teoretic te apropii de costul de la renel,problema este ca trebuie sa mearga 1 ora cu un litru de motorina si sa produca 10kwh,nu stiu daca poti realiza asta ,apoi intervin costuri cu reparatii ,sau oprirea motorului din cauza supraincalziri, mai ales vara,aceste motoare au fost facute sa mearga sa se deplaseze nu sa stea locului. Poate peste 10 ani cu asa ceva: http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=644176

Link spre comentariu

Teoretic te apropii de costul de la renel,problema este ca trebuie sa mearga 1 ora cu un litru de motorina si sa produca 10kwh,nu stiu daca poti realiza asta ,apoi intervin costuri cu reparatii ,sau oprirea motorului din cauza supraincalziri, mai ales vara,aceste motoare au fost facute sa mearga sa se deplaseze nu sa stea locului. Poate peste 10 ani cu asa ceva: http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=644176

Ideea e ca motorul sa functioneze normal, (sa consume cat are nevoie dar sa produca la maxim energie mecanica) adica la cel mai bun randament, iar consumatorii sa respecte ,,graficul" de producere a energiei iar atunci cand este supraproductie sa fie inmagazinata intr-un fel. Daca e asa inseamna ca motoarele termice de la generatoarele portabile au niste randamente f. proaste.Chiar dubland costul (pierderi in transformare, transport etc.) tot ajungi la undeva la 5kWh/1E.
Link spre comentariu

Cu respectUn motor de 70CP de la care folosesti toti cei 70 "cai"Va consuma 15litri pe oraCand circuli cu masina la 90km pe ora folosesti aproximativ 30CP din cei 70

Link spre comentariu

Cu respectUn motor de 70CP de la care folosesti toti cei 70 "cai"Va consuma 15litri pe oraCand circuli cu masina la 90km pe ora folosesti aproximativ 30CP din cei 70

Nu te contrazic dar adu mai multe argumente te rog. Stiu ca aceste motoare sunt performante dar dupa cele scrise de tine nu prea par....Cu ce viteza ar trebui sa circul si in cat timp pt. a folosi toti cei 70 de cai?
Link spre comentariu

Agati o remorca dupa masina, introduci in cea mai mare treapta de viteza si urci o panta foarte abrupta. Cind motorul "da sa moara" esti la limita de forta a sa. Atunci elibereaza momentul maxim. Autovehiculele ar functiona fara nici o problema cu motoare de foarte mica putere, dar nu ar mai accelera in timp scurt si urcarea pantelor s-ar face cu viteze foarte mici. Pina in anii '60, autoremorcherele de tractiune grea (sarccini utile de pina la 60...80 tone) utilizau motoare care rar depaseau 180...200CP, dar transmisia avea un raport de demultiplicare foarte mare si se deplasau cu viteze foarte mici. La orice autocamion, chiar produs in zilele noastre, viteza maxima in prima treapta de viteza este de 5...10km/h (cutiile de viteze moderne au 16...18 trepte de viteza) si la mersul normal al unui autovehicul pe drum drept, fara declivitati, se foloseste un procent foarte mic din puterea (si momentul) acelui motor. Un motor diesel cu injectie directa (este cel mai economic dintre toate tipurile de motoare) are un consum specific de combustibil de 160...210gr/CP/h. Motoarele diesel cu antecamera au un consum putin mai mare (200...280gr/CP/h) si aceste tipuri de motoare echipeaza in general autoturismele, din cauza functionarii cu vibratii mai mici si cu un zgomot exterior mai mic. Motorul ajunge la puterea maxima, atunci cind incepe "sa moara" si aceasta situatie se intilneste la urcarea unei pante (mai ales cu un autovehicul incarcat) - atunci esti nevoit sa schimbi intr-o treapta inferioara de viteza pentru a putea urca panta respectiva. Aceasta situatie nu prea se intilneste la autoturisme tocmai din cauza ca puterea motorului este foarte mare in raport cu necesarul. Un autoturism care are un motor de 70CP si are o masa totala de 1300kg, are "asigurat" 53CP/tona, ceeace ar insemna ca un autotren cu masa de 44 tone sa aiba un motor de 2332CP, ca acesta din urma sa aibe aceasi performanta dinamica (in realitate au in jur de 310...520CP) si de aceea la acest tip de autovehicule apare frecvent necesitatea de a schimba treptele de viteze atunci cind se urca o panta.

Link spre comentariu

Pentru a folosi toti ce-i 70CP ar trebui sa circul cu o viteza de 160-170km/orasStiti ca exista un paradox dar doar aparent si anumepentru a circula cu 100km/ora cu o masina normala sunt necesari 30-35CPpentru 200km/ora--110-120CPpentru 300km/ora--450-500CP

Link spre comentariu

Nu! Puterea maxima e atinsa cu putin inainte ca motorul "sa moara". Chiar daca mergi 10 ore prin oras cu 170km/h, tot nu ajungi la puterea maxima. Introdu maneta in viteza a 4-a si pleaca din loc, incercind sa cuplezi ambreiajul cit mai brusc! Motorul se va opri, tocmai din cauza ca a atins puterea maxima si mai mult de atit nu poate! In acest caz, i-ar fi trebuit o putere mai mare ca sa poata puna in miscare masina. Plecind dupa loc cu viteza 1-a, transmisia (cutie viteze + diferential) iti asigura raportul de demultiplicare necesar, astfel incit momentul motor sa fie marit. De exemplu, la Dacia 1310,in viteza 1-a este un raport de 3,81:1 in cutia de viteze si 3,77 in diferential, deci un total de 14,3:1. Motorul dezvolta un moment maxim de 10,2kgfm/3000RPM ceea ce inseamna ca la roti va ajunge un cuplu de 146kgfm. E ca si cum ai avea (in exemplul dat) un motor de 920CP/210RPM cu arborele pe axul rotii! Nu e chiar asa greu de inteles!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări