Vizitator Postat Aprilie 29, 2017 Partajează Postat Aprilie 29, 2017 Ce inseamna alimentat separat ? Sa spuna cineva povestea schemei-adica cum intra in actiune componentele in procesul sudarii. Asa se va afla de ce nu-si face treaba ANTISTICK. Link spre comentariu
amudsen Postat Aprilie 29, 2017 Partajează Postat Aprilie 29, 2017 Asa este, este vorba de temporizatorul de mai sus, trz VT3. Am alimentat placa de comanda la 15 v, de aia nu are antistick timp sa respire. Link spre comentariu
amudsen Postat Aprilie 30, 2017 Partajează Postat Aprilie 30, 2017 (editat) Am micsorat valoarea de 100 k la 47k. Acum functioneaza corespunzator...uff!! Multumesc Editat Aprilie 30, 2017 de amudsen Link spre comentariu
The_Reaper Postat Mai 5, 2017 Partajează Postat Mai 5, 2017 Am si eu cateva intrebari despre bobinarea transformatorului de putere: 1. am banda de cupru 42x 0.25, am probat incape in fereastra lui E71, o pot lasa asa? 2. ati folosit carcasa la E71 sau ati facut bobinajul fara carcasa? 3. ce ati folosit pentru izolarea benzii de cupru? 4. Am niste banda kapton as vrea sa izolez cu ea, banda de cupru o izolez pe toate partile sau numai pe partea de sus si indoita putin pe dedesupt cum am vazut prin niste trafuri ATX? Link spre comentariu
CIBY2 Postat Mai 6, 2017 Partajează Postat Mai 6, 2017 Eu am folosit banda de Cu de 0.25 mm. 1- Latimea de 42 mm este cam mare, tinand cont ca latimea ferestrei la E71 este de vreo de 45 mm. Am folosit carcasa din sticlotextolit din cablaje, cu grosimea de 1,5 mm. Asta va mai scadea din latimea disponibila inca 3 mm. Va trebui sa asiguri si o zona de garda pentru electrosecuritate intre marginea platbandei si carcasa pentru a evita conturnarile, adica descarcarile pe marginea bobinajului intre primar si secundar. Cartile spun de 3 mm minim. Scazand toate acestea din latimea de 45 mai ramam 36 de milimetri latimea disponibila a benzii de Cu. 2- Am folosit carcasa asa cum am spus mai sus, daca vrei iti pot da desenul la scara 1/1 in Sprint Layout pentru capace. Dreptunghiurile din interiorul carcasei sunt tot din sticlotextolit, doua cu grosimea de 1,5 mm, cele care sunt pozitionate in afara miezului, iar cele din interiorul ferestrei au grosimea de 0,75 mm, obtinute prin despicarea bucatii de sticlotextolit de 1,5 mm cu un cutter si un ciocanel. Totul lipit cu Picatura pentru rigidizare. 3- Am izolat cu un strat de banda de hartie pentru zugraveli, din cea galbena, cu latimea de 50 mm pe care am indoit-o pe marginile benzii. Din 2012, de cand am realizat invertorul, pana in prezent nu am avut probleme cu ea. 4- Daca vei folosi la marginea benzii de Cu fasii de 3 mm dintr-un material electroizolant cu grosimea benzii, bobinat odata cu aceasta, Kaptonul nu mai trebuie indoit pe margine, ci va acoperi toate cele trei fasii, adica prima fasie de 3 mm, banda de Cu si cea de a doua fasie de 3. Latimea benzii de Kapton va fi egala cu latimea carcasei. Daca o indoi vei pierde spatiu pretios pentru bobinaj. 1 Link spre comentariu
The_Reaper Postat Mai 6, 2017 Partajează Postat Mai 6, 2017 Am 2 carcase de E 71 ma gandeam sa le tai si sa le unesc, daca nu iese construiesc o carcasa. Link spre comentariu
The_Reaper Postat Mai 6, 2017 Partajează Postat Mai 6, 2017 http://imgur.com/kvCjUrq http://imgur.com/8KmgWBr Gata carcasa, construita din doua carcase de E71, mi se pare cam ingusta la interior doar 39 mm. Link spre comentariu
The_Reaper Postat Mai 25, 2017 Partajează Postat Mai 25, 2017 Merg folosite IRG4PC50K pentrui invertor? Link spre comentariu
spik Postat Mai 25, 2017 Partajează Postat Mai 25, 2017 Nu ma pricep, dar intreb: se merita construirea unui invertor home made in detrimentul achizitionarii unuia de cca. 6-800 lei?! Link spre comentariu
mac01 Postat Mai 25, 2017 Partajează Postat Mai 25, 2017 (editat) Nuuuu!...decat daca ai foarte mult timp liber, te plictisesti si n-ai ce face cu banii! Daca stau sa ma gandesc bine nici in cazul asta nu merita.... la cata munca se depune incepand de la constructia cablajului si terminand cu carcasa! Iesi mult mai scump decat achizitionarea unui aparat nou...parerea mea! Editat Mai 25, 2017 de mac01 Link spre comentariu
CIBY2 Postat Mai 26, 2017 Partajează Postat Mai 26, 2017 (editat) Depinde ce vrei. La acelasi pret, obtii un invertor mult mai bun decat cele de pe piata. Bineinteles ca n-o sa reusesti sa-l scoti la 500 de lei, dar pe la 7-8 sute il faci. Radiatoarele pe care tu le pui in banii astia nu se compara cu ce gasesti in cel industrial, si chiar daca pare o risipa,folosesti doua miezuri pentru traful final, trei perechi de IGBT-uri si diode de iesire cu un curent cu mult mai mare decat cel maxim prin electrod. Toate astea se vad in fiabilitate si in durata activa. Cand vei suda electrozi de 3,25 unul dupa altul fara sa intre protectia termica in functiune, vei constata ca de fapt, cel facut de tine are cel putin o clasa peste cel cumparat. Dar asta este parerea mea dupa vreo 5 ani de utilizare a invertorului prezentat in acest topic. Fiecare este liber sa aleaga. @The_Reaper sunt cam lenese IGBT-urile acelea. Le ai deja, sau vrei sa le cumperi? Daca nu le ai, cumpara macar IRG4PC50W, sunt mult mai rapide. Editat Mai 26, 2017 de CIBY2 Link spre comentariu
The_Reaper Postat Iunie 2, 2017 Partajează Postat Iunie 2, 2017 Este ceva gresit la softstart in ultima versiune de cablaj ca nu cupleaza releul. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iunie 2, 2017 Partajează Postat Iunie 2, 2017 Vezi ca in baza tranzistorului este o dioda zenner de 3-5V. Sa nu fi montat o dioda chioara dupa desenul de pe cablaj, ca nu merge. Link spre comentariu
The_Reaper Postat Iunie 2, 2017 Partajează Postat Iunie 2, 2017 (editat) Fix dioda chioara pusesem, acum ma duc sa modific. L.E. Am pus dioda zener , tot n-a vrut sa functioneze, am defrisat tot softstartul si l-am facut dupa schema de aici, varianta 10.2 Editat Iunie 2, 2017 de The_Reaper 1 Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iunie 2, 2017 Partajează Postat Iunie 2, 2017 Ai gresit ceva la varianta originala. Este totusi un circuit simplu, nu vad de ce nu i-ai putut da de cap. Ce tranzistor ai folosit? Acolo era prevazut un darlington recuperat dintr-o imprimanta cu ace, parca BD651. Condensatorul de temporizare era OK? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum