CIBY2 Postat Mai 15, 2014 Partajează Postat Mai 15, 2014 Ce am inteles eu: pe bara de +320V ai un bec de 100W inseriat cu finalii. La iesire ai becul de 40W. Cand pui o rezistenta (de care, ce valoare?) in paralel pe becul de la iesire, acesta se stinge. Becul de pe 320V trebuie sa se aprinda mai tare. Este normal ca atunci cand pui rezistenta curentul sa creasca, tensiunea la iesire coboara conform caracteristicii de iesire si becul se stinge. As spune ca trebuie sa dai jos becul de pe alimentare, si-a facut treaba si nu prea mai este nevoie de el. Chinezu' nu e bun! Iti arata valoarea de varf nu pe cea efectiva cum ar fi normal. Valoarea efectiva este media dintre palierul de sus si cel de jos al impulsului functie de valoarea factorului de umplere, adica 84Xfactorul de umplere (aprox. 50% in acest caz), deci undeva pe la 40 si un pic volti. Masoara cu MAVO si ai sa te convingi. Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 15, 2014 Partajează Postat Mai 15, 2014 Asa este CIBY2, cand ajung acasa am sa scot becul de pe partea de alimentare (si cuplez ventilatorul), dar am sa merg in trepte cu becuri de 40,60,100w in sarcina, rezistenta resou, apoi o impart..... pana ajung la electrod. O sa mai dureze un pic, pana il izolez, impachetez...... important e ca sunt pe drumul cel bun, fara ajutorul tau nu cred ca as fi reusit sa ajung pana aici. Inca o data multumiri CIBY2. Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 16, 2014 Partajează Postat Mai 16, 2014 Mavo35 in paralel cu becul de 100w imi spune 27v, chinezu imi spune 55 (d'aia e chinez, sa aiba de unde sa scada), asta pe alimentare directa fara bec, ma duc sa caut o rezistenta resou. Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 16, 2014 Partajează Postat Mai 16, 2014 Cateva ore mai tarziu............... am ajuns cu rezistenta, am pus rezistenta, s-a incalzit rezistenta, tensiunea spre 26v, pun ventilatorul .............. nu merge, scoate fum...... tembelul de mine il alimentam de pe ramura de 300v ca si sursa auxiliara, dar sursa binecrescuta nu si-a pus mintea cu mine si functiona fara a scoate fum. In fine, remediez problema, ventilatorul baiat fin........ functioneaza ca si sursa acum alimentata normal, modific rezistenta din una de 2500w fac 4 poze cu cele 4 rezistente cu oscilograma, arata 24v (semnalul pare destul de curat), dar mavo arata 29? nu am tinut prea mult, vreo 5 minute ca se incalzea clestele si cablul, Link spre comentariu
CIBY2 Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 (editat) Vad progrese. Bravo! Pana aici totul este bine. Se modifica curentul prin rezistenta la actionarea potentiometrului? Finalii s-au incalzit? Totusi nu inteleg un lucru. Tu spui ca ai impulsuri de 24V la iesire? Esti sigur? In cazul asta MAVO trebuia sa arate in jur de 10-12V. Poate ai setat intrarea osciloscopului pe o treapta mai sus sau pe curent alternativ. Pune comutatorul de intrare pe DC, sensibilitatea pe 10V pe diviziune (comutatorul pe 1V/div si atenuatorul pe X10), trasa fixata pe linia de jos si mai fa o poza la rezolutie mai mare si posteaz-o. Tind sa cred ca MAVO nu minte. Cand vei cupla sonda o sa ai o diferenta pozitiva intre 0V si palierul de jos al undei (tare-mi spune mie ceva ca ar fi in jur de 19-20V). Bobina de acumulare de la iesire isi face treaba si ce vezi tu pe osciloscop ar trebui sa fie riplul, centrat in jurul valorii indicate de MAVO. Cu cat creste curentul, riplul scade si tinde sa devina o unda triunghiulara. Prinde capetele rezistentelor cu piulite, saibe si doua suruburi mai lungi pe care poti pune clestele fara probleme. Iata un exemplu cu ce am spus mai sus Editat Mai 19, 2014 de CIBY2 Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 Posibil ca setarea sa fie facuta asa cum ai spus (avand in vedere ca cam joaca butonul la osciloscop....... deh, o revizie ar fi binevenita, dar sa-mi fac timp), sa caut suruburi asa cum ai spus. Cat despre radiatoare, s-au incalzit, dar foarte putin sesizabil, am facut bine ca am pus diodele pe radiatorul acela H mare. Sa bibilesc sferturile de rezistenta si postez din nou masuratorile. Mentinez ca nu mi-a dat prin cap atunci sa manevrez potentiometrul, eram cred ca ocupat de tensiune si de rezistenta inrosita. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 (editat) Pai te cred ca nu ti-a trecut prin cap. Cand erai doar cu un ochi de dupa colt! Pariez ca alimentezi de la priza de afara! Ar merge un electrod, asa pentru curaj! Acea singura rezistenta pusa in 4 este cam la limita curentului minim si este posibil sa nu se prea observe o variatie. Ar mai trebui cel putin una de 2,5kW pusa tot in patru. Rezistenta la cald la putere nominala este in jur de 19 ohmi, la rece nu stiu, trebuie masurata. Impartit la 4 este spre 4,75, cam mult fata de rezistenta arcului de sudura. Editat Mai 19, 2014 de CIBY2 Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 Desigur ca eram dupa colt! , asa cum vezi in filme ca arunca o grenada, cam asa puneam eu in priza aparatul. Am impartit rezistenta de 2,5kw la 8, si am sa pun, 1,2........8. Desigur, acest lucru se va intampla cred ca vineri, asa, pentru adrenalina. Unii sar cu parasuta, altii bungee jumping, altii fac invertoare de sudura. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Mai 19, 2014 Partajează Postat Mai 19, 2014 Nu trebuie taiata inca o data. Mai trebuie cumparata inca una si pusa in paralel cu prima. Ai vazut cum se inroseste la un sfert. La o optime este posibil sa se arda. O mica remarca fata de ce am spus in postul de mai sus. Fiecare din cele patru sferturi are 4,75 ohmi, asta inseamna ca valoarea rezistentei totale este de 4,75/4, adica 1,2 ohmi. Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 Am pus 12 rezistente de 2000w la 1/4, s-au incalzit puternic, semnalul in secundarul trafului a devenit mai "zgomotos", dar tensiunea a crescut la cleste, arata 20v cu mavo in gol si 31 in sarcina........... cam invers cum ar fi normal.......... imi vine sa ma strang de ceva Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 (editat) Staaaai! Nu te stringe ca o sa`ti para rau , mai ales daca te stringi degeaba. Nu stiu eu schema aia insa tensiunea in gol nu e filtrata , daca chiar vrei sa vezi cit e, pune un osciloscop pe iesire. Socul aia filtreaza la curenti mari nu in gol. O sa ai surpriza sa vezi semnal dreptunghiular cu osciloscopul, nu o "linie" Daca nu vrei sa masori cu osciloscopul, fa un detector cu dioda si condensator de filtraj si pune`l pe iesirea invertorului. Asa vei masura tensiunea de virf. Ce masori acolo in gol e o tensiune mediata de instrumentul tau. Grig Editat Mai 23, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
CIBY2 Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 (editat) Cateva posturi mai sus am spus si eu acelasi lucru. Este normal ce se intampla. Chinezescu' masura valoarea de varf a tensiunii pe iesire, MAVO pe cea mediana, adica cea eficace si se masoara pe scala de curent continuu. Pe langa MAVO, pune si sonda osciloscopului pe iesire cum spune si colegul Ionbumbu si vei intelege mai multe lucruri decat ti-am putea explica noi. Cuvintele sunt sarace in exprimare. Nu intelegi, intreaba si nu te mai ascunde dupa colt cang il bagi in priza! Calculeaza rezistenta echivalenta a celor 12 sferturi de rezistenta de resou si apoi calculeaza curentul aproximativ prin ele. Dupa cum ti-am mai spus, lipseste electrodul din probe! Se incinge ceva, finalii sau diodele finale? Rezistentele din snubere cum se prezinta? Editat Mai 23, 2014 de CIBY2 Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 Se incalzesc normal, adica dupa 5 minute de sarcina doar radiatorul din secundar este ceva mai cald (adica cred ca in jur de 40 de grade, cele de pe igbt-uri sunt un pic mai reci, rezistentele din snubere arata normal (adica nu s-au ingalbenit, inegrit sau sa emane caldura prea mare). Semnalul din secundar in sarcina e cu "zgomote" (adica o sinusoida atenuata pe palierele orizontale, fara sarcina sau cu 4 rezistente este aproape drept), cel de pe capetele rezistentei e triunghiular (nu am reusit sa fac si poze, si asa transpiram). Chestia cu electrodul, o fac dupa ce imi iau o masca, nu vreau sa ma "bronzez" ca ratonul (am avut un coleg care a sudat cu ochelari de autogen, exact asa arata a doua zi). Nu ma mai ascund dupa colt, mai ales ca aparatul e destul de "cuminte", nici macar siguranta de 16A nu a sarit. Ce ar trebui sa vad atunci cand manevrez potentiometrul? Ca parca nu are nici un efect pe osciloscop. Dar ce mai mult ma intriga indicatia de la MAVO, adica 31V in sarcina si 21in gol? Bainuiesc ca sarcina mai aplatizeaza triunghioida si de aia arata mai mult. Multumesc pentru incurajari, saptamana viitoare fac experimentul cu electrodul, dupa ce imi iau masca. Link spre comentariu
radu2000v Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 Am realizat si eu partea de comanda. Doar alimentata, UC3845 nu oscileaza (am conectat 12 la masa, 5 LED rosu, 678 potentiometru). Fara intrari (4 de la trafo curent, 9, 10 si 11 de la bobina de iesire) nu oscileaza ? Ce tensiuni ar trebui sa aplic pe pinii 4 , 9, 10 si 11 ptr. a verifica functionarea ? Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 Verifica tensiunea pin alimentare UC3845, precum si componentele din jurul acestuia. Incearca sa schimbi si integratul, la mine a trebuit sa inlocuiesc vreo doua, deh, cei de la magazin nu le testeaza. Vezi ca trebuie sa functioneze, ai osciloscop? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum