bolek Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Dl. ola_nicolas , toti cei pe care ii cunosc ca abordeaza constructia acestui gen de aparate, au folosit miezuri recuperate, si cu parametri cvasi-necunoscuti... Tehnica de bobinaj lasa de dorit, cuplajul, ca sa nu mai vorbesc de rigiditatea dielectrica si calitatea termica a izolatiei... Iar ideea din "joaca-te cu numarul de spire" are cu totul alta semnificatie, nu aceea de "a te juca cu ... in nisip", ea se refera la tatonarea inductantei in functie de rezultatul deja obtinut. Recursiv adica.Cu mijloacele din dotare. Sau "gospodareste" cum se zice in popor! mai taiem un pic, mai masuram, mai pilim, si-n final iese ce dorim. Caci daca aveau forumistii mijloacele sa faca toate astea profesional si cu rezultat garantat , deja nu o mai faceau ca hobby ... cam sunt cativa pe aici care au mancat o "pita alba" din asa ceva... ... Iar din afirmatia "as vrea sa pastrez traful initial (daca o sa arate frumos semnalul?), are 35sp. fiecare infasurare." imi rezulta ca nici nu s-ar tine cont de inductanta dorita pt infasurari, pt ca toti "inventatorii" au pus pana acum 30-35 de spire si a iesit bine...e cam la fel de profesional ca si formula cu 50/S... nu stim nimic nici de miez, de cuplaj, de sarma, de cablaj, nu mai vorbesc de frecventa de lucru , care vad ca dintr-o singura strigare s-a facut brusc jumatate doar "pentru probe"... Si apoi iar se modifica raspunsul la impuls, panta de crestere, disiparea pe mos-ul driver, snubberul, etc...Si iar apar oameni surprinsi de rezultate... @amudsen : daca ai descoperit ca era o greseala de conectare a infasurarilor, acum ne poti confirma forma semnalului pe grile (simuleaza sarcina cu RC , asa cum a zis Ciby) la FRECVENTA DORITA de functionare! Cat va fi frecventa? Noi nu stim. Doar tu poti sti asta... functie de tranzistoarele folosite si traful de putere... Link spre comentariu
KissAttila Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Salut amudsen,N-ai pomenit nimic ce IGBT-uri ai la dispozitie. Cum a zis si Ciby2, jos cu frecventa, mai ales daca nu ai IGBT-uri potrivite pentru frecventa respectiva. Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 13, 2014 Partajează Postat Februarie 13, 2014 Am lasat-o mai jos, dupa cum se vede in poza de mai jos Am pus inapoi traful ........ asa cum trebuia la semnalul pe poarta mos driver semnalul pe drena mos driver semnalul pe rezistenta din poarta igbt ............. mentionez ca igbt-urile nu sunt montate Mentionez ca am pus aparatul foto pe un trepied....... era cam greu sa tin cu o mana sonda de la osciloscop si cu cealalta sa fac poze, dar cred ca se intelege. Igbt-urile care vor fi montate ... in prima etapa niste GT50J101 recuperate, testate, in a doua etapa SGW50N60HS. Trebuie intai sa gauresc radiatoarele, cred ca pe sambata........ Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 14, 2014 Partajează Postat Februarie 14, 2014 Poza semnal 62 khz, sonda x10, comutator pe 0,5 fara snubbere si fara traf, igbt-uri montate gt50. Cam cum ar trebui sa arate placa de putere Revin dupa ce mai reusesc sa montez definitiv pe placa radiatoarele, snubberele, blocul de alimentare de la 220. Cred ca mi-au iesit pana la urma pozele............. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 14, 2014 Partajează Postat Februarie 14, 2014 Nu mai pune d-le poze asa late, ti-a explicat cineva cum sa procedezi.Pozele sant informative. Cand este nevoie de detalii pui o lupa pe zona de interes. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 15, 2014 Partajează Postat Februarie 15, 2014 Pentru o cat mai buna racire, radiatoarele ar trebui montate orizontal, nu vertical cum vad in poza. Aerul trebuie sa circule nestingherit printre aripioare si la cum vrei tu sa le montezi, unul din capete este obturat. Daca ai gasi o bucata de tabla de aluminiu de 5-8 mm, pe care sa montezi cu suruburi si pasta termoconductoare radiatoarele de procesor, ai putea face doua radiatoare destul de eficiente. Trebuie tinut cont si de stabilizarea termica intre capsulele IGBT-urilor montate in paralel. Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 22, 2014 Partajează Postat Februarie 22, 2014 Am gasit niste radiatoare sper sa fie ok si montate corespunzator, In oras am gasit diode DSEI12 la 24 lei?!!! Acestea or fi bune - RURP1560? Cat despre cablu gros pentru sudura............. ce scoruri Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Sunt asezate bine, daca pui ventilatorul intrunul din capete.Cat despre diode, care este rolul lor in schema? Sunt diodele de descarcare a miezului? Ca in cazul asta sunt bune.Sunt diodele redresoare, din secundar? Sunt cam mici si trebuiesc puse multe. Piese mai ieftine gasesti la Ciprian123. Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Diodele RURP sunt la snubbere, pentru redresare final si descarcare traf sunt 60APU.......... la partea de redresare vreau sa pun cate 4 pe ramura. Am hotarat ca sa pun la inceput cate un SGW50N60HS pe ramura, sa masor semnalul cu snubberul pus, (inclusiv traful de putere) dar fara sa alimentez. Am un traf la 24v, dar de putere mai mica (totusi aprinde un bec de masina de faza lunga), unul de 65v si un autotraf. Cum procedez?P.S. Rog moderatorul daca poate sa stearga imensitatile de poze din posturile mele anterioare. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 23, 2014 Partajează Postat Februarie 23, 2014 Sunt bune la snubere.Pentru pornire ti-ar trebui un traf cu mai multe tensiuni, 48, 60, 90, 120V. Pentru inceput, montezi o pereche de finali, traful, diodele finale, etc. Simulezi a doua pereche de finali cu condensatori de valoare apropiata de capacitatea Grila-Sursa din Datasheet. Pornesti sursa auxiliara separat de linia de 220v a invertorului si verifici forma semnalului in grilele IGBT-urilor. Daca totul este normal, montezi un bec de 100W intre plusul condensatorilor de filtraj si finali si alimentezi cu 24V alternativ la intrarea de 220V. Iesirea in gol, sau mai precis cu rezistenta de 2K pe iesire. Becul nu trebuie sa se aprinda in faza asta. Verifici forma semnalului pe finali, pe primarul trafului, in secundar si pe iesire, inclusiv pe fiecare dioda finala. Daca totul este in regula, pui o sarcina pe iesire, poate fi si un bec auto de 21W si pe urma unul de far, prima data una din faze si apoi ambele in paralel. La fiecare pas verifici semnalele cum ti-am spus mai sus. Daca apare vreo problema o rezolvi inainte de a trece la faza urmatoare. Apoi alimentezi cu tensiune mai mare, 48 sau 60V, mai verifici, mai cresti tensiunea si tot asa. La o tensiune peste 60V o sa-ti trebuiasca alta sarcina si crescand sarcina, becul va incepe sa se inroseasca. Eu folosesc rezistente de resou de 2000W taiate in 4 si legate in paralel, trei bucati. Se pot face diferite combinatii. Una intreaga are in jur de 11,5 ohmi la rece.Daca ai ajuns la 120V si totul este OK, poti trece la 220, fara sarcina, dar cu bec. Becul se va inrosi datorita consumului in gol al etajului final. Verifici formele de unda si apoi scoti becul. Incepi sa-i adaugi rezistente de sarcina pana ajungi la valoarea de maxim in sarcina. La inceput nu trebuie sa depasesti 100A pe iesire. Nu ai decat o pereche de finali.Rezistentele de sarcina le calculezi in functie de curent si de tensiunea pe iesire. La 100A pe iesire si 25V pe sarcina trebuie o rezistenta de 25/100, adica 0,25 ohmi. La 160A ar trebui sa ai o tensiune pe iesire in jur de 27-28V insemnand o rezistenta pe iesire de 0,175 ohmi. Combini sferturi de rezistente de resou pentru a obtine o valoare cat mai apropiata. Montezi si ceilalti finali, mai verifici forma impulsurilor in grile inca o data si il lasi sa mearga pe rezistentele de sarcina 5-10 minute verificand temperatura radiatoarelor.Atentie cu rezistentele de resou, pot provoca incendiu, se inrosesc destul de tare.Daca merge 5-10 minute in sarcina si totul este in regula, incerci un electrod, doi. Il impachetezi si gata, il pui la treaba! Link spre comentariu
radu2000v Postat Aprilie 11, 2014 Partajează Postat Aprilie 11, 2014 Am inceput si eu constructia unui inverter de sudura dupa varianta lui Ciby.Deocamdata sunt la placa de comanda, incerc sa o realizez practic, sa vad ce semnale obtin pe osciloscop.Am 2 intrebari:Pot folosi ptr. trafo driver miez EI33 recuperat din sursa de calculator cu 35-40 spire cu CuEm de 0,3mm pe infasurare?Am 4 buc. IGBT IKW50N60T, 50A, 600V, Capacitate grila 3140pF cu dioda fast recovery anti-paralel incorporata (Catod pe Colector, Anod pe Emitor). Pot sa-i folosesc (cate 2 in paralel) sau IGBT-urile cu dioda incorporata nu sunt OK la inverter sudura ? Link spre comentariu
amudsen Postat Aprilie 12, 2014 Partajează Postat Aprilie 12, 2014 Nu cred ca vei putea folosi IGBT-urile alea. Citeste cu atentie de la inceput tot subiectul, ai mai facut surse in comutatie? Daca nu, un pic mai multa teorie este buna pentru inceput. Ai grija ca electronica de putere nu iarta (si nu vorbesc doar de componente electronice). Link spre comentariu
CIBY2 Postat Aprilie 13, 2014 Partajează Postat Aprilie 13, 2014 Ba se pot folosi. Pentru driver, E33 este cam mare, dar merge.Si cum spune si @amudsen, citeste ce s-a scris pe topicul acesta, si pe altele referitoare la surse in comutatie. Link spre comentariu
radu2000v Postat Aprilie 14, 2014 Partajează Postat Aprilie 14, 2014 Am citit de vreo doua ori topicul asta si cartea lui Negulaev. Am mai gasit un post aici http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=2 ... 2&start=80, unde si Cipriyan123 zice ca se pot folosi IGBT-urile cu dioda incorporata. Deocamdata am cablajul ptr. partea de comanda, o sa bobinez trafo driver si o sa vedem ce iese. Partea de putere mai incolo. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Aprilie 15, 2014 Partajează Postat Aprilie 15, 2014 Prostia cu nu se pot folosi IGBT-uri cu dioda antiparalel imi apartine, tot in topicul acesta. Dar intre timp mi-am schimbat parerea. Deh, dupa atentionarile colegilor am mai pus putin burta pe carte!Merg fara probleme. Se vede ca @amudsen a citit topicul! Ce cablaj pentru partea de comanda ai? Ce varianta vrei sa faci? Cea cu CD4013 si UC3845? Aparatul rosu pe care l-ai vazut in poze este facut dupa aceasta schema si functioneaza si acum. N-am avut decat o singura problema, a pocnit TOP-ul din sursa auxiliara o data, datorita umezelii din aer, ceea ce inseamna ca in cablaj exista doua trasee prea apropiate cu diferente de potential mai mari. Trebuie aplicat un strat de lac electroizolant. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum