Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema aparat sudura rusesc in cc


Vizitator

Postări Recomandate

Citez din CIBY2 , Joi Noi 03, 2011 9:01 am:

"Nu conteaza cum obtii 14 volti, dar trebuie sa fie stabilizati si de preferinta reglabili."

In postul de mai sus vad ca totusi conteaza.

Nu mai inteleg mare lucru .

 

Alimentatorul de 14V este doar o componenta a invertorului . Functionarea defectuoasa a acestuia poate avea urmari "tragice" si este de preferat folosirea unuia industrial care , desi "chinezism' , are mai multe componente si protectii decat cel din schema rusului .

Alimentator 0,6A

http://i44.tinypic.com/nly0py.jpg

http://i44.tinypic.com/ev9wzk.jpg

 

Alimentator 1,5A

http://i41.tinypic.com/4viq8k.jpg

 

Alimentator 0,6A

http://i40.tinypic.com/1jb8mo.jpg

Modelul pe care il folosesc eu , se monteaza vertical pe placa invertorului . 2 pini pentru 220V si 2 pentru +si- 14V.

 

Toate scot 14V.

 

Off topic

Constructia unui invertor ar trebui sa fie si eficienta . Exista niste limite pentru nivelul de la care se incepe constructia . Daca despicam firul in patru ma gandesc ca ar trebui sa incepem sa ne fabricam singuri firele pentru bobinaj , sa lipim folie de cupru de 0,035mm pe sticlotextolit pentru cablaje , s.a.m.d . Pe mine nu ma face mandru faptul ca am lucrat 2 saptamani la o schema cand se putea face in doar 2 zile. Cei care isi construisc singuri un invertor o fac tocmai in ideea reducerii costurilor pentru ca daca si-ar fi pemis cumpararea unuia industrial sunt convins ca ar fi facut-o . Nivelul tehnic al unui invertor industrial bun nu poate fi atins de un amator si in niciun caz cu shemele rusului.

Link spre comentariu

Nu a spus nimeni sa iei un transformator sa stabilizezi curentu sa îl filtrezi si sa alimentezi invertorul. Sincer eu nu vad cu ce ar fi mai bune sursele postate de tine fata de schema cu top indicata de ciby. Îmi cer scuze, nu vreau sa supar pe nimeni si dacă nu mă insel circuitul folosit in sursele alea este făcut de același producător ca si topul.

Link spre comentariu

Nu stiu ce poate fi asa de greu de inteles . Sunt doua variante . Una, sa cumperi alimentatorul gata facut la un pret mai mic decat valoarea pieselor din el , cealalta , sa dai mai multi bani si sa te chinui o jumatate de zi sa faci cablaje, transformator s.a.m.d. cu riscul ca la prima alimentare sa faci un "bum". Cand vi se strica sursa din PC cumparati componente si o construiti singur ? Transformatorul acela micut nu este chiar asa de usor de facut . Trebuie sa calculati numarul de spire in functie de miezul folosit , sa tineti cont de sensul infasurarilor , sa folositi izolatii de calitate care sunt greu de gasit, sa stabiliti intrefierul optim , sa il impregnati cu lac sau rasina. Aveti siguranta ca veti obtine calitatea unuia facut de fabrica ? Sunt probleme destul de greu de rezolvat pentru multi dintre cei care au postat aici si care nu au nici macar un osciloscop absolut necesar cand lucrezi cu scheme in comutatie . Snubber-ul montat in paralel cu infasurarea de inalta trebuie si el dimensionat in functie de transformator altfel ori se pot obtine niste varfuri de tensiune care pot distruge integratul . Necunoasterea problemelor sau ignorarea lor nu inseamna ca ele nu exista . De altfel , daca intrati pe site-ul rusului care a facut invertoarele despre care este vorba aici , vedeti ca sunt niste poze cu o gramada de componente distruse de el in timpul experimentelor .

Link spre comentariu

mai am ceva nelamuriri:R4,7k/3w de la releu parca pune alimentarea in scurt pana anclaseaza releul. Tr3 se poate folosi R20x12x10 din alimentare PC culoare galben cu alb?.rezistentele nemarcate sant de 0,5w?.Si ultima intrbare: de unde cumparati diodele de putere si tranzistorii de forta?,ma refer la magazine care sa vanda si la persoane fizice.

Rezistenta de 4,7k/3w descarca condensatorii de filtraj la intreruperea alimentarii scutindu-ne de oarece evenimente neplacute, cel putin in perioada de probe si reglaj. Valoarea nu este critica si montarea ei este pana la urma optionala. Despre feritele de care vorbesti nu stiu prea multe si nu pot da sfaturi. Totusi, toate feritele folosite de mine, exceptand filtrele de pe alimentare, sunt de culoare neagra, nevopsite. Daca am folosit miezuri din recuperari, acestea faceau cam acelasi lucru in montajul de unde le-am luat. O sursa de ferite este TME, prin distribuitorii sai din Romania.Pentru semiconductorii de forta, IGBT-uri si diode rapide de putere, ia legatura cu ciprian123, vezi ca are topic la vanzari.@nicusor1961Nu am de gand sa intru in polemici cu nimeni referitor la modalitatea de achizitie a unor subansamble, cum este cazul sursei auxiliare. Cine doreste achizitionarea unui montaj gata facut si cu performante mai bune decat unul DIY este liber sa o faca. Inteleg foarte bine motivele. Dar nu trebuie sa aruncam cu pietre in cei care vor sa se chinuie cu facutul unei surse in comutatie pentru asigurarea celor 14 volti. Am vazut o varianta intr-un Telwin 210, unde tensiunea de alimentare a circuitelor de comanda se facea din traful de forta cu o infasurare separata, redresare si stabilizare cu LM7815. "Necunoasterea problemelor sau ignorarea lor nu inseamna ca ele nu exista" o afirmatie cat se poate de adevarata, de aceea recomand notele de aplicatie ale TOP-urilor. Cel care vrea sa realizeze schema cu TOP, trebuie sa inteleaga modul de functionare si asta se poate face foarte bine din acele note.Iar despre performantele schemei rusului, probabil ca nu vor fi niciodata la nivelul invertoarelor profesionale, dar de regula acest lucru este valabil pentru marea majoritate a produselor DIY. Si pana la urma nu acesta este scopul urmarit, cel putin pentru mine.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator ionut musat

Am si eu o intrebare privind bobinarea trafului principal. Am tabla de Cu lata de 40mm , groasa de 0.1mm. Pot sa obinez si primarul cu tabala asta, evident o sa izolez spirele intre ele si o sa pun mai multe ca sa acopar sectiunea.

Link spre comentariu

Merge bobinat cu platbanda. Dimensiunea de 40 este perfecta pentru miezurile E65 si E71, dar grosimea este cam mica. Sectiunea ar fi de 4 mmp, cam putin. Pentru un traf cu raport de tranformare de 3,5 si un curent de iesire de 100A, in primar vei avea un curent mediu de 100/3,5, adica 28,5A, impartit la o densitate de curent de 3,5A/mmp rezulta o sectiune de aprox. 8 mmp. Deci este nevoie de 2 bucati de platbanda in paralel, izolate intre ele cu o folie subtire cu care vei bobina primarul. Pentru secundar, daca-l vei bobina la exterior, poti alege o densitate de 4A/mmp iar sectiunea va fi de 100A/4A/mmp=25mmp.Pentru aceasta sectiune ai nevoie de 25mmp/4mmp=6 bucati in paralel.Au mai fost discutii referitoare la izolarea intre platbandele bobinate in paralel si unii useri afirmau ca nu ar fi nevoie. Personal, consider ca este nevoie. Daca nu sunt izolate, este posibil sa apara insule de aer intre platbandele alaturate, care actioneaza ca spire in scurt, crescand pierderile in traf si ducand la incalzirea inutila.

Link spre comentariu

am si eu o intrebare: se poate folosi miez e55 C24 pentru bobina de iesire?

si inca o intrebare: la iesire este pusa o rezistenta de 2k2/12w-nu trebuia pusa in serie cu un condensator?
Despre miez nu stiu ce sa zic, dar daca se fac bobine de iesire pe tole din FeSi, de ce nu ar merge si ferita asta, bineinteles cu recalcularea numarului de spire pentru o inductanta de 15 microHenri. Singura conditie este sa-ti incapa bobinajul in fereastra miezului.Rezistenta de 2k2 este de minim 2W. Pe schema este trecut "/2W" nu "12W". Rolul ei este de sarcina la mersul in gol si nu trebuie inseriata cu nici-un condensator. Exista un snuber pe fiecare grup de diode, inclusiv la diodele de la masa spre plus. Aceste snubere sunt formate din cate o rezistenta de 8,2 ohmi la 5W si cate un condensator de 4,7 nF, inseriate.
Link spre comentariu
Vizitator ionut musat

Merge bobinat cu platbanda. Dimensiunea de 40 este perfecta pentru miezurile E65 si E71, dar grosimea este cam mica. Sectiunea ar fi de 4 mmp, cam putin. Pentru un traf cu raport de tranformare de 3,5 si un curent de iesire de 100A, in primar vei avea un curent mediu de 100/3,5, adica 28,5A, impartit la o densitate de curent de 3,5A/mmp rezulta o sectiune de aprox. 8 mmp. Deci este nevoie de 2 bucati de platbanda in paralel, izolate intre ele cu o folie subtire cu care vei bobina primarul. Pentru secundar, daca-l vei bobina la exterior, poti alege o densitate de 4A/mmp iar sectiunea va fi de 100A/4A/mmp=25mmp.Pentru aceasta sectiune ai nevoie de 25mmp/4mmp=6 bucati in paralel.Au mai fost discutii referitoare la izolarea intre platbandele bobinate in paralel si unii useri afirmau ca nu ar fi nevoie. Personal, consider ca este nevoie. Daca nu sunt izolate, este posibil sa apara insule de aer intre platbandele alaturate, care actioneaza ca spire in scurt, crescand pierderile in traf si ducand la incalzirea inutila.

Multumesc pentru clarificare.Mai am o intrebare, bobina de curent am vazut ca pozitia ei variaza in functie de schema. Unii o pun pe alimentarea primarului la traf, altii pun bobina pe bara de minus.Une e mai bine sa fie pusa? Eu as prefera sa pun pe minus ca sa ma incadrez mai bine in cablaj.Si ce tor trebuie folosit pentru aceasta bobina?
Link spre comentariu

Multumesc pentru clarificare.Mai am o intrebare, bobina de curent am vazut ca pozitia ei variaza in functie de schema. Unii o pun pe alimentarea primarului la traf, altii pun bobina pe bara de minus.Une e mai bine sa fie pusa? Eu as prefera sa pun pe minus ca sa ma incadrez mai bine in cablaj.Si ce tor trebuie folosit pentru aceasta bobina?

nu conteaza locul unde este legat traful de curent.atat timp cat fazarea secundarului este corecta in circuitul de comanda,nu conteaza pe ce ramura este legat trafo curent.
Link spre comentariu

Asa este cum spune Ciprian.Traful de curent se poate monta oriunde, incepand cu colectorul finalului ce merge la bara de + pana la emitorul finalului ce merge la bara de -.Finalii fiind inseriati cu primarul, curentul prin toata ramura este acelasi.Pentru fazarea corecta a trafului de curent, este bine sa descarci si sa studiezi traducerea din Negulaev, postata de un alt coleg cu cateva pagini mai in fata (asta daca n-ai facut-o deja).Miezul este R20x12x6 din ferita 3C90, sau alt fel de ferita ce lucreaza la frecvente peste 100 kHz. Exclus torurile din bobinele de decuplare din sursele de calculator. Mai poti incerca cu miez de 22mm diametru, chiar si 25.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări