Gabriel Paduraru Postat Iunie 13, 2005 Partajează Postat Iunie 13, 2005 Are cineva o schema pentru un economizor la mersul in gol fortat (frana de motor). Se fabricau mai demult la electromecanica, nu am retinut exact si se numeau EEBIO. In principiu este un turometru care la 1200 rpm actioneaza un electroventil. Eu vreau sa-l pun la masina mea (Dacia) care merge pe GPL si e f. simplu ca electrovalvele le am sau pun un releu pe electrovalva de admisie a gazului in evaporator.Multumesc anticipat Link spre comentariu
Vizitator bunoara Postat August 20, 2005 Partajează Postat August 20, 2005 Mai exact ce face chestia asta?? Sunt incepator in ale auto, am si io un break pe gaz si daca e ceva de economie m-ar interesa :lol: Link spre comentariu
MirceaM Postat August 23, 2005 Partajează Postat August 23, 2005 In legatura cu economizorul nu stiu exact ce face dar banuiesc si STIU ce se intampla la masini mai moderne (de dupa 1990, sa spunem, pe injectie). Este vorba de forma mai evoluata a economizorului. Sa ne gandim la motoare pe benzina. Aceste masini au un computer de injectie (ECU - Engine Control Unit) care, in principal, folosind informatii citite de la un numar de senzori, se ocupa de a da comanda de deschidere a injectorului/injectoarelor si de a da comanda pentru generare scanteie la bujii. Ei bine, legat de economizor, marea majoritate a acestor motoare (poate chiar toate) fac urmatoarea treaba: daca motorul este incalzit si daca throttle potentiometer este 0 (pedala de acceleratie NU este apasata) si daca turatia este >= 1500 rpm atunci injectorul este mentinut inchis (cantitatea de benzina consumata este ZERO). Insist asupra acestui zero: deci nu este vorba de "ceva foarte mic" ci de zero, NU se pulverizeaza benzina in galerie. Se poate spune ca "masina merge fara benzina". Asta nu inseamna mare lucru pentru ca "este usor de mers la vale". De obicei insa o masina consuma ceva chiar si cand coboara, anume consuma "cel putin cat consuma la relanti". Evident ca aceasta stare dureaza cel mult cateva secunde, poate ceva mai mult daca coboram o vale mai lunga. Recent, m-am bucurat sa constat ca si un ECU destul de vechi, din 1992, face acest lucru. Un aspect interesant este urmatorul. Este posibil ca, din punct de vedere al consumului de fuel, situatia sa fie mai buna decat cea de la relanti? Raspuns: Da! Daca vedem la circa 200 metri in fata un semafor pe rosu sau daca anticipam ca va fi rosu cand vom ajunge in acea intersectie atunci (pentru consum minim) NU este bine sa trecem schimbatorul la punctul mort si sa parcurgem aceasta distanta "din inertia masinii" pentru motivul ca in acest fel consumam circa 0.9 Litri/Ora. Folosind ce am spus mai sus aceasta distanta (sau o buna parte din ea) se poate parcurge cu 0.000 L/H daca avem grija sa introducem in trepte de viteza inferioare cu scopul de a mentine cat mai mult timp turatia >=1500 rpm. Cata economie de fuel se obtine in acest fel? Probabil se economiseste destul de putin, ceea ce face ca povestea de mai sus, desi corecta, sa fie "cam" teoretica. Link spre comentariu
Vizitator soryro Postat August 23, 2005 Partajează Postat August 23, 2005 Are cineva, sau stie unde se poate gasii schema unui astfel de turometru, la care se poate regla ca la o anumita turatie (1500 rpm), sa actioneze un releu sau ceva de genul asta ?!? Link spre comentariu
draku Postat August 23, 2005 Partajează Postat August 23, 2005 am eu un dispozitiv EEBIO de vanzare, cu flansa de pus sub carburatorul de dacie, contact clapeta de acceleratie, LED, etc25 leidin pacate, nu am schema lui... Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Septembrie 8, 2005 Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Are cineva, sau stie unde se poate gasii schema unui astfel de turometru, la care se poate regla ca la o anumita turatie (1500 rpm), sa actioneze un releu sau ceva de genul asta ?!?cauta pe daciaclub.ro pe forum, am postat schema de vreo doua ori.Apoi, acea rez de 1,6K cu "*" se inlocuieste cu un potentiometru multitura de 5K si poti si regla. Link spre comentariu
Vizitator soryro Postat Septembrie 9, 2005 Partajează Postat Septembrie 9, 2005 Cred ca mai bine ai posta si aici. Am cautat destul pe '' daciaclub '' si nu am gasit nici o schema. Daca esti dragut o mai faci odata.Mii de multumiri !!! Link spre comentariu
diaconuliviu Postat Septembrie 20, 2005 Partajează Postat Septembrie 20, 2005 Uite schema; oricum va trebui sa faci rost de flansa adaptoare eletrovalva. Uite si ce n-ai gasit http://www.daciaclub.ro/index.php?showt ... 6&hl=EEBIO http://www.daciaclub.ro/index.php?showt ... 7&hl=EEBIO http://www.daciaclub.ro/index.php?showt ... 3&hl=EEBIO O sa vezi discutii pe tema asta, o sa gasesti raspuns la multe intrebari..ai si schema acolo..aici..nu stiu, nu imi permite atasarea..da-mi un email si ti-o trimit sau un moderator sa ma contacteze, ii dau schema si o va posta. Link spre comentariu
niq_ro Postat Iulie 31, 2006 Partajează Postat Iulie 31, 2006 m-am apucat sa strang documentatia de pe net legata de economizoarele astea.... si m-am oprit la una din ele..da' mi-am dat seama ca schema care mi-a placut mie se poate simplifica.. vedeti la http://www.niqro.lx.ro/economizor.htm Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iulie 31, 2006 Partajează Postat Iulie 31, 2006 am eu un dispozitiv EEBIO de vanzare, cu flansa de pus sub carburatorul de dacie, contact clapeta de acceleratie, LED, etc25 leidin pacate, nu am schema lui...Il mai ai? Link spre comentariu
draku Postat August 1, 2006 Partajează Postat August 1, 2006 am eu un dispozitiv EEBIO de vanzare, cu flansa de pus sub carburatorul de dacie, contact clapeta de acceleratie, LED, etc25 leidin pacate, nu am schema lui...Il mai ai?nu, s-a dat Link spre comentariu
niq_ro Postat August 30, 2006 Partajează Postat August 30, 2006 alta schema de economizor este la http://babel.altavista.com/babelfish/tr ... -ek2.shtml Link spre comentariu
papelyno Postat Septembrie 25, 2006 Partajează Postat Septembrie 25, 2006 Vad ca va inebunit pe toti economiile astea,o sa cumparam si gazul in rate !! pai daca ai gaz pe masina ce economie mai vrei omule vrei sa mearga cu aer?? iti spun eu ca daca montezi dracia asta de instalatie la prima depasire efectuata MORI!!!asta daca nu esti fan TRABY. Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Septembrie 27, 2006 Partajează Postat Septembrie 27, 2006 Mda,cel mai bun economizor e mersul pe jos. :yawinkle: Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 27, 2006 Partajează Postat Septembrie 27, 2006 Vad ca va inebunit pe toti economiile astea,o sa cumparam si gazul in rate !! pai daca ai gaz pe masina ce economie mai vrei omule vrei sa mearga cu aer?? iti spun eu ca daca montezi dracia asta de instalatie la prima depasire efectuata MORI!!!asta daca nu esti fan TRABY.cred ca nu ai inteles modul de functionare al unui economizor... el "taie" alimentarea cand NU e apasata pedala de acceleratie si turatia motorului este peste 1400rot/min (coborare panta de ex..) iar daca motorul are tendinta de a-si micsora turatia sub 1200rot/min ii da "gaz"... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum