Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Economizor de combustibil


Gabriel Paduraru

Postări Recomandate

Are cineva o schema pentru un economizor la mersul in gol fortat (frana de motor). Se fabricau mai demult la electromecanica, nu am retinut exact si se numeau EEBIO. In principiu este un turometru care la 1200 rpm actioneaza un electroventil. Eu vreau sa-l pun la masina mea (Dacia) care merge pe GPL si e f. simplu ca electrovalvele le am sau pun un releu pe electrovalva de admisie a gazului in evaporator.Multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    3

  • draku

    2

  • diaconuliviu

    2

  • Gabriel Paduraru

    1

In legatura cu economizorul nu stiu exact ce face dar banuiesc si STIU ce se intampla la masini mai moderne (de dupa 1990, sa spunem, pe injectie). Este vorba de forma mai evoluata a economizorului.

Sa ne gandim la motoare pe benzina.

Aceste masini au un computer de injectie (ECU - Engine Control Unit) care, in principal, folosind informatii citite de la un numar de senzori, se ocupa de a da comanda de deschidere a injectorului/injectoarelor si de a da comanda pentru generare scanteie la bujii.

 

Ei bine, legat de economizor, marea majoritate a acestor motoare (poate chiar toate) fac urmatoarea treaba:

 

daca motorul este incalzit si

daca throttle potentiometer este 0 (pedala de acceleratie NU este apasata) si

daca turatia este >= 1500 rpm

atunci injectorul este mentinut inchis (cantitatea de benzina consumata este ZERO).

 

Insist asupra acestui zero: deci nu este vorba de "ceva foarte mic" ci de zero, NU se pulverizeaza benzina in galerie.

Se poate spune ca "masina merge fara benzina". Asta nu inseamna mare lucru pentru ca "este usor de mers la vale".

De obicei insa o masina consuma ceva chiar si cand coboara, anume consuma "cel putin cat consuma la relanti".

 

Evident ca aceasta stare dureaza cel mult cateva secunde, poate ceva mai mult daca coboram o vale mai lunga.

 

Recent, m-am bucurat sa constat ca si un ECU destul de vechi, din 1992, face acest lucru.

 

Un aspect interesant este urmatorul.

Este posibil ca, din punct de vedere al consumului de fuel, situatia sa fie mai buna decat cea de la relanti? Raspuns: Da!

 

Daca vedem la circa 200 metri in fata un semafor pe rosu sau daca anticipam ca va fi rosu cand vom ajunge in acea intersectie atunci (pentru consum minim) NU este bine sa trecem schimbatorul la punctul mort si sa parcurgem aceasta distanta "din inertia masinii" pentru motivul ca in acest fel consumam circa 0.9 Litri/Ora. Folosind ce am spus mai sus aceasta distanta (sau o buna parte din ea) se poate parcurge cu 0.000 L/H daca avem grija sa introducem in trepte de viteza inferioare cu scopul de a mentine cat mai mult timp turatia >=1500 rpm.

Cata economie de fuel se obtine in acest fel? Probabil se economiseste destul de putin, ceea ce face ca povestea de mai sus, desi corecta, sa fie "cam" teoretica.

Link spre comentariu
Vizitator soryro

Are cineva, sau stie unde se poate gasii schema unui astfel de turometru, la care se poate regla ca la o anumita turatie (1500 rpm), sa actioneze un releu sau ceva de genul asta ?!?

Link spre comentariu

am eu un dispozitiv EEBIO de vanzare, cu flansa de pus sub carburatorul de dacie, contact clapeta de acceleratie, LED, etc25 leidin pacate, nu am schema lui...

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Are cineva, sau stie unde se poate gasii schema unui astfel de turometru, la care se poate regla ca la o anumita turatie (1500 rpm), sa actioneze un releu sau ceva de genul asta ?!?

cauta pe daciaclub.ro pe forum, am postat schema de vreo doua ori.Apoi, acea rez de 1,6K cu "*" se inlocuieste cu un potentiometru multitura de 5K si poti si regla.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Uite schema; oricum va trebui sa faci rost de flansa adaptoare eletrovalva.

Uite si ce n-ai gasit

 

http://www.daciaclub.ro/index.php?showt ... 6&hl=EEBIO

http://www.daciaclub.ro/index.php?showt ... 7&hl=EEBIO

http://www.daciaclub.ro/index.php?showt ... 3&hl=EEBIO

 

O sa vezi discutii pe tema asta, o sa gasesti raspuns la multe intrebari..ai si schema acolo..aici..nu stiu, nu imi permite atasarea..da-mi un email si ti-o trimit sau un moderator sa ma contacteze, ii dau schema si o va posta.

Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...

am eu un dispozitiv EEBIO de vanzare, cu flansa de pus sub carburatorul de dacie, contact clapeta de acceleratie, LED, etc25 leidin pacate, nu am schema lui...

Il mai ai?
Link spre comentariu

am eu un dispozitiv EEBIO de vanzare, cu flansa de pus sub carburatorul de dacie, contact clapeta de acceleratie, LED, etc25 leidin pacate, nu am schema lui...

Il mai ai?
nu, s-a dat
Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...

Vad ca va inebunit pe toti economiile astea,o sa cumparam si gazul in rate !! pai daca ai gaz pe masina ce economie mai vrei omule vrei sa mearga cu aer?? iti spun eu ca daca montezi dracia asta de instalatie la prima depasire efectuata MORI!!!asta daca nu esti fan TRABY.

Link spre comentariu

Vad ca va inebunit pe toti economiile astea,o sa cumparam si gazul in rate !! pai daca ai gaz pe masina ce economie mai vrei omule vrei sa mearga cu aer?? iti spun eu ca daca montezi dracia asta de instalatie la prima depasire efectuata MORI!!!asta daca nu esti fan TRABY.

cred ca nu ai inteles modul de functionare al unui economizor... el "taie" alimentarea cand NU e apasata pedala de acceleratie si turatia motorului este peste 1400rot/min (coborare panta de ex..) iar daca motorul are tendinta de a-si micsora turatia sub 1200rot/min ii da "gaz"...
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări