Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

dioda led in orcad

csl1131

Postări Recomandate

cum fac si mie sa imi vasa simulatorul o dioda led..???

sice ca nu stie ce e aia.. si mi-o ignora...(cred)

oricum da niste aiureli de te sperii.. si e din cauza la o dioda led..care nu stie ce e cu ea..

am incercat sa editez parametri la o dioda normal da habaranam ce sa pun pe acolo (inca sunt incepator in orcad,dupa cum se vede)

asa ca daca are cineva o librarie sau cevacare sa aiba o dioda led ar fi super. Posted Image

la fel face si la niste diode zenner..

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• aghora17

2

• csl1131

2

• bogdan_

1

Top autori în acest subiect

salutiti raspund acum scurt, intr-o pauza de invatat.stiu ca sunt leduri in orcad, ca le-am gasit.sunt puse pe undeva printre celelalte diode, dar nu stiu in ce librarie.miercuri am un examen, dupa care pot sa caut si iti spun.

Link spre comentariu

mai e o varianta. in momentul in care creezi o sesiune de spice, unele librarii nu sunt incarcate. poti sa editezi sesiunea si sa ii dai calea catre dioda cu pricina. e valabila si la tranzistori si integrate.acum nu garantez ca asta e raspunsul la intrebarea ta, dar e oricum util de stiut.

Link spre comentariu

deci pana la urma am cam rezolvat problema..empiric.. da se pare ca merge..am pus 3 diode 1n4148 in serie.. ca sa am aceasi cadere de tensiune ca si pe led.....si problema era ca nu le vede in pspice..nu in schema.. in schema intradevar poti sa adaugi cate librarii vrei.. si sunt o groaza.. si gasesti aproape orice piesa...asta in schema.. dar ca sa simulezi ai nevoie de modelul acelei piese..si asta nu gaseam...la fel cu cablajul..tdegeaba ai schema la piese..daca programul nu stie exact care si cum vin pusi pini, si ce capsula este..

Link spre comentariu