electronik Postat Octombrie 20, 2009 Partajează Postat Octombrie 20, 2009 buna tuturor, nu demult mi-am montat un cazan pe lemne ferroli 35 kw varianta cu panou analogic, acolo am 2 termostate, butonul de retea, butonul de reset, si indicatorul analogic de temperatura, am chemat un instalator si mi-a racordat-o la calorifere, boiler termoelectric, echipata cu pompa pe by-pass, si inca una pe retur, clapete de sens, supape de siguranta montata pe serpentina de racire, aerisitoare, vas de expansiune de 30 litri, si tot felul de piese si fitingaraie, acuma a ramas de racordat cele 2 pompe la panoul de comanda al cazanului , intrebarea e ca: mai trebuie vreun termostat de contact cumparat, sau se pot conecta ambele acolo. si daca da , atunci cum se leaga fiecare? stie cineva? am sa revin cu cateva fotografii. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 20, 2009 Partajează Postat Octombrie 20, 2009 Draga colega, Ma lupt de catziva ani cu problema incalzirii cu cazane proprii, rastimp in care am studiat functionarea si combustia atat in faza gazoasa (la cele care ard gaze, dar si cele pe combustibil lichid, care e puverizat si arde predominant in faza gazoasa), cat si la combustibilii solizi (aici sunt probleme de reactii multiple: uscarea, distilarea, reducerea si carbonizarea fiind cele 4 faze ale arderii corecte, ardere care necesita neaparat aer secundar; cazanele cu gazeificare, dirijand atent circulatia gazelor - prin "complicatii" constructive - reusesc o crestere a randamentului pe seama unei arderi cat mai complete). Rasfoind manualul, pagina 15 contine informatia cautata: la tabloul de comanda standard (pe care am inteles ca-l aveti, din descrierea facuta) NU aveti termostat de comanda pentru pompa de circulatie (pentru calorifere). Tot acolo se face referire la unele recomandari: atat arderea optima cat si depunerile de gudroane si atacul corosiv minim sunt legate de mentinerea in cazan a unei temperaturi cat mai ridicate, peste 80 de grade. Pentru asta este recomandata "calduros" o vana cu 4 cai, care ar regla debitele, amestecand o parte din retur cu apa din tur, si asigurand si recircularea unei parti a apei din tur in returul cazanului; aceasta asigura acea diferenta intre temperatura intre tur si retur de 15 pana la maxim25 de grade, in conditiile in care apa iese din cazan (tur) cu 80-90 grd si reintra cu 60-70 de grd, in conditiile in care turul care pleaca la calorifere are 60-65 grd iar returul de la calorifere....are cat are. Explicatie: orice cazan are recomandarea de a lucra cat mai cald, cu limitarea sa nu fiarba, conditie in care condensul e minim si coroziunea si formarea de zgura e minima; totodata e de dorit ca returul sa nu fie mult mai rece decat turul; amestecarea apei din tur (mai rece) cu apa calda din cazan nu se poate face perfect si exista riscul de formare de socuri termice, cu risc de a produce fisuri (fenomenul e mai critic la fonta dar nu lipseste nici la cazanele de otel, care sunt construite cu suduri, zone inerente de tensiune). O alta solutie, promovata de unii proiectanti care considera vana cu 4 cai nesigura, e un circuit de by-pass (cu o pompa proprie), care preia apa din tur si o trimite in returul cazanului, in ideea de a ridica temperatura returului pana la nivelul care asigura evitarea socului termic (practic, cazanul nu poate functiona permanent la peste 80 de grade)(parca asta e si solutia in instalatia Dv?) Pompa de circulatie pentru boiler are pornirea comandata de scaderea temperaturii pe termostatul boilerului sub limita reglata; Pompa de circulatie pentru incalzire va trebui comandata de un alt termostat (de contact sau amplasat intr-o teaca montata pe tur de constructorul cazanului - aici exista deja un termostat care comanda ventilatorul exhaustorului (la scaderea temperaturii=terminarea combustibilului, acesta opreste ventilatorul, care in loc de a intretine arderea doar raceste cazanul)), termostat care intra in functie la atingerea unei anumite temperaturi in cazan Pompa de bypass poate functiona si permnanent, sau e comandata odata cu ventilatorul cazanului, cu pornirea la pornirea arderii si oprirea dupa oprirea ventilatorului, eventual fie temporizat, fie la scaderea temperaturii pe tur sub, sa spunem 40 de grd. Functionarea pompei de bypass e importanta, si ea poate fi lasata permanent, odata cu alimentarea cazanului, desigur, pentru a nu ne complica cu comanda ei (e de asteptat ca iarna sa functioneze cazanul in fiecare zi; probabil ca in destule nopti nu va fi alimentat un timp suficient de lung, astfel ca pana dimineata combustibilul va fi epuizat, dar nu e necesara oprirea pompei de bypass, asa cum e util de oprit ventilatorul cazanului ) Sper ca am fost destul de clar, daca nu, astept alte intrebari. Cu stima, mosh blazeu PS Am recitit postul Dv. si am remarcat ca aveti 2 pompe; una e clar pentru circulatie (calorifere); cealalta e pentru boiler sau pe bypass? (faceti referire la boiler ca "termoelectric"; e cu rezistenta sau si cu rezistenta si cu serpentina? Personal, la cazanul pe motorina nu aveam decat pompe de circulatie, adausul pompei de bypass s-a facut pe cazanul pe lemne cumparat ulterior (din pacate, nu cu gazeificare, atat din motive de costuri cat side gabarit (nu intra pe usa!))(in momentul asta am 3 (trei) pompe) Link spre comentariu
electronik Postat Octombrie 21, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2009 PS Am recitit postul Dv. si am remarcat ca aveti 2 pompe; una e clar pentru circulatie (calorifere); cealalta e pentru boiler sau pe bypass? (faceti referire la boiler ca "termoelectric"; e cu rezistenta sau si cu rezistenta si cu serpentina? deci am 2 pompe una e montata pe retur pentru calorifere, iar cealalta e conectata pentru bypass, boilerul e termoelectric cu rezistenta de 1500w si cu serpentina si se afla pozitionat langa cazan la 1,5m fiind conectat si el in paralel cu circuitul de tur-retur al caloriferelor Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 21, 2009 Partajează Postat Octombrie 21, 2009 Sal.Poate te ajuta schema asta de mana,eu asa am legate pompele.Deci pana ajunge la temperatura de 65grade merge pompa de bypass,iar la comutarea termostatului porneste pompa de recirculare. Link spre comentariu
electronik Postat Octombrie 22, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2009 aveti acelasi tip de cazan? multumesc pentru schema , mai astept si alte pareri Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 22, 2009 Partajează Postat Octombrie 22, 2009 Nu, eu am unul home-made,dar principiul e acelasi. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 29, 2009 Partajează Postat Octombrie 29, 2009 Din desenul postat de IGBT1971 eu am inteles ca pompa de bypass e alimentata de contactul "normal inchis" (sub temperatura) al termostatului de pe tur. Avand in vedere rolul ei, nu mi se pare corect (suficient). Chiar daca scoaterea unei cantitati de apa din tur si amestecarea ei cu apa (mai rece) din retur pare o pierdere, de fapt scopul ei e de a proteja cazanul de socul termic iar caldura nu se pierde, ea se pastreaza in cazan, in scopul reducerii coroziunii si riscului de fisurare. Personal, eu prefer sa alimentez permanent (pe turatia minima) pompa de bypass; daca doriti sa economisiti consumul ei de energie (e vorba de 15-25W, pompa fiind una din cele mai mici, la viteza mica), o puteti comanda cu un al doilea termostat care o cupleaza la o temperatura mai joasa (gen 40 grd)(orice economie reala incepe cu o cheltuiala!)(instalatia poate functiona si fara bypass, dar daca ne crapa cazanul, nu era mai ieftin un bypass (+pompa+termostat) decat alt cazan?) Cum se incalzeste boilerul? din aranjamentul prezentat, eu cred ca apa circula in sens invers prin boiler (pompa de circulatie fiind montata pe retur, iar racordul boilerului in aval de pompa, "beneficiaza" de suprapresiunea produsa de aceasta; daca racordul returului din boiler e in amonte de pompa - ilogic daca pompa e pentru "circulatia prin calorifere" - antreneaza si apa prin boiler pe circuitul "normal", dar numai odata cu caloriferele) Eu am 2 cazane si 3 pompe (pompa de bypass doar pe cazanul pe lemne); inainte de fiecare pompa am cate 2 robineti care imi permit orice combinatie de alimentare a celor 2 circuite (calorifer, boiler) din cele 2 cazane (pot alimenta caloriferele cu apa din cazanul pe lemne si boilerul cu apa din cazanul actualmente pe combustibil lichid, simultan) Chiar daca e mai scump si mai lent, vara prefer sa incalzesc apa electric, pierderile da caldura ale cazanului fiind mai mari (dar puterea mult mai mare incalzeste apa mai repede, daca pornim de la apa rece). Totusi, pe electric inchid cel putin unul din robinetii de izolare al boilerului, altfel apa din serpentina se incalzeste "invers" si circula prin termosifon, tot invers, incalzind inutil cazanul! Pe traseul din subsol, unde se face si distributia orizontala, am izolat generos tevile (acest spatiu nu trebuie incalzit; nu ingheata niciodata, dar caldura s-ar pierde fara rost). Up-grade-ul facut la tamplarie (termopan+chedere) s-a simtit; ar urma un termosistem, dar momentan e o problema de finantare... Oricum, masurile pasive de economisire sunt investitiile cele mai sigure si eficiente, dar pe termen relativ lung (amortizarea se face din economii in 5-10 ani) Scuze pentru deriva off-topic! Link spre comentariu
electronik Postat Noiembrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2009 am rezolvat problema cu termostatul, si am optat pentru unul de contact, ce va comanda pompa de pe retur, acum insa ma confrunt cu o alta problema, in desenul alaturat am desenat amplasamentul cazanului si racordul lui la cosul de fum prin tub flexibil de inox fixat (trecand prin perete) perpendicular cu cosul de fum care l-am zidit din caramida lipit de peretele exterior al casei, punand caramizi pe toate 4 laturi, am turnat si o fundatie de beton inainte de a zidi , i-ar cand am inceput zidaria, am pus o portita (cum e cea mai mica la sobe), iar apoi caramizi pana sus. acum problema mea consta in faptul ca : atunci cand aprind focul fumul imi iese pe cos dar si pe portita(aceasta fiind inchisa), si asta timp de cateva minute, banuiesc ca, pana se incalzeste cosul, nu stiu exact, si imi mai iese atunci cand alimentez cu lemne. Ce as putea face ca fumul sa nu mai iasa pe portita??? si care ar fi cauza de iasa fumul asa ciudat? oare mai trebuie inaltat cosul de fum? cam cat sa il mai inalt? pot folosi o teava ceva, sa fie mai usor?, ce solutii a-ti avea dvs. pentru aceasta mica-mare problema? Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 5, 2009 Partajează Postat Noiembrie 5, 2009 Sal.Racordarile trebuie sa fie facute cu curbe line.Ce distanta ai de la iesirea din centrala si pana la hornul de caramida?Cat timp hornul e rece o sa cam iasa fum nu prea ai ce face mai ales cand alimentezi cu lemn.Daca e o problema fumul atunci poti folosi un ventilator pe perioadele cat alimentezi si pana porneste bine focul,apoi il opresti.Inainte sa alimentezi cu lemn pornesti ventilatorul 1-2min. ca sa faci un tiraj mai mare dupa care il opresti.Aditia de aer se face ca in poza,mai sus de intrarea hornului centralei in cel de caramida. Link spre comentariu
electronik Postat Noiembrie 6, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2009 dar e chiar necesar montarea unui ventilator care practic sa impinga fumul afara fortat chiar si la inceput cand e rece? eu deja am la cazan ventilatorul lui, e posibil ca acesta sa nu faca fata, sa nu poata impinge fumul afara?, doar cand acesta e cald pe toata lungimea cosului de fum? despre lungimea cosului ce parere aveti ? mai trebuie sa il prelungesc ? interiorul cosului este de 15/16cm. Link spre comentariu
electronik Postat Decembrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2009 am o intrebare legat de depunerea gudronului, sau ceva de genul, poate afecta viata cazanului?, cu ce pot elimina aceste depuneri, care sunt destul de solide si bine fixate, ca si cum ar fi depunerea de calcar la masinile de spalat, atasez niste poze cu cazanul meu si accesoriile montate , astept sfaturi si pareri fata de cum e montat cazanul, daca e bine sau nu, iar in privinta depunerilor am auzit ca sunt ceva pastile , nu stiu exact de ce e vorba, rog pe cei ce au avut probleme sau stiu , sa imi spuna cam ce sa cumpar pentru a scapa de depunerile acestea, atasez si foto cu ele , sper sa se vada cat de cat, va salut cu respect!!! Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 12, 2009 Partajează Postat Decembrie 12, 2009 Sigur ca viata cazanului este afectata puternic de depunerile de gudron deoarece se produce o coroziune intensa.Ele nu se pot elimina in totalitate dar cauzele principale sant:arderea de lemn cu umiditate mare(se recomanda sub 20% umiditate) si lucrul cazanului cu temperaturi mici 40~50grade.Deci imediat dupa aprinderea lemnului se recomanda a mentine cazanul la temperaturi de peste 60grade.Daca nu puteti mentine temperatura peste 60grade,fiind peste necesarul termic al instalatiei,inseamna ca ati ales un cazan cu putere termica prea mare si din pacate nu mai e nimic de facut.Pentru diminuarea depunerilor se recomanda sa nu stingeti focul pe perioada friguroasa,ci sa il mentineti,pornirile dese cu cazanul rece cauzeaza o gudronare puternica.Eliminarea stratului de gudron se face eficient doar prin curatare mecanica,nu va amagiti nu exista solutii magice,in locurile prevazute de fabricantul cazanului.Mai sunt multi care recomanda curatarea stratului de gudron prin metoda clasica,adica prin arderea depunerilor,imbibarea cu motorina si apoi aprinderea.NU faceti asa ceva deoarece riscul unui incendiu este de 100%,odata aprins arderea este violenta cu temperaturi care pot topi tubulatura de evacuare(horn). Link spre comentariu
electronik Postat Decembrie 13, 2009 Autor Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Multumesc pentru raspuns, si sfaturile date.si inca ceva, daca se poate, la cazanul meu dupa ce il alimentez cu lemne, cuplez butonul de retea si porneste ventilatorul si pompa de pe circulatie(retur), cand ajunge temperatura pe la 50 grade, porneste automat pompa de bypass, iar cand temperatura ajunge la 75 grade ,ventilatorul se opreste ramanand in functie doar pompa de circulare(retur), cam ce parere aveti functioneaza bine? a fost setata si racordata corect? cam cum ar trebui sa functioneze? aceste chestii le-au facut baietii de la o firma anume dar binecunoscuta(nu vreau sa fac reclama sau antireclama, dupa caz), care imi asigura si service in perioada garantiei si post-garantie Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Multumesc pentru raspuns, si sfaturile date.si inca ceva, daca se poate, la cazanul meu dupa ce il alimentez cu lemne, cuplez butonul de retea si porneste ventilatorul si pompa de pe circulatie(retur), cand ajunge temperatura pe la 50 grade, porneste automat pompa de bypass, iar cand temperatura ajunge la 75 grade ,ventilatorul se opreste ramanand in functie doar pompa de circulare(retur), cam ce parere aveti functioneaza bine? a fost setata si racordata corect? cam cum ar trebui sa functioneze? aceste chestii le-au facut baietii de la o firma anume dar binecunoscuta(nu vreau sa fac reclama sau antireclama, dupa caz), care imi asigura si service in perioada garantiei si post-garantieCu placere.Dar la pornirea cazanului doar pompa de by-pass (circuitul mic)trebuie sa functioneze urmand ca dupa depasirea temperaturii setate,ideal peste 60grade,sa porneasca pompa de pe retur(recirculare).In acest mod veti avea o incalzire rapida a cazanului si depuneri mici pe interior.Exista si vane de amestec (ESBE)cu termostat incorporat,intocmai ca la auto,care se deschid progresiv in functie de temperatura la aplicatiile mai pretentioase si se foloseste doar o singura pompa.Modul de ventilatie este in regula. Link spre comentariu
electronik Postat Ianuarie 2, 2010 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2010 salutare, si la multi ani!!! revin cu o mica problema si tare m-as bucura sa stiu si cauza, deci acum dupa ce am rezolvat partea cu amestecul, pompele etc... care au fost anul trecut, de la un timp apar ,in momentul functionarii cazanului, niste pocnituri, care se aud inauntrul cazanului ,si nu de la lemne, sunt tot ca niste trosnituri similare cu cele ale lemnelor cand acestea ard dar au un ritm anume incep rapid ,una dupa cealalta, si treptat,treptat cu cat se incinge cazanul, intervalul lor de pauza, creste, pana nu se mai aude deloc, daca ma duc sa realimentez cu lemne, cand deschid portita, fiind deja cazanul incins si jar mult, dupa ce mai bag vreo 2 lemne ,incepe iarasi, apoi treptat nu se mai aude nimik, mai am intr-un hol la un colt unde sunt 2 coturi de 20 pexal, se mai aud acolo niste pocnituri, dar cand incepe sa circule apa pe calorifere, dupa ce se incalzesc , gata. instalatia o am facuta aparent din pexal(henco) cum se facea inainte, ca am avut gaz, si din cauza facturilor imense am optat pt lemne, oricum poate gasiti DVS. niste explicatii la ce se aude in cazan, inainte nu facea asa ,dar dupa o luna de functionare a inceput sa se accentueze aceste pocnituri, astept eventuale sfaturi si lamuriri la ceea ce se intampla,oare e normal? va multumesc de minutele acordate , un an nou fericit!!!!! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum