dre Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 am un motor stergator de haion ( o singura viteza) care nu mai merge, a pierdut legatura la un plus din cele 3. Alimentat doar motorasul se misca cativa mm dar mai are 2 plusuri pe o roata dintata miscata de melcul motorasului. Motorasul e de Tico. Stie cineva sa explice cum functioneaza ? Nu-mi dau seama pentru ce sunt celelalte legaturi la +. Mai jos atasez si schema electrica .Motorul cu pricina este M7. Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 +1 viteza mica +2 viteza mare +3 contact comandat de cama cap de cursa. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Are o singura viteza deci nu poate fi asta. Inainte sa-l desfac motorasul avea 250 ohmi, dupa ce i-am reglat arcurile curatat rotorul imi da 2 ohmi. Nu e cam putin? Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 dupa ce i-am reglat arcurile curatat rotorul imi da 2 ohmi. Nu e cam putin?Probabil masurati contactul camei,poate este folosita o singura viteza,dar motoarele de stergator au in mod curent 2 viteze. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Am masurat rezistenta la bornele motorului. Stiu ca motoarele de stergatoare au mai multe viteze dar asta merge doar pe o singura viteza . De aceea am intrebat la ce bun si celelalte 2 plusuri. Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 In schema de mai sus : M6-motor spalator parbriz, M7-motor stergator parbriz, 1-alimentare +12v la motor spalator parbriz prin intrerupator bord, 2- alimentare +12v la motor stergator parbriz prin intrerupator bord, 3-alimentare +12v la motor stergator parbriz prin intermediul contactului cu cama, pentru oprire la punct fix. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Si plusul permanent de la siguranta unde a disparut? pe masurate ca e acolo unde trebuie sa fie. Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Ceea ce am spus mai sus referitor la "1,2,3" sint bornele de iesire din S20 care este intrerupatorul de unde se comanda functionarea stergatorului si a spalatorului de parbriz. In schema motorului M7 sint notatii de la 1 la 4 (deoarece se folosesc aceleasi cifre ca mai sus se pot creea confuzii) cu urmatoarea semnificatie : 4-borna unde motorul se alimenteaza cu +12V, 3-legatura la masa, 2-alimentarea cu +12V direct de la linia de alimentare, 1-contactul mobil al camei dupa axul stergatorului de parbriz. In functionare normala, pe 4 vine +12v din S20 atunci cind se comanda functionarea stergatorului; atita timp cit alimentarea motorului se face prin S20, nu conteaza pozitia contactului camei (conectat la 1). La inceperea cursei active a stergatorului, dupa efectuarea unui mic unghi de catre axul care comanda lama stergatorului, cama basculeaza din pozitia in care face contact 1 cu 3, in cea care face contact 1 cu 2, iar cind lama stergatorului revine in pozitia de repaus, 1 va face din nou contact cu 3. La oprirea functionarii din S20, indiferent de pozitia lamei stergatorului, cursa va continua deoarece plusul care vine in 2 e transmis la 1 cu ajutorul contactului camei si prin contactul normal inchis din S20 (in pozitia oprit) se intoarce la 4 unde alimenteaza motorul. La terminarea cursei, se decupleaza contactele 2 si 1 (se va intrerupe plusul spre motor) iar cama va face contact 1 cu 3 , ceea ce va produce scurtcircuitarea bornei 4 a motorului la masa (3) iar motorul se va frina asigurind oprirea lamei stergatorului in pozitia de repaus. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 14, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2009 Multumesc de informatii . Alta belea acum , il alimentez de la baterie merge , dar cand il montez pe haion nu vrea sa porneasca desi are tensiune 10 , 11 v . Sa fie caderea de tensiune pe fire prea mare ?Asta nu ar insemna sa mearga la turatii mai reduse dar totusi sa mearga? Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 14, 2009 Partajează Postat Octombrie 14, 2009 Am aceeasi problema la stergator de haion din cauza caderii de tensiune pe firele foarte lungi. De obicei se foloseste si un releu. Grija si cu masa , deoarece e bine sa fie facuta prin fir si nu direct de la tablierul usii. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 14, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2009 Masa e facuta pe tabla haionului . Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 14, 2009 Partajează Postat Octombrie 14, 2009 Masa e facuta pe tabla haionului .Va trebuie o tresa pentru masa,contactul cu caroseria se face doar prin balamale in cazul Dvs. si acestea pot ruginii.,deci contact imperfect. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 14, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2009 O sa duc un fir de la - baterie pana la haion sa vad daca isi revine. Link spre comentariu
dre Postat Octombrie 15, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 15, 2009 Am dus fir de la haion la caroserie , acum merge. Inca o mica problema , cand apas pe buton sa se opreasca ,stergatorul se opreste in locul in care e si nu se duce pana la capatul cursei. Suspectez o problema a comutatorului pentru ca firele si motorul sunt ok. Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 15, 2009 Partajează Postat Octombrie 15, 2009 Ce comutator de actionare ai utilizat ? Cite fire ai intre motor si comutator ? Ai dus fir de 12V direct spre motor ? La motor trebuie 4 fire si la comutator 3. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum