madkat Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Aspiratorul este un no-name (clatronic) de "1600W" - real ceva gen 300w la cat de mic e motorul si cat de puternic este - cu variator de turatie cu potentiometruProblema - a inceput sa faca un scantei f puternice si dese in zona periilor - pe rotor - insotite evident de zgomot si o scadere a turatiei.Am demontat periile - si sunt "consumate" f putin - mai sunt cam 3 centimetru de carbune, si arcul preseaza ok.Sunt tocite "curb" dupa curbura rotorului...Care e solutia - inlocuire? merita sa incerc sa le polizez pana la eliminarea "curburii"? sau problema e in alta parte?Am si niscai poze dar nu explica mai mult decat ce am zis mai sus...multumesc anticipat Link spre comentariu
CATA2003 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Aspiratorul este un no-name (clatronic) de "1600W" - real ceva gen 300w la cat de mic e motorul si cat de puternic este - cu variator de turatie cu potentiometruProblema - a inceput sa faca un scantei f puternice si dese in zona periilor - pe rotor - insotite evident de zgomot si o scadere a turatiei.Am demontat periile - si sunt "consumate" f putin - mai sunt cam 3 centimetru de carbune, si arcul preseaza ok.Sunt tocite "curb" dupa curbura rotorului...Care e solutia - inlocuire? merita sa incerc sa le polizez pana la eliminarea "curburii"? sau problema e in alta parte?Am si niscai poze dar nu explica mai mult decat ce am zis mai sus...multumesc anticipatnu cumva e pleznit vreun rulment , (cel e langa peri) si introduce vibrati ? firul de la peri face contact bine ? colectorul nu are sant de la peri ? daca da dute si strungestel ... Link spre comentariu
madkat Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 colectorul arata bine - nu are santrulmentul e in regula - l-am verificat... vibratii nu pare sa aiba - rotorul se invarte lin si destul de usor - ca la praf in rulmenti ma gandisem si eu initialfirul de la perii? - pare sa stea ok - si oricum flama se face in zona contactului intre perie si colector... Link spre comentariu
traianpop Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 motorul este defect; are spire in scurtcircuit in rotor Link spre comentariu
Spitfire Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 motorul este defect; are spire in scurtcircuit in rotorAbsolut la fel am patit si eu vara asta cu un "Zelmer", chiar nu pricepeam ce poate avea, acum m-am lamurit. Link spre comentariu
madkat Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 asa arata periuta se vede prin "fereastra" si colectorulam vreo sansa sa fie totusi de la periute? sau trebuie rebobinat rotorul?si daca da - merita efortul? Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 ...Sunt tocite "curb" dupa curbura rotorului...Care e solutia - inlocuire? merita sa incerc sa le polizez pana la eliminarea "curburii"? ...Asa trebuie sa fie, nu le poliza.Un bobinator iti testeaza foarte simplu rotorul, cu un electromagnet, dar e posibil sa nu fie defect, ci sa necesite doar curatare si decanelare. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Poti sa-l testezi si tu.Fa rost de un transformator de 24 V mai maricel si alimenteaza numai motorul fara sa mai treaca prin variatorul de turatie(eventual sunteaza-l,sau decupleaza firul intre variator si motor).Ideea e sa se invarta incet(tensiunea undeva intre 12Vac si 24Vac).La fiecare trecere prin dreptul spirei in scurt face un bazait.Poti roti cu mana daca nu se invarte singur.Atentie sa nu te ranesti.Metoda e empirica dar e rapida pentru ca daca rotind rotorul pana in zona spirei in scurt se "simte la mana" ca rotorul nu "trage".Periile colectorului asa trebuie sa fie,verifica daca periile se misca usor in locas si calca pe toata lungimea colectorului (partea cu lamele a rotorului).Daca ai spira in scurt in rotor verifica daca pe lamelele rotorului ai la o laterala a lamelelor urme de topire(foloseste o lupa). Link spre comentariu
Everest Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Daca nu ma insel, am un motor ca al tau aici: viewtopic.php?f=59&t=43384Parerea mea este ca motorul tau nu are nici un defect ... trebuie curatat colectorul cu hartie abraziva si o sa functioneze perfect. Link spre comentariu
madkat Postat Octombrie 13, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2009 @Everest - da ai un motor ca al meu - cu turbina din fata cu tot - dar aspiratorul a costat la vremea lui vreo 60 de lei... multumesc oricum multumesc de sfatul cu curatirea colectorului - o sa incerc - si daca nu isi revine fac verificarea cu un traf Link spre comentariu
dan-a2 Postat Octombrie 13, 2009 Partajează Postat Octombrie 13, 2009 motorul este defect; are spire in scurtcircuit in rotorAbsolut la fel am patit si eu vara asta cu un "Zelmer", chiar nu pricepeam ce poate avea, acum m-am lamurit. motor defect sigur :rade:rotorul nu merita a fi reparat!! Link spre comentariu
rimache Postat Octombrie 13, 2009 Partajează Postat Octombrie 13, 2009 Acelasi defect l-am avut si eu numai ca se si incalzea cam tare rotorul. Scantei facea la greu.Fiind de la un aspirator cu telecomanda IR si cu care ma obisnuisem (chiar ma intelegeam f. bine cu el) l-am dus la PETRA si l-am rebobinat. M-a costat mai mult decat multe modele de aspiratoare noi si mi-a functionat cam 20 min. dupa care a scos fum. Nici nu l-am mai desfacut sa vad ce s-a intamplat. Nici macar asta nu a mai meritat.P.S. - daca-l rebobinezi macar cauta un bobinator care-ti da garantie, nu unul care da vina pe partea electronica spunand ca-i "prea evoluata pentru motorul asta si de asta il arde" Link spre comentariu
madkat Postat Octombrie 13, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2009 da, si asta se incalzeste...nu tin la el asa de mult - daca e de rebobinat - mai bine incerc sa pun motorul dintr-un aspirator romanesc mai vechi - fizic ar putea incapea... intai incerc ce a zis Everest - treaba cu traful apoi - sa fiu sigur ca e nevoie de rebobinare Link spre comentariu
madkat Postat Octombrie 15, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 15, 2009 am curatat colectorul cu hartie abraziva - l-am facut "ca nou"am polizat periutele - iar dupa cateva ture ale motorului m-am uitat daca sa tocesc uniform, si da, se tocesc uniform...tot asa face - parca mai rau cu colectorul curat... n-am mai facut treaba cu traful din lipsa de - am doar intr-un Bucur vechi un traf mai teapan - dar inca nu il dezmembrez.Oricum cred ca verdictul initial de infasurare in scurt este corect... Motor suficient de ieftin sa merite nu cred ca gasesc - o sa caut aspiratorul vechi electroarges de la care voiam sa iau motorul (seamana ca dimensiuni) - sa incerc sa il adaptez.Multumesc tuturor pentru sfaturi - macar am invatat lucruri noi despre motoarele de tipul asta Link spre comentariu
kinderu56 Postat Octombrie 23, 2009 Partajează Postat Octombrie 23, 2009 rotoru in scurt, u trebuiau polizate perile , suprafata de contact cu colectoru se micsoreaza si face scantei si mai mari, mu merita bobinat cauta prin targuri de vechituri si vei gasi un motor ok Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum