zal Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 E simplu, o tabără pune mîna pe arme şi-i execută pe cei din tabăra adversă, aşa se rezolvă disputa.P.S. Gloanţe audiofile ce trec pe la urechi... Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Totusi este o culme a audiofiliei sa zic asa: cand esti tanar (Ca la 20 de ani, fara griji si fara bani) nu ai puterea financiara sa te apropii de audiofilie (fac exceptie tinerii care au tatii "potenti" financiar si audiofili, ca degeaba are bani "taticu'" daca nu-i de acord sa isi vada banii cheltuiti pe audiofilie) dar ai auzul mai "audiofil" si odata cu trecerea timpului cind partea financiara nu mai este un obstacol nu mai ai auzul asa "audiofil" si deja peste 15-16KHz nu mai auzi (si totusi standardul Hi-Fi este cu mult peste 15KHz) chiar daca semenii tai mai tineri chiar aud. Link spre comentariu
mișa Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Adrian, ai intrebat de ce sa discutam despre cd-uri clasice...Pentru ca exista inregistrari superbe pe cd-uri. Nu limitarile in frecventa sunt problema pentru majoritatea iubitorilor de muzica. Limitarea pe care eu o observ e limitarea in dinamica a majoritatii sistemelor, adica majoritatea sistemelor audio nu sunt capabile sa redea nici macar un sfert din dinamica de care e in stare un amarit de cd. Acesta e motivul pentru care majoritatea cd-urilor pe care "banii le pot cumpara" sunt comprimate in dinamica. Daca asculti un cd inregistrat fara compresie de dinamica sau ma rog, fara compresie mare, pe un sistem audio cu adevarat audiofil (in sensul real al cuvintului) vei avea revelatia de care vorbea fcon in titlu. Aici gresesc multi: nu banda de trecere foarte mare, peste 20KHz e importanta ci dinamica - in special. Detaliile (calitatea copiei, daca vrei, dimensiunea esantionului, adica numarul de biti CU ADEVARAT semnificativ nu cel declarat. Spun asta pentru ca la o conversie de 24 biti e posibil ca ultimii 10-12 - cei mai nesemnificativi sa fie complet aiurea si ajungem la o conversie reala de 12 biti) sunt de asemenea importante.Noi, ascultatorii de muzica ne invatam cu multe (adica creierul nostru). Chiar si cu scaderea acuitatii auditive cu virsta. Cunosc persoane destul de in virsta care pot aprecia un sunet bun, chiar daca "bun" se refera la prezenta frecventelor foarte inalte. Interesant - nu? Link spre comentariu
mișa Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Hai sa va dau un exemplu de dinamica.Ia vizionati DVD-ul Pulse a lui Pink Floyd. Pe piesa One of These Days, exista un moment in care bateria loveste cu vreo 10dB mai tare decit restul piesei (sau poate a inregistrarii?) Ce sistem credeti ca face fata la un "puls" de +10dB fara distorsiuni? Eu am prezentat aceasta piesa unor prieteni, normal audio/video dar pentru o auditie cu puterea medie de 70-80W am avut nevoie de 900(nouasute)W pentru a prelua virfurile. Incredibil---asa-i? (Nu doresc sa ma credeti, va rog testati)Asta inseamna dinamica, sau reproducerea dinamicii de scena. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 misa stai un pic, ca eu oricum nu pot sa masor 20dB. Tu ai spus: Ia vizionati DVD-ul Pulse a lui Pink Floyd. Pe piesa One of These Days, exista un moment in care bateria loveste cu vreo 20dB mai tare decit restul piesei (sau poate a inregistrarii?) cum pot vedea asta (si) eu? . Daca ai tu ceva masuratori, nu le pui te rog aici? (20dB <=> x 100 de ori) Dupa mine este cam greu sa ai un sistem care sa redea bateria care loveste cu vreo 20dB mai tare decit restul piesei. Trebuie sa ai condesatoare mari pe filtrare care sa ofere atata energie. Oricum ce pot sa zic este ca ai pierdut ceva timp pana ai (gasit si ai) ajuns sa postezi aceasta informatie, dar macar acum ai si un "esantion" de proba pentru amplificatoarele pe care vrei sa le testezi. Eu pentru media playere stiam un filmulet care era de test (asta era acum cativa ani si atunci multe media playere redau sacadat acel clip: ). Dar acum daca tot ai "scapat" infomatia sigur va fi folosita de multi useri .... dar sa stii ca ai sa dezamagesti cateva suflete. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 La capitolul dinamica, pasi importanti se fac in afara de catre pasionatii HT (home theater). Ia aruncati voi un ochi p'aici: http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=155 Asta e legata si de faptul ca dinamica filmelor este mult peste cea a muzicii, mai ales pe bluray. Si apropo, gresesti total cand spui ca se face compresie dinamica pe CD'uri pentru ca acel CD sa sune mai bine pe sisteme slabe. Se face DOAR pentru ca "a mea e mai mare". Punct. Compresie, limitare, clipping in convertoare, saturatie de banda magnetica. De multe ori se comprima si limiteaza fiecare instrument la inregistrare, dupa care se comprima si limiteaza la mixaj, si se mai limiteaza inca odata in mastering, singura arma care mai ramane pentru cresterea nivelului mediu (RMS) al materialului ramanand clippingul, si se aplica si asta. Daca tot nu se aude suficient de tare, se trece mixul printr'o pedala de chitara (aici chiar nu glumesc). In momentul in care materialul de pe CD este atat de distorsionat, normal ca sunt mult mai evidente problemele filtrelor, pentru ca practic acel echipament este folosit intr'un mod care nu este testat si garantat de producator. Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 am un amplituner realistic sta 2250(al doilea tuner digital din lume, dupa sta 2100) care are doua canale de 50w in clasa ab, iar transformatorul de alimentare de doar ...460w.misa zice bine.dinamica e foarte importanta.in cazul cd-playerelor stiu ca doua chip-uri fac astazi legea, un wm si cs.pe undeva se reediteaza o discutie din anii 80: e mai buna viteza de 19cm/s sau 38cm/s.la 19 era fasait mai mare, la 38 cresteau distorsiunile de intermodulatie, bataile si alti varcolaci datorati jocului mecanic mai mic al cabestanului care implica o frecventa mai mare a jocului benzii( azimuth rapid variabil) , iar inregistrarile pareau mai artificiale tocmai pt ca nivelul inaltelor era mai mare.inregistrarile sunt o arta iar redarea lor o stiinta exacta si viceversa.am avut la reparat un sistem bang & olufsen auto de pe audi a5 si am ramas uimit ca o statie in clasa d suna atat de bine .tot impartirea pe benzi si procesarea dsp-urilor era cheia si nu latimea benzii totale. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Dinamica sunetului este caracterizata in general prin diferentele de intensitate sunet aparute intre pasajele piano(incet) respectiv forte(tare) sau in extremis pianisimo (foarte incet ,la limita perceptiei)respectiv fortisimo (foarte tare). In situatia descrisa de misa normal ca +10db in putere atunci cind pentru 0db am 80W conduce bine mersi la aproximativ 80 x 10 = 800W ,si numai +3db cind pentru 0db am 80W conduce la 80 x 2 = 160W... ,astfel se poate intelege ca o rezerva de putere este binevenita in toate conditiile. In afara de amplificator o limitare importanta a dinamici fiind data de incintele acustice(boxe) cu puterea la limita.O "boxa" supusa la 15%-20% din puterea nominala va comprima putin dinamica sunetului in special pentru frecvente joase (tebuie avut in vedere ca atunci cind difuzorului de joase i se cer excursii la limita mecanica compresia devine evidenta ,desigur si interactiunea celor doua cimpuri scade in intensitate pentru curse mari ale sistemului mobil/iesit oarecum din cimpul magnetic de intensitate maxima...)... Un difuzor de joase de tolaj mare va efectua o cursa mica in raport cu un difuzor de joase de tolaj mic(cursa mai mare) pentru o putere data ,practic se pot trage ceva concluzii...(la mine pentru bass merg doua unitati de 15"/boxa si intentionez sa achizitionez 18"...). Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 O "boxa" supusa la 15%-20% din puterea nominala va comprima putin dinamica sunetului in special pentru frecvente joase... deci inseamna ca o boxa este bine sa se foloseasca la 10% din puterea nominala? (respectiv respectiv fortisimo (foarte tare) sa nu ajunga la 15%? ). Th3_uN1Qu3 orice discutie este bine sa aiba informatie consistenta. misa a "bagat" cifre, valderama a bagat cifre si a reamintit ce este dinamica sunetului, . . la fel a pus date care elimina multe dubii ale unora (a dat si numele de firma). La tine nu am inteles : Se face DOAR pentru ca "a mea e mai mare". Punct. Compresie, limitare, clipping in convertoare, saturatie de banda magnetica. Link spre comentariu
mișa Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Nu. Daca doresti sa asculti muzica e suficient un sistem de 5W. Daca doresti sa redai "sound stage" e posibil sa ai nevoie de 0.9KW ca in cazul meu, Te asigur ca nu URLA muzica.Am spus ca nu trebuie sa crezi orbeste, doar verifica.Doar cei ce au facut asemenea verificari pot discuta daca "ceva" e audiofil sau nu.Adrian, poti vedea/masura daca "unfli" albumul in Adobe audition de exemplu. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Nu vad ce nu ai inteles. Ceva mai sus a fost reamintita compresia dinamica folosita in majoritatea albumelor actuale. Nu am facut decat sa clarific motivul pentru care aceasta compresie se aplica - nu din dorinta de a asigura o redare decenta si pe sisteme audio proaste, ci pur si simplu pentru ca au unii impresia falsa ca piesa lor trebuie sa se auda cel mai tare prin orice mijloace posibile. Uite si niste numere. http://www.sfxmachine.com/docs/loudness ... ss_war.pdf Link spre comentariu
mișa Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Se vede ca nu ai fost la nici un concert. Nu ai cum sa-ti doresti mai mult.Deci daca suntem la "revelatii audiofile" treziti-va!!!! Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Poate ca nu am cum sa'mi doresc mai mult... decat senzatia de concert. N'am stat inchis in casa 20 de ani. Ce'i drept, nu prea am timp sa ma duc, si probabil nu apreciez anumite genuri de muzica cum le apreciaza cei mai in varsta ca mine, insa de aici si pana la a zice ca n'am fost in viata mea la un concert e cale lunga. Link spre comentariu
zal Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Poate ar trebui discutat mai la obiect, despre cîteva scule audio mai cunoscute, sau sisteme personale, deşi acolo e mult subiectivism. Link spre comentariu
mișa Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 E foarte dificil de discutat despre anumite scule fara a face si masuratori. Poate ca exemplul pe care l-am dat eu e destul de "extremist" pentru ca dvd-ul Pulse nu poate fi redat corect pe nici un sistem 5.1 care poate fi cumparat. Pot sa spun si de ce: In primul rind canalele rearL si rearR sunt inregistrate cu nivel foarte mare si contin multe joase, spre deosebire de 99% din dvd-uri. De asemenea, pe unele piese dinamica e zdrobitoare. Desi nu sunt adept 5.1, aceasta auditie e o experienta deosebita si oricum trebuie sa asculti si 5.1 ca sa poti afirma daca esti adeptul sistemului 5.1 sau nu.Auditia de care pomeneam am facut-o cu 6 amplificatoare puternice, pe 6 boxe destul de performante, in aer liber (in gradina) iar imaginea proiectata cu videoproiector. Desi a fost acum vreo 4-5 ani, amintirea e inca vie.Daca tot am pomenit de dinamica, primul semn ca sistemul meu nu e capabil sa redea dinamica inregistrata a fost cu multi ani in urma cind am constatat ca anumite piese de pe albumele lui Vangelis sunt inregistrate cu 6-7 dB mai incet numai pentru a scoate in evidenta cite o "lovitura" care ajunge la 0dB. De atunci am avut mare grija la acest aspect, in special la inregistrari magnetice. (pe atunci aveam magnetofon si doar ocazional faceam rost de cd-uri) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum