zbodeoc Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 Ce se intimpla doctore?... moment retro?!... Pai atunci din presa vremii: http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras- ... i-stat.htm Nu stiam de topicul asta, n-am rabdare sa citesc tot-tot acuma, dar e clar ca fiecare are un punct de vedere... pai atunci si eu; tehnica digitala e una murdara dom'le! De le-oi mai vedea, si daca n-am sa uit, o sa fotografiez si eu niste artefacte, cum ne place sa ne exprimam, misterios si eufemistic. ... si inca una, tot din 12 octombrie 2009, ...who the fluck cares; http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras- ... omania.htm Link spre comentariu
suat Postat August 29, 2011 Partajează Postat August 29, 2011 Scuzati ca intervin si eu cu o intrebare.. sper sa nu ma mai lipesc de vreun WARN.Dar...peste 20.000Hz, sunt ultrasunete. sigur nu au nici un efect impotriva animalelor? De exemplu la o auditie sa inceapa cainii sa urle pe afara... liliecii... Link spre comentariu
zal Postat August 29, 2011 Partajează Postat August 29, 2011 1. E nevoie ca semnalul să urce mai sus de 20kHz.2. E nevoie ca difuzoarele să redea mai sus de 20kHz. Link spre comentariu
suat Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Ca au ales ca esantion muzical o piesa din folclorul traditional din Bali, este alegerea lor, pe care au motivat-o (bogatia de frecvente ultrasonore). Daca alegeau C'est la Vie, a lui Emerson, Lake si Palmer, nu aveau nicio sansa; se pare ca masterul analogic folosit in anii '70 nu contine frecvente de peste 23kHz, din cauze obiective. Pai da, ok, dars-a vorbit despre inlaturarea completa a filtrului de 20KHz, spre a se putea.... reda frecvente mai mari, frecvente ce intra in gama ultrasunetelor. Frumos si clar pana aici, s-au luat in calcul aproape toate ideile, mai putin efectul acestor sunete asupra animalelor [ in special caini si lilieci, fara sa mai vorbim de pasari....etc ]. Acum, intreb, daca vi s-ar parea normal daca se merita ca prin proiecte audiofile sa atentam la sanatatea animalelor, sau vom avea parte de scenarii de genul " in timpce ascultam muzica.. cainele a incepu sa se comporte ciudat, si m-a atacat"; "mi s-au adunat liliecii la geam". Chiar se merita lucrul asta? Link spre comentariu
hpavictor Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Te plictisesti ? Nu ai ce face ?Daca este asa , te rog sa-ti deschizi un subiect la bodega pe ce tema vrei , aici se trateaza un subiect extrem de serios , chiar daca tu nu ai cum sa iti dai seama........nu iti este adresat ! Mai bine comenteaza despre amplificatoarele cu TDA7294........viewtopic.php?f=5&t=39655Sper ca nu stii de gluma , vei pricepe absolut tot si nu vei mai polua sectiunea Vintage ! Link spre comentariu
fcon Postat August 30, 2011 Autor Partajează Postat August 30, 2011 Ca si omul, animalele percep sunetele intr-un anumit interval si sunt afectate nu neaparat de prezenta unei frecvente anume, cat de intensitatea acesteia. Pe de alta parte, am putea, macar, sa ne imaginam ca mediul inconjurator este PLIN de unde sonore, infra si ultrasunete in mod natural. Toate aceste sunete creeaza atmosfera sonora care, pentru toate fiintele, formeaza si un zgomot de fond absolut necesar. Toate studiile arata ca linistea deplina (lipsa zgomotului de fond) genereaza tulburari severe ale sistemului nervos, atat la om, cat si la animale. Link spre comentariu
mișa Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Am recitit cu placere acest subiect...Mie imi este clar ca lumea in care traim este plina de "sunete" (unde mecanice) in afara spectrului audio, sub 20Hz si peste 20KHz. De asemenea, instrumentele muzicale emit aceste unde mecanice.Daca dorim, le putem inregistra, iar atunci este justificata oarecum utilizarea unui echipament de redare care sa acopere tot spectrul inregistrat.Daca facem referire la cd-uri normale, cu esantionare la 44.1KHz, orice semnal cu frecventa mai mare de 20KHz nu provine din inregistrare ci e zgomot produs in urma redarii (conversie, amplificare, etc) asa ca trebuie eliminat.Daca ne referim la alt tip de inregistrari, trebuie aflat ce banda a fost inregistrata si pusa problema ca atare. De exemplu, o inregistrare digitala cu esantionare 96KHz (de exemplu DVD-audio 24/96) ar permite teoretic o frecventa maxima de 48KHz, practic pina la vreo 45KHz. Faptul ca standardul permite, nu inseamna ca se si inregistreaza mai mult de 20KHz.Oricum, un sistem de redare (complet) ar trebui sa permita redarea integrala a spectrului inregistrat. Cred c-am postat deodata cu Fcon Link spre comentariu
suat Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Ca sa raspund si lui Victor: Pai tocmai, pentru ca se trateaza o tema importanta, trebuie sa admitem ca trebuiesc punctate toate ideile importante. Atat scopul proiectului, cat si rezultatele. Admit ca aceasta tema duce spre.. perfectionarea inregistrarilor si pot da o nota favorabila auditiilor, o calitate a redarii aproape exacta ca si sursa inregistrarii. Admit ca sunteti un electronist foarte bun si ati propus spre discutii, notiuni nu foarte cunoscute de majoritatea... pasionatilor in ale electronicii, insa interventia dv deduce ca... va pricepeti fix..la electronica. Trebuie sa admiteti ca o importanta deosebita o are si .. s-o numim..protectia mediului, sper sa cunoasteti termenul. E perfect real faptul ca un sunet redat nu poate avea alte caracteristici favorabile fata de calitatea inregistrarii. Acum... cine inregistreaza secvente fara a folosi acele filtre? Ma refer ... la strict ce exista in comert, strict la ce avem acces noi...consumatorii. E normal.. sa existe o evolutie... pe perioada de timp, nu e exclus ca CD-urile in scurt timp sa devina.. si ele... "vintage", iar inlocuitorul lor sa satisfaca niste pretentii audiofile, ce in prezent sunt doar niste idei si teste. Intr-adevar, pericol pentru ... animale e intensitatea anumitor frecvente. E posibil ca acel prag sa fie atins usor, si in acest caz.... Cetrebuie facut? E o notiune foarte importanta. Omenirea evolueaza, protectia mediului evolueaza, prin stabilirea de noi limite si noi reglementari, ce stabilesc noi compromisuri. Intr-un fel sau altul, va fi afectat si acest... subiect. Sper sa nu aberez, dar trebuie sa fim constienti si de lucruri ce acum, par a fi de genul SF-urilor. Acum 100 ani daca ii aratai cuiva un televizor, putea sa jure ca e necuratul in cutie, acum e o banalitate. In acest caz.. mai intai trebuie sa apara cauza, sa se constate apoi efectul, si abia dupa aceea se vor lua masuri, pentru prevenirea unor eventuale efecte negative. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Ca sa raspund si lui Victor: Pai tocmai, pentru ca se trateaza o tema importanta, trebuie sa admitem ca trebuiesc punctate toate ideile importante. Atat scopul proiectului, cat si rezultatele. Admit ca aceasta tema duce spre.. perfectionarea inregistrarilor si pot da o nota favorabila auditiilor, o calitate a redarii aproape exacta ca si sursa inregistrarii. Intr-adevar, pericol pentru ... animale e intensitatea anumitor frecvente. E posibil ca acel prag sa fie atins usor, si in acest caz.... Cetrebuie facut? E o notiune foarte importanta. Omenirea evolueaza, protectia mediului evolueaza, prin stabilirea de noi limite si noi reglementari, ce stabilesc noi compromisuri. Intr-un fel sau altul, va fi afectat si acest... subiect.Sper sa nu aberez........Pai cred ca nu pricepi chiar tot ce s-a scris.........Nu numai ultrasunetele si infrasunetele pot afecta animalele , ba chiar si sunetele din spectrul pe care il auzim si noi , si da , conteaza intensitatea ........Dar in bucatariile restaurantelor , discotecilor sunt in continuare gandaci si sobolani , iar in apropierea acestor surse de zgomot convietuiesc caini si pisici , care nu au nicio grija referitoare la banda de frecvente redata ...........sau nivelul auditiei . Link spre comentariu
fcon Postat August 30, 2011 Autor Partajează Postat August 30, 2011 Intr-adevar, pericol pentru ... animale e intensitatea anumitor frecvente. E posibil ca acel prag sa fie atins usor, si in acest caz.... Cetrebuie facut? E o notiune foarte importanta.- pana nu stim despre ce este vorba, pana nu avem niste masuratori/studii/standarde, nu ne putem da decat cu parerea, adica "aberam";- pana nu avem o legislatie (si Romania nu a fost niciodata un promotor, ci numai un Yes-man umil), nu ne putem da decat cu parerea, adica "aberam"; - pe de alta parte, protectia mediului este si o chestie de mentalitate: "cand n-am ce manca, ce ma intereseaza lucrul asta?". Daca nu exista in traditia noastra culturala si educativa "armonizarea" cu natura, implicit protectia ei, atunci trebuie implementate cu forta, prin legislatie/masuri coercitive. - sunt de acord ca protectia mediului este importanta; protectia animalelor (inclusiv a omului) este importanta; pana a ajunge la protectia animalelor fata de emisiile ultrasonore/subsonice (prin muzica/oscilatii in echipament/folosire subwooferelor, s.a.m.d.), este cale lunga... Intai as asigura ecosistemul si subzistenta; problema pusa mi se pare de suprastructura si, daca nu ai asigurata baza... - din punctul meu de vedere (foarte la subiect si foarte practic), fiind o problema la care nu pot defini termenii in niciun mod, nu constituie o preocupare imediata, asa incat nu ma intereseaza. Teoria de dragul teoriei este un mod de-a pierde timpul, uneori cu gratie... Link spre comentariu
zbodeoc Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Dar in bucatariile restaurantelor , discotecilor sunt in continuare gandaci si sobolani , iar in apropierea acestor surse de zgomot convietuiesc caini si pisici , care nu au nicio grija referitoare la banda de frecvente redata ...........sau nivelul auditiei .Imi pare rau, vietuitoarele citate sint de tagma audiofila deci nu se pun ... :-)La fotbal, electronica si politica, toti barbatii se pricep. Ba mai mult, cica toti barbatii se pricep si la femeiMare dreptate ai nepoate! De fapt acuma imi dau seama ce usor e sa filosofezi cind stii a scrie, desi nu-i intotdeauna necesar. Link spre comentariu
zal Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Hai să revenim la chestii audiofile. Ce rost are folosirea unui cablu de alimentare de zeci sau sute de coco, între priză şi amplif sau alte scule audio, dacă toată reţeaua de la priză în sus, spre centrală, e un mare receptor de paraziţi naturali (fulgere, radiaţii...) sau industriali (motoare, surse, sudori căpoşi...).Mai bine aş băga banii într-un filtru de reţea bine făcut, ptr tot lanţul audio. Link spre comentariu
zbodeoc Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Hai să revenim la chestii audiofile. Ce rost are folosirea unui cablu de alimentare de zeci sau sute de coco, între priză şi amplif sau alte scule audio, dacă toată reţeaua de la priză în sus, spre centrală, e un mare receptor de paraziţi naturali (fulgere, radiaţii...) sau industriali (motoare, surse, sudori căpoşi...).Mai bine aş băga banii într-un filtru de reţea bine făcut, ptr tot lanţul audio. Evident, n-are nici-un rost! Pe viitor am sa incerc sa evit acest cuvint, "audiofil", pentru ca mi-e clar ca s-a incaltat cu un sens tendentios pe acest site, pacat. Filtrele de retea sint foarte necesare mai ales acum cind reteaua va fi din ce in ce mai poluata cu becurile "eco" (uite aici loc de brevete: bec ecologic impotriva tintarilor, moliilor, sobolanilor, etc :-)). Filtrele de retea, de la cele mai simple, cu trei condensatoare si bobina dubla, si pina la cele de separare galvanica, toate fac mult mai mult decit un cablu nenorocit. Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 cel care a inventat dbx-ul a sustinut mereu teoria extinderii benzii la 100khz si a combatut filtrul de 19khz al lui ray dolby.cu toate astea, in domeniul compandoarelor-expandoarelor nu a fost niciodata clar rezultatul bataliei pe taramul inregistrarii pe banda pana la aparitia telcom-ului c4 care avea rate de compresie egale pe fiecare din cele patru benzi si mereu reproductibile.astfel a devenit clar un alt lucru:nu conteaza banda redata ci acuratetea pe care o au prelucrarile de semnal.din cate stiu nu exista inregistrari digitale mai bune decat un master pe banda tras pe un revox a827(dolby sr) sau pe un mag bun plus telcom c4.ambele sisteme sunt limitate si raslimitate si totusi...creierul este cel mai bun reducator de zgomot sau expandor de dinamica.creierul poate plasa pe scena un oboi chiar daca asculta o bucata de george enescu la patefon.pe de alta parte, daca vrei musai auzi wow & flutur si pe un studer de 10000 de euro .creierul falsifica des un mesaj muzical functie de starea subiectului. Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Daca se porneste la despicarea firului in patru nu cred ca se ajunge nicaieri. Multe teste au fost facute dar nu stiu cate din ele pot fi validate. Daca presupunem prin absurd ca ar exista un mediu in care sa nu existe cu adevarat zgomot de fond, introducand un om in acel mediu, automat mediul va avea zgomot de fond datorita faptului ca omul respectiv il produce: bataile inimii, respiratia etc. Deci nu stiu daca putem pune baza pe un test cat timp ipoteza testului nu este clara (si tot timpul nu va fi clara daca tot pornim la despicarea firului in patru si a faptului ca termenul absolut nu exista ci doar nuante care sunt acceptate ca fiind <=> cu absolut). fcon a adus in discutie CD-ul clasic (http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_( ... D_standard). Misa (fiind inginer si asta ocupandu-i tot timpul ) normal ca priveste problema prin ochiul de inginer (a se intelege proiectant) si afirma: Daca facem referire la cd-uri normale, cu esantionare la 44.1KHz, orice semnal cu frecventa mai mare de 20KHz nu provine din inregistrare ci e zgomot produs in urma redarii (conversie, amplificare, etc) asa ca trebuie eliminat. ceea ce pentru mine este o concluzie care trebuie batuta in cuie. Si cum intodeauna beneficiarul gaseste cusur oricarui proiect si doreste mai mult apare iar un raspuns corect (dat tot de misa): Daca ne referim la alt tip de inregistrari, trebuie aflat ce banda a fost inregistrata si pusa problema ca atare. De exemplu, o inregistrare digitala cu esantionare 96KHz (de exemplu DVD-audio 24/96) ar permite teoretic o frecventa maxima de 48KHz, practic pina la vreo 45KHz.Cat timp pe piata exista de ceva vreme: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Audio_CD si http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio care ofera mai mult de ce mai trebuie sa ne intoarcem sa discutam limitarile CD-ului clasic? Sunt de acord ca la noi in Romania putina lume are acces la cele doua "prajituri" din cele doua link-uri prezentate mai sus (din cauza preturile evident) si ca atare incercam sa obtinem o mai mare perfomanta de la ce avem in "batatura", dar trebuie sa stim din start ca maximul de perfomanta care se poate obtine nu depaseste alte referinte. Foarte multe subiecte sunt pe internet legat de : VINIL vs DIGITAL dar nu s-a stabilit daca pana astazi 30 august 2011 exista un castigator in aceasta confruntare. Motivul este simplu: si analogicul si digitalul sunt in continua dezvoltare. La digital creste numarul de biti, frecventa de esantionare etc la analogic creste raportul semnal/zgomot, scade offsetul si altele. Este clar ca unele valori nu vor deveni niciodata 0 sau infinit nici in analogic nici in digital deci va fi practic imposibil sa existe un invingator. Foarte multi sustin ca teoretic in analog nu exista limite (dar de fapt uita ca doar teoretic este asa) dar in practica exista limite. Deci suntem obligati sa tinem cont de aceste limite si mai ales sa le intelegem. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum