doru3160 Postat Octombrie 7, 2009 Partajează Postat Octombrie 7, 2009 Incearca un variator de masina de gaurit,sunt pana pe la 1200W,si sunt destul de fiabile,poti adapta o comanda "la picior"tip pedala,ca sa ai mainile libere,iar ca pret eu am dat 15 lei pe unu,acum cateva luni,daca o reducere de turatie cu fulie si curea nu te aranjeaza,desi ar fi cel mai bine si pt motor asa,mai ales ca nu iti trebuie din ce-am inteles, un reglaj continuu de turatie,si ai si cuplu nemodificat. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 7, 2009 Partajează Postat Octombrie 7, 2009 Ce culori au cele 6 fire? Poate am schema controlerului (placa originala a motorului)... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Octombrie 8, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2009 Am cumparat astazi un variator de tensiune, pe el scrie intre 40 si 800W, P=800W max, lam desfacut si am gasit in el un triak de 12A la 600V, ma gandesc ca acest variator ar duce mai mult de 800W, ma insel cumva??? duce mai mult de 800W???Atashez datasheetul lui mai jos.Firele sunt toate negre, 4 vin toate din stator iar celelalte 2 vin de la carbuni. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Am revenit dar cu o problema, am pus variatorul la acest motor si spre surpiza mea am observat ca o data ce am reglat turatia la 8000RPM am incercat sa tai un lem de 2x2 cm de brad si cand am inceracat sa il tai asa usurel sa oprit motorul de zicea ca e motor de 10W, chestia era ca nu sa ars traicaul chiar lasat in carcasa fara nici o modificare dar nu pot taia nimic, si am inteles de la cineva ca motorul ar fi de 500-800W, dar nare putere nici cat o gaina.Va rog o rezolvare ar fi pentru aceasta problema??Ajutor pls! Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Exact cum iti spuneam in pagina trecuta,nu mai repet ce-am zis acolo,da' una e sa invarti un motor in gol,si alta e sa-i ceri si cuplu variabil la acea turatie(constanta)...intr-o astfel de aplicatie tensiunea de alimentare variaza in functie de curentul consumat,la aplicatia ta,variatorul nu "vede"ce curent consuma motorul,si in consecinta ii da tensiunea pt mers in gol,la turatia respectiva,in sarcina ai constatat singur ce se intampla. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Exact cum iti spuneam in pagina trecuta,nu mai repet ce-am zis acolo,da' una e sa invarti un motor in gol,si alta e sa-i ceri si cuplu variabil la acea turatie(constanta)...intr-o astfel de aplicatie tensiunea de alimentare variaza in functie de curentul consumat,la aplicatia ta,variatorul nu "vede"ce curent consuma motorul,si in consecinta ii da tensiunea pt mers in gol,la turatia respectiva,in sarcina ai constatat singur ce se intampla.Da ai foarte mare dreptate, dar pot sa fac cumva sa modific ceva la variator ca atunci cand scade V sa il tina la un anumit V constant in functie de consum??Ce idee aveti in aceasta problema!!!Cu variator de masina de gaurit am mai multe sanse de reusita?? Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 12, 2009 Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Nu cred ca in schema acelui variator se poate modifica ceva,dar se poate face de la 0(zero)o schema de reglaj,la care motorul e alimentat printr-un sunt,tensiunea pe sunt fiind proportionala cu, curentul ce il strabate,si acea tensiune prelucrata poate fi folosita pt corectia tensiunii de alimentare a motorului.Se poate folosi un comparator,unde ai pe intrare tensiunea de pe sunt si o tensiune de referinta(reglabila)in asa fel ca pe iesire sa ai o variatie de tensiune proportionala cu sarcina,ce va fi folosita pt comanda triacului.De asta spuneam ca e mai bine sa adaptezi un montaj de la o scula industriala,sunt relativ ieftine,si cu rezultate imediate,ca sa pot da o schema de executie a unui asemenea montaj,ar trebui sa ma apuc sa ciocanesc un asemenea montaj,si pt mine a cam trecut perioada experimentelor,acum "ma joc" cu aparate cu lampi,da sigur pe net gasesti o sumedenie de scheme de unde te poti inspira si finaliza o astfel de aplicatie.Da cel mai repede, cum ziceam,un buton de reglaj de la o masina de gaurit,sau de fierastrau circular(FAI),sunt care comanda si 1500W,adaptat la o pedala ca sa-ti lase ambele maini libere,te scoate din belea,ii poti pune si limitare mecanica,in asa fel incat apasat la maxim sa ai turatia propusa,daca la electronice nu te bagi prea mult... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Octombrie 12, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2009 Stiu multe in electronice dar nu mam bagat pana acuma la asa ceva, daca ai avea o schema drept exemplu variator bormasina as fi tare multumit ca miam pierdut rabdarea cu gugalaul ca este tare stufos si nam gasit nimic concret. te rog foarte mult! Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Octombrie 12, 2009 Administratori Partajează Postat Octombrie 12, 2009 cauta o schema cu integratul U2008B Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 13, 2009 Partajează Postat Octombrie 13, 2009 O sa caut sa vad ce gasesc,eu data fiind perioada in care am lucrat asa ceva,am abordat scheme cu componente discrete(operationale,comparatoare),nu cu specializate,dar ce ti-a propus Vasile e fix ce-ti trebuie,si ce-ti povesteam eu,numai ca mult mai elegant si usor de facut,iar daca motorul nu inghite regimul de curent continuu,n-ai decat sa-l muti inaintea puntii redresoare,in serie cu puntea,si restul va lucra in cc,cum e in foaia de catalog. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 13, 2009 Partajează Postat Octombrie 13, 2009 I s-a recomandat inca de la primul post, TDA1085, dar i s-a parut complicat. Oare cu U2008B va rezolva mai simplu problema mentinerii constante a cuplului? Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 13, 2009 Partajează Postat Octombrie 13, 2009 E un singur mod de a afla Un variator de tensiune pt bec e facut pt sarcina constanta,ori aici e cu totul alta poveste,dar principial cam asa trebuie abordata rezolvarea problemei,un circuit (cu integrat specializat sau nu)care sa contina acea reactie,pt compensarea variatiei tensiunii functie de sarcina-de multe ori lucrurile care par simple,se rezolva mai complicat pana la urma tot un "specializat"o sa-l scoata din situatie-eu pt o aplicatie asemanatoare,am dat 15 lei pe un stift de variator de masina de gaurit,si pt ca l-am pus supradimensionat(6A/220V),lucreaza de vreo 2 ani fara probleme,consumul maxim la mine e de vreo 3,5 A. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Octombrie 13, 2009 Administratori Partajează Postat Octombrie 13, 2009 I s-a recomandat inca de la primul post, TDA1085, dar i s-a parut complicat. Oare cu U2008B va rezolva mai simplu problema mentinerii constante a cuplului?Nu stiu daca rezolva sau nu problema cuplului, i-am recomandat ce mi-a trecut prin cap in momentul respectiv. Ca sa rezolve sigur cuplu cred ca o poate rezolva cu un U2010B si cu un senzor... dar incepe sa se complice treaba Link spre comentariu
Cilibiu Postat Octombrie 13, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2009 Sunteti tari...fratee, adevarul cu U2010B e adevarat ca se complica situatia, as vrea sa optez pentru U2008B sau pentru variator de bormasina, vreau sa stiu daca cu U2008B se va mentine cuplul la viteza mai mica deoarece eu trebuie sa tai cate ceva si no..... , iar variator de bormasina am cautat prin magazine de mia sarit capacele si nam gasit nimic, iar Ci lam gasit la 15 lei, deci cred ca ma apuc sal fac pe cel cu U2008B. Am atashat o poza mai jos din datashetul CI, dar sa imi ziceti daca este buna pentru ce imi trebuie mie deoarece vad ca sunt 2 poze in datashet. Si as mai vrea sa stiu ce fac cele doua potentiometre de reglaj.Inca o data multumesc pentru ajutorul si toate sfaturile date!!! Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 13, 2009 Partajează Postat Octombrie 13, 2009 Vad ca nu ti-ai trecut locatia,ca sa-mi fac si eu o idee in ce colt de tara nu se gasesc pocnitori de variatoare de masina de gaurit,ca la noi nu e problema,incearca cu integrat daca tot l-ai cumparat,si nu te astepta sa transformi motorul de la masina de spalat in drujba,o sa ai cuplu,dar nu mai mare decat a fost el proiectat,de asta pomeneam (si nu numai eu)ca era buna o reducere de turatie cu fulie si curea,mai castigai un pic la cuplu,si transmisia prin curea e si silentioasa,unde mai pui ca poti monta si o volanta care mai poate aduce un mic avantaj,si protejeaza si motorul - o sa ma uit prin targ la noi sa vad ce preturi mai sunt si ce tipuri se gasesc,si in cel mai rau caz,pot sa-ti cumpar unu' de aici si ti-l trimit cu ramburs,da asta e valabil incepand de luni incolo,sa se mai limpezeasca traficul prin oras,ca acum e sparta conducta de "pelerini" ,poate anul asta daca e vremea naspa,se termina balamucul mai devreme.Succes. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum