blazeu Postat Noiembrie 30, 2010 Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 Un "redresor pentru incarcat (baterii de) acumulatori cu plumb (acid)" poate fi construit de la foarte simplu (1 trafo +1 dioda) pana la foarte complicat (redresor comandat prin microcontroler).Fiecare isi alege dupa gusturi si posibilitati compromisul tehnico-economic; eu, de exemplu, am construit chiar dupa schema de mai sus, care fiind relativ simpla, are totusi o serie de calitati, interesante, dupa modesta mea opinie: limitarea curentului la inceputul incarcarii, limitarea tensiunii la sfarsitul incarcarii, protectie la inversarea polaritatii si la scurtcircuitarea clestilor (acestea sunt anulate de apasarea acelui buton de "pornire fortata", desi unii colegi exprimau parerea indreptatita ca o baterie de 12 care a ramas cu mai putin de 4 volti e de aruncat (la reciclare!), si butonul poate dispare).Modificarea unei surse de computer nu mi se pare o interventie recomandata unui incepator, cu atat mai mult cu cat anularea protectiei la scurtcircuit (si chiar la supracurent) e o manevra care va conduce destul de repede la defectarea "minunatiei", asemenea incidente fiind destul de frecvente la asemenea aparate (incarcatoare).Nu pot sa nu remarc pentru nu stiu cata oara ca "amatorii" in electronica raman complet straini de concepte ca "fiabilitate", "robustete", "durata de serviciu"... (din pacate, adesea lipsesc din "bagajul de cunostinte" si Ohm, Kirchhoff, Watt...)Va doresc multe succesuri! Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 30, 2010 Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 Strict pentru incarcarea unui acumulator auto (care deserveste un automobil mi se pare cel mai comod sa ai un "incarcator" cat mai simplu deoarece bateria se presupune ca e incarcata pe/de masina. Practic incarcatorul se foloseste pe timpul rece sau cand bateria e pe duca. Eu am pe masina un acumulator cu "ambele picioare-n groapa", dar inca nu e 100% terminat...il mai tin ceva timp. Cand am de plecat undeva dimineata (sau chiar cand se mai incalzeste), pun redresorul (traf+punte redresoare) 10-30minute. Nu ma intereseaza ca initial curentul de incarcare sare de15-20% din capacitatea acumulatorlului pt ca el oricum va "pica" in scurt timp. "Redresorul" tatalui meu e mare si greu....si asta m-a dus cu gandul la o sursa in comutatie cat mai simpla si care sa duca lejer 7-10A, iar pentru cateva minute min 15A. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 30, 2010 Partajează Postat Noiembrie 30, 2010 Pe masina bateria nu se incarca la 100% si curentul de incarcare e critic la anumite tipuri de acumulatoare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 1, 2010 Partajează Postat Decembrie 1, 2010 desi unii colegi exprimau parerea indreptatita ca o baterie de 12 care a ramas cu mai putin de 4 volti e de aruncat (la reciclare!)Asa a patit al meu iarna trecuta,cand a stat in frig cu 40mA consum timp de 1 luna. Dar inca il folosesc (cel putin vara nu mi-a facut probleme). Daca si alternartorul ar fi mers mai bine,probabil si acum acumulatorul ar fi fost ok Link spre comentariu
yo9hnf Postat Decembrie 1, 2010 Partajează Postat Decembrie 1, 2010 desi unii colegi exprimau parerea indreptatita ca o baterie de 12 care a ramas cu mai putin de 4 volti e de aruncat (la reciclare!)Asa a patit al meu iarna trecuta,cand a stat in frig cu 40mA consum timp de 1 luna. Dar inca il folosesc (cel putin vara nu mi-a facut probleme). Daca si alternartorul ar fi mers mai bine,probabil si acum acumulatorul ar fi fost ok40mA de unde ? Nu e cam mult....am impresia ca la dacie parca in jur de 10mA e curentul normal (care banuiesc ca apare prin rezistentele de izolatie) luat din baterie fara consumatori si cu motorul oprit. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 1, 2010 Partajează Postat Decembrie 1, 2010 Nu-i nevoie sa citezi postul anterior...Da,e mult,d-aia s-a si descarcat foarte mult.Si am uitat sa zic,in primavara mai avea 20Ah din 35Ah. Link spre comentariu
lorik199 Postat Decembrie 1, 2010 Partajează Postat Decembrie 1, 2010 un incarcator ce l-am facut pt tatal meu, foarte simplu, e compus dintr-un traf din ala de subsol de 12V(secundarele in parales) sau 24(secundarele in serie), si o dubla dioda cu, catod comun de 40A de pe bara de 5V in atx-uri + un mic radiator tot de acolo, redresand cu 2 diode cei 24 V, avand la iesire in jur de 14Vmerge de rupe, trag saracele baterii 10-15A pe timpul asta fara sa zica nici macar pas Link spre comentariu
Vizitator dan2009 Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 Am si eu o sursa LC-A350ATX si vreau sa stiu daca pot sa o modific sa obtin un incarcator auto. ASTA ESTE SCHEMA SI MA INTERESA CE MODIFICARI POT SA-I ADUC Multumesc anticipat Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 In serie cu(nu se vede ce numar are rezistenta)pui un semireglabil . Link spre comentariu
Vizitator dan2009 Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 In serie cu(nu se vede ce numar are rezistenta)pui un semireglabil . Nu se vede nici macar nr. pinului? Vad ca sunt mai multe rezistente legate la integrat Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 20, 2010 Partajează Postat Decembrie 20, 2010 O rezistenta de la opocuplor...mareste partea cu optocuplorul si-ti zic si care R. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=173 Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 23, 2011 Partajează Postat Ianuarie 23, 2011 Mai este tratat subiectul--cel mai usor se modifica sursele cuTL494(KA7500) Link spre comentariu
7apte Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Va rog, sursa mea e oarecum ca a dvs, dar e diferita inauntru ,ce as putea sa-i fac sa iasa un redresor auto? Sa incarc o baterie de 60A si alta de 70A ? Am doua semireglabile luate de la un televizor rusesc ,unul are si inchidere celalalt nu. Care este bun sa-l pun ,cind zic inchidere ma refer ca face un tacanit cind e pe inchis.Imi puteti explica mai babeste sau cu niste semne pe poza mea? Va multumesc. Link spre comentariu
7apte Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Fiabilitatea ,robustetea,etc ne cam costa destul de mult ,unii sunt straini complect de concepte ca omenie si durabilitate pt tot restul vietii, astfel ca sunt asa de smecheri la facut bani si la ascuns secretele profesionale,incit distrug resursele planetei consumindu-le ,la cam tot ce se inventeaza se gasesc sa puna niste chichite numai de ei stiute astfel ca procesul de productie sa mearga inainte negindindu-se, ca lacomia lor avara de bani ,va face ca, in curind nu vor mai avea ce si de unde sa consume, da vorba aia ,ei s-o duca bine!Daca am o sursa ,si se poate sa am grija sa nu faca scurt ,de ce sa mai angrenez atitia oameni si resurse pt fabricarea inca a unui redresor? Cind se va respecta principiul egalitatii omeniei ,atunci putem spera la mai bine!.Toate cele bune. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum