one Postat Octombrie 8, 2009 Partajează Postat Octombrie 8, 2009 dar in acelasi timp volumul de aer introdus de ventilator ramine constant -deci exces de o2 ardere ineficenta halal randamentOrice ardere a unei hidrocarburi TREBUIE sa se desfasoare cu exces de oxigen, altfel rezulta monoxid de carbon, mai ales la temperaturi joase ale flacarii.Oricum cantitatea de aer utilizata este de cateva ori mai mare decat cea necesara.Faptul ca debitul de aer nu este redus pentru a se mentine lambda constant (raportul dintre cantitatea de oxigen necesara si cea introdusa) nu va influenteaza semnificativ randamentul, datorita faptului ca nu platiti aerul, iar diferenta de temperatura in intrare este oricum dependenta mai mult de anotimp decat de cantitatea aspirata. Energia consumata de "ventilator" nu cred ca este atat de mare incat sa justifice complicatiile pe care le doriti. Link spre comentariu
Vizitator skyuro Postat Octombrie 20, 2009 Partajează Postat Octombrie 20, 2009 Cred ca orice variator de tensiune cu triac si diac poate reduce turatia motorului respectiv iar in locul potentiometrului puteti folosi cu succes un OPTO-MOS a carui rezistenta interna poate varia intre 10Mohmi si 3ohmi pentru contolul tensiunii de iesire.Iar ledul intern se poate controla in acelasi mod in care sursele in comutatie isi regleaza PWM-ul prin optocuplori n CC probabil cu un TL431.Am vazut in revista CONEXCLUB o schema realizata de Philips pentru reducerea turatiei motoarelor de curent alternativ cu pastrarea pe cat posibil a performantelor motorului.Continea Bt139 si Bt140 si un DC3 Tot in revista este si desenul PCB .Nu mai stiu in ce numar am vazut acest montaj dar stiu ca exista ..poate ne ajuta cineva cu un scan. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 20, 2009 Partajează Postat Octombrie 20, 2009 Bre, din cate imi amintesc eu, TURATIA motoarelor pseudo-sincrone cum sunt cele de la ventilatoru' ala depinde de FRECVENTA alimentarii, nicidecum de TENSIUNEA sau eventual CURENTUL prin infasurari. Din punct de vedere electronic iti trebuie un CONVERTOR DE FRECVENTA si nicidecum jegul ala de regulator cu triac al curentului mediu prin unghiul de conductie. Cum a spus si ONE (parca), ai o falsa problema: tu ai impresia ca excesul de aer iti raceste gazele de refulare; daca esti obsedat de temperatura lor, dece nu renunti la modularea debitului de gaz? Altfel mie mi se pare o complicatie exagerat de mare, si dincolo de interventia neautorizata intr-o instalatie sensibila, castigul nesemnificativ.Toate cele bune, si atentie la gaz!! Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 20, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 20, 2009 inseamna ca prosti mai sunt astia ca la generatia noua de centrale folosesc reglarea vitezei ventilatorului, ce complicatie inutila! Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 20, 2009 Partajează Postat Octombrie 20, 2009 inseamna ca prosti mai sunt astia ca la generatia noua de centrale folosesc reglarea vitezei ventilatorului, ce complicatie inutila!Da,prosti de-a binelea,ce zic eu,dobitoci si alta nu,adeca producatorii de centrale cu traditie (adevarata)nici nu au auzit de raportul de raportul stoechiometric???OF,OF,MAI,MAI..dragilor studiati mai bine,si apoi mai scrieti(sau scriu prost)? Link spre comentariu
one Postat Octombrie 23, 2009 Partajează Postat Octombrie 23, 2009 adeca producatorii de centrale cu traditie (adevarata)nici nu au auzit de raportul de raportul stoechiometric???OF,OF,MAI,MAI..dragilor studiati mai bine,si apoi mai scrieti(sau scriu prost)?Bunn... despre raportul stoechiometric eu am invatat in clasa a-7-a.Numai ca in clasa a-8-a se discuta deja depre reactii in care unul dintre reactanti era in exces.Cred ca nu are rost sa intram prea mult in amanunte, probabil nici nu ai citit postul meu depre lambda.Daca raportul stoechiometric este sa zicem 1:2 si tu folosesti 1:8, inseamna ca ai lambda 4.Ai auzit de sonda lambda la autoturisme? Masoara cantitatea de monoxid de carbon din gazele de esapament. Daca vei folosi cantitatile in raport stoechiometric nu vei avea o ardere completa deoarece aceasta are loc numai IN TEORIE.Arderea unei hidrocarburi produce nu doar dioxid de carbon si apa, cum ai invatat MODELUL TEORETIC.Tot asa cum ai invatat de exemplu ca masa reactantilor este egala cu masa produsilor de reactie (nu este "exact" asa), tot asa cum ai invatat legile GAZULUI IDEAL si asa mai departe.O reactie chimica nu se desfasoara neaparat pana la consumarea totala a unuia dintre reactanti. Sa te intreb despre entropie si alte lucruri de genul acesta?Mai "sapa" pe Google. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 23, 2009 Partajează Postat Octombrie 23, 2009 Sal.Chiar nu am chef de polemici aiurea si care nu au legatura cu subiectul initial,dar sonda lambda la auto masoara cantitatea de oxigen (nu ce ai scris tu acolo)si in functie de asta corecteaza momentul inceperii injectarii carburantului cat si debitul necesar.Mai documenteazate,zic eu.Sa auzim de bine! Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 29, 2009 Partajează Postat Octombrie 29, 2009 Stimabililor,Hai ca ati luat-o pe aratura!Situatia difera la cazanele pentru incalzire de cea intalnita la motoarele de automobil; acolo se urmareste raportul stoechiometric din alte considerente (unul fiind randamentul maxim de umplere al cilindrului), precum si reducerea emisiilor de oxizi de azot, formati la temperaturile si presiunile inalte din cilindri, in prezenta excesului de oxigen.Iar reglajul ala al debitului de aer pe care-l aplica unii constructori de cazane nu e o improvizatie de 50 de bani ("solutia e buna dar costa" suna cunoscut?). La aparitia primelor cazane in condensatie, destui au avut o reactie destul de slaba, dat fiind pretul mult mai mare pentru economia de 10-20% la consumul de gaz (foarte multi uita ca aceste dispozitive au o durata de viata limitata, punand problema "tzaraneste", ca si cum un cazan ar dura 3-4 secole...)Din pacate, "si cu slanina in pod si cu tigaia unsa" nu se poate. Iar modificarile in regim de amator pot fi mai ieftine, dar cei mai multi iti vor recomanda "calduros": NU TE JUCA CU GAZUL!!! Mai ales ca, avand un cazan cu tiraj fortat locuiesti 99% intr-un apartament de bloc!Fie folosesti cazanul asa cum e, fie cumperi un cazan nou, dupa visele tale, fie te muti undeva unde esti singur pe o raza de minim 50 de metri (vei avea de platit doar geamuri!) si experimentezi (desi dupa prima explozie cred ca nu vei mai capata nici un gram de gaz...)Spor la incalzire si toate cele bune! Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 29, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2009 rog moderatorul sa inchida topicul deoarece nu isi atinge scopul, nu de sofisme aveam nevoie ci de o solutie tehnica... Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2009 Partajează Postat Octombrie 30, 2009 rog moderatorul sa inchida topicul deoarece nu isi atinge scopul, nu de sofisme aveam nevoie ci de o solutie tehnica... [/quoteCorect! Link spre comentariu
Vizitator adi_bm Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Turatie variabila a ventilatorului au unele modelele de 28kw, acestea au un (presostat de aer) care-si modifica rezistenta interna in functie de debitul de aer (potentiometru)la pornire aceste modele asigura o ventilare mai puternica la prima pornire a arzatorului!de asemenea au o siguranta termica montata pe arzatorprin 1987-1990 Vaillant a scos un model de 18-24kw cu ventilatie variabila, pe ventilator avea un senzor magnetic de rotatie, avea in plus un arzator prin care trecea apa iar camera de ardere nu era captusita cu azbest ci era la fel racita cu apa, deci recupera cat putea caldura.sa zicem ca reusesti sa faci modificarea si totu-i ok dar o sa ai necaz cu autorizarea iscir Link spre comentariu
Ashky Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Nu se poate pune variator pe ventilator daca nu a fost prevazut din fabricatie.Inainte de a modula automat viteza ventilatorului leaga pe el un variator cu triac si ai sa vezi ca daca reduci turatia, flacara se va stinge imediat deoarece va decupla presostatul diferential de aer.Acel presostat, de fapt toate protectiile, sunt verificate in permanenta nu doar in faza de preventilare.Masurat cu analizorul, randamentul este in jurul valorii de 83% la putere minima si in jurul valorii de 90% la putere maxima.Pentru o diferenta asa mica nu se justifica complicatia asta.Unii producatori au ales varianta asta (turatie variabila) din doua motive.Principalul motiv este marketingul si al doilea este modularea puterii pe o plaja mai mare.Aceste centrale au arzator atmosferic, nu cu aer insuflat si nu se poate regla direct amestecul, asta inseamna ca aerul necesar arderii este antrenat de gaz (cum spunea si altcineva).Excesul de aer nu e direct proportional cu turatia ventilatorului.Repet, arzatorul este atmosferic nu cu aer insuflat. Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Noiembrie 8, 2009 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Nu se poate pune variator pe ventilator daca nu a fost prevazut din fabricatie.Inainte de a modula automat viteza ventilatorului leaga pe el un variator cu triac si ai sa vezi ca daca reduci turatia, flacara se va stinge imediat deoarece va decupla presostatul diferential de aer.Acel presostat, de fapt toate protectiile, sunt verificate in permanenta nu doar in faza de preventilare.Masurat cu analizorul, randamentul este in jurul valorii de 83% la putere minima si in jurul valorii de 90% la putere maxima.Pentru o diferenta asa mica nu se justifica complicatia asta.Unii producatori au ales varianta asta (turatie variabila) din doua motive.Principalul motiv este marketingul si al doilea este modularea puterii pe o plaja mai mare.Aceste centrale au arzator atmosferic, nu cu aer insuflat si nu se poate regla direct amestecul, asta inseamna ca aerul necesar arderii este antrenat de gaz (cum spunea si altcineva).Excesul de aer nu e direct proportional cu turatia ventilatorului.Repet, arzatorul este atmosferic nu cu aer insuflat.am uitat sa mentionez un lugru important( vremea rece mi-a adus aminte de el) la mine pe strada reteaua de gaze e pe joasa presiune( foarte joasa presiune ) si presiunea a fost la ultima verificare de 18mBar inainte de reductor de aceea consider ca functioneaza clar cu exces de aer(este mai evident in anotimpul rece )de asta consideram ca la reducerea flacarii duce la un exces puternic de aer, cred ca voi adopta varianta obturarii admisiei de aer , dar nu brutal intre 80%si 100 din sectiunea de trecere a aerului. sau cum sa fac centrala sa functioneze corect cu presiunea asta de gaze??? Link spre comentariu
Ashky Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Se poate regla vana de gaz sa lucreze corect si cu presiune mai mica la intrare.Mai mult de 13 mbar nu cred ca are nevoie in rampa centrala aia, e chiar asa de greu de inteles ca nu ai cum sa reglezi aerul la arzatorul ala?P.S. Ca sa nu ma intrebi de ce sunt asa sigur, iti spun ca fac service la asa ceva din 1994.P.S.2 Se regleaza vana la presiunea care este disponibila, si se masoara cu un analizor de gaze coeficientul asta care a devenit stresant.E mult mai usor sa corelezi debitul de gaz cu cel de aer decat invers.La centralele cu condensare asa se intampla, gazul este reglat in functie de aer nu invers.Adica e mai usor sa umbli intr-o vana de gaz decat sa inventezi variatoare si diafragme sau mai stiu eu ce, ca sa micsorezi debitul de aer.Mai bine maresti debitul de gaz.Sincer iti spun ca nu ai sa reduci semnificativ consumul indiferent ce ai face, chiar daca schimbi centrala cu una cu condensare, ptr. ca pun pariu ca instalatia e calculata la minim 70 de grade pe tur, temperatura la care centrala cu condensare devine o centrala clasica (iese din condensare).Reducerea consumului se face prin montarea unui cronotermostat, izolarea peretilor, etc, asta daca instalatia e corect dimensionata.Daca e facuta cu pexal de 16 integral si ai 5-6 calorifere (situatie pe care o intalnesc frecvent), nu ai sa vezi consum mic niciodata.Nea Vasile instalatoru' o fi el priceput, dar nici facultatea de instalatii nu se face degeaba. Link spre comentariu
one Postat Noiembrie 9, 2009 Partajează Postat Noiembrie 9, 2009 Nu voiam sa pot o discutie distructiva, imi pare rau ca si mie imi mai scapa cate ceva. Doar ca aceasta modificare, dupa parerea mea, nu isi justifica efortul. Mai ales ca o centrala este omologata, trebuie verificata teoretic la anumite intervale, etc.M-am gandit la motivul pentru care un producator ar modifica debitul de aer si o posibilitate ar fi reducerea uzurii ventolei (asa s-ar numi?). Ca randament poate imi scapa ceva, dar probabilitatea ca o molecula de "gaz" sa aiba in vecinatate numarul necesar de molecule de oxigen este mai mare cand aerul este in cantitate mai mare.Nu am experienta in centrale termice, lucrez cu ceva asemanator (pile de combustie). Noi avem niste ventilatoare, care de fapt sunt folosite ca exhaustoare, pentru a mentine o anumita diferenta de presiune.Sunt motoare de curent continuu cu comanda PWM, marca Micronel. Zgomotul lor nu este o problema, functioneaza in laborator. Aerul in intrare este deja cu presiune mare si reglarea debitului de aer pe bancurile de test este realizata cu un fluximetru care costa 3.000 euro. Celelalte gaze au fluximetre care costa mult mai putin. Se lucreaza cu o cantitate de aer de 3-4 ori mai mare decat cea stoechiometrica,Pe produsele destinate clientilor nu se regleaza debitul de aer cu precizie, sunt doar niste clapete care comuta de pe un circuit pe altul, actionate de niste motoare pas cu pas, probabil pentru reducerea costurilor. Aerul in iesire (aer saracit in oxigen, nu dioxid de carbon si apa, astea ies prin alta parte) este utilizat intr-un schimbator de caldura si astfel devine inportant fluxul, pentru ca un debit mai mare de aer ar conduce la o temperatura mai joasa. Intr-o centrala termica schimbatorul de caldura pentru a preincalzi aerul in intrare este ceva prea simplu.Am observat ca durata de functionare garantata a unei ventole este 15.000-20.000 ore. Reducand turatia, probabil ca timpul se imbunatateste semnificativ.Banuiesc ca, la centralele care relizeaza reglarea debitului de aer, ori este folosit un motor de curent continuu comandat intr-un fel sau altul, ori este folosit un motor la 220V, cu rotor in scurtcircuit, dar cu 2 trepte. Aerul intra oricum in exces, in ambele cazuri.Daca motorul utilizat la centrala lui misu ploiesteanu este la 220V, cu rotor in scurtcircuit, atunci nu se poate modifica turatia fara complicatii. Daca este un simplu motor de curent continuu, atunci se poate alimenta la o tensiune mai mica.Ramane problema masurarii parametrilor de functionare (fluxuri de gaz, CO in iesire), care nu se pot masura in regim de amator cu precizie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum