misu ploiesteanu Postat Octombrie 2, 2009 Partajează Postat Octombrie 2, 2009 am o centrala cu tiraj fortat ARISTON MICROTECH 23MFFI si am tras concluzia ca in momentul in care schimbatorul atinge temperatura setata (fie pe apa fie pe incalzire) arzatorul incepe celebra"modulare a flacarii" de fapt reducerea ei, dar in acelasi timp volumul de aer introdus de ventilator ramine constant -deci exces de o2 ardere ineficenta halal randament . ma bate gindul sa incerc sa reduc turatia ventilatorului in functie de modularea flacarii pentru mentinerea unui raport gaz o2 optim. ma poate ajuta cineva cu o schema si eventual cu niste date ca sa imi pot explica functionarea arzatorului(tensiune la max intre ce limite se modifica etc) o schema de centrala ariston mai noua pentru ca se pare ca au corectat deficenta la modelele mai noi. are cineva vre-o idee??? sau {SMILIES_PATH}/pig_fly_md_wht.gif Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 3, 2009 Partajează Postat Octombrie 3, 2009 D-le Misu ploiesteanu poate puteti monta un senzor de lumina la ferestruica de flacara veghe, care la randul ei sa fie cuplata la un montaj electronic care sa comande o clapeta pe circuitul de admisie aer. Cred ca pentru aceasta aplicatie este buna o fotorezistenta; dupa cate stiu eu are un raspuns mai liniar decat fotosemiconductoarele.Cu stima. Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 3, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2009 este o idee dar de ce sa ma conplic cind la arzator stiu ca vine o tensiune continua care este variabila in functie de temp schimbatorului, problema este ca nu am o schema sa vad de unde ma pot cupla cu un amplificator de tensiune cu a carui panta ma pot juca cum vreau si care sa comande un regulator de turatie. insist pe ideea regulatorului de turatie pentru ca am cos coaxial si mi-ar fi foarte greu sa obturez numai coroana circulara pe unde intra aerul cu o clapeta( elementul de executie il gasisem un servo de la aeromodele). astia de la ariston vad ca sunt foarte secretosi nimic pe net nici o schema Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 3, 2009 Partajează Postat Octombrie 3, 2009 Modularea debitului de aer se pote face dar nu este asa simpla cum pare.Principiul se aplica mai ales la centralele in condensare unde amestecul aer+gaz trebuie sa fie foarte bine controlat.La o astfel de centrala avem un ventilator cu turatie variabila comandat in frecventa (CSF) care are inca un tub Venturi ce comanada la randul lui vana de gaz.Numai asa se poate asigura un sincronism foarte bun intre debitul de gaz si cel de aer.Principiul este foarte asemanator cu functionarea unei instalatii GPL auto.Acolo in functie de depresiunea creata de aspiratia motorului la o anumita deschidere a clapetei de acceleratie regulatorul se deschide mai mult sau mai putin,deci comanda este tot vacuumatica (depresiune mai mare>gaz mai mult si invers).Economia realizata prin turatie variabila este intre 10%-20% la consumul de gaz. Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 Centrala dv. nu are posibilitatea montarii unui singur cos (pt. gaze)? Stiu ca din fabrica modelul meu Immergas are aceasta posibilitate. Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 4, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 4, 2009 IGBI 1971-deci un tub venturi cu ajutorul caruia se masoara debitul de aer si in functie de el este reglat si debitul de gaz. eu vreau sa fac invers sa reglez debitul de aer in functie de debitul de gaz (presupunind ca intre tensiunea de modulare a arzatorului si debitul de gaze este o dependenta... ) important este ca raportul gaz oxigen(din aer ) sa fie in raportul optim- nu mai mic -ardere incompleta CO nears-numai mare exces de aer care ventileaza inutil focarul racindu-lca o comparatie la cazanele de abur industriale se regleaza simplu cu ajutorul unui servomotor cu came reglabile(servomotorul de sarcina comandat de presiunea si/sau temperatura aburului/ agentului termic, camele sunt reglate reglate pas cu pas cu ajutorul unui analizor de gaze ) care regleaza in acelasi timp clapeta de pe refularea ventilatorului si clapeta de gazce vreau eu sa realizez este reglarea turatiei ventilatorului in cele doua extreme ale functionarii arzatorului si o panta liniara intre cele doua valori, rezultind o ardere mult mai buna decit cu un debit de aer fixgica70- da are doua iesiri da inseamna pereti sparti pt tubulature , alte tubulaturi, si nu in ultimul rind pierd preincalzirea aerului de adnisie deci are cineva o schema electrica a partii de automatizare a acestui tip de centrala??? Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 4, 2009 Partajează Postat Octombrie 4, 2009 Mecanismul de reglare care l-am descris mai sus este foarte bine gandit.Deci la o turatie joasa a ventilatorului veti avea sa zicem 2mbr pe rampa de gaz,pe masura ce creste turatia vana de gaz se deschide mai mult pana la un nivel maxim de 10-11mbar la regim maxim.In cazul defectarii ventilatorului (rotatie prea mica sau deloc)vana de gaz nu se deschide deci un element de siguranta.Ca idee puteti cauta sa vedeti principiul de functionare pe http://www.baxi.ro., gasiti ceea ce va intereseaza,dar daca doriti sa faceti asa ceva home-made atunci trebuie sa incepeti de la zero(scheme de comanda a motorului s.a).Sa nu ma intelegeti gresit dar aveti mare grija ce doriti sa faceti gazul metan este scump raportat la veniturile noastre dar viata dvs. si a celor dragi nu are pret.Va astept cu un PM daca doriti mai multe detalii.Succes! Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2009 de acord, dar nu intervin in nici un fel asupra sistemelor de siguranta( sesizor de flacara, preventilare camera ardere etc) eu vreau doar sa modific debitul de aer si nu in limite foarte largi caci nici flacara nu este modulata in limite largi. am sa studiez linK-ul ...multumesc.daca are cineva schema centralei ARISTON MICROTECH 23MFFI imi trebuie pt a vedea de unde pot lua semnalul de modulare a arzatorului, HELP!!!(nu o folosesc in scop comercial si promit ca va tin si la curent cu rezultatele. :partyman: ) Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 5, 2009 Partajează Postat Octombrie 5, 2009 D-le Misu P. Dv. vreti sa "modulati" si motorul ventilatorului. (ma cam deruteaza acest termen de modulare folosit in acest context aici). Daca inteleg bine reglajul flacarii (si al aerului -ar trebui) nu se mai face on-off in functie de temperatura; ci se face incontinuu sau o anumita parte din timpul functionarii arzatorului, spre micsorare a flacarii ca in final sa se stinga. Daca motorul ventilatorului este asincron monofazat nu vad cum sa-l puteti modula chiar daca ati avea semnalul. (in frecventa?). Cautati de-a lungul tevii de gaz si sunt sigur ca veti gasi acel element care primeste semnal pt. "modulare" (servomotor clapeta, duza mai speciala?) si adaptati-l pt. un servo clapeta admisie aer ventilator. Verificati ; s-ar putea ca reglajul sa se faca in 2, 3 trepte. Link spre comentariu
gauss Postat Octombrie 5, 2009 Partajează Postat Octombrie 5, 2009 Eu nu as umbla la automatul de gaze....o simpla parere personala! Cu stima! (Mai exista si un presostat care sesizeaza functionarea ventilatorului...s-ar putea sa "creada" ca ventilatorul nu mai merge....samd!) Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 5, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2009 "modulare a flacarii" termen introdus de ARISTON in manualul centralei, de fapt flacara scade in intensitate in urma cresterii temperaturii dar nu foarte semnificativ. idea era sa gasesc o SCHEMA ca sa nu fac experimente pe ea , sa gasesc de unde pleaca semnalul de modulare sa vad ce valoare are acea tensiune sa vad cum o separ galvanic de circuitul de 220 si sa fac un regulator cu un triac care sa reduca turatia ventilatorului cind este redusa si flacara dar nu in limite largi pentru ca nu am de ce, presostatul de care se face vorbire sesizeaza existenta ventilarii inainte de aprinderea flacarii si cresterea presiunii pe camera de ardere in cazul obturarii evacuarii, repet nu vreau sa modific substantial turatia ventilatoruluii pentru ca nici producatorul nu moduleaza flacara in limite largi, banuiesc ca tocmai datorita debitului de aer fix. Link spre comentariu
alex mm Postat Octombrie 6, 2009 Partajează Postat Octombrie 6, 2009 .... scheme nu veti gasi , asa ca trebuie ridicate de pe placa , ce pot sa va spun e ca tensiunea de modulare a flacarii are o plaja de valori functie de culoarea bobinei de modulare alb , sau albastru la vana de gaz SIT 845 valorile de tensiune fiind de 3-9 Vcc si 9-18 Vcc . Arzatorul are o constructie speciala cu un raport gaz/aer de 1:9 cantitatea de aer arzator nu este data de turatia ventilatorului , urmareste cunstructia arzatorului . Amestecul aer gaz se face pe principiul tubului venturii , gazul trece prin diuze si in curgerea lui antreneaza aerul si amestecul trece in arzator .Daca gazul are viteza mica si aerul antrenat va fi cantitativ mai putin . Aerul care vine de afara are un circuit si nu merge direct pe schimbatorul de caldura (a se urmarii constructia centralei ). Si acum o intrebare , ati facut o masuratoare cu un analizor de gaz sa masurati randamentul si NOX? .Dupa parerea mea nu e necesara interventia in centrala si nici nu e legal modificarea pe care o doriti a o efectua .Centralele care se importa sunt supuse avizarii ISCIR .La centralele Heat Line de tip HKB 224C in condensatie veti gasi o placuta cu un triac si cateva piese , care controleaza turatia ventilatorului , o puteti copia .......... Numai bine Alex mm.L.E. Nu detin schema placutei , si nu ati citit atent ceea ce am scris despre arzator ! Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 6, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2009 bobina de modulare este albastra . camera de ardere este etansa si ventilata fortat deci aerul clar nu este antrenat de flacara!!!(poate la cele cu tiraj natural) la masuratoarea gazelor arse si tehnicianul iscir a recunoscut ca randamentul maxim este la sarcina maxima a arzatorului... deci este chiar deficenta pe care vreau sa o ameliorez pentru ca sigur nu o sa reusesc sa reglez ramortul exact. daca ai da-mi si mie schema aia cu triac de care faci vorbire (nu am dupa ce sa o copiez pt ca daca as avea nu as mai dori sa fac modificarea asta) Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 6, 2009 Partajează Postat Octombrie 6, 2009 O varianta ar mai fi sa cumparati un Micromaster 410.Acest invertor are printre altele si o intrare analogica de comanda in tensiune in gama 0-10v.Iesirea o conectati la motor (la ventilator) iar intrarea analogica in paralel pe bobina de modulare.Din setarile care sunt pe panoul Micromasterului puteti apoi sa alegeti o curba convenabila de modulare a ventilatorului.Totusi varianta cu comanda vacuumatica este cea mai buna pentru ca se obtine cel mai bun sincronism aer/gaz. Link spre comentariu
misu ploiesteanu Postat Octombrie 6, 2009 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2009 da solutia este buna dar cred ca si foarte scumpa... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum