Vizitator Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Felicitarile mele din pacate acest tip de abordare a montari pieselor(cablaj in aer ) e tot mai rar ....norocul nostru ca avem oameni talentati ca vaska2222&viobio a caror pasiune se vede, in tot cea ce fac.... Link spre comentariu
vaska2222 Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Felicitarile mele din pacate acest tip de abordare a montari pieselor(cablaj in aer ) e tot mai rar ....norocul nostru ca avem oameni talentati ca vaska2222&viobio a caror pasiune se vede, in tot cea ce fac....respectele noastre GABRIELE pt. tot ceea ce realizezi , asteptam si tineretul la inaintare, iar referitor la cablajul in aer sau pe capse sunt discutii pe forumurile vestice de chitaristi cum ca asa ar suna mai "bine" stii si tu ca e ca uleiul de sarpe de pe cablurile "audiofile"!-un alt tip de cablare este cel atasat mai jos un proiect la care lucrez acum si sunt in faza de precablare, sa ma scuze VIO ca intru peste el !--un amp . de chitara schema BOGNER- SOLDANO 100W 2 CANALE,clean , overdrive Link spre comentariu
hpavictor Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Mda , noutati din 1952 ! ce este frumos tine putin , ce este bun ingrasa sau este ilegal sau imoral , faptele bune sunt pedepsite conform legilor in vigoare , dar constructia clasica in aer ramane nemuritoare , scoate in evidenta maiestria constructorului si personalizeaza in mod particular fiecare aparat in parte.... de aia China face pe cablaj imprimat pentru ca ei nu au personalitate , asambleaza produse in serie mare , banalizeaza orice , aparatul nu mai are suflet.... Va urez auditii placute si succes in constructii de calitate ! Continuati tot asa ! Link spre comentariu
Kosmin Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 -un amp . de chitara schema BOGNER- SOLDANO 100W 2 CANALE,clean , overdriveArata ok, e cumva modelul SLO100 cu 4 finale el34?Condensatorii de pe alimentare seamana cu aia de IPRS, oare mai sunt "valabili" ? Link spre comentariu
fcon Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 conzii aia de pe alimentare seamana cu cei de IPRS, oare mai sunt "valabili" ?Daca te referi la cei IPRS clasici, eventual dubli, de 2x100uF/350-380V, aceia au cam 8 cm inaltime; cei din cutia amplificatorului cred ca au mult mai putin (4-5?), par putin mai "borcanati". Oricum, arata bine... Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 Mda , noutati din 1952 ! ce este frumos tine putin , ce este bun ingrasa sau este ilegal sau imoral , faptele bune sunt pedepsite conform legilor in vigoare , dar constructia clasica in aer ramane nemuritoare , scoate in evidenta maiestria constructorului si personalizeaza in mod particular fiecare aparat in parte.... de aia China face pe cablaj imprimat pentru ca ei nu au personalitate , asambleaza produse in serie mare , banalizeaza orice , aparatul nu mai are suflet.... Va urez auditii placute si succes in constructii de calitate ! Continuati tot asa !Victor te rog nu te mai lega de poporul chineztoata lumea face montaje electronice cu tuburi pe cablaj imprimat!!pentru mine cablajul imprimat a revolutionat modul de asamblare a aparatelor elecronicenu conteaza in ce mod faci montajul,in aer,pe cablaj,cose,etc,conteaza sa faci montajul corect si sa respecti unele reguli de amplasare a componentelor!personal imi displace sa fac in aer,multe fire ,piese una peste alta,piese ingramaditeo intrebare la care trebuie sa raspunzi:Philips,Telefunken,Siemens si toti marii producatori de aparatura radio din perioada razboiului si de inainte de razboi,daca aveau tehnologia de fabricatie a cablajului imprimat,fabricau sau nu pe cablaj imprimat??????cu lucrul pe cose sau in aer ,este mai mult o moda (parerea mea) sa fie mai vintagesunt rare aplicatiile unde este obligatoriu lucrul in aerin RF da se lucreaza in aer Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 scuze de post consecutiv dar asta este ,a expirat timpul si nu am putut sa l modific pe cel precedentmultumiri lui blue ,gabriele,fcon,hpavictor,kosmin227,ca au avut curiozitatea sa se uite la ce am realizat ,vad ca nu prea este de interes construirea amplificatoarelor de chitara :cry: le multumim celor care apreciaza si incurajeaza ce facem noiimi place mult cum arata amplificatorul lui vaska2222,el are rabdare mai mare la batut capse noi discutam des si mi se pare de porc sa ne aducem osanale reciprocvaska poti scrie orice ,topicul incepe cu numele tau vaska2222&viobiopostez mai jos schema dupa care a fost facut amplificatorulvoi da si citeva explicatii pentru cei interesatiexplicatiile vor fi pentru toata lumea ,fara vorbe academice sau adresate numai celor cu facultate(nici eu nu am ...am avut alte prioritati :bere: :smt103: )amplificatorul are ca inspiratie schema de la SOLDANO100am modificat putin valorile din preamplificator si am renuntat la un etajcomutarea de pe CLEAN© pe DISTORSIUNE(D) se face cu releenu recomand montarea unui releu care sa contina 6 contacte cea mai buna varianta este cu doua releeunu sa puna la masa grila lui V2trioda2 si un releu sa comute grila lui V3trioda1este de preferat folosirea releelor si la alte comutari,comutatoarele de BRIGHTsau cel care schimba amplificarea la canalul de CLEAN, NORMAL/DRIVEla corectorul de ton se pot tatona valorile condensatorilor,pentru a se obtine sunetul dorit de fiecare din semireglabilul din corector se poate regla raportul dintre basi si medii(la amplificatoarele de bass acest reglaj este pe panoul amplificatoarelor)se poate renunta la mufele de SEND/RETURNse poate renunta la mufele de LIN OUT,LIN INin etajul final sunt inca doua semireglabilecel de 47...50k ,se regleaza amplitudinea semnalelor defazate,sa fie egale ca valoare(ambele sinusoide defazate sa aibe aceasi valoare in tensiune)acest reglaj se poate face cu generator de semnal si osciloscoppentru cei care nu dispun de aceste instrumente ,se poate face prin alta metoda dar nu este la fel de precisa ca cea cu generator si osciloscopreglam semireglabilul astfel incit sa avem tensiuni egale in anodele lampii defazoaredaca triodele au caracteristicile perfect egale (nici gind de egalitate intre triode,poate numai la cei care vind iluzii )si tensiunile livrate pentru atacul lampilor finale vor fi egaleacest reglaj este pentru cei care tin la "fineturi",daca tensiunile in anodele lampii defazoare sunt egale este ok,nu e amplificator hi-fi ,e de chitara!din semireglabilul de 250k se regleaza reactia etajului final,practic se face sunetul mai pe basi,mai imbicsit,se limiteaza banda de frecvente superioare care poate fi redata de amplificatoram figurat in schema si o rezistenta de 100ohmi care este figurata punctat,montata pe iesirea de 16 ohmio recomand celor care uita amplificatorul dat tare si fara sarcina (difuzor),ii scuteste de arderea trafului de iesire!!!aceasta rezistenta este de sute de ori mai ieftina decit un traf de iesire!!!!!transformatorul de iesire se poate face la DJ_dog,eu am folosit unu de Messa Bogie(80euro),cumparat cu ajutorul lui kosmin227spre potentiometre sa se foloseasca numai cablu ecranatfirele care alimenteaza filamentele sa fie torsadate si departate de grilele lampilorun singur punct de masa !daca apare brum ,redresati tensiune de filament a primei triode!!amplificatoarele de chitara suna fiecare in felul luisunetul este diferit datorita mai multor factori:1 chitara,corzi,doze2 tuburi folosite3 condensatori de cuplaj intre etaje si corectii de ton4 si cireasa de pe tort TRANSFORMATORUL DE IESIRE! dupa mine in toate montajele audio este cea mai delicata componentapai ce este un amplificator:socluri,tuburi si o mina de conzi si rezistente ,apoi urmeza regele,trafu de iesire! Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 vad ca nu prea este de interes construirea amplificatoarelor de chitara...din pacate ! Chiar daca nu-mi fac simtita prezenta, astept cu nerabdare sa apara noi postari facute de Viobio, Vaska2222, Valderama, Zal sau Gabriele. E singura sectiune unde gasesc discutii si realizari de head-uri sau combo-uri de chitara si, cu toate ca majoritatea realizarilor mele sint "solid state" (de bass sau chitara), am si eu ceva proiecte cu tuburi (ultimul studiat e un valvestate cu 4 EL34 si cu defazor realizat cu un diferential tranzistorizat, abandonat de ceva vreme din cauza lipsei de timp !).Stiu ce inseamna sa petreci ore in sir in fata osciloscopului, cu ochii lipiti de ecran in timp ce faci fel de fel de reglaje si tatonari de componente si de aceea apreciez foarte mult munca voastra. Imi pare bine ca nu sint ultimul nebun care, a ramas fidel pasiunii de-o viata si chiar daca sintem trecuti de prima tinerete, inca ne bucuram ca niste copii atunci cind ascultam si ne place cum suna ceea ce am realizat. Tineti-o tot asa ! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 vad ca nu prea este de interes construirea amplificatoarelor de chitara...din pacate ! Chiar daca nu-mi fac simtita prezenta, astept cu nerabdare sa apara noi postari facute de Viobio, Vaska2222, Valderama, Zal sau Gabriele. E singura sectiune unde gasesc discutii si realizari de head-uri sau combo-uri de chitara si, cu toate ca majoritatea realizarilor mele sint "solid state" (de bass sau chitara), am si eu ceva proiecte cu tuburi (ultimul studiat e un valvestate cu 4 EL34 si cu defazor realizat cu un diferential tranzistorizat, abandonat de ceva vreme din cauza lipsei de timp !).Stiu ce inseamna sa petreci ore in sir in fata osciloscopului, cu ochii lipiti de ecran in timp ce faci fel de fel de reglaje si tatonari de componente si de aceea apreciez foarte mult munca voastra. Imi pare bine ca nu sint ultimul nebun care, a ramas fidel pasiunii de-o viata si chiar daca sintem trecuti de prima tinerete, inca ne bucuram ca niste copii atunci cind ascultam si ne place cum suna ceea ce am realizat. Tineti-o tot asa ! multam de aprecierieu am 38 de aniprimele minareli cu lampi au fost prin liceu,un Venus H2 proprietatein 1990 am reparat un amplificator facut de vaska2222,copie de Marshall(cine nu stia de vaska ?! cu toate ca nu l cunosteam eram asa oooamh!!! anul trecut ne am cunoscut ,o intimplare fericita)in 1990 am facut unu amplificator de chitara cu PL500 ,etajul final din almanahul Tehniumin 1991 am facut un emitator pe uus de 500w,multa muzica rock si dezastru in cartier (nu se mai uita nimeni la televizor,nu ajunsese cablul tv in Romania,aveam lipsa filtrul de antena si inca ceva care dadea 1000000 de armonici,tot 1000000 de probleme am avut si noi cu politia,ve vremuri!!!)din 2007 a intrat iar microbul in mine,si eu care jurasem in 2000 ca nu mai pun mina pe letcon!poate ma las iar ca am prea multe pasiuni ,am vrut sa ma duc la scoala de piloti si a sis nevasta mea ca divorteaza ,avem copil de crescut esti nebun??? Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 am facut unu amplificator de chitara cu PL500 ,etajul final din almanahul Tehnium...almanahul din '83. In pagina urmatoare era unu de 50W, pentru chitara, cu EF86 pe intrare. Schema aluia cu PL500, am facut-o cu EL34 si (dupa cum am gasit atunci intr-un Tehnium, un amp de radioficare de 100W alimentat la 1000V), i-am modificat alimentarea anodica la 950V (dublor de tensiune, initial fiind de 475V). In afara de finali, restul montajului era pe cablaj. L-am alimentat si a pornit bine. Am reglat negativarea si l-am lasat functionind cu muzica de la Romania3 (MF). Cind s-a inserat, am observat ca unul din finali era albastrit bine si cind am masurat curentul de repaus prin el (la probe am pus cite o rezistenta de 18 ohmi in paralel cu un cond de 33uF, grupul fiind inseriat cu fiecare din catozii finalelor), era foarte mare si nu il puteam micsora din semireglabilul de echilibrare. La al doilea tub era totul in ordine. M-am speriat sa nu fac ceva la finali si i-am sticat rapid modificarea alimentarii, lasindu-l la 475V. Probez ! La fel ! Atunci,neavind experienta suficienta nu stiam despre ce e vorba. Intr-un tirziu, din neatentie, am masurat tensiunile pe G1 la finali, fara sa vreau (am incurcat ordinea pinilor !) si am observat ca unul din ele, in loc de tensiune negativa, avea pozitiva. Initial am crezut ca s-a intrerupt semireglabilul de la echilibrare, dar era OK. Pina la urma am gasit - condensatorul dintre anodul defazorului si grila de comanda a unui final, avea pierderi foarte mari......ce vremuri ! Link spre comentariu
fcon Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 Faine povesti... adevarate! Voi sunteti niste entuziasti incurabili (si bine faceti!); nici nu stiu cum reusiti, de mai aveti timp si de pasiuni!Eu am rams fara amplificator; cel personal, "Ratusca cea urata" se metamorfozeaza intr-o lebada si, daca tot am ajuns aici, cu matele atarnand peste noua cutie de lemn lacuit, incerc sa-l fac sa sune cel putin ca SE-ul lui Dan, cu 6P3S (va pot spune, doar, ca sunt foarte aproape)... De ascultat muzica, mai ascult pe o legenda audio SS: Pioneer A400, proaspat reparat (dupa ce tot eu l-am stricat), insa tot nu-i ca lampa...Amplificator de ghitara am facut unul singur si-am dat cu dreptu-n stangu': microfonie si brum(uletz) cat incapea; de-atunci am zis sa-i las pe cei care se pricep si, iata, bine am facut! Tineti-o tot asa! Vio, sa ne spui parerea meseriasului (Patranoiu)! Link spre comentariu
Kosmin Postat Ianuarie 13, 2010 Partajează Postat Ianuarie 13, 2010 Povestile sunt interesante, deh toti am pornit de jos, cu mici montaje.In legatura cu schema de Soldano SLO100, e foarte buna recomandarea lui viobio de a folosi relee, in special relee separate in locul fiecarui optocuplor pt ca acel fotorezistor nu e chiar atat de mare la intuneric cat sa nu permita trecerea tensiunii din preamp catre masa iar acesta sa se duca in grila urmatorului tub. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 13, 2010 Partajează Postat Ianuarie 13, 2010 Interesante povestirile voastre ...(pe la sfirsitul anilor'70 realizam si eu de toate ampuri ,boxe ,globuri cu oglinzi,strobo',orgii de lumini ...la care foloseam lampi si suporturi de semafor :drac: asa ca daca in vremurile respective cineva a sesizat lipsa vreunui semafor din preajma ...exista o explicatie..... zona rahova)Apropo de SLO100 l-am (re)facut si eu dar cu finale EL84 in loc de 6L6GT(sa vindut acum 2 luni) totusi prefer optocuploarele sunt mult mai silentioase....releele mai clipocesc si se aud pe boxa mai ales cind e gain-ul mare, ce-i drept costa mai putin. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 ieri am facut proba cu chitaraau cintat patru chitaristi diferiti toata lumea multumita de sunet,mai ales de cleansunetul este foarte placut ,sper ca proprietarul va fi multumit ,el cinta blues si va folosi cel mai des canalul de clean sau clean cu driveputerea este suficienta pentru a se cinta acasa sau pentru a fi preluat sunetul cu microfona fost martor si userul zaldin acest model vor mai fi montate doua exemplare ,una de zal,una de vaska2222acum trecem la un viitor proiectam o idee in cap sa vedem ce va iesi Link spre comentariu
zal Postat Ianuarie 16, 2010 Partajează Postat Ianuarie 16, 2010 Depun m?rturie c? sun? al dracului de bine amîndou? amplifurile, cel al lui viobio avînd totu?i destina?ie special? ptr un chitarist de blues, a fost reglat registrul de sunet în acest sens cu ajutorul a 4 chitari?ti diferi?i, chitara preferat? fiind un Fender. Ampliful realizat de vaska2222, are putere cu carul, îmi fluturau blugii pe mine. ?i ca s? ne rupem pu?in în figuri, are l?mpi criogenate ?i condensatori ?mecheri. Oricum sînt amplifuri total diferite de cele ptr hifi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum