Vizitator viobio Postat Noiembrie 9, 2012 Partajează Postat Noiembrie 9, 2012 Am revenit.N-am apucat să fac recenzia amplifului testat la sînge, cu diverse tipuri de muzică, la diverse volume, nu am sesizat nimic suspect, se aude foarte bine şi are putere destulă ptr o casă de om normal (circa 20W/canal). Trafo de ieşire sînt bine făcute, merg reci, la fel şi şocurile, nu cred că se poate reproşa ceva realizatorului, dacă am înţeles eu bine, erau unele comentarii în acest sens. Încă o dată se dovedeşte că proiectarea eficientă şi simplitatea e mama reuşitei, ca şi folosirea cu cap a lămpilor. Ar trebui să fie un exemplu ptr începătorii care se aruncă la proiecte fantasmagorice, sau se lasă vrăjiţi de lămpi odioase.Faţă de KT120, redresoarele 5U3C par subţirele. Caracteristici pentru KT120 dupa care mi-am facut eu modelul SPICE si o poza cu diferenta de dimensiuni intre divesele tuburi finale AF...,faina lampa KT120,dar parca nici EL156 nu ar fi de aruncat,nu?!Aveţi dreptate, sînt asemănătoare la dimensiuni, cu menţiunea că KT120 are sticla mai groasă şi e mai grea. Am să mă ocup de ale mele (stocul de EL156 TFK) mai încolo, cînd voi aduna banii ptr trafo de ieşire. Poate vă provoc cu realizarea lor.Nr 2 Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Noiembrie 9, 2012 Partajează Postat Noiembrie 9, 2012 e gata si ampul nr2sunt cam suparat,cei de la tubetown nu au pe stoc Hammond 1630SEA,momentan,le vor primi in trei saptamini,nu e bai,am ce sa fac in acest timppun mai jos citeva poze cu aranjarea componentelor si cablarea,ma adresez incepatorilor,daca se lucreaza asa nu aveti cum sa va apara zgomote suspecte,brum, va puteti inspira de aici ,pentru orice fel de montaj cu tuburifirele albastre si verzi sunt masa ampului,mai putin firul albastru care este de la traful de iesire la anodul lui KT120 Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Noiembrie 9, 2012 Partajează Postat Noiembrie 9, 2012 pina vin trafurile Hammond 1630SEA o sa construiesc un amplificator PP de 2x10w o sa folosesc urmatoarele tuburi 2X6P14P 1XEF806C Telefunken 1Xe80CC SQ Philips 1XEM800 Telefunken transformator de iesire Hammond 1608A http://www.hammondmfg.com/1608A.htm schema o sa fie cea de la REVOX S52 Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Am revenit. Bine ai revenit ! Intrebare de incepator:Ce avantaj aduce o redresare mixta tub + semiconductor ? Am mai vazut o asemenea abordare la @gabriele aici: link ..... Este adevarat sau mai sunt si alte "fineturi" care-mi scapa ? redresarea mixta ,siliciu /tub,am vrut eu sa le combin pe ambele,nu este nimic deosebit soft start-ul este destul de rapid,anodica redresata cu tuburi apare foarte repede,cam in 5..7 secunde,depinde de modelul redresoarei. Avantajul principal este dat de " curatenia " redresarii ...toate diodele cu siliciu au o problema : produc zgomote tranzitorii la saturatie , cu fronturi foarte abrupte care pot fi potolite doar acceptabil cu snubber-e http://www.hagtech.com/pdf/snubber.pdf , dar totusi sunt audibile , in special daca folosesti un lant audio de buna calitate si boxe rezolute . Diodele redresoare cu vid nu produc zgomote , fiind si foarte rapide ( 200 MHz tipic ) . Desigur ca exista si se pot folosi cu succes diode de tipul " Ultra Fast Rectifier " " Soft Recovery " speciale pentru tensiuni mari , dar chiar si la aceste se manifesta acest fenomen , chiar daca este mai putin deranjant . Prin combinatia diode cu vid / cu siliciu , inceputul ciclului redresarii se face cu dioda cea mai rapida ( cea cu vid ) iar greul energetic este sustinut de siliciu ( nu sunt consumabile , permit un curent de varf foarte mare pentru incarcarea electroliticilor etc ) , cand deja frontul nu mai are energie suficienta pentru a deranja , mai ales daca se conecteaza in paralel cu fiecare dioda un snubber sau un condesator ... Vio a ales varianta cea mai buna in cunostiinta de cauza , optima pentru un amplificator SE cu pretentii , dar probabil ca nu a dorit sa se complice cu explicatii savante , asa cum am incercat eu... Faci ca in exemplul oferit de el si o sa fii foarte multumit , e simplu ! In masura posibilitatilor financiare , recomand tuturor constructorilor folosirea redresarii mixte vid / siliciu . Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 redresarea cu tub are si dezavantaje1 o incarcare destul de mare a trafului de alimentare,cele doua tuburi consuma la filamente 25w!2 pe redresoarele cu tub apare o cadere de tensiune de 20..30v ,deci pierdere de energie3 durata de viata limitata Link spre comentariu
adrian_pic Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 hpavictor totusi sunt amplificatoare audiofile doar pe siliciu. Da, stiu ca aia nu doar calculeaza snubber-ul ci si "osciloscpeaza" si de aia iese treaba buna, dar nu pot spune ca folosind doar siliciu nu se poate obtine ceva bun, doar ca nu prea sta la indemana noastra in regim de DIY. viobio cum nimic nu se castiga, nimic nu se pierde ci totul se transforma, eu zic ca cine este pregatit sa accepte dezavantajele scrise de tine va castiga la sunet. Nu se poate sa obtinem pe toate planurile numai avantaje. Link spre comentariu
PL500 Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 .........Vio a ales varianta cea mai buna in cunostiinta de cauza , optima pentru un amplificator SE cu pretentii , dar probabil ca nu a dorit sa se complice cu explicatii savante , asa cum am incercat eu..Faci ca in exemplul oferit de el si o sa fii foarte multumit , e simplu !In masura posibilitatilor financiare , recomand tuturor constructorilor folosirea redresarii mixte vid / siliciu .Viobio a spus pur si simplu ca a pus diodele cu vid din considerente pur estetice (pt. simetrizarea, aspectului - as gandi eu, deoarece finala si redresoarea seamana f. mult).Credeti ca exista diferente de sunet intre doua amplificatoare, unul avand redresare pe baza decomponente siliciu - germaniu si altul cu tuburi ?Dupa cum mi-ar place mie (estetic vorbind) as vrea intrega redresare cu tuburi.p.s. eu nu am construit inca nimic cu tuburi, dar sper ca in curand sa incep. Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Observ că boala audiofiliei a pătruns şi aici. Pînă acum 2-3 ani era frica de ''skin effect'', acum sînt la modă snubber-ele. Nu ştiu cum s-au descurcat strămoşii fără ele, indiferent de firmă. Aştept cu interes viitoarele scremete pe tema capilarităţii izolaţiei armăturilor condensatorilor ceramici, sau a oxidării joncţiunilor diodelor cu vid. Link spre comentariu
PL500 Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Nu serios, chiar exista diferente in calitatea sunetului (vorbesc pt. o ureche de om obisnuit) provocate de cele doua tipuri de redresari ? Sau doar complicatii tehnice legate de combaterea brumului ? Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 hpavictor totusi sunt amplificatoare audiofile doar pe siliciu. Da, stiu ca aia nu doar calculeaza snubber-ul ci si "osciloscpeaza" si de aia iese treaba buna, dar nu pot spune ca folosind doar siliciu nu se poate obtine ceva bun, doar ca nu prea sta la indemana noastra in regim de DIY. viobio cum nimic nu se castiga, nimic nu se pierde ci totul se transforma, eu zic ca cine este pregatit sa accepte dezavantajele scrise de tine va castiga la sunet. Nu se poate sa obtinem pe toate planurile numai avantaje. este diferentala redresarea cu tub sunetul este mai comprimat,in special la ampurile PP ,care au redresare cu tub,asta datorita caderii de tensiune care apare pe tub,aceasta cadere de tensiune este variabila ,in functie de curentul consumat de etajul final,auditiv se observa foarte usor la un PP,la un SE se observa mai putin ,pentru ca variatia caderii de tensiune e mai mica,consumul fiind aproape constant ,cu variatii destul de mici. sincer eu prefer redresare cu siliciu,redresarea cu tub e mai fita si da foarte bine la marketing! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 hpavictor totusi sunt amplificatoare audiofile doar pe siliciu. Da, stiu ca aia nu doar calculeaza snubber-ul ci si "osciloscpeaza" si de aia iese treaba buna, dar nu pot spune ca folosind doar siliciu nu se poate obtine ceva bun, doar ca nu prea sta la indemana noastra in regim de DIY. viobio cum nimic nu se castiga, nimic nu se pierde ci totul se transforma, eu zic ca cine este pregatit sa accepte dezavantajele scrise de tine va castiga la sunet. Nu se poate sa obtinem pe toate planurile numai avantaje. este diferentala redresarea cu tub sunetul este mai comprimat,in special la ampurile PP ,care au redresare cu tub,asta datorita caderii de tensiune care apare pe tub,aceasta cadere de tensiune este variabila ,in functie de curentul consumat de etajul final,auditiv se observa foarte usor la un PP,la un SE se observa mai putin ,pentru ca variatia caderii de tensiune e mai mica,consumul fiind aproape constant ,cu variatii destul de mici. sincer eu prefer redresare cu siliciu,redresarea cu tub e mai fita si da foarte bine la marketing! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Nu serios, chiar exista diferente in calitatea sunetului (vorbesc pt. o ureche de om obisnuit) provocate de cele doua tipuri de redresari ? Sau doar complicatii tehnice legate de combaterea brumului ?brumul nu are nici o treaba cu felul redresarii,vorbesc din practica mea,brumul apare din cu totul alte cauzede multe ori ma minunez cind vad pe forum colegi care se chinue cu sute de microF pe filtraj si tot au brum,poate ca eu sau altii am facut unele surse cu capacitati mult mai mici si nu am avut pic de brumbrumul apare din multe cauze,cablari aiurea,amplasarea trafurilor fara logica,amplasarea haotica a componentelor,multi uita un lucru esential in lucrul cu tuburi,tuburile lucreaza pe impedante mari ,impedanta mare e prima poarta deschisa brumului,oscilatiilor ,etcam vazut aparate unde firele care alimentau filamentele in alternativ,treceau prin dreptul grilelor,a condensatorilor care introduc semnal in grile ,dupa asta urmeaza punerea a 1000microF pe filtraj sa scape de brum,oha brumul exista...incep nervii si stresul,fara a respecta niste reguli elementare Link spre comentariu
PL500 Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Nu, nu m-am referit la combaterea brumului in amplificator, ci strict la ce sa vede la iesirea unui redresor cu tuburi vis a vis de unul cu siliciu. Gandesc ca la siliciu conductia incepe de la 0.6 V (practic tensiunea pulsatorie redresata nu cred ca este identica cu cea obtinuta prin redresarea cu tuburi) si nu stiu daca acest lucru nu provoaca cumva si alte "zgomote" mai usor de propagat printr-un filtraj dat. Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 În afară de diferenţele de tensiune în gol şi sarcină dintre cele două tipuri de redresare, e o diferenţă la capacitatea admisă a cond de filtraj, mai mică la lămpi şi care poate lăsa mai mult sau mai puţin brum, dar se folosesc filtre CLC şi dispare majoritatea brumului de redresare, nu şi cel indus. Cît de netedă e tensiunea la ieşire depinde de construcţia efectivă a redresorului, fiecare e diferit. Link spre comentariu
fcon Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Nu serios, chiar exista diferente in calitatea sunetului (vorbesc pt. o ureche de om obisnuit) provocate de cele doua tipuri de redresari?In folclorul DIY, se considera ca fiecare tip de lampa redresoare are sunetul ei.Dupa mine, afirmatia se poate rescrie: fiecare lampa redresoare contribuie la sunetul final cu ceva specific. Eu iau considerare participarea clara a sursei de alimentare la sunet; nicio sursa nu are rezistenta/impedanta ideala, adica 0. Redresarea cu siliciu introduce cativa ohmi la rezistenta totala a sursei; condensatorii electrolitici: cativa ohmi (cei nepolarizati, de obicei sub 1 ohm); lampa de redesare: cateva sute de ohmi; socurile: ohmi/zeci/sute de ohmi; soc electronic cu tranzistori: cativa/zeci de ohmi. Cu cat rezistenta/impedanta totala a sursei este mai mare, cu atat "participarea" la sunetul amplificatorului se face simtita/auzita mai usor. La rezistenta/impedanta mica si valori mici ale condensatorilor de filtraj obtinem si un alt avantaj: reactia mai prompta la semnale tranzitorii. Cel mai simplu este sa comparati diverse tipuri/topologii de alimentare pe acelasi amplificator de test; va veti da seama singuri de diferente. ----------------------- Ca sa nu o lungesc inutil: da, exista diferente in calitatea sunetului. Scuze lui Viorel; sunt/suntem off-topic... Eu as face un topic separat pentru sursele de alimentare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum