miron1947 Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Inseamna ca eu nu mai sunt la modaAceasta n-are importanta,pentru astfel de aplicatii,unde zgomotul nu conteaza,este bun orice BC,doar tipul PNP sau NPN,darlington sau nu, conteaza. Link spre comentariu
Vizitator giurgescu Postat Decembrie 12, 2009 Partajează Postat Decembrie 12, 2009 Tocmai cautam o asa aplicatie si exact pentru 2 portiere fata, care ma supara de mult pentru ca nu mai merg switch-urile de la ele! Cum a iesit montajul, functioneaza? Eu sint foarte curios, si in acelasi timp intrigat de faptul ca nimeni nu a montat inca o asa modificare ! Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 12, 2009 Partajează Postat Decembrie 12, 2009 nimeni nu a montat inca o asa modificare !Ba da ! Doar ca timpul s-a asternut peste multe aplicatii ! In anii '80, o serie de autocare romanesti aveau un releu reed amplasat sub dispersorul lampii de semnalizare dreapta fata, si daca autovehiculul mai avea aer in sistem, trebuia sa apropii un mic magnet care era atasat ca un breloc la cheia de contact si se comanda electroventilul care introducea aer sub presiune in cilindrul pneumatic care deschidea usa din fata ! Dupa ce in anii '80 IPRS a inceput productia senzorilor magnetici din seria BSM230, au avut numeroase aplicatii in automatizari industriale, aprinderea luminii la deschiderea unei usi cu ajutorul unui senzor magnetic / releu Reed fiind ceva banal - multe modele de autovehicule americane folosesc de mult timp asa ceva. Link spre comentariu
Mindware Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Dar daca inlocuiti releul electromagnetic complet, nu ar fi mai bine?Folositi drept comanda un tranzistor de putere in locul BC-ului,inversati rezistorul cu reed-ul,et voila....Nu ar fi mai fiabil decat contacte mecanice si un releu care sta activat cam 99,99999% din timpul in care sta masinuta pornita? Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 releu care sta activat cam 99,99999% din timpul in care sta masinuta pornita Procentul e corect, dar e din timpul cit masina are conectat acumulatorul in circuit ! Link spre comentariu
Mindware Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Mi-am imaginat ca iluminatul trece prin contact ... ....Neatentul de mine... Link spre comentariu
em2006 Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Dar daca inlocuiti releul electromagnetic complet, nu ar fi mai bine?Folositi drept comanda un tranzistor de putere in locul BC-ului,inversati rezistorul cu reed-ul,et voila....Ba da. BC-ul se inlocuieste cu un tranzistor adecvat, si-atat.Nu mai trebuie inversat rezistorul cu reed-ul. Cand usa e inchisa, contactul reed e inchis, tranzistorul blocat, becul stins. Becul se va aprinde numai cu usa deschisa (contact reed deschis, tranzistor in conductie). Link spre comentariu
Mindware Postat Decembrie 13, 2009 Partajează Postat Decembrie 13, 2009 Corect.Scuze,omisesem un micu detaliu....releul era normal inchis in imaginatia mea... ..de aici si inversarea ... Link spre comentariu
Vizitator giurgescu Postat Decembrie 20, 2009 Partajează Postat Decembrie 20, 2009 Remus68 scrie: Ba da ! Doar ca timpul s-a asternut peste multe aplicatii ! In anii '80, o serie de autocare romanesti aveau un releu reed amplasat sub dispersorul lampii de semnalizare dreapta fata, si daca autovehiculul mai avea aer in sistem, trebuia sa apropii un mic magnet care era atasat ca un breloc la cheia de contact si se comanda electroventilul care introducea aer sub presiune in cilindrul pneumatic care deschidea usa din fata ! Dupa ce in anii '80 IPRS a inceput productia senzorilor magnetici din seria BSM230, au avut numeroase aplicatii in automatizari industriale, aprinderea luminii la deschiderea unei usi cu ajutorul unui senzor magnetic / releu Reed fiind ceva banal - multe modele de autovehicule americane folosesc de mult timp asa ceva. Daca sint atit de multe autovehicole americane, cu senzori magnetici in portiera, are cineva o schema cu functionarea acestor senzori pe post de intrerupatoare in portiera? Ma refer la o schema originala a portierei, asa cum este in realitate, sau indicati-mi cateva marci si autovehicole/ani, sa incerc sa caut eu. Nu sint electronist, dar daca nu reusesc sa fac eu o schema si... nu am experienta in montaje electronice, poate gasesc la dezmembrari un montaj cu acesti senzori. Inca nu vrea sa ma intorc la faza in care sa inlocuiesc un microintrerupator, care se va defecta cit de curind pentru ca cel care l-a pus , l-a pozitionat astfel incit sa fie actionat defectuos, nu prin apasare, ci prin frecare cu o "cama"! Numarul de actionari este ideal pentru un microswitch, dar modul de actionare este cel care-l distruge. Link spre comentariu
remus68 Postat Decembrie 20, 2009 Partajează Postat Decembrie 20, 2009 Schema cu tranzistor, propusa de EM2006 in pagina 2 a cestui topic, este deosebit de simpla si perfect functionala. Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 7, 2011 Partajează Postat Noiembrie 7, 2011 Pun din nou desenele care s-au sters intre timp, fiind nevoie de ele pe alt topic. http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=21&t=96891&start=15 ( pt userul @firis ) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum