em2006 Postat Noiembrie 5, 2009 Partajează Postat Noiembrie 5, 2009 ...E cam gresita comceptia dvs, dl. Miron, sa nu va suparati, in fond circuitele integrate au milioane de tranzistori, asta nu inseamna ca se defecteaza la 2 secunde!!! ...Eu n-as zice ca e gresita, este cunoscut faptul ca fiabilitatea este invers proportionala cu numarul de componente dintr-un montaj, iar comparatia cu milioanele de tranzistori dintr-un integrat nu mi se pare corecta, cand vorbim de fiabilitate avem in vedere componenta in sine (integratul singur), nu ce contine ea. Dar tot atat de adevarat e ca actualele componente sunt in general mai fiabile.In cazul de fata, nu vad mai putin fiabila varianta propusa, chiar daca e vorba de mai multe componente. Contactele din releu (ermetizat) sunt mai putin expuse decat cele clasice din usi. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 5, 2009 Partajează Postat Noiembrie 5, 2009 in fond circuitele integrate au milioane de tranzistori, asta nu inseamna ca se defecteaza la 2 secunde!!!Da,dar sunt fara contact cu atmosfera,in alta ordine de idei,acest montaj spre deosebire de cel clasic,cand usile sunt inchise este activ,deci consuma curent si posibilitatea defectarii este proportionala cu perioada de functionare. Link spre comentariu
Vizitator birkof Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 Ok, am inteles punctul tau de vedere, si iti dau dreptate ... insa intrebarea mea tot sta in picioare. Sa zicem ca gasesc sa schimb senzorul REED cu unul ND (atunci nu s-ar mai pune problema ca sta tot timpul in tensiune) ... tot ar trebui sa limitez tensiune ce intra in "circuit". Asta ma intereseaza cum pot face.@em2006: am masurat si indica 410 ohmi ... la 12V.Toate bune. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 sa limitez tensiune ce intra in "circuit".La cati volti este releul? Link spre comentariu
Vizitator birkof Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 Pai avand in vedere ca bateria masinii scoate 12V ... si pana la 14 cand motorul este pornit, sa pot sa am o protectie intre 12 si 16V ... daca zic bine!Toate bune. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 sa pot sa am o protectie intre 12 si 16V ...Daca releul regulator de tensiune functioneaza corect,aveti maxim 14,78V si un releu de 12V,nu este afectat de aceasta tensiune,este valabil pentru toate releele montate in mod normal pe masina(faruri,semnalizare,temporizatoare..).Problema este de ce curent suporta releul reed pe contacte pentru a putea sustine consumul releului montat de Dvs.senzorul magnetic prin care trece curentul catre releu nu va fi afectat de aceasta tensiune prea mare?De tensiune nu. Link spre comentariu
Vizitator birkof Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 Am inteles ... insa, cred ca din necunostina, intreb si eu: senzorul magnetic prin care trece curentul catre releu nu va fi afectat de aceasta tensiune prea mare? LE: Asta este mai exact produsul achizitionat (http://www.adelaida.ro/product_info.php ... ts_id=4986). Curentii suportati sunt scrisi acolo. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 Curentii suportati sunt scrisi acolo.Nu cred ca releul Dvs.consuma mai mult de 500mA, dar masurati curentul consumat de releu pentru siguranta.Acest releu(reed) este normal dechis.http://www.tme.eu/html/EN/reed-switch-sensors-kms-series/ramka_2202_EN_pelny.html Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 ...@em2006: am masurat si indica 410 ohmi ... la 12V....Am intrebat ce rezistenta are bobina releului cu care vrei sa aprinzi lampa, pentru a putea calcula care este curentul maxim la care e solicitat contactul REED.Cand motorul e oprit, la o tensiune sa zicem de 12 volti, prin contactul reed va trece un curent de 12V:410 ohmi=29 miliamperi.Cu motorul pornit, la o tensiune maxima sa zicem de 14.4 volti, prin contactul reed va trece un curent de 14.4V:410 ohmi=35 miliamperi.Deci curentul maxim prin contactul reed nu va depasi in nici un caz 35-36 miliamperi, asa ca, acesta nu e in pericol daca avem in vedere specificatia din ultimul link pe care l-ai postat, unde se vorbeste de 0.5A, adica 500 miliamperi.Ca sa fie mai clar despre ce vorbim, uite si schema in discutie:[attachment=0]reed1.png[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator birkof Postat Noiembrie 7, 2009 Partajează Postat Noiembrie 7, 2009 Multam em, scurt si la obiect ... am inteles... uite am atasat o poza si cu releul ... maine am sa face niste teste la masina.Toate bune. Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 ...in alta ordine de idei,acest montaj spre deosebire de cel clasic,cand usile sunt inchise este activ,deci consuma curent...Se rezolva simplu, inversand logica, de fapt cred ca asta cerea birkof de la inceput.Un tranzistor care e blocat cand usile sunt inchise si se deblocheaza, cupland releul cand usile se deschid. Adica asa:[attachment=0]reed2.png[/attachment]Consumul e foarte redus, de ordinul a 1mA, depinde cat se alege rezistenta R1 care tine tranzistorul saturat. Link spre comentariu
Vizitator birkof Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Multam em, incerc sa-l inteleg si sa-i dau de cap astazi insa nu gasesc tranzistorul, prin arhiva ... decat BC171 :(Toate bune. Link spre comentariu
miron1947 Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 decat BC171Il puteti folosi pe acesta. Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 E foarte bun 171.Am pus 337 ca azi e mai la moda si se gaseste mai usor. Link spre comentariu
Vizitator birkof Postat Noiembrie 8, 2009 Partajează Postat Noiembrie 8, 2009 Inseamna ca eu nu mai sunt la moda ) ... am o cutie veche plina cu maruntaie ... de pe vremea gimnaziului, cand eram ferm convins ca o sa apuc calea elcectronicii :)Ma apuc sa fac circuitul si sa-l testez ... va tin la curent.Toate bune. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum