Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebare senzor magnetic RED


Vizitator birkof

Postări Recomandate

Vizitator birkof

Salutare si bine v-am gasit!

Am una bucata senzor magnetic RED, care la apropierea unui magnet cupleaza un contact ... bun, intrebare mea aici vine.

Se poate cumva inversa metoda de cuplare? Adica atunci cand departezi magnetul sa cupleze!

Senzorul este acesta.

 

PS: Un incepator

 

Toate bune.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 40
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • em2006

    8

  • miron1947

    8

  • Mindware

    3

  • remus68

    3

Top autori în acest subiect

cel ma simplu se poate face prin adugarea unui releu in circuit, un releu cu 3 contacte: Comun NO si NCmai simplu de atat nu se poate face,te las pe tine sa te gandesti la schema :da hai ca e simplu, un releu RED + un releu (sa zicem auto cu NO si NC) si o sursa de tensiune desigur pentru releul electromagnetic (asta este un dezavantaj mare)

Link spre comentariu

Salutare si bine v-am gasit!Se poate cumva inversa metoda de cuplare? Adica atunci cand departezi magnetul sa cupleze!.

Se poate , dar trebuie ca releul red sa aibe contact normal inchis NI si normal deschis ND , deci cu trei terminale sau numai un contact normal inchis NI .
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator birkof

Multam de raspunsuri baieti ... si scuzati intarzierea, munca asta ... :((Am reusit sa inversez cu ajutorul unui releu ... totul merge brici la un transformator care scoate maxim 5V cu 0.4A ... Acest "sistem" vreau sa-l folosesc la masina, alimentat de la bateria masinii ... cum pot face sa limitez curentul cu care alimentez reed-ul? Sa nu mi-l prajeasca?Sper sa ma fi facut inteles.Toate bune,

Link spre comentariu

... cum pot face sa limitez curentul cu care alimentez reed-ul? Sa nu mi-l prajeasca?

Nu reed-ul il alimentezi, ci releul cu care-l inseriezi, reed-ul nu e altceva decat un contact. Daca bobina releului actionat de contactul reed trage curent mai mare decat poate duce reed-ul, pana la urma o sa-l distrugi. Asa ca ar fi mai bine ca intre reed si releu sa intercalezi un tranzistor. In specificatia din linkul care l-ai dat se vede ca in curent continuu, curentul suportat de contact e foarte mic. Daca vrei sa-l folosesti la masina, cauta un releu de 12v si masoara-i cu ohmetrul rezistenta bobinei. Asa vom sti ce curent necesita releul de 12v si-ti vom putea da o schema cu tranzistor la care sa pui reed-ul.
Link spre comentariu

cum pot face sa limitez curentul cu care alimentez reed-ul? Sa nu mi-l prajeasca?

Cred ca vrei sa micsorezi tensiunea .Inteleg ca vrei sa alimentezi montajul de la bateria masinii si trebuie sa ai 5V/0,4A .Folosesti un stabilizator integrat LM 7805 alimentat de la 12-14V(baterie),de la care obtii 5V/1,5A stabilizata (sper ca am inteles bine ! ) http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/psu_5v.html
Link spre comentariu
Vizitator birkof

Haideti sa va spun ce vreau sa fac, pentru ca asa ori nu inteleg eu, ori nu explic cum trebuie... Vreau sa inlocuiesc celebrele "butoane" inrerupatoarea de pe stalpii usilor de la masina. Deci acolo e pur si simplu o inchidere si deschidere de circuit. Bun, avand in vedere ca n-am gasit senzor REED care sa fie inchis la departarea magnetului, ci tocmai invers, am ales sa folosesc un releu de 12V, cu care sa pot "inversa treaba". Toate bune pana aici, am facut eu un mic sistem, insa cum necum trebuie alimentat releu prin REED, adevarat, nu? Cand reed-ul e inchis de magnet atunci releu face tocmai invers, inchide circuitul meu.Am facut o reprezentare grafica a ceea ce am gandit eu. Daca e ceva gresit corectati-ma!Eu sunt nedumerit cum pot integra REED-ul (normal inchis cred ca e, e activ cand are magnetul langa el) meu fara sa-l ard.Toate bune

Link spre comentariu
Vizitator birkof

De ce mai putin fiabila? Argumenteaza ... sunt curios de fiecare raspuns.Eu zic ca din contra, scapi de niste butoane, care in timp ruginesc, corodeaza (nu stiu daca am zis bine) si se umplu de mizerie ... si nu mai functioneaza :) Cel putin eu asa gandesc. Am observat ca mai toate masinile noi au un asemenea "switch"Toate bune.

Link spre comentariu

corodeaza (nu stiu daca am zis bine) si se umplu de mizerie

Dar contactele releului nu?Eu am o filosofie personala,cu cat sunt mai multe componente intr-un montaj,cu atat mai multe se pot defecta.In montajul Dvs. daca nu mai functioneaza,poate fi defect releul,releul reed sau magnetul slabit,in varianta clasica,pot fi doar contacte oxidate/murdare,deci trageti Dvs. concluzia.

Adevarat, insa releul sta in masina, nu in stalpii masini

Care este diferenta,stalpii au decupari,deci este acelasi mediu si daca ar fi ermetici,ar fi chiar mai feriti.
Link spre comentariu

Releele actuale, complet capsulate, au o durata foarte mare de viata, iar releul Reed incva si mai mult.E cam gresita comceptia dvs, dl. Miron, sa nu va suparati, in fond circuitele integrate au milioane de tranzistori, asta nu inseamna ca se defecteaza la 2 secunde!!! :rade: Orice contact electric aflat in mediu atmosferic se va slabi in timp, fumul de tigara, vaporii de apa, praful va oxida acel contact mecanic.Deaceea generatia mai noua de relee se executa in carcasa complet ermetica.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări