bel Postat Mai 9, 2010 Partajează Postat Mai 9, 2010 o intrebare... unde as putea gasi bronz-grafitat o bara de 10-15 mm in diametru?si chiar este bronz-grafit sau CuSnZnPb Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 10, 2010 Partajează Postat Mai 10, 2010 La Sinterom,aveau de diverse dimensiuni.Se vad particulele de grafit din material,probabil vrei sa tai o bucsa(o piesa) cu autoungere. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 Poate cineva sa-mi spuna cum se regleaza rulmentii de la axul principal (la universal) la un SN250 produs de Arad? La un span mai gros si la debitat apar niste vibratii in special in papusa fixa si cred ca de la rulmenti poate fi cauza.Mentionez ca sunt nou in ale strungariei, dar meticulos.Da-mi mai multe amanunte despre strung.La operatia de debitare regimul de aschiere este foarte strict. Din aceasta cauza apar vibratii. La aceasta operatie in mod particular, atunci cand diametrul materialului de debitat este mai mare, este posibil ca sa trebuiasca shimbat regimul de aschiere chiar pe parcursul operatiei, deoarece prin inaintarea cutitului, diametrul se reduce si viteza liniara de deplasare a piesei relativa la cutit se modifica (scade) uneori in mod substantial. De aceea, daca in timpul operatiei apar vibratii, atunci prima masura va fi modificarea turatiei din cutia de viteze. Daca vibratiile se mentin dupa marirea turatiei, atunci ar putea fi necesara o re-ascutire a cutitului. De asemenea, operatia de debitare sau canelare pe strung, unde scula patrunde perpendicular pe directia axiala cu toata muchia de atac este una dintre cele mai solicitante pentru organele in miscare ale strungului si de aceea de obicei se face cu racire locala intensa (jet de emulsie)La operatiile de strunjire laterala, pe directia axiala a piesei, pot apare vibratii daca adaosul de prelucrare este mai mare, functie si de tipul sculei. Se va incerca mai intai o reascutire a sculei, apoi daca vibratiile se mentin, se va schimba cutitul cu unul cu unghi de atac mai mare. Daca nici in acest caz vibratiile nu dispar, atunci de vina este materialul de prelucrat - care poate fi mai greu prelucrabil prin aschiere. Motivele sunt diferite. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 o intrebare... unde as putea gasi bronz-grafitat o bara de 10-15 mm in diametru?si chiar este bronz-grafit sau CuSnZnPbBronzurile sunt materiale in general ne-maleabile si ne-ductile si din acest motiv se produc in piese si/sau bare turnate. Chiar daca STAS-urile fac anumite reglementari pentru compozitia chimica si caracteristicile fizico-mecanice ale bronzurilor, totusi marii producatori au retete proprii in general diferite pentru turnarea acestor tipuri de materiale. In afara de compozitia chimica, care poate fi diferita de la un producator la altul, bronzurile grafitate mai contin un adaos caracteristic de carbon sub forma de grafit. Grafitul contribuie in buna masura la imbunatatirea proprietatilor de alunecare in cazul cuplelor de frecare, insa in general scumpeste materialul si il face mai greu prelucrabil.In ceea ce priveste sursa, te poti adresa oricarei turnatorii inclusiv uneia private, sau chiar si unei persoane fizice autorizate, daca detine tehnologia necesara turnarii. Altminteri, mai pot aparea in mod ocazional semifabricate gata turnate pe la diferite depozite specializate. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 Un 'creion' de bronz,nu-ti face nimeni la turnatorie...daca au, sau neoficial,cu placere.Te descurci cu o 'felie',daca cunosti pe cineva chiar cu multam!. Link spre comentariu
mkreszan Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 Poate cineva sa-mi spuna cum se regleaza rulmentii de la axul principal (la universal) la un SN250 produs de Arad? La un span mai gros si la debitat apar niste vibratii in special in papusa fixa si cred ca de la rulmenti poate fi cauza.Mentionez ca sunt nou in ale strungariei, dar meticulos.Da-mi mai multe amanunte despre strung.La operatia de debitare regimul de aschiere este foarte strict. Din aceasta cauza apar vibratii. La aceasta operatie in mod particular, atunci cand diametrul materialului de debitat este mai mare, este posibil ca sa trebuiasca shimbat regimul de aschiere chiar pe parcursul operatiei, deoarece prin inaintarea cutitului, diametrul se reduce si viteza liniara de deplasare a piesei relativa la cutit se modifica (scade) uneori in mod substantial. De aceea, daca in timpul operatiei apar vibratii, atunci prima masura va fi modificarea turatiei din cutia de viteze. Daca vibratiile se mentin dupa marirea turatiei, atunci ar putea fi necesara o re-ascutire a cutitului. De asemenea, operatia de debitare sau canelare pe strung, unde scula patrunde perpendicular pe directia axiala cu toata muchia de atac este una dintre cele mai solicitante pentru organele in miscare ale strungului si de aceea de obicei se face cu racire locala intensa (jet de emulsie)La operatiile de strunjire laterala, pe directia axiala a piesei, pot apare vibratii daca adaosul de prelucrare este mai mare, functie si de tipul sculei. Se va incerca mai intai o reascutire a sculei, apoi daca vibratiile se mentin, se va schimba cutitul cu unul cu unghi de atac mai mare. Daca nici in acest caz vibratiile nu dispar, atunci de vina este materialul de prelucrat - care poate fi mai greu prelucrabil prin aschiere. Motivele sunt diferite.Multumesc mult pentru sfaturi. Posibil sa fie turatia cauza. Eu lucram pe turatiile mici (pana in 100 rpm). O sa fac diferite teste. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 Multumesc mult pentru sfaturi. Posibil sa fie turatia cauza. Eu lucram pe turatiile mici (pana in 100 rpm). O sa fac diferite teste.Pentru a nu testa la intamplare iti recomand lucrarea Regimuri de Aschiere, Adaosuri de Prelucrare si Norme Tehnice de Timp, vol I - de Aurelian Vlase si colectiv, aparuta in 1983 la Editura Tehnica Bucuresti. Aici vei gasi indicatii clare despre alegerea turatiilor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 @mkreszan: Suplimentar fata de toate chestiunile de mai sus, trebuie spus ca un lucru foarte important este pozitionarea muchiei cutitului la centrul piesei. In acest scop strungarii folosesc semne imprimate pe sania transversala, chiar deasupra ghidajului acestei sanii, unde printr-o linie imprimata in corpul saniei se marcheaza pozitia centrului axului principal. Inainte de pozitionarea cutitului in port-cutit, acesta se aseaza cu suprafata inferioara in contact cu ghidajul saniei transversale si se verifica daca zona muchiei taietoare, care aschiaza este in dreptul marcajului. Daca nu, atunci se confectioneaza din fasii de tabla de grosimi diferite, bailagare cu dimensiuni comparabile cu cutitul si printr-un joc (combinatie) de astfel de bailagare se inalta cutitul la cota necesara. Urmeaza prinderea in port-cutit a ansamblului format din bailagare si cutit. Link spre comentariu
mkreszan Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 @mkreszan: Suplimentar fata de toate chestiunile de mai sus, trebuie spus ca un lucru foarte important este pozitionarea muchiei cutitului la centrul piesei. In acest scop strungarii folosesc semne imprimate pe sania transversala, chiar deasupra ghidajului acestei sanii, unde printr-o linie imprimata in corpul saniei se marcheaza pozitia centrului axului principal. Inainte de pozitionarea cutitului in port-cutit, acesta se aseaza cu suprafata inferioara in contact cu ghidajul saniei transversale si se verifica daca zona muchiei taietoare, care aschiaza este in dreptul marcajului. Daca nu, atunci se confectioneaza din fasii de tabla de grosimi diferite, bailagare cu dimensiuni comparabile cu cutitul si printr-un joc (combinatie) de astfel de bailagare se inalta cutitul la cota necesara. Urmeaza prinderea in port-cutit a ansamblului format din bailagare si cutit.Acest lucru l-am facut de la inceput, mi-am facut un semn pe sanie la ce inaltime trebuie pozitionat cutitul.Referitor la vibratii, acestea au disparut odata cu cresterea turatiei.Multumesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2010 Partajează Postat Mai 18, 2010 Adresez o rugaminte celor pasionati de prelucrari mecanice pe strung. Ma intereseaza cartea cu instructiuni tehnice generale ale strungului SN320 produs la arad. Poate fi orice editie. Cel ce o are si are posibilitatea sa o scaneze, este rugat sa o puna aici, intr-un fisier arhivat.Multumiri! Toate Bune! Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Cartea data de uzina producatoare (Orastie in cazul meu) e buna? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Cartea data de uzina producatoare (Orastie in cazul meu) e buna?Presupun ca da. Link spre comentariu
mkreszan Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Si pe mine ma intereseaza documentatia la SN250 de Arad. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 gata (link)Sunt probabil patru pagini lipsa. Doua ar fi paginile cu cuprinsul, plus figurile 7 si 8. Daca nu sunt disponibile, nu-i nimic. Oricum iti multumesc pentru toata bunavointa si efortul depuse.Cu respect! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum