philiprobz Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 La unul ca asta ma refeream http://www.tocmai.ro/motor-si-pompa-hidrofor-pedrollo-19665652.html Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Sunt motoare cu flansa, nu cu talpa. Am mai multe variante pentru astfel de motoare, dar asa dupa cum spuneam, comporta foarte multe modificari si prelucrari mecanice pentru adaptarea pentru fixare cu talpa. Am unul cu flansa mare, tot de 0,37 kW / 1400 rpm si doua cu flansa mica. Am in rezerva o varianta de adaptare a unuia dintre ultimele doua (0,75 kW, trifazate) in caz de extrema nevoie, deoarece implica schimbarea sistemului de fixare de pe batiul strungului (solutie foarte rigida) pe cutia de protectie a curelelor si rotilor de schimb, care este din tabla de 3 mm grosime. Cele mai bune ar fi tot niste idei, de unde pot fi cumparate chinezarii noi. La cele SH nu prea m-as baga din multe motive. Ar mai fi ideia unui schimb. Dau motorul de 0,37 kW trifazat cu flansa mare (practic nou) in schimbul unuia monofazat de aceeasi putere, dar cu talpa. Ideal ar fi un motor cu distanta de 71 mm intre axa si planul talpii, dar nu exclud nici unul cu 80, sau chiar 90 mm in cazul unor puteri mai mari. Modificarile, ar insemna schimbarea seturilor de curele de antrenare cu altele mai lungi. Ar mai fi si ideia procurarii doar a statorului unui motor cu flansa cu distanta la axa de 71 mm si cu refolosirea capacelor si rotorului meu. Si ultima, dar nu cea din urma solutie, rebobinarea statorului meu. Link spre comentariu
almarghi Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 nu stiu de-ti bati capu' atat. bobineaza motoru' ars si da-i drumu' la treaba. pana iei altul si-l adaptezi trece anu' . fa totul cat mai simplu. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Problema la bobinat, este ca nu stiu exact ce fel de meseriasi sunt cei pe care ii cunosc eu. Nu am mai beneficiat pana acum de serviciile lor. Mai repede m-as increde in ceea ce stiu eu sa fac in materie de bobinaj. Treaba este ca nu am materiale si asta este un mare handicap. Link spre comentariu
almarghi Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 da-le sa-ti faca doar bobinele si monteaza-le singur. trebuie sa-ti faca reducere si stii exact ce sarma ti-au pus. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Nu este chiar asa simplu. Oamenii sunt dotati printre altele cu un cuptor izotermic pentru uscat si polimerizat bobinajele lacuite. Eu am doar un cuptor incalzit cu lemne, fara nici un control al temperaturii. Am materialele de baza (caramida refractara si ciment siliconic) pentru constructia unuia, insa lucrurile sunt destul de complicate si cer timp si preocupari in domeniu. De fapt ideea, era ca aceste materiale urmeaza sa le folosesc mai degraba la un cuptor pentru topit aluminiul, decat pentru unul de bobinaj. Link spre comentariu
spark Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 La fel am patit si eu , am incercat sa inlocuiesc un motor si am cheltuit o gramada de bani ca nu se potrivea cu nimic am rebobinat motorul din nou, nu gaseam CuEm si am cumparat din talcioc drosere sh (scrie pe ele grosimea bobinajului) cine a bobinat trafuri ii va fi mai usor la motoare , pregatirea si curatarea lui te descurajeaza al meu era monofazic de 1.2Kw pe cind al dumneavoastra este trifazic dupa cite am inteles ii faceti intii schema de infasurare si nr. de spire pe o hirtie si dupa aceea scoateti straifurile si taiati vechiul bobinaj , pe you tube se gaseste parca ceva "made home" Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Este monofazat cu faza auxiliara pentru pornire cu condensator. Link spre comentariu
spark Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 se gaseste lac de impregnare care se usuca in mediu fara a fi nevoie de cuptor http://www.novacolor.ro/cautari.aspx?text=LAC%20PENTRU%20IMPREGNARE%20ALM%201 cutie de 5KG-120ron nu prea mai gasesti meseriasi , doar daca aveti o cunostinta mai in virsta din vechii meseriasi care mai lucreaza acasa la mine in oras din 20 de ateliere nu mai este nici unul , nici in particular nevoia ne invata Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Cunosteam in zona vreo cativa meseriasi buni, cu care am lucrat in industrie, dar sunt plecati dupa "descurcareala" in strainatate. Industria la noi s-a "epuizat" si la propriu si la figurat. Oamenii nu pot suporta situatiile incerte, mai ales ca sunt mai tineri ca mine. Ii inteleg. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 27, 2014 Partajează Postat Decembrie 27, 2014 Pentru cei interesati de subiect, le semnalez un nou articol intrat in blogul meu - Calculul rotilor de schimb la masini unelte, pentru hbby-isti. Articolul, este croit pe specificul strungului meu de banc, pe care il cunosc foarte bine si pentru care am documentatie completa - chiar mai mult decat completa. Articolul contine exemple de calcul si explicitarea pasilor de urmat pentru cine vrea sa isi calculeze el insusi rotile de schimb pentru noi aplicatii, pentru care strungul nu a fost prevazut cu roti de schimb in setul initial. Cel interesat, poate usor extrapola pentru un alt strung, sau chiar pentru un alt tip de masina unealta, pe baza explicatiilor date. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Iata o prima improvizatie prin care se poate freza pe strung. In imaginile care urmeaza s-a frezat un canal de pana de 180x6x3 la o cremaliera de caseta de directie recuperata de la dezmembrarile de DACIA 1310. Scula este o freza cu doi dinti, actionata de o banala bormasina electrica ELECTROARGES adaptata printr-un dispozitiv articulat continand doua bucsi elastice si fixat in port-cutitul strungului. Universalul strungului a fost blocat utilizand un alt dispozitiv simplu, continand o bucsa elastica (detaliu in imaginea fr4) Dupa cateva ajustari succesive dispozitivul a putut fi pastrat permanent pe strung, cu mare atentie de a debloca universalul prin desurubarea surubului cu locas hexagonal din imagine, inainte de o noua strunjire. Dispozitivul port-bormasina se demonteaza simplu prin desurubarea celor 3 suruburi cu locas hexagonal. Nu recomand aceasta improvizatie celor care nu au o vasta experienta in prelucrari mecanice, decat in cazul unei bormasini cu variatie continua sau in cel putin 3 trepte a turatiei, altminteri exista riscul distrugerii sculelor, care sunt destul de scumpe. fr1.jpgfr4.jpg ma poti ajuta si pe mine te rog cu numele producatorului acelei bormasini din imagine? ma scuzati pentru off topic Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 7, 2015 Partajează Postat Aprilie 7, 2015 Este cunoscuta bohrmasina romaneasca produsa de intreprinderea Electroarges din Curtea de Arges. Ai citat toata postarea mea, dar se pare ca nu ai citit-o cu atentie, pentru ca scria si acolo. Link spre comentariu
philiprobz Postat Iunie 20, 2015 Partajează Postat Iunie 20, 2015 Foarte util articolul pt calculul rotilor dintate. Tot in legatura cu acest subiect as vrea sa aduc in discutie o chestiune cel putin ciudata pe care am intalnit-o la strungul sp 400 . Tabelul care pare a fi cel original si care este lipit pe capac contine elemente ca sa zic asa care "dau cu virgula" rau. Spre exemplu filetul metric pas 4 care este si ultimul de jos din tabel necesita montarea rotilor 70,35,80 si 127 corespunzatoare axelor a,b,c si d. Filetul surubului conducator este de 3,00 mm. Din calculul acestor roti reiese un pas de 3,77 departe rau de valoare 4. Aceeasi situatie se repeta si in cazul altor filete diferenta fiind uneori de 1 sau cateva zecimi. Oare astea sa fi fost pretentiile de atunci ale executiei filetelor ? Nu prea as crede totusi. Problema in esenta o pot remedia in sensul ca pot monta alte roti care din calcul imi dau exact pasul de filet pe care il doresc. Ramane totusi acest mister. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum