GEO 53 BN Postat Noiembrie 2, 2014 Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 Intradevar ,foarte interesant.Nu m-am gindit niciodata la asta. Link spre comentariu
mișa Postat Noiembrie 2, 2014 Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 Intr-adevar, si saibele de cupru sunt foarte" interesante" pentru un pasionat al mecanicii, dar asta cu paralelipipedul de lemn de ulm e terminatoare. Link spre comentariu
philiprobz Postat Noiembrie 2, 2014 Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 Nu fiți carcotasi, deși la prima vedere inelele din cupru nu sunt rezultatul unor eforturi sau priceperi de exceptie, prezentarea lor a determinat o scurta discuție despre calirea/decalirea neferoaselor. Asta înseamnă că subiectul și-a atins scopul și anume acela de a informa. Multe astfel de subiecte de pe întreg forumul deși banale, informează la fel de mult ca o școală veche de meserii. Părerea mea. Link spre comentariu
mișa Postat Noiembrie 2, 2014 Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 Ai dreptate, dar eu am o problema cu domul 'proepsor" Ola care tine cursuri si pe la electronica....La fel cum prezinta la "Srung" saibe si paralelipipede de lemn de ulm. Link spre comentariu
philiprobz Postat Noiembrie 2, 2014 Partajează Postat Noiembrie 2, 2014 Era evident. Însă noi cei care soarbem fiecare picătură de informație de pe acest forum este posibil sa avem de pierdut. Urmăresc zilnic forumul și cunosc discuțiile din trecut pe care parca nu le-as mai dori Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 3, 2014 Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 In urma prelucrarii cuprul (desi moale) se taseaza superficial. Pentru a descarca toate tensiunile interne de la prelucrare, se aplica un tratament termic cu incalzire la rosu aprins (6...7 sute de grade) urmat de cufundarea in apa. Tratamentul se poate face efectiv la flacara unui aragaz. In urma prelucrarii cuprul se ECRUISEAZA nu se taseaza. Dupa prelucrare cuprul se supune la o operatie de recoacere pentru inmuiere, aici nu se descarca tensiuni interne ci are loc o modificare a structurii interne a materialului. Link spre comentariu
en Postat Noiembrie 3, 2014 Partajează Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Foarte interesant...Un paralelipiped din lemn de ulm... Adevarul ca este genial paralelipipedul asta,sau cub ce o fi. Dar realizarea magnifica sunt saibele alea de cupru.Aci se vede clasa... Editat Noiembrie 3, 2014 de en Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Dupa mai bine de 8 ani de serviciu, s-a ars motorul principal al strungului cu ocazia unor reglaje. Stie cineva vreo solutie de inlocuire buna si ieftina?! As prefera acelasi tip de motor, monofazat cu talpa, cu infasurare de pornire separata si contact centrifugal de cuplare/decuplare a condensatorului de pornire. Eventual as creste puterea de la 0,37 la 0,55 kW. A intalnit cineva pe internet astfel de motoare?! Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 (editat) Este mai scump dar eu as pune motor trifazat si variator tinand cont ca nu ai nevoie decat de maximum 500w.Ai posibilitate de pornire lenta sau cuplu variabil ,inclusiv protectii de sarcina . Editat Decembrie 15, 2014 de mihaighe Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 @mihaighe: Ai vreun exemplu (inclusiv cu pretul) de astfel de solutie? Pentru cei care critica pozele cu exemple atasate de mine, mentionez ca acesta este un topic din categoria "atelierul meu mecanic". Eu nu sunt un profesionist in domeniu. Inelele din cupru le-am realizat intr-adevar cu eforturi minime, dar ele au fost necesare la etansarea refularii unui compresor diy cu puterea instalata de 1,1 kW - al doilea construit de mine in ultimii 5 ani. Mulajul rectangular din lemn, a fost realizat numai utilizand acest strung, pornind de la un crampei de material diform (trunchi) de ulm. Fac pariu ca criticilor, le-ar fi foarte greu chiar si sa descrie in cuvinte, procedeiele tehnologice utilizate in aceste conditii. Pe de alta parte, dincolo de faptul ca cei mai multi nu au postat nimic pe forum din categoria lucrarilor facute de mana lor, cred ca as putea sa fac pariu ca nu pot realiza doua inele similare din cupru din 5... 6 incercari succesive. Cunosc pe cineva, care pentru o carcasa (sasiu) de amplificator, a utilizat tabla de aluminiu de 15... 16 mm grosime. Remarcabil, intr-adevar! Nu vreau sa mai comentez opiniile unor auto-intitulati profesionisti, pentru care "ecruisare" nu este echivalent cu "tasare", iar modificarile structurii metalografice de profunzime nu duc la "tensiuni interne". Cred ca mai bine ar incerca sa arate practic, ce anume pot sa faca ei personal, in loc sa critice fara temei. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 (editat) Pai convertizoare de aici: http://www.elforum.info/topic/93022-convertizoare-de-frecventa-in-1x220v-ac-out-3x220v-ac/ iar vreun motor trifazic de 0,55 gasesti pe plan local prin targuri asta la o simpla cautare. http://olx.ro/oferta/convertizor-de-frecventa-variator-de-turatie-ID2kSKj.html#45cc91d029 http://olx.ro/oferta/convertizor-frecventa-lust-ID2KTfj.html#14bb521c31 http://olx.ro/oferta/convertizor-de-frecventa-ID2IuzB.html#14bb521c31 http://olx.ro/oferta/vand-motor-mono-trifazic-0-37-kw-1400-rot-min-in-stare-foarte-buna-IDLmgt.html#3674daba09 http://olx.ro/oferta/motor-trifazic-cu-2-turati-1500-si-3000-ID2eIfh.html#d1368de6e9 nu este cea mai ieftina solutie dar mie mi se pare cea mai flexibila. Eu la prima investitie as cumpara un motor trifazic de 0,55 Kw pornit in 220v cu condensatoare alese corect,urmand ca la a doua investitie sa iau convertizorul. Sau bobinezi (daca ai un bobinator "adevarat") motorul original. Editat Decembrie 15, 2014 de mihaighe Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 ...Eu la prima investitie as cumpara un motor trifazic de 0,55 Kw pornit in 220v cu condensatoare alese corect,urmand ca la a doua investitie sa iau convertizorul. Sau bobinezi (daca ai un bobinator "adevarat") motorul original. Da asta este ordinea fireasca a lucrurilor. Chestiunea capata insa aspectul bugetului foarte "subtire". Un motor (nou) de 0,55 kW, din cautarile mele, nu am gasit sub 350 lei. Daca as adauga si cei 200 lei (fara transport) cat cere "negustorul" pe convertizorul SH, as iesi la 30 % din valoarea initiala a strungului. O asemenea suma s-ar justifica in opinia mea numai daca as face o reparatie capitala a utilajului. Deocamdata, la subtirimea bugetului despre care vorbeam, nu as putea sa ma gandesc decat la un motor monofazat identic sau cel mult de 0,55 kW, dar de tipul chinezariilor f.f. ieftine. In ceea ce priveste bobinarea, pot sa o fac si eu insumi (este motor cu rotor in scurt) problema este ca nu detin conductorul necesar si nu stiu daca il pot procura la un pret rezonabil, cu transport si cu TVA inclus. Am si o familie de bobinatori la vreo 4... 5 km distanta de mine. Ma gandeam sa ma duc pana acolo sa intreb, insa bugetul va fi disponibil de abia luna viitoare. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Motor de Alba Lux 6,7,... Trebuie un pic protejat dar cred ca provizoriu ar fi bun. Poate gasesti pe la ceva recuperari. Grig Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Din pacate motoarele astea se gasesc din ce in ce mai greu . Doar vreo doua am reusit sa agat dar sunt obosite rau si nu mai au de mult cei ≈300 w sau cat or fi avut initial, pana in 500 oricum. Oare un motor de hidrofor din acela foarte mic, sub 1kw nu poate fi folosit? Dezavantaj ar fi turatia cam mare probabil in jur de 2800. Ma refer la un hidrofor stricat (pompa), nu unul nou. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Am motor de AlbaLux 7. Are cam 0,45... 0,47 kW. Deci ca putere ar fi ok. Nu este insa corespunzator din punct de vedere al adaptarii sistemului de fixare. Cu greu i s-ar putea adapta talpi pentru fixarea pe batiu. Stiu acest lucru, intrucat la ora actuala, l-am fixat (cu multe improvizatii) pe un banc universal pentru actionarea unor dispozitive. Nu in ultimul rand, este un motor deschis, unde poate intra spanul si praful industrial in zona bobinajului, ceea ce nu este de loc in regula. Motoarele pentru pompe (hidrofoare) de asemenea nu sunt ok, deoarece sunt subdimensionate, in ideia ca functioneaza doar in regim intermitent. Ce te faci cand ai de lucru 8 ore (sau mai mult) in continuu, asa dupa cum am avut in mai multe randuri. Este clar ca solutia este foarte restrictiva si include un numar mic de variante, fie pentru motoare noi, fie SH. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum