Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul meu (strung)


Vizitator

Postări Recomandate

foarte tare... cu ulei ars :ras:

Exact Vasile! Utilizatorul trebuie sa stie ca ghidajele trebuiesc unse regulat, de obicei dupa fiecare utilizare. Acestea nu sunt in generel pretentioase la tipul de ulei folosit, deoarece vitezele si frecventele de deplasare ale saniilor nu sunt prea solicitante. Toata filozofia este ca uleiul sa nu contina apa si astfel dupa un timp sa constatam pete de rugina pe ghidaje. De aceea uleiul ars de motor schimbat la termen (nu scursurile de tot felul) este in lipsa de altceva destul de bun. El se va filtra in mod corespunzator de particule mecanice. Alta este situatia la cutia de angrenaje unde pinioanele se rotesc cu viteze tangentiale importante si unde ungerea se face prin barbotare. Cand va fi cazul voi exemplifica si acolo. Totusi atunci cand avem posibilitatea vom cumpara cel mai ieftin ulei dintre cele utilizate la autoturisme. Am si un asemenea ulei. Totusi pentru ca am facut schimbul de ulei la ARO 10 relativ recent, utilizez momentan ulei ars. Am strungul in intretinere din anul 2006, si asa dupa cum se poate constata si din diferitele prim-planuri, ghidajele sunt impecabile (practic fara uzura).
Link spre comentariu

nu ma pricep la propietati dar unde lucrez numai mobil folosim. pentru ungerea ghiadajelor ,hidraulica, si sustentatie chiar si emulsia tot mobil folosim si pana acum nu am avut probleme.

Link spre comentariu

Cei mai mari specialisti in proiectarea si constructia masinilor unelte - vezi E. Botez si colectiv, Masini Unelte, vol. II. Organologia si Precizia Masinilor Unelte, Cap. 6, Protectia masinii si a omului, & 6.1.5 Protectia contra uzurii ghidajelor, lagarelor si altor mecanisme, pg. 651...667 aparuta la Ed. Tehnica, Bucuresti 1978 - fac doar recomandari tehnice generale in ceea ce priveste utilizarea uleiurilor pentru ghidaje. Pentru masini cu ungere manuala si de viteze mici si medii (ale deplasarii relative a ghidajelor) se recomanda uleiuri cu vascozitatea intre 10 si 30 grade Engler, cu mentiunea ca la masinile aflate in rodaj, se poate eventual adauga grafit coloidal. Se specifica lipsa adaosurilor intens corozive si/sau oxidante.Toti producatorii de uleiuri auto, dar absolut toti, respecta aceste cerinte. Spre exemplu uleiurile romanesti M 20, au o vascozitate de 20 Engler in conditii normale de functionare si sunt asigurate impotriva coroziunii si oxidarii suprafetelor. Uleiul ars, rezultat la schimbul de ulei la termen se afla la limita celor 10 grade Engler si inca pastreaza calitati anticorozive, daca este separat de impuritatile mecanice (mazga) provenite din procesul de ardere.Orice alte discuti pe marginea unor anumite tipuri comerciale de uleiuri, este deci inutila din punctul de vedere al acestui topic. Personal am vrut tocmai sa relevez maxima simplitate si principiul minimelor cerinte in intretinerea tipului de utilaj in discutie. Sper deci ca discutiile pe aceasta tema se vor opri aici.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Probabil ca l-ai cumparat din alta parte decat de la un magazin licentiat, altminteri nu ar fi fost posibil sa nu ai nota tehnica, intrucat aceasta contine pe ultima pagina certificatul de garantie, care la un astfel de produs este esential. Oricum ar fi, ti-am atasat aici niste fotografii, continand cam tot ce contine nota tehnica in limba romana, plus partea grafica.post-27597-139829359436_thumb.jpgpost-27597-139829359447_thumb.jpgpost-27597-139829359456_thumb.jpgpost-27597-139829359464_thumb.jpgpost-27597-139829359472_thumb.jpgpost-27597-13982935948_thumb.jpgpost-27597-139829359486_thumb.jpgpost-27597-139829359495_thumb.jpgpost-27597-139829359504_thumb.jpgpost-27597-139829359516_thumb.jpgpost-27597-139829359525_thumb.jpgpost-27597-139829359533_thumb.jpgpost-27597-139829359543_thumb.jpgNu stiu cat o sa te ajute textul in limba romana, pentru ca traducerea este sub orice critica. Pana si un elev de liceu care a vazut un strung si are habar de terminologie ar fi facut o traducere mai buna in romana. De unde se vede ca nici in franta (sediul firmei care foloseste marca ASIST PLATINUM PRO) chestiunea calitatii proceselor economice nu sta prea bine.Strungul este produs in China, are codul AE4S37M, asa dupa cum reiese si de pe coperta brosurii cu nota tehnica inclusa in fisier, iar firma cu marca inregistrata de mai sus nu are decat calitate comerciala, adica acopera cu garantii produsul, care altfel nu ar fi putut apare pe piata europeana. Textul este tradus in afara de romana in ceha, sarba si maghiara. Daca stii vreuna dintre aceste limbi, atunci pot sa ti-l trimit in imagini fotografice (imi cer scuze, dar nu dispun de scaner)Raspunsul la intrebarea ta il vei gasi in nota tehnica, la pg. 30 in tbelul cu accesorii.Felicitari pentru achizitia ta si spor la traba. Posteaza pe acest topic pentru orice neclaritati. Ma voi stradui sa ti le lamuresc.

Link spre comentariu

Multumesc,L-am cumparat de la un particular din Iasi (manualul era plin de ulei, practic inutilizabil ) pentru a polisha supape de control la injectoare Bosch, problema e ca imi trebuie viteza maxima 2000 rpm.Din ce am vazut e nevoie de 3 curele de 710, 800 si 900. Sper ca am inteles bine.O zi buna.

Link spre comentariu

Imaginile urmatoare sper sa fie suficient de sugestive astfel incat sa te descurci fara comentarii. Daca nu, atunci intreaba.Pentru turatia de 2000 rpm se muta cureaua existenta spre dreapta pe ultima treapta (v. schema turatii si/sau Fulii 1)post-27597-139829359567_thumb.jpgpost-27597-139829359575_thumb.jpgpost-27597-139829359587_thumb.jpgIn atasamentul Fulii 4 in partea din stanga - jos a imaginii se observa cum se poate tine la indemana cea de-a II-a curea (cea pentru turatii mici) Ea este suspendata pe un cui infipt in blatul bancului de lemn si este astfel in permanenta la indemana.Atentie! Folosirea permanenta la turatia maxima (2000 rpm) se face cu unele precautiuni: reprize cat mai scurte de functionare + schimbarea mai frecventa a uleiului din cutia cu mecanisme.

post-27597-13982935955_thumb.jpg

post-27597-139829359563_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

daca tot se discuta aici despre strunguri, intreb daca s-ar putea face asa ceva manual(impropriu zis,ma refer facut acasa ,home-made), cat mai simplu,pt prelucrari grosiere?dispun de-un motor cam de 1KW, unul cam de 1,5 kw(o fosta pompa de hidrofor), turatiile nu le stiu dar voi cauta mainemai dipun si de un reductor, parca 20:1 care sta degeabace mi-ar trebui ar fi un universal(pt inceput cred c-ar merge si o mandrina ce prinde pana la 200 mm(pe care o am) un con din acela pe care se sprijina capatul piesei de prelucrat si un port-cutit si bineinteles cutite(cele din urma nu le am)ma gandea ca sina pe care merge port-cutitul sa fie dreptunghiulara, cu o piesa mobila pe ea, care sa ruleze pe 2x randuri cu 4 sau 6 rulmenti (2 sus-2jos si 2 pe laterale)poate suna putin "smintita" ideea dar cred ca daca se pune suflet v-a iesi o masinarie destul de utila, in mare parte folosind piese ce stau degeaba prin gospodarieastept idei si eventual sustineriP.S:abtineti-va (unii) la raspunsuri de genul : "tu vrei sa reinventezi roata" sau "gasesti la pret de nimic la fier vechi asa ceva"atunci cand ceva care e facut de mana mea imi da satisfactii enorme, chiar si-un banal clipici cu 2 led-uri

Link spre comentariu

Chiar daca in general sunt adeptul auto-utilarilor fara limite, nu te-as sfatui totusi lorik199 sa faci o asemenea intreprindere. Daca vrei un strung profesional care sa te ajute sa faci tot felul de constructii home-made, atunci trebuie sa cumperi unul facut de o fabrica specializata. Utilaje semi-profesionale se pot realiza si pe genunchi, dar nu vor fi niciodata de calitatea celorlalte. Aceasta se datoreaza batiului cu ghidaje prismatice, care confera masinii rigiditate sporita si care nu se compara in nici-un caz cu ghidajele cilindrice pe coloane, asa cum a inceput sa se practice de ceva vreme. Coloanele de ghidare ofera satisfactii doar prelucrarilor usoare de genul gauririi/frezarii PCB-urilor. Orice proces de aschiere in metale masive este inadecvat unor asemenea ghidaje. Si asa cum banuiesc ca presupui, un batiu cu ghidaje prismatice se fabrica prin turnare din fonta in forme masive care nu sunt la indemana oricui, urmata de prelucrari prin aschiere pe masini speciale de gabarit mare. Cu ceea ce ai la dispozitie poti sa abordezi constructia unei masini-unelte simple. Cateva idei am dat eu insumi pe forum si in functie de abordarea altora voi mai reveni si cu alte ocazii. Sper deci ca vei urmari in continuare subiectul.Toate bune!

Link spre comentariu

Din cate imi dau eu seama, strungul este similar ca dimensiuni celui pe care lucrez eu dar nu are cutie cu mecanisme si deci nici avans mecanic. Daca pretul de vanzare este mai mare de 400 euro, atunci iti recomand puternic sa achizitionezi un strung ca al meu care costa in jurul a 500 euro, nou si cu certificat de garantie. Mai ieftin decat atat, avand in vedere performantele nici nu se poate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări