Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul meu (strung)


Vizitator

Postări Recomandate

...

Apropos de bronz. Daca cineva are capete scurte de bronz cu diametrul de cel putin 15 mm si poate renunta la o parte dintre ele, atunci poate sa expedieze prin posta un pachet pe adresa mea, pe care i-o voi pune la dispozitie intr-o discutie privata.

 

Stimate Domnule Ola_Nicolas

Daca puteti retopi piese de bronz de mici dimensiuni ( aprox 35mm pe 35mm pe 15 mm), va pot pune la dispozitie o piesa de bronz recuperata de la un utilaj, pentru a va confectiona tampoanele pentru lineta.

 

Cu stima,

Ucenic strungar AFCtin

Link spre comentariu

Am o nedumerire legata de filetarea pe strung:Am realizat pina acum filete pe Einhell, interior-exterior, relativ fara probleme folosindu-ma de sincronizarea inceputului de filet cu ajutorul "thread-dial"-ului - acel indicator gradat sincronizat cu surubul de avans longitudinal al strungului - maneta de actionare pe "half-nut" - cred ca toata lumea stie despre ce vorbesc.La unele strunguri industriale, cu frinare pe arbore (universal), aceasta sincronizare se face automat? cum, se lasa "half-nut" inchis, se retrage cutitul, se actioneaza avansul in sens opus? daca da, cum se compenseaza jocurile? dar daca vrem un filet cu mai multe inceputuri?

Link spre comentariu

Nu se schimba avansul ci se opreste universalul si se schimba sensul la universal ceea ce duce la schimbarea avansului pentru filetare in sens opus , pentru un filet pe dreapta caruciorul se va departa de universal, se opreste universalul si se comanda rotirea lui normal pentru a mai taia un span din filet.Jocurile se pastreaza neschimbate dupa inceperea miscarii de avans.La un filet cu mai multe inceputuri tu lucrezi intotdeauna pe o spira a filetului iar schimbarea "pasilor" sau inceputul filitelor se realizeaza prin deplasarea saniei portcutitului cu valoarea dorita.De exemplu daca pe un fi 10mm tu vrei sa realizezi un filet cu patru inceputuri cu pas de 1mm, vei alege pentru filetare un pas de patru mm, realizezi pasul de 1mm si ajungi la adancimea filetului de 1.3mm, mai apoi deplasezi sania portcutit 1mm si realizezi a doua spira pana la adancimea de 1.3mm, si tot asa pina la a patra spira a filetului.Sper ca am fost destul de explicit, daca nu, mai lamurim problema.

Link spre comentariu

...Daca puteti retopi piese de bronz de mici dimensiuni...

Nu detin inca tehnologia necesara unei operatiuni de turnare. Am in plan asa ceva, insa treburile avanseaza foarte greu datorita bugetului aplicabil hobby-ului, care in aceasta perioada este aproape nul. Chiar si ceea ce am mai realizat (maruntisuri) am facut in exclusivitate din recuperari de materiale. Mult mai greu imi este insa cu dotarea tehnica. Nu am mai fost nici macar in targurile de vechituri de foarte mult timp. Deocamdata am o rezerva de profile patrate de HSS (otel rapid) insa ea se tot apropie de final.
Link spre comentariu

Am realizat frezarea pe strung (cu zburatorul) a suprafetei de asezare a linetei, pe suportul-ghidaj conform imaginii din atasament. Am folosit un cutit cu pastila. Cu otel rapid, nu a mers - imi stirbea varful dupa un minut. Am realizat in acest mod perpendicularitatea suprafetei de asezare pe suportul-ghidaj cu cea pe care vor fi sudate ghidajele bacurilor - cele trei piese care se mai vad in imagine, intr-o faza intermediara de prelucrare. Datorita faptului ca aceste ghidaje vor fi sudate, nu are nici un rost sa prelucrez plan aceasta suprafata. Am intarziat atata cu aceasta frezare, in primul rand pentru o oarecare detensionare naturala a sudurii. Apoi, a trebuit sa-mi pregatesc niste accesorii improvizate, pentru asezarea si fixarea pe sania transversala a strungului.post-27597-139829502373_thumb.jpg

Link spre comentariu

Apropos de o discutie care a incins putin spiritele intre mine si colegul @Ion_Bumbu, am descoperit privind cu atentie desenul in plan al rotii pentru curea lata, ca el era proiectat de mine cu acea concavitate, despre care el remarca ca lipseste. Ea nu era perceptibila, datorita faptului ca planul AutoCAD, fusese setat cu un "shade" (umbra) care sa avantajeze proiectia 3D. In aceste situatii, programul simplifica anumite linii curbe, uneori pana chiar la o linie dreapta, iar comanda "regen" din meniul "View", nu mai face o regenerare exacta a conturului. Cei care au vederea foarte fina, pot observa, aproape imperceptibil (desi planul de reprezentare nu este unul ortogonal) ca hasura din zona aceea a rotii, excede putin linia de contur inspre exterior. Pentru conformitate, am atasat aici si un detaliu mult marit al zonei de profil respectiv, dupa ce am ales un "shade" convenabil in planul AutoCAD. Am indicat chiar si raza de curbura, care este una oarecare. Asa dupa cum spuneam, profilul nu are decat importanta practica de a nu permite "dezbracarea" curelei in mers. Strungarii realizeaza practic aceste profiluri la ochi, deoarece nu exista dispozitive care sa realizeze aceste raze imense. Pentru clientii foarte pretentiosi, despre care se stie ca verifica la "sange" caracteristicile pieselor, se realizeaza sfericitatea prin profilarea cutitului de finitie. Asta, ca sa impacam si capra si varza.post-27597-139829502994_thumb.jpgIata si cum arata acelasi desen cu un alt "shade" setat in AutoCAD:post-27597-139829506469_thumb.jpg

Link spre comentariu

De, e pe undeva vina mea , am vrut sa atrag atentia cit mai diplomatic nu ca lipseste concavitatea din desen deoarece e de inteles ca poate sa fie doar un draft, urmind sa fie finalizat mai incolo cit mai mult ca nu s`a discutat modalitatea de a stabiliza cureaua lata pe fulie. Mie mi s`a parut interesanta metoda cu acea concavitate sidin cauza aia am dorit sa o vad discutata si mai ales pentru cei care poate vor sa foloseascaacest tip de transmisie dar pina in acest moment nu s`au mai intilnit cu ea.In alta ordine de idei eu am vazut cind eram copil o curea de batoza sarind , e adevarat in urma supraincarcarii cu snopi dar si reactia oamenilor din jur precum si norocul celui pe care l`a lovit, omul avea in spate un sac de griu pe care cureaua l`a taiat dar putratorul a scapat cu o sperietura strasnica , la fel si toti din jur.Grig

Link spre comentariu

La curelele trapezoidale nu prea sunt dimensiuni critice, inafara cazului cand dorim un raport de transmitere deosebit de precis. Nu am intalnit insa astfel de cazuri. In cazul bazei mici a trapezului curelei, singura conditie este, sa nu calce pe fundul canalului. De regula se lasa o distanta pana la fund, de 1,5...2,5 mm.

Link spre comentariu

''De regula se lasa o distanta pana la fund, de 1,5...2,5 mm.'' - cu o complectare, daca mi se permite, daca nu ti cont de aceasta distanta risti sa se blocheze cureaua in fulie si sa ''stranga'', se incinge motorul, etc.(daca cureaua sta fixa, pana/pe fundul fuliei) Sunt curele trapeze dintate! Le recomand, mai ales la folosirea lor pe fulii mai mici in special la masiniile care nu au ''nevoie'' de vibratii! Plus de asta, acei dinti de pe curea, au rolul sa ventileze/raceasca tot odata cureaua..Eu cu o curea dintata am scapat de niste vibratii de la transmisia motorului la strungul SP. Fuliile in sine au o oarecare abatere sau axul fuliilor, cert este ca, cu acest tip de curea, scapi SI de vibratii, daca exista.

Link spre comentariu

''De regula se lasa o distanta pana la fund, de 1,5...2,5 mm.'' - cu o complectare, daca mi se permite, daca nu ti cont de aceasta distanta risti sa se blocheze cureaua in fulie si sa ''stranga'', se incinge motorul, etc.(daca cureaua sta fixa, pana/pe fundul fuliei) Sunt curele trapeze dintate! Le recomand, mai ales la folosirea lor pe fulii mai mici in special la masiniile care nu au ''nevoie'' de vibratii! Plus de asta, acei dinti de pe curea, au rolul sa ventileze/raceasca tot odata cureaua..Eu cu o curea dintata am scapat de niste vibratii de la transmisia motorului la strungul SP. Fuliile in sine au o oarecare abatere sau axul fuliilor, cert este ca, cu acest tip de curea, scapi SI de vibratii, daca exista.

Cureaua transmite momentul doar pe partea conica aidica pe lateralele puliei.Daca cureaua ajunge pe fundul canalului va patina si se va distruge termic.Curelele care au dinti pe interior sunt pentru pulii cu diametre mici, partea cu dinti se pliaza si cureaua poate ramane corect in canalul puliei, altfel la o curea normala partea interioara la diametre mici ar trebui sa se comprime si asta duca la o incalzire excesiva iar momentul transmis scade si el, cureaua va avea o durata scurta de exploatare.
Link spre comentariu

Oricum pe langa faptul ca se permit incovoieri mai pronuntate la curelele dintate,ca efect secundar imi para ca @DanuAL are dreptate in ceea ce priveste ventilatia. (bineinteles nu acesta a fost scopul urmarit de proiectant).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări