Vizitator Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Imagini noi: Ultimele realizate au fost cele patru piulite T. Ca fapt divers, pot spune ca sunt niste piese mai greu de realizat decat par la prima vedere. In total am lucrat aproape o zi intreaga la cele 4 piulite, dupa ce am rebutat in prealabil alte 4, datorita unor probleme la filetare. In principiu piulitele T, trebuie sa indeplineasca niste conditii deosebite si in acelasi timp contradictorii. Piulita trebuie sa fie supla, avand forma specifica a canalului T practicat in masa suport. Interstitiul dintre doua creste in T ale mesei suport este de 6 mm. In mod normal ar fi trebuit sa aleg niste suruburi de trecere de M4, avnd in vedere ca fiind un filet de tractiune solicitat intens, lungimea activa a piulitei trebuie sa cuprinda cel putin 10 spire de filet. Doar la filetul M4, gatul piulitei, ar fi putut avea o rezistenta suficienta in sectiunea de racordare, in conditiile in care ar fi fost facut rotund - la un diametru de 6 mm. Dar un surub M4, mi s-a parut prea firav pentru scopul propus, asa incat am ales 4 suruburi M5 de buna calitate si am realizat gatul piulitelor la un diametru de 8 mm, la care apoi am practicat 2 aplatisari, care sa-i permita sa treaca printre doua creste T ale mesei suport. Inaltimea totala a piulitelor fiind de 8 mm (4 mm gulerul + 4 mm gatul) iar pasul normal al filetului M5 de 0,8 mm, am asigurat astfel cele 10 spire necesare unui filet de tractiune intens solicitat. Deoarece, inca nu pot utiliza freza FUS22, toate prelucrarile fetelor plane le-am facut utilizand pila si fierastraul pentru metale. De fapt la tot ce am realizat pana acum, nu am folosit alte utilaje, inafara srtungului (obiect de discutie al acestui topic) polizorul pentru ascutirea sculelor si in putine cazuri masina electrica de gaurit, manuala. In ceea ce priveste falca mobila a menghinei, am avut norocul sa gasesc o piesa la fier vechi, avand canalul T gata practicat, astfel incat operatiile de realizare a menghinei se vor simplifica. Am evitat in acest mod realizarea falcii mobile prin sudura. Atat semifabricatul pentru falca fixa, cat si cel pentru falca mobila au fost aduse la dimensiunile de gabarit, urmand ca in cateva zile sa incep operatiunile de frezare a acestora. Nu inainte insa de a mai realiza un set de 4 bride reglabile, unul de 4 tacheti de reglaj pentru bride si unul de 4 popici reglabili. De fapt cred ca o sa renunt la tachetii reglabili si am sa inlocuiesc cele 4 suruburi M5 din poze cu prezoane M5. In acest fel se va putea face si reglajul specific piesei de prelucrat. Toate acestea sunt necesare pentru lucrari de frezare generale. Pentru a prelucra insa cele doua falci, nu stiu inca daca voi alege varianta unor bride speciale, sau voi prevedea cate 2 gauri tehnologice de trecere a suruburilor M5 direct prin cele doua piese, care vor fi fixate in acest mod pe masa suport. Problema cea mai complicata va ramane insa decalirea semifabricatului pentru bacuri. Ma gandesc daca nu ar fi bine sa mai aman un timp constructia menghinei, timp in care sa realizez cuptorul de tratamente termice pe care il am de mult timp in plan - a fost unul dintre primele mele topicuri pe forum. Deoarece poza de acolo s-a pierdut, o atasez aici - offtopic: In orice caz, o amprenta a gaurii filetate care se vede in semifabricat va ramane intr-unul dintre bacuri, daca nu voi gasi un electrod bazic sa acopar defectiunea. P.S. - Abia acum am descoperit ca o camera web are reglaj pentru focalizare si am reusit sa fac niste poze putin mai bune. Nu ma satisfac insa in totalitate. Link spre comentariu
almarghi Postat Aprilie 12, 2012 Partajează Postat Aprilie 12, 2012 tentanta provocarea unui cuptor.... gaz sau lichid?de ce azbest? cica ar fi daunator.... Link spre comentariu
radu cnc Postat Aprilie 12, 2012 Partajează Postat Aprilie 12, 2012 Pentru realizarea bacurilor se poate freza materialul si asa calit cu freze de calitate, se vede ca este prelucrat si nu cred ca are duritate asa de mare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 12, 2012 Partajează Postat Aprilie 12, 2012 ...gaz sau lichid?....Gaz. Rezulta si din schita. ...de ce azbest? cica ar fi daunator.......Pentru ca atunci cand am conceput schita, inca mai aveam de unde sa procur placi de azbest de 4...5 mm grosime. Acum nu mai pot si imi pare rau. Chiar daca este periculos, azbestul este cel mai bun izolant termic. Parca am mai spus pe undeva. In ziua de astazi, pericolul te pandeste de oriunde. ...nu cred ca are duritate asa de marePila, care se caleste in strat la 55 HRC, aluneca pe material fara sa lase nici o urma. Banuiesc ca este un fragment de matrita, sau ceva de genul. Oricum o revenire inalta, il poate lasa putin mai moale - cam pe la 40...45 HRC - asa cum ar trebui sa aibe bacurile. Link spre comentariu
almarghi Postat Aprilie 12, 2012 Partajează Postat Aprilie 12, 2012 nu sunt probleme cu oxidarea daca piesa e direct in flacara? nu era mai bine electric sau separata camera de ardere de cea de calire? Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 12, 2012 Partajează Postat Aprilie 12, 2012 Piesa se va afla intr-o cuva si nu direct in flacara. La cementare spre exemplu, piesa se afla foarte multe ore intr-un mediu cu flacara si nu se oxideaza. Otelul nu oxideaza decat atunci cand are la dispozitie oxigenul necesar, care intr-un cuptor este inlocuit de gazele de ardere. Mult mai pronuntat este pericolul oxidarii intr-un cuptor electric, unde aerul nu numai ca persista, dar este si la temperaturi foarte mari. Apoi, asa dupa cum se vede din schita focarul este separat de cuptorul propriu-zis si doar gazele de ardere vor veni in contact cu cuva in care vor fi piesele pentru tratament. Aceste gaze, vor fi eliminate printr-un tub de esapare. De altfel la tratament termic se supun de regula piese, care se rectifica ulterior, asa dupa cum vor fi si bacurile menghinei, si deci exista un adaos de prelucrare ulterioara. Am adoptat aceasta varianta, pentru a putea la nevoie sa-l folosesc si ca pe un cuptor de topire a unor metale mai usor fuzibile - bronz, aliaje de aluminiu, etc. Oricum suntem sub offtopic, deci discutiile pot continua, dar in alta parte. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 21, 2012 Partajează Postat Aprilie 21, 2012 De zile bune nu am mai putut sa lucrez la strung, pentru ca s-a stricat. La un moment dat in timpul lucrului, am auzit un zgomot puternic dinspre motor. Am crezut ca s-a spart vreun rulment. La aceasta banuiala a condus si faptul ca putin timp mai inainte am schimbat cureaua primara - de la motor, la fulia intermediara. Noua curea a fost foarte putin mai scurta (cu 2...3 mm) si atunci cand am montat-o, am fortat putin - intrucat nu exista intinzator la aceasta curea. Asa incat am dat fuga la Slatina, am procurat 4 rulmenti 6203 2RS (2 de rezerva) si m-am intors pus pe treaba. Cu chiu cu vai am reusit sa demontez motorul, fara a-l da jos de pe strung. Am scos rotorul demontand capacele. Inspre capacul dinspre fulie, exista un mecanism centrifugal pentru cuplarea condensatorului de pornire. Nici gand de frana electomagnetica, asa dupa cum am presupus. Dupa ce am reusit sa schimb rulmentii si am remontat motorul, nu mica mi-a fost surpriza sa constat ca uruitul nu disparuse, ci parca se amplificase. In final, mi-am dat seama ca zgomotul provenea de la condensatorul de pornire de 100 µ / 220 Vca, care are o defectiune foarte stranie. Intrucat testerul de capacitati de pe multimetrul meu, nu masura decat pana la 20 µ, am testat condensatorul pe scara de 20 MΩ a ohm-metrului. Am constatat ca intr-o directie rezistenta crestea rapid, pe masura ce se incarca condensatorul, in timp ce dupa ce descarcam bornele si schimbam sensul polaritatii, rezistenta crestea lent pana la 3,51 MΩ, dupa care scadea si se stabiliza la circa 3,2 MΩ.Condensatorul - made in China - impreuna cu capacul de protectie si fixare pe motor, sunt ilustrate in atasamentul 1.Intrucat cheltuisem banii pentru rulmenti si curele, am gasit printre condensatorii mei unul de 100 µ la 400 Vca. Pana voi gasi banii pentru a procura condensatorul original, am hotarat sa folosesc acest condensator, desi il tineam in rezerva pentru pornirea unor motoare trifazate mai mari, in monofazat. Iata cum arata condensatorul - in atasamentul 2Si iata in atasamentul 3, acelasi condensator capacit pentru protectia impotriva electrocutarii cu un cilindru de plastic, provenit de la o sticla de 1/2 l si asamblat cu suportul de fixare pe motor.Imi pare rau ca nu am putut lua si instantanee de la operatiile de reparare, din cauza lipsei aparatului foto. Imaginile de mai sus sunt facute cu o camera web. La ora la care postez, strungul l-am remontat si se poate utiliza.Rulmentii i-am gasit in buna regula, dar i-am inlocuit avand in vedere faptul ca este destul de greu de demontat motorul. Cu unul dintre rulmentii recuperati in acest mod (are un joc aproape imperceptibil) intentionez sa construiesc un dispozitiv de centrat piesele in universal. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 22, 2012 Partajează Postat Aprilie 22, 2012 Se intampla mai ales la condensatori de tensiune mica (cazul tau 220v ca) ca la decuplare sa fie strapunsi de tensiunea de autoinductie din infasurarea de pornire.In cazul tau eu as folosi pe viitor condensator la peste 400 v ca.Chinezul a folosit condensatori de tensiune mai mica pe considerent de economie dar cred ca si de calitate mai slaba(ca dielectric intre placi).PS.Am spus eu ca motorul nu are frana . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 22, 2012 Partajează Postat Aprilie 22, 2012 ...Am spus eu ca motorul nu are frana .La drept vorbind, cuplarea condensatorului la oprire, are si un efect de franare, datorita faptului ca toti vectorii tensiune de inductie remanenta dupa intreruperea curentului de actionare sunt reorientati prin introducerea in circuit a acestui condensator. Cine aude motorul functionand defectuos din cauza deteriorarii acestui condensator, isi da seama de aceasta. De asemenea, cuplarea condensatorului la oprire are un efect vizibil de incetinire a rotatiei arborelui. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 5, 2012 Partajează Postat Mai 5, 2012 Am realizat prin frezare - ca proba - o brida ca in imagine. In final vor fi 4 astfel de bride. Celelalte 3, vor fi realizate, utilizand in mai mare masura lacatuseria (debitarea adaosurilor mari de material prin taiere cu fierastraul de metale) urmata de operatii de frezare doar pentru "fatuire". Canalul lonjeron, a fost realizat cu o freza improvizata dintr-un burghiu de 5. Tot la capitolul acesta (dispozitive de fixare) mai am de realizat ceea ce frezorii numesc "popice", tot in numar de 4 bucati. Acestea insa vor fi confectionate dupa un design original si nu vor prea semana cu popicele clasice. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Mai 5, 2012 Administratori Partajează Postat Mai 5, 2012 Cu ce faci pozele ? :crazy: Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 5, 2012 Partajează Postat Mai 5, 2012 Cu o camera web, pentru ca am avut un ciob de aparat foto si s-a faramat de tot. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 9, 2012 Partajează Postat Mai 9, 2012 @78ATI: Tot ceea ce se vede in imaginile postate de mine pe acest topic, este realizat pe strungul meu de banc. Inclusiv piesele frezate. Inclusiv masa de sustinere a dispozitivului cu tot cu canalele ei in "T" Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 6, 2012 Partajează Postat Iunie 6, 2012 Pentru realizarea celorlalte 3 bride ilustrate mai sus, a trebuit sa realizez bridele speciale ilustrate in atasamentele urmatoare.Pentru realizarea acestor bride speciale, au fost necesare alte doua bride speciale precum cele ilustrate mai jos.Bridele speciale denumite "bride 2" se monteaza si se folosesc pe masa-suport, prin intermediul piulitelor "T", iar piesele peismatice se fixeaza cu suruburile care apar montate in prima poza doar pe una dintre bride, aidoma unui cutit prins in port-cutit. Iata si celelalte trei bride realizate folosind bridele speciale de mai sus.Daca pentru confectionarea primei bride am lucrat cateva ore bune, folosind procedee greu de descris aici, pentru celelalte trei, prelucrarea a fost o joaca, ele fiind realizate intre doua activitati curente, in nu mai mult de o jumatate de ora bucata. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 6, 2012 Partajează Postat Iunie 6, 2012 Deoarece exista si niste lamaje la gaurile bridelor "brida 2", am atasat si o poza care sa le scoata in evidenta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum