Vizitator Postat Iunie 19, 2010 Partajează Postat Iunie 19, 2010 salutaream o nedumerire cu un proiect...Chestiunea este offtopica aici. Te sfatuiesc sa deschizi un subiect pe aceasta tema la sectiunea Masini - Unelte si vom incerca acolo sa-l solutionam. Orice postare ulterioara asupra acestui subiect pe acest topic, va avea drept consecinta stergerea ei fara preaviz. Link spre comentariu
Vizitator southmex Postat Iunie 19, 2010 Partajează Postat Iunie 19, 2010 l-am trecut acolosubiectul asta este deschis tot cu aceeasi discutie despre rulmenti dar nu m-a lamuritdaca m-ar putea lamuri cineva pana maine seara ar fi super caci luni dimineata trebuie sa-l pasez Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 15, 2010 Partajează Postat Octombrie 15, 2010 Nu ca sa ma bag in seama, ci ca o lectura suplimentara, vreau sa va prezint un strung facut in totalitate de mine, cu o precizie mai mare ca a unuia dintr-o institutie unde se centraza piesa, cu ciocanul, pe care fac orice piesa din domeniul auto, inclusiv rectificari chiulase, alezari, rectificari planetare. Am incercat si arbori, dar iese putin oval,nu atat cat sa nu mearga. http://www.youtube.com/results?search_q ... a%2C+acasa E dotat cu trei trepte de viteze din pinioane, plus 6 trepte din curea, total 18. Pentru avans, patru trepte (din cutie de Mobra), combinate cu cele trei din cutia de viteze, total 12 trepte de avans, cu posibilitatea de a se schimba un pinion antrenat, modificandu-se pasul in cazul filetelor, sau avans de aschiere. Posibilitatea de rotire in ambele sensuri, avans automat spre stanga si spre dreapta. Dispozitive de prindere pentru rectificare, cap divizor (tot artizanal). Motor trifazic de 900 de ture, alimentat mono, pornire cu condensatori, cu posibilitatea inversarii sensului, din butonul de pornire. Nu e chinezarie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Felicitari pentru constructie. Este foarte ingenioasa. Am de facut urmatoarele observatii:1 - Operatia pe care o faci, cat si cele pe care le-ai enumerat in postul anterior nu sunt operatii de rectificare. Pentru operatiile de rectificare, se foloseste in mod esential o piatra de rectificat. Cea care se executa in filmul linckat este o operatie de frezare a unei chiulase de motor cu un cutit "zburator". Desi este foarte ingenioasa metoda de executie a acesteia pe strung, vreau sa te intreb cat de bine ai aliniat planul de rotatie al cutitului cu directia de deplasare? La asemenea operatii este esentiala aceasta aliniere, altfel cutitul zburator va intra de doua ori in aschiere - va face o aschiere in spatele directiei de deplasare si/sau inclinat cu un unghi oarecare fata de directia de avans - astfel incat cursa totala a sculei (piesei) va fi de pana la doua lungimi de chiulasa plus diametrul de rotatie al sculei. De asemenea suprafata obtinuta nu va fi perfect plana, in functie de valoarea descentrarii;2 - Ovalitatea la strunjirea arborilor se datoreaza probabil lipsei paralelismului axei principale de strunjire cu ghidajele. De fapt in asemenea situatii suprafetele obtinute au o forma mult mai complexa si prezinta atat ovalitati cat si conicitati zonale;3 - Te sfatuiesc sa montezi urgent o aparatoare la roata dintata montata pe vernierul avansului longitudinal, ude exista un pronuntat pericol de accidentari. De asemenea, este bine ca strungul sa fie dotat cu capace de protectie la sistemul de transmitere, precum si cu alte tipuri de asemenea dispozitive de protectie a operatorului.Altminteri felicitari si toate bune! Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 ...Nu e chinezarie.Deoarece, de multe ori am intalnit pe forum asertiuni precum cea citata, as vrea sa fac urmatoarele remarci. In ciuda opiniei generale nu prea favorabile produselor lor, chinezii construiesc in general masini - unelte bune si uneori foarte bune. Am intalnit in activitatea mea asemenea utilaje, apreciate in mod unanim de catre profesionisti. Sa nu uitam ca China a ajuns la un asemenea stadiu de dezvoltare, incat este capabila sa trimita misiuni in spatiul cosmic cu echipaj uman la bord. Este, dupa stiinta mea a treia tara care reuseste asa ceva, inaintea chiar a Uniunii Europene, care inca nu a reusit acest lucru pe teritoriul ei si cu forte proprii. Asta ar trebui sa spuna - de la sine - multe lucruri despre industria chinezeasca. Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Aveti tot respectul pentru replica cu Chinezaria. E adevarat si ii stimez. Cat despre planul de aschiere, cutitul nu taie si in spate, pentru ca am avut grija sa inclin putin axa de rotatie, reglabila prin bailagare, iar pastrarea paralelei se mentine, luand mult timp cu fixarea, proba la un capat si la altul, iar rglare si asa vre-o ora. Asa e, planul nu e perfect dupa schiere, dar ca orice piesa prelucrata , are dreptul la niste tolerante. Nu fac rachete. Am facut zeci de chiulase pe care eu le-am montat si am si garantat.Nimeni nu s-a plans, mai ales ca am luat si 3,2 mm din ele, in ideea micsorarii camerei de ardere. Am dus motoare de Dacie, aproape de 80 CP. Link spre comentariu
Vizitator ezariumihai Postat Octombrie 17, 2010 Partajează Postat Octombrie 17, 2010 Strungul meu,Bernardo Profi 550 Q achizitionat in luna mai ac.Citeva date tehnice:-distanta intre centre 550 mm-diametru strunjire peste suport 150 mm-diametru strunjire peste batiu 250 mm-universal de 125 mm-alezajul arborelui principal 21 mm-con morse 3 pentru axul principal-con morse 2 pentru pinola-cursa pinolei 70 mm-6 viteze,125;210;420;620;1000;2000 rot/min-25 viteze pentru avansul longitudinal 0,03-0,60 mm/rot-15 viteze pentru avansul transversal 0,02-0,22 mm/rot-18 filete metrice 0,01-2,5 mm-motor 900w-230v 1400 rot/min-dimensiuni 1170*600*445-greutate 125kg Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 17, 2010 Partajează Postat Octombrie 17, 2010 O alta chestiune care conteaza, ar fi pretul...(!?)In alta ordine de idei, mie mi se pare linia designului foarte cunoscuta. Nu cumva este tot "made in China"? Link spre comentariu
Vizitator ezariumihai Postat Octombrie 17, 2010 Partajează Postat Octombrie 17, 2010 1285 euro.Licenta austriaca,produs in China . http://www.bernardo.at ,au si in Romania reprezentanta http://www.bernardo.ro Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 Eu pot sa prind in universal, jenti auto, pentru a strunji interiorul gaurii de asezare pe butuc. Intre varfuri (papusa mobila e dintr-un cilindru de picamar),cam 1000. Ma bucur ca aveti posibilitatea sa le cumparati, eu nu mi-am permis. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 18, 2010 Partajează Postat Octombrie 18, 2010 ...Ma bucur ca aveti posibilitatea sa le cumparati, eu nu mi-am permis.Despre posibilitatile de a cumpara este mult de discutat. Pana una-alta vorbim despre preturi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2010 Partajează Postat Octombrie 19, 2010 Eu pot sa prind in universal, jenti auto, pentru a strunji interiorul gaurii de asezare pe butuc. Intre varfuri (papusa mobila e dintr-un cilindru de picamar),cam 1000... Ce con Morse ai la arborele principal? Dar la pinola? Incearca sa procuri doua dornuri de reglaj, prevazute cu aceste doua conuri Morse, centrate si prelucrate pe o masina de rectificat rotund. Atat pentru arborele principal, cat si pentru pinola, ele vor avea o lungime minima de 500 mm. Cu un ceas comparator gradat de preferinta in microni si montat in portcutit verifica pe rand in doua planuri perpendiculare paralelismul celor doua axe. Pentru verificarea arborelui principal, dornul se va monta direct in conul Morse al arborelui si nu se va sprijini cu varful din directia pinolei. In functie de ce constatari vei face, putem discuta apoi despre masuri si tehnici de remediere. Link spre comentariu
bel Postat Octombrie 19, 2010 Partajează Postat Octombrie 19, 2010 seamana mult si cu ce am eu.... Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2010 Partajează Postat Octombrie 19, 2010 Ce anume?... Si cu ce seamana? Link spre comentariu
Vizitator ezariumihai Postat Octombrie 24, 2010 Partajează Postat Octombrie 24, 2010 Am realizat un dispozitiv de frezare si gaurire pe strung. Acesta este format din 3 parti componente: -prima piesa este fixata de suport prin intermediul a 4 suruburi M6 si este de fapt un port lagar recuperat de la fier vechi,care s-a potrivit exact scopului si care asigura rigiditatea intregului ansamblu; -a doua componenta este sania port-cutit a strungului si este prinsa de prima piesa cu un surub M10 (cel care in mod normal prinde port-cutitul); -ultima componenta este o menghina de la o masina de gaurit de banc,fixata cu doua suruburi M6 de sanie. P.S. revin cu o corectura asupra unui post de mai sus,adresa corecta era http://www.ebernardo.ro Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum