Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Stropitor parbriz VW Golf 4


sms2

Postări Recomandate

Salut ma poate ajuta cineva cu schema electrica a stropitorului de parbriz la un VW Golf 4? A aparut o defectiune ciudata in sensul ca pe parbrizul fata nu mai stropeste cu apa ( stergatoarele pornesc cind doresc sa stropesc parbrizul) pe spate merge OK. Acelasi motor functioneaza si pentru fata si pentru spate. Cind apas maneta pentru stropit pe fata motorasul nu porneste. E posibil sa fie de la un contact din maneta de la volan dar nu stiu cum sa o verific. Daca stie cineva cum se remediaza acest defect as fi recunoscator. Cu multumiri! :da

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sms2

    5

  • iulicuta2000

    3

  • Dr.L

    1

  • miron1947

    1

Top autori în acest subiect

cum sa fie acelasi motoras...daca vrei sa speli luneta,iti stropeste si parbrizul? :nas: daca nu se intampla asta atunci sunt doua pompitecel mai simplu,ia voltmetrul si vezi daca ajunge semnal la pompita(cu sonda de minus pe minusul bateriei) a patit-o un amic cu o octavia sa ramana fara fir de masa la pompita...

Link spre comentariu

pe parbrizul fata nu mai stropeste cu apa ( stergatoarele pornesc cind doresc sa stropesc parbrizul)

Verificati daca se aude mergand motorasul cand dati comanda,daca da,verificati daca nu este cumva duza infundata.
Link spre comentariu

cum sa fie acelasi motoras...daca vrei sa speli luneta,iti stropeste si parbrizul? :nas: daca nu se intampla asta atunci sunt doua pompitecel mai simplu,ia voltmetrul si vezi daca ajunge semnal la pompita(cu sonda de minus pe minusul bateriei) a patit-o un amic cu o octavia sa ramana fara fir de masa la pompita...

Salut Iulicuta da este un singur rezervor cu lichid pentru spalat parbrizul si pentru luneta. Pentru fata si pentru spate foloseste UN MOTORAS. Cind vrei sa speli luneta se alimenteaza cu (+) pe borna din dreapta a motorasului iar cind vreau sa spal parbrizul pe borna din dreapta de la motoras vine (-). Am facut proba am alimentat cu 2 fire separate motorasul cu (-) pe borna din dreapta si stropeste parbrizul. Nu vine comanda de la volan si pina la motoras.
Link spre comentariu

eu vad doua variante1-cauti un bloc de comanda de imprumut,sa vezi daca problema e in bloc2-fie ca ai descoperit ca problema e in bloc,fie ca nu,il dai jos de pe masina si il faci bucati si vezi unde-i buba :)later editar fi si o a 3-a varianta,sa iei schema electrica a masinii si sa vezi care fir iese din bloc si merge la motoras,ca sa dai comanda "manual" sa vezi daca problema nu sta in firep.s. la sigurante ai verificat?

Link spre comentariu

eu vad doua variante1-cauti un bloc de comanda de imprumut,sa vezi daca problema e in bloc2-fie ca ai descoperit ca problema e in bloc,fie ca nu,il dai jos de pe masina si il faci bucati si vezi unde-i buba :)later editar fi si o a 3-a varianta,sa iei schema electrica a masinii si sa vezi care fir iese din bloc si merge la motoras,ca sa dai comanda "manual" sa vezi daca problema nu sta in firep.s. la sigurante ai verificat?

Salut varianta 3 ar fi cea mai indicata . Am inteles ca intre blocul de pe volan si motoras exista si un releu care da comanda le motoras si inverseaza polii in functie de cerinte. Am incercat manual cum spui tu cu alte fire si merge motorasul. Nu gasesc nicaieri schema electrica a stopitorului.
Link spre comentariu

ai incercat manual cu fire luate direct din spatele blocului de comanda de pe volan?atunci e simplu,desfa blocul in 10mii de bucatele si vezi unde este impuscat contactul,sau poate mai rau s-o fi rupt vreun piciorus ceva din mecanismul ala care apasa pe contactul stropitorului... :nas:

Link spre comentariu
Salut va anunt ca am rezolvat defectul . Este foaret simplu de remediat pentru orcine doreste. Sub bord se gaseste panoul cu toate automatizarile si releele masinii. Pe acel panou se gasesc 5 relee dintre care unul este mai mare si este notat cu 377 acel releu are inauntru defapt 2 relee mai mici care alimenteaza motorasul de la stropitor in functie de comenzile primite de la sofer. Unu din cele 2 relee mici avea contactele carbonizate. Dupa curatare totul a revenit la normal.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări