Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

informatii despre un COMPRESOR


Vizitator vasilica

Postări Recomandate

Tot ce ati spus este corect (aproape tot). Dar chiar daca chiulasa compresorului are ventilele de aspiratie si refulare, asa cum ati spus, asta nu are nici o legatura cu ce am spus eu. In momentul cand compresorul va incerca sa porneasca el aspira aer pe supapa de aspiratie in cursa de coborare a pistonului si pe urcare comprima aerul incercand sa deschida supapa de refulare spre butelie. NU va reusi, deoarece in spatele acestei supape este o presiune mai mare decat presiunea aerului aflat in acel moment in capul pistonului. In spatele acelei supape trebuie sa fie presiune 0 bar, pt a permit motorului sa ia viteza sa ajunga la turatia nominala si implicit puterea nominala. Sper ca m-ati intales ce vreau sa spun. De altfel este foarte simplu sa va lamuriti daca va uitati la un compresor "de fabrica" si veti vedea si supapa unisens si o conducta care pleaca din acesta supapa la presostat sau la o electrovalva auxiliara.Va mai pun si o poza din manualul unui presostat unde se vad ambele variante. Si sunt convins ca veti gasi si pe net suficiente informatii.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • radusa

    4

  • Badman

    2

  • one

    1

  • lyka

    1

Top autori în acest subiect

Atasamentul este dintr-o fisa de date a presostatelor de tipul CS DANFOSS si ai prezentat-o trunchiat. Iata in primul meu atasament, una din schemele de instalare recomandate de producator care lipsesc in atasamentul tau, si anume cea folosita cel mai des in actionarile compresoarelor de putere mica. Aceasta este si situatia in care se afla compresorul meu (v. exemplul 1 din document) In exemplul 2, ilustrat in acelasi atasament este vorba de niste presostate speciale prevazute cu niste supape proprii care permit aerului sa iasa in atmosfera. Sistemul se foloseste la actionarile medii si grele prevazute cu starter manual sau comutator stea - trunghi automat de pornire a motorului de actionare.

[attachment=1]Data sheet Danfoss 1.png[/attachment]

In exemplul 3, ilustrat in atasamentul al doilea se foloseste un electroventil cu contactul inclus in schema de actionare a starterului sau a comutatorului automat stea - triunghi. Sistemul se foloseste de asemenea la compresoare medii si grele dar cu crestere rapida a debitului de aer. In exemplul 4 este vorba despre comanda unei pompe centrifugale de hidrofor, combinata cu un starter sau comutator stea - triunghi automat.

[attachment=0]Data sheet Danfoss 2.png[/attachment]

Asadar stimate coleg radusa, nimic din ceea ce apare in aceasta fisa de date nu are legatura cu presiunea remanenta din camera de presiune a pistonului, ci doar cu imposibilitatea electromotoarelor de a porni direct in sarcina la sistemele de mare putere.

Link spre comentariu

Esti cel mai mare specialist.

Imi pare rau ca te-am deranjat cu prostiile mele.

Ce s-ar face tara asta fara oameni ca tine.

Sa fi iubit

Stimate coleg.

Construind eu insumi un compresor, am intampinat o serie de probleme si m-am documentat pentru rezolvarea lor. Asta nu inseamna ca sunt "cel mai mare specialist". Totusi, fiind nou pe forum iti inteleg dorinta de afirmare. Aceasta pana la un punct. Fiind vorba de un FORUM, ne-indoielnic este locul unde se confrunta argumentele. Deci daca ai fi venit cu argumente tehnice complete si nu cu franturi rupte din context, probabil ca as fi fost nevoit sa recunosc in mod fair play ca am avut ceva de invatat. Tot astfel, in loc sa inchei postarile cu fraze subtil - tendentioase la adresa mea, s-ar fi cazut sa recunosti in mod onest acelasi lucru, sau pur si simplu fara sa mai spui nimic. Frazele spuse printre dinti nu sunt in primul rand in favoarea celui care le profera. In orice caz, nu cred ca in acest mod vei putea lega prietenii pe forum. Imi cer scuze daca totusi frazele au fost spuse cu buna - credinta si (poate) cumva m-am inselat eu.

 

Toate bune!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator vasilica
:aplauze

Va salut,am citit acest topic si am vazut ca dl. ola_nicolas se plangea mai devreme ca probleme compresorului realizat de dansul este ca nu porneste daca presiunea in butelie este mai mare de 3Bar. Nu am reusit sa vad nici un atasament (se pare ca nu mai exista pe site) pt a vedea ce fel de presostat s-a folosit. Dar banuiesc ca nu este cu descarcarea aerului din capul pistonului. Deci treaba sta cam asa, dupa incarcarea buteliei la presiunea nominala in capul pistonului este aceasi presiune ca in butelie. La consum de aer presiunea scade si ajunge la valoarea setata pe presostat pt repornire. Acesta cupleaza motorul la tensiune dar acesta nu va avea forta sa invarta compresorul pt a invinge presiunea mare care inca se afla in capul pistonului. De aceea compresoarele de aer (cu butelie tampon, bineintales) mai au intre capul pistonului si butelie o supapa unisens si din capul pistonului exista un racord care vine in presostat (special pt compresoare) sau intr-o electrovalva externa comandata de presostat. In momentul opriri, dupa incarcarea buteliei, aerul din capul pistonului este evacuat ori prin presostat, ori prin valva auxiliara. Aerul din butelie nu iese datorita valvei unisens, care blocheaza trecerea lui spre piston.Sper ca am fost cat de cat coerent in ceea ce am zis si ca va ajuta in imbunatatirea compresorului.Radu

C O R E C T ! ! ! ! ! :aplauze inca o problema interesanta presostatatul sau electrocalva de care spuneti are rolul ca dupa ce ce se opreste motorul compresorului sa deschida un circuit ca sa iasa restul de aer din capul pistonului ca sa poata pornii mai usor motorul compresorului. care ii rolul lor, a presostatului il stiu dar a valvei respective cum functioneaza?astept raspunsVasi.
Link spre comentariu
Vizitator

:aplauze...C O R E C T ! ! ! ! ! :aplauze inca o problema interesanta presostatatul sau electrocalva de care spuneti...

Iata ca userii apreciaza informatiile suplimentare aduse pe topic. Probabil ca radusa va raspunde acestei nevoi de informatii si poate cu aceasta ocazie imi va raspunde si mie la PM.
Link spre comentariu

@ola_nicolas - vine si raspunsul pe MP cand am mai mult timp. Imi cer scuze de intarziere.

 

Cu toate ca imi promisesem ca nu mai raspund la acest subiect, fac o ultima tentativa de a lamuri un pic functionarea unui compresor standard, facut de fabrica, asa cum l-a gandit producatorul.

 

 

Dupa cum spuneam si mai sus, mergeti in orice magazin care vinde compresoare si veti vedea exact care sunt componentele care alcatuiesc un compresor. Functionarea, DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE SI CUNOSTINTELE MELE, am descris-o mai sus.

 

Mai puteti cauta pe net informatii si manuale de compresoare pt a verifica spusele mele.

Mai jos am scos "trunchiat" (ca asa obisnuiesc eu), dintr-un manual al unui compresor mic, elementele despre care am vorbit in posturile anterioare. Aveti si desenul a trei compresoare mici care contin aceste elemente (din acelasi manual). Numerele puse de mine se potrivesc cu cele de pe desen.

 

1. Supapa de siguranta obligatorie la orice compresor si montata pe butelie

SAFETY RELIEF VALVE - Every air compressor is equipped with a safety relief valve which is designed to discharge tank pressure at a predetermined setting when a systems failure occurs. Check the safety valve periodically by pulling on the ring only when the tank pressure is completely drained. The spring loaded valve should move freely within the safety valve body. An inoperable safety valve could allow an excessive amount of tank pressure to build causing the air tank to catastrophically rupture or explode.

 

3.Presostatul care raspunde de oprirea automata la atinderea presiunii reglate. In cazul compresorului din manual acesta elibereaza si aerul din capul pistonului la oprire.

Eliberarea aerului se poate auzii si in video de la urmatorul link

la minutul 1:38, si este si explicat in urmatorul video

PRESSURE SWITCH - Most electric air compressors are operated by the use of a pressure switch. Always make sure the lever is in the off position before plugging in the power cord. By moving the lever to the “On/Auto” position, the compressor will start and stop automatically within the settings of the pressure switch which are typically 105 – 130 PSI. Do not attempt to stop the compressor by unplugging the power cord. To stop, simply move the lever to the “Off” position. The lever operates a relief valve that dumps off head pressure and allows the compressor to restart without load the next time it is used.

 

6.Un robinet de drenaj pus in cel mai jos punct al tancului. Bun pt a scoate apa din butelie care se formeaza din cauza condesului.

DRAIN VALVE(S) - One or more drain valves are installed to allow moisture to be drained on a daily basis from the compressor storage tank(s). Open drains carefully and slowly to prevent scale, rust, or debris from becoming expelled at a high rate of speed.

 

7.Filtru aer pe intrare, (unii spun ca nu este necesar).

AIR INTAKE FILTER - Air intake filters are installed to prevent foreign matter from entering into the engine or compressor pump. Check intake elements on a regular basis and either clean or replace as needed. Warm soapy water or low compressed air may be used to clean the elements. Check intake canisters or elbow components for cracks or broken seals and replace if structural problems are found.

 

10.Valva unisens combinata in cazul de fata cu o iesire de aer care merge in presostat.

CHECK VALVE - Every air compressor is built with a check valve to seal off and maintain tank pressure after the top end pressure setting of pilot valve or pressure switch is reached. The check valve works in conjunction with the pressure switch relief valve to provide a loadless start for the compressor system. A quick burst of air escaping from the pressure switch relief valve after an electric unit reaches top end indicates the check valve is working properly. If the compressor has a mysterious leak after stopping that cannot be traced elsewhere, the check valve may require servicing/replacing.

 

13.Valva de pornire la rece (optional)(am uitat sa o mentionez pana acum). Care are rolul de a lasa motorul si uleiul sa se incalzeasca un pic inainte de a intra in sarcina maxima de pompare. Este o supapa cu bila care e deschisa la pornire, cand fasaie aer pe acolo si inchide cam pe la 1.5-2 atm.

COLD-START VALVE - Most direct drive air compressors are built with an automatic cold-start valve that allows the motor/pump to warm up before being subjected to tank pressure. Our belt-driven portable units have a manual drain valve installed on the pump aftercooler to assist with cold weather starting. Open drain valve and allow the motor and pump to run unloaded for a minute to warm up. Close the drain and repeat the procedure if the motor or engine continue to struggle.

 

Acestea sunt elementele la care am facut referire in raspunsurile mele anterioare. Dupa denumirile in engleza, cine doreste, mai poate gasi informatii pe net.

 

Mai atasez si doua poze si doua desene pe care le-am gasit in graba pe net unde se poate vedea teava groasa care pleaca din pompa intr-un teu. Din teu iese o teava subtire care se duce la presostat si totodata din teu pleaca prin supapa unisens in butelie. Supapa unisens are un capac desurubabil pe unde se poata curata tamponul de cauciuc din supapa. Doresc sa mentionez ca unul din desene arata instalatia de aer comprimat de pe un autoturism, dar este identica din punct de vedere constructiv cu compresoarele stationare.

Link spre comentariu
Vizitator

Pentru a nu mai folosi fisiere arhivate - greu manevrabile de useri - da click aici, unde exista o procedura postata de mine pentru transferul fisierelor pdf intr-un fisier imagine acceptat pe forum.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator taz_zy

Sal. Am un compresor de saviem si o butelie rusesca si vreau sa stiu:la ce presiune rezista butelia, daca merge teava de cupru(alama) si cum este cu ungerea?Restul (manometre, regulator, presostat, supape) ma pricep.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări