Vizitator Mad_Max Postat Septembrie 17, 2009 Partajează Postat Septembrie 17, 2009 Am un rotor de motor electric cu roata melcata la capat. Pe o distanta de 1 cm dintii s-au uzat (mecanismul a patinat si a distrus o parte din dinti). Stie cineva unde as putea repara dintii axului? Erau mai demult ateliere de rectificat arbori. Am fost pe la Obor dar nu am eusit sa dau peste un atelier, cat de mic de mecanica fina. Link spre comentariu
draku Postat Septembrie 17, 2009 Partajează Postat Septembrie 17, 2009 mishule, nu-ti face nici dracu axul ala, pot sa pariezincearca o intrare la mecanica fina totusi, poate ai noroc Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 24, 2009 Partajează Postat Septembrie 24, 2009 Tehnologia de reconditionare cu cele mai mari sanse de reusita a unui rotor de m.e. cu melc taiat direct pe arbore este cam asa:1. se verifica daca arborele se poate depresa de pe tole (se iau toate masurile a nu se afecta bobinajul - la rotoare bobinate);2. se modifica pozitia axului prin impingere exact pe distanta pe care dantura melcului este uzata (operatia se face pe o presa hidraulica si cere o oarece experienta);3. se verifica ca la reasamblarea motorului portiunea de arbore inactiva (partea fara melc) sa ramana in contact cu lagarul (rulmentul) pe cel putin 80% din lungimea acestuia, sau daca se monteaza pe ea un ventilator, acesta sa se poata fixa in siguranta pe arbore;4. daca este nevoie, se reteaza pe un strung o portiune din capatul cu melc al arborelui si se reface amborele (gaura de centrare)Pentru cine se pricepe, procedeul este destul de simplu, nu garantez insa ca este si ieftin intrucat necesita operatori calificati.Daca este cumva vorba despre un rotor de masina de gaurit de tip ELECTROARGES, atunci recomand mai degraba achizitionarea unui rotor nou (cam 65 lei)Atentie insa sunt doua tipuri de melci (cu 5 sau cu 6 inceputuri) Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 Am un rotor de motor electric cu roata melcata la capat. Pe o distanta de 1 cm dintii s-au uzat (mecanismul a patinat si a distrus o parte din dinti). Stie cineva unde as putea repara dintii axului? Erau mai demult ateliere de rectificat arbori. Am fost pe la Obor dar nu am eusit sa dau peste un atelier, cat de mic de mecanica fina.NO WAY!Cum sa mai pui material in locul celui dus?Se repara doar prin inlocuirea rotorului.Sunt f. sceptic si sa faci alt ax si sa-l presezi in rotor in locul celui uzat - se distruge la depresare /presare. Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 Cum sa mai pui material in locul celui dus?Este posibil,(este un fel de incarcare prin sudura),dar redanturarea,nu cred ca se poate face la un atelier,poate la o uzina care are masini pentru aceasta operatie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 Cum sa mai pui material in locul celui dus?Este posibil,(este un fel de incarcare prin sudura),dar redanturarea,nu cred ca se poate face la un atelier,poate la o uzina care are masini pentru aceasta operatie.da, teoretic este posibil, dar materialul depus nu are ever caracteristicile mecanice ale celui initial, in plus apar sufluri (goluri) la sudura (poate fii cascaval, in functie de mana sudorului), pus ca apar deformatii ale axului, plus pericolul de a se arde izolatiile bobinelor. Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 in plus apar sufluri (goluri) la sudura (poate fii cascaval, in functie de mana sudorului),Nu se face manual,piesa este rotita in fata unui cap care trimite spre piesa un jet de particule fine incandenscente. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 in plus apar sufluri (goluri) la sudura (poate fii cascaval, in functie de mana sudorului),Nu se face manual,piesa este rotita in fata unui cap care trimite spre piesa un jet de particule fine incandenscente.aia e incarcare in plasma, nu se gaseste chiar peste tot Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 nu se gaseste chiar peste totAveti dreptate,este o masina specializata care nu se gaseste peste tot,intr-un atelier si nici in toate uzinele/fabricile.http://www.plasmajet.ro/ro/content/metalizare-cu-arc-electric Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 10, 2009 Partajează Postat Octombrie 10, 2009 asa se reconditioneaza arborii motor,vezi pe la serviceuri auto(alea mari/foste de stat),sau care fac cuzineti auto Link spre comentariu
Vizitator laurentiuonc Postat Ianuarie 29, 2011 Partajează Postat Ianuarie 29, 2011 pt ole_nicolas!!!!Ati pomenit ceva de cumparat rotor pt bormasina de ELECTROARGES. caut si au un astfel de rotor cu 6 dinti la melc! va rog sa imi indicati unde as putea gasi asa ceva! Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 31, 2011 Partajează Postat Ianuarie 31, 2011 ...Ati pomenit ceva de cumparat rotor pt bormasina de ELECTROARGES. caut si au un astfel de rotor cu 6 dinti la melc! va rog sa imi indicati unde as putea gasi asa ceva!Eu (ola_nicolas) am procurat, acum circa 4...5 luni, unul asemanator de la un magazin obisnuit de electrice. @marlowe: Se pare ca suntem pentru prima data de acord, in sensul ca reconditionarea prin metalizare la un astfel de arbore, este o complicatie scumpa si fara rost - indiferent cat de frecvente sunt instalatiile de metalizare, sub ce forma si unde se gasesc. Este abordabila - in general - prin metalizare, reconditionarea canalelor sau canelurilor drepte si doar in cazul cand arborele nu este tratat termic. In cazul unui arbore tratat termic, operatiile se pot face in conditii mai dificile pe o masina de ascutit sau de rectificat caneluri. Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 31, 2011 Partajează Postat Ianuarie 31, 2011 Salut,Totusi nu sunt lamurit, la inceputul topicului se specifica un ansamblu melc roata melcata?!Daca este un ansamblu de la masina de gaurit acela nu este un ansamblu melc roata melcata.Solutiile care mai de care de top, dar eu zic ca se poate incarca si cu sudura WIG.O alta solutie daca ajuta este deplasarea melcului axial intr-un loc in care nu este uzat, cateodata se mai poate.Nu se poate face o poza? Poza face cat o mie de cuvinte spunea cineva...Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 31, 2011 Partajează Postat Ianuarie 31, 2011 ...Totusi nu sunt lamurit, la inceputul topicului se specifica un ansamblu melc roata melcata?!Daca este un ansamblu de la masina de gaurit acela nu este un ansamblu melc roata melcata...Teoretic nu, dar practic da. Se are in vedere faptul ca este un angrenaj cu dinti inclinati, in care pinionul conducator are un numar mic de dinti si deci alunecarea este asemanatoare ca la angrenajul melcat....O alta solutie daca ajuta este deplasarea melcului axial intr-un loc in care nu este uzat...Prima mea postare este relativa la acest caz Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 31, 2011 Partajează Postat Ianuarie 31, 2011 Salut,Se poate ce spuneti dumneavoastra dar angrenajul cu dantura cilindrica elicoidala are axele in acelasi plan iar angrenajul melcat are axele perpendiculare.Daca este angrenaj melcat, melcul se poate realiza pe strung iar daca este dantura cilindrica elicoidala se poate realiza pe freza daca exista divizor actionat de avansul mesei de la masina de frezat.Cu stima. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum