Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

soc automat electronic


Vizitator mac23

Postări Recomandate

Sunt convins ca exista un circuit integrat "destept" care sa indeplineasca rolul de soc automat electronic la un autoturism.Mai exact , la golful meu 3,am avut un modul (EURO TR2 HJS ) care atunci cand puneam contactul actiona un motoras cateva secunde care deschidea clapeta de acceleratie ptr ca motorul sa-si traga mai mult aer cand motorul este rece.Cand motorul ajungea la o anumita temperatura,modulul retragea motorasul si clapeta se inchidea la pozitia initiala,turatia masinii scazand de la 1600 rpm la 900 cat este normal.Pot face eu un montaj care la pornire (indiferent de temp externa) sa comande acel motoras sa efectueze o anumita cursa (t= 1s) iar dupa 2 minute de functionare montajul sa readuca motorasul in pozitia initiala?Cineva imi zicea ca exista un IC specializat in asa ceva dar eu nu am reusit sa aflu de acesta.Are cineva idee cum as putea realiza asa ceva?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Felis

    3

  • Mix

    1

Sunt convins ca exista un circuit integrat "destept" care sa indeplineasca rolul de soc automat electronic la un autoturism.Mai exact , la golful meu 3,am avut un modul (EURO TR2 HJS ) care atunci cand puneam contactul actiona un motoras cateva secunde care deschidea clapeta de acceleratie ptr ca motorul sa-si traga mai mult aer cand motorul este rece.Cand motorul ajungea la o anumita temperatura,modulul retragea motorasul si clapeta se inchidea la pozitia initiala,turatia masinii scazand de la 1600 rpm la 900 cat este normal.Pot face eu un montaj care la pornire (indiferent de temp externa) sa comande acel motoras sa efectueze o anumita cursa (t= 1s) iar dupa 2 minute de functionare montajul sa readuca motorasul in pozitia initiala?Cineva imi zicea ca exista un IC specializat in asa ceva dar eu nu am reusit sa aflu de acesta.Are cineva idee cum as putea realiza asa ceva?

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

interesanta ideea. acum ca vine iarna ma batea si pe mine gandul sa imi fac ceva asemanator la carburatorul de la dacie. din cat am observat eu cand trag socul se inchide clapeta de aer (obturand implicit traseul pe unde intra aerul, dar nu complet) si accelereaza putin motorul. planul meu era sa folosesc un servomecanism din acela care se foloseste masinute radiocomandate http://sierra.ro/Servo-Micro-AS-170-p2049p.html avand pozitia bratului precis comandata. o schema poate fi realizata relativ simpla. se foloseste un pwm pentru comandarea servomecanismului. ceva de genul asta Posted Image cu mici modifcari

Link spre comentariu

scuze abia acum am observat ca explicatia data anterior cu privire la modul cum se realizeaza socul electric la autovehicole nu a fost postata.(mea culpa) La modelele vechi si la scuterele actuale exista un solenoid actionat de un sistem cu bimetal sau termistor PTC.Nu e vorba de nici un integrat la respectivele modele.La actualele Autoturisme ECM(engine control modul) citeste temperatura motorului si da comanda pentru imbogatirea amestecului prin actionarea clapetei . De ex WV golf 1 are o sonda de soc plasata pe blocul motor prin care trece +contact si tine solenoidul(motorasul)actionat ulterior dupa incalzirea motorului la o anumita temperatura bimetalul desface contactul si solenoidul primeste tensiune doar printr-o rezistenta aflata tot in sonda care face sa se retraga lent pistonul solenoidului

Link spre comentariu
Vizitator mac23

Pai si la golful meu ecu face aceeasi treba doar ca acum nu o mai face (e defect).Tocmai de aceea eu vroiam sa fac un circuit separat care sa imi comande motorasul original de pe corpul de injectie.Masina a avut un circuit de comanda separat al socului numit EURO TR2 de la HJS.COM .Doar ca mi-a luat foc si nu am putut sa vad despre ce circuit este vorba.

Link spre comentariu

in principiu poti realiza un modul cu un operational in configuratie de comparator cu histerzis la care poti folosi un termistor(sau alt senzor de temperatura)ca element de citire a temperaturii motorului care va comanda acel solenoid prin intermediul unui Tranzistor de putere(la cele cu motoras e un pic mai complicata treaba trebuie apelat la un sistem cu un microcontroler care sa stabileasca pozitia clapetei)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări