Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

flex la 12V


cristinel_bm

Postări Recomandate

Cum as putea sa imi realizez un flex...la 12V , de ce? fiindca am un garaj care nu are curent si as vrea sa incerc sa imi fac un flex care sa mearga la bateria de la masina. Stiu ca as putea cumpara un generator de curent de 650-1000W pe benzina, doar poate o adaptare de la un motor de 12V -> flex, ar fi mai putin costisitor.M-am gandit sa adaptez la un motor de ventilator de radiator, un filet pe care se prinde discul la flex. Motorul meu are in gol cam 2700 rotatii pe minut. Nu stiu daca voi face mare branza cu el....dar va cer si parerea voastra.Doresc sa isi spuna parerea doar cei care cred ca ma pot ajuta....Va multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • philiprobz

    5

  • cristinel_bm

    4

  • lorik199

    4

  • cnc_step

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Motorul meu are in gol cam 2700 rotatii pe minut.

Un polizor unghiular(flex) functioneaza la 10.000-12.000 rot/min. si mai este si aspectul puterii motorului,deci cu un motor de ventilator nu veti obtine rezultate.Un flex,are cca.1,2KW,aceasta in varianta 12V,inseamna 100A,adica cam 1/2 din curentul necesar pentru elecctromotorul de pornire.
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator marius_vfp

salut si eu cam am aceeasi problema numai ca eu vreau sa transform cam toate aparatele electrocasnice la 12v cc ideea cu flexul e sa il rebobinezi cu o sarma mai groasa , da stiu e mult de munca si merge si la curent continuu fara probleme

Link spre comentariu

...ideea cu flexul e sa il rebobinezi cu o sarma mai groasa , da stiu e mult de munca si merge si la curent continuu fara probleme

Vise.Cu ce o sa-l rebobinezi, cu bara? Si ce perii o sa-i pui sa comute curentul ala? Apoi mai e echilibrarea mecanica, la turatia asta e o aventura sa-l rebobinezi chiar la aceeasi tensiune. Gandeste-te, mai bine, la un invertor.
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Iti sugerez urmatoarea procedura: - Cauta prin talciocuri un electromotor pentru demarorul de Trabant (dupa stiinta mea este cel mai mic in dimensiuni, dar suficient de puternic); - Cauta prin acelasi loc (daca nu ai deja) un flex la care s-a stricat motorul, dar cutia de angrenaje este functionala; - Cauta pe cineva priceput si dotat cu sculele necesare care sa imagineze si sa-ti construiasca un sistem de adaptare (o interfata) intre electromotor si mecanism, precum si manerele necesare manipularii (interfata om - masina).Toate astea merita, doar daca nu cumva poti gasi chiar in comert o unealta cu caracteristicile pe care le doresti.In ceea ce priveste sursa de energie, ea este un acumulator auto obisnuit utilizat insa in reprize cat mai scurte in timp ce este cuplat la o sursa de incarcare - poate fi si releul de incarcare al autoturismului, cu motorul pornit. Atentie la cablul de alimentare, care trebuie sa suporte curenti mari!

Link spre comentariu

Un compresor la 12 V pune exact aceleasi probleme greu de rezolvat discutate mai sus.O idee valabila ar putea fi un compresor atasat la motorul autoturismului (cuplat mecanic printr-o curea de transmisie) doar la acelea unde exista loc suficient. Spre exemplu un compresor de foarte mici dimensiuni cred ca ar putea fi montat pe o DACIA 1310 produsa inainte de 1990. Probabil ca fulia de la alternator ar putea fi inlocuita de o fulie dubla, de unde sa se preia miscarea pentru compresor. Solutiile de fixare ale compresorului, vor fi conjuncturale, functie de amplasamentele existente. Totusi sunt sceptic in ceea ce priveste costul proiectului. Acesta ar putea depasi cu mult costul unor unelte electrice realizate dupa metoda pe care am propus-o mai sus. Dupa cate stiu eu, chiar si uneltele pneumatice sunt mai scumpe si nu chiar usor de gasit. Despre confectionarea lor in regim artizanal (pe genunchi) nici gand!

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

apropo de utilizarea electromotorului auto vreau sa stiu daca se poate schimba sensul de rotatie pt a fi folosit ca si bormasina . prin schimbarea bornelor nu merge (ar fi fost si culmea dar am incercat sa nu zic ca n-am facut-o). forta de apasare poate fi contracarata prin montarea unei bile de rulment in fundul axului iar acesta se va opri in bila sustinuta la randul ei de capacul acela mic.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări