ex.escu Postat Septembrie 13, 2009 Partajează Postat Septembrie 13, 2009 Se cunoaste mai putin faptul ca in cazul unui amplificator audio de putere in clasa AB, apar pe langa distorsiunile de trecere -crossover, TID, TIM "vinovate" de sunetul metalic si distorsiunile de faza care reduc "transparenta" sunetului. La trecere prin "0" nu exista o continuitate perfecta a semnalului; apare o discontinuitate care genereaza un semnal de eroare. Daca amplificatorul de tensiune nu este suficient de linear si/sau nu are o banda in bucla deschisa peste 20Khz, acesta poate intra in limitare, se comporta ca un amplificator in bucla deschisa, fara reactie negativa cu caracteristicile corespunzatoare. Cum se pot contracara aceste efecte : 1) se folosesc tranzistori rapizi cu Ft peste 30Mhz, cei mai buni cu structura RET nu se mai fabrica din pacate astazi; 2) mentinerea unui curent de repaos la trecerea prin 0; 3) amplificatorul de tensiune sa fie linear, cu distorsiuni minime in bucla deschisa iar aceasta sa depaseasca 20Khz. Nu intamplator, in 1975 la prima varianta a amplificatorului sau, W.M.Leach afirma ca performantele acestuia se datoreaza faptului ca "the open-loop game is about 38Khz and the distorsion is less than 0,5%". La nivel industrial realizari notabile ale unor firme care au incercat sa rezolve aceste probleme sunt : 1) Mentinerea unui curent de repaos in tranzistoarele finale; 1.1) non-switching circuit type 1&2, Pioneer. 1.2) SuperA JVC.1.3) New class A, Sycrobias,Technics. 1.4) Sistemul folosit de Denon ( PMA700,900,920,etc). 1.5)Sistemul folosit de Kenwood ( Basic M1A-M2A). 1.6) Sistemul folosit de Fisher-class A2. 2) Amplificator pilot clasa A cu etajul final conectat in punte echilibrata in curent alternativ la frecvente inalte, Quad405-909. 3) Amplificator clasa "S" (Sandman) , reinventat de Techincs in modelul SE-A100 si apoi in sistemul VC4 ( amplificator pilot liniar si amplificator de curent conectat in punte echilibrata in curent alternativ)4) Sistemul de corectie a erorilor folosit de Sansui ( AU-D11). 5) Amplificatoare care folosesc principiul lui Hawksford de corectie a erorilor ( eroare = distorsiune) folosit de exemplu in Revox B242 si in unele amplificatoare operationale. Multe din solutiile tehnice de mai sus sunt folosite si/sau reinventate azi sub o forma sau alta la preturi corespunzatoare. Multe din amplificatoarele care folosesc solutiile tehnice prezentate mai sus au de multe ori performante superioare amplificatoarelor "audiofile" contemporane mai moderne si mult mai scumpe. Link spre comentariu
remus68 Postat Septembrie 13, 2009 Partajează Postat Septembrie 13, 2009 ... si care-i intrebarea ? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Septembrie 13, 2009 Partajează Postat Septembrie 13, 2009 "unde se poate pierde transparenta sunetului".... cred Oricum, toate cele spuse mai sus sunt doar speculatii, de fapt nu exista o corelatie biunivoca intre caracteristicile electrice si sunetul perceput subiectiv de noi. Intr-adevar si eu sunt de parere ca o solutie cu mai putina reactie negativa globala, banda larga si liniaritate destul de buna in bucla deschisa conduc la un sunet perceput ca fiind mai placut, chiar daca masuratorile nu sunt de top. De asemenea, din ce am experimentat eu, amplificatoarele cu reactia in curent sau de impedanta joasa tind sa sune mai bine(parare pur subiectiva desigur). Alt aspect care ajuta mult este curentul de mers in gol(adica cati W de clasa A are ampliful) cu cat mai mult cu atat sunetul devine mai bun, asta am constatato practic cu mosfeti laterali. Link spre comentariu
Spitfire Postat Septembrie 13, 2009 Partajează Postat Septembrie 13, 2009 Ar fi bine daca ar cunoaste toti electronistii lucrurile acestea...ar intelege de ce un amp in clasa AB nu se poate compara cu un amp in clasa A..si mult mai multe. Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 14, 2009 Partajează Postat Septembrie 14, 2009 Cel mai simplu test: 2 amplifuri în alt? camer? decît cea în care se face audi?ia (în ''orb'') ?i 99% din ascult?tori nu vor face diferen??. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 15, 2009 Partajează Postat Septembrie 15, 2009 Din pacate nimeni nu face asemenea teste. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 15, 2009 Partajează Postat Septembrie 15, 2009 Cel mai simplu test: 2 amplifuri în alt? camer? decît cea în care se face audi?ia (în ''orb'') ?i 99% din ascult?tori nu vor face diferen??. Din pacate nimeni nu face asemenea teste. http://www.matrixhifi.com/contenedor_ppec_eng.htmhttp://www.provide.net/~djcarlst/abx_data.htm , si:http://www.provide.net/~djcarlst/abx_pwr.htmhttp://www.provide.net/~djcarlst/abx_dist.htmhttp://www.provide.net/~djcarlst/abx_f4.htmhttp://www.provide.net/~djcarlst/abx_lvl.htmhttp://www.provide.net/~djcarlst/abx_wire.htmInsa postul lui escu se refera la altceva, iar informatia din mesajul sau este extrem de "concentrata"...Nu este vorba despre ce se aude si ce nu, ci despre solutii pur tehnice, nu foarte scumpe si nu "extraterestre" dar care in constructiile de amator sunt cam rar abordate (cu exceptia Quad-ului ce se circula prin Ro de vreo 25 de ani) desi nu sunt secrete, sunt cunoscute. Link spre comentariu
Spitfire Postat Septembrie 15, 2009 Partajează Postat Septembrie 15, 2009 Cel mai simplu test: 2 amplifuri în alt? camer? decît cea în care se face audi?ia (în ''orb'') ?i 99% din ascult?tori nu vor face diferen??.Asta-i perfect adevarat, dar cei care vor asculta"rapandulele", nu vor simti vreo emotie "never-ever", n-ar fi nimeni nebun sa dea mii sau zeci de mii de $ pe scule, daca ar fi acelasi lucru cu combina LG. Ca audiofilii "inraiti" exagereaza, si cumpara carlige de rufe pt. cabluri, sau "demagnetizor de CD-uri", iar e perfect adevarat, totusi fara un soundstage corect, cu "gol la mijloc" si distorsiuni de (ne)racordare specifice clasei B-in special-ciuciu calitate. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 15, 2009 Partajează Postat Septembrie 15, 2009 Cand am spus nimeni ma refeream la 99.9999% dintre testeri.Lumea ia amplifu, ii da sa sune si spune ca suna ba cu inalte, ba cu basi, ba cu sunet pufos, cu sunet taios. Apoi compara cu alt amplif, PUS PE ALTE BOXE, IN ALTA CAMERA si apoi trage concluzii ca soundstage-ul e asa si pe dincolo si ca instrumentele sunt amestecate.Sta cineva sa le compare in aceleasi conditii? Nu prea, din diverse motive.Sa nu se inteleaga ca nu exista diferente, am simtit si eu, in special cand incepi sa dai volum, cum unele amplificatoare se chinuie sa scoata bas iar altele te scutura bine. Link spre comentariu
ex.escu Postat Septembrie 15, 2009 Autor Partajează Postat Septembrie 15, 2009 Cer scuze daca a fost incalcat regulamentul,dar cele doua subiecte erau oarecum legate.Scopul era de a reaminti unele solutii tehnice utile,care pot fi de folos userilor.Eu unul sunt multumit ca unele constructii publicate acum 24 ani (amplificatorul de 75 w din Tehnium 9/85,altele mai noi (unele modificari ale Quad-405 din Tehnium 3/2005) sunt de folos userilor acestui forum. Va multumesc pentru intelegere. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 15, 2009 Partajează Postat Septembrie 15, 2009 Nu ai de ce sa iti cer scuze. Postul va ramane, dar fara o directie clara a discutiei ma tem ca thread-ul va esua.Utilizatorii acestui forum se impart in doua tabere: cei care inteleg ce spui tu, dar pentru care aceste aspecte sunt demult fumate, si altii care habar nu au despre ce vorbesti si sunt la nivelul la care leaga sarmele la kiturile adelaida. Totusi nu strica ca aceste aspecte sa fie sintetizate intr-un subiect de discutie asa ca te felicit pentru initiativa.(nu vreau sa jignesc pe nimeni, toti am inceput de jos, le urez mult succes celor care acum invata, nu e nici o rusine, nimeni nu s-a nascut invatat) Link spre comentariu
danzup Postat Septembrie 23, 2009 Partajează Postat Septembrie 23, 2009 http://www.audiocircle.com/index.php?topic=54218.0 Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 23, 2009 Partajează Postat Septembrie 23, 2009 http://www.tnt-audio.com/edit/tests.html Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum